Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään on 11:sta hääpäivä ja mieheni löi minua nyrkillä vatsaan

Miten tästä eteenpäin?
19.06.2021 |

Olemme ihan tavallinen kolmekymppinen duunaripariskunta, muutama lapsi, talo ja koira. Tänään vietämme 11:sta hääpäiväämme ja yhtäkkiä tänään vain kaikki muuttui.
Olin herännyt aikaisin aamulla lasten kanssa ja puoliso jäi nukkumaan. Ennen kuin lähdin laittamaan pienimmän päiväunille, annoin koululaisille rahaa jäätelöön ja luvan mennä leikkipuistoon. Herätin mieheni kello 12.00 hieman närkästyneenä (koska hääpäivä) ja sanoin että hänen täytyisi mennä vuorostaan lasten kanssa kun laitan pienimmän päiväunille. Lapsi oli melkein unessa kun alakerrasta alkaa kuulua kauheaa huutoa. Mieheni huutaa silmittömän vihaisena lapsille että he eivät saa lähteä minnekään ja huutaa siis ihan kiroillen, raivoten ja yhtäkkiä vanhin lapsi huutaa, että äiti tule auttamaan! Juostessani paikalle lapsi seisoo portaissa eikä mieheni päästä häntä pois ja näyttää kuin hän meinaisi käydä lapseen käsiksi. Alan huutamaan ja mieheni lähestyykin vuorostaan minua ja lyö minua nyrkillä vatsaan. Hän myös yrittää lyödä minua uudelleen mutta suojaan itseäni ja vanhin lapsista juoksee meidän väliin. Mies lopettaa ihan yhtäkkiä niinkuin oli aloittanutkin. Huudan että onko hän hullu tms ja lapset poistuvat itkien omiin huoneisiinsa. Menen nuorimmaisen luo makuuhuoneeseen koska hän itkee ja mies menee alakertaan.

Noin vaan ihan yhtäkkiä avioliitossani tapahtuu väkivaltakohtaus, jonka myös kaikki lapset näkevät ja jonka en olisi kuunapäivänä voinut uskoa tapahtuvan. Miten ihmeessä tästä jatketaan eteenpäin? Olen niin shokissa että en tiedä mitä tehdä tai sanoa.

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanteen ollessa totta ja jollei tuollaisesta käytöksestä ole ollut aiemmin viitteitä, miehellä ei ole kaikki kunnossa. Joko psyyke horjuu, päässä fyysisesti jotain vialla tai reagoi johonkin kemialliseen aineeseen. Joka tapauksessa perhe turvaan ja mies lääkäriin.

Samaa mieltä. Miehellä täytyy olla jotain normaalista poikkeavaa nyt kyllä. Joku mielenterveysjuttu tai muu tereysjuttu (aivoihin liittyvä) tai sitten esim. huumeita tai anabolisia steroideja. 

Kukaan joka on 10 vuotta käyttäytynyt ihan normaalisti, ei rupea riehumaan yhtäkkiä tuolla tavalla.

Vierailija
42/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä teille❤️ En osaa mitään järkevää tähän laittaa, halit kuitenkin. Asioilla on tapana järjestyä tavalla tai toisella. Vedä hetki happea, selvittäkää tilanne. Miehelläsi on paljon anteeksi pyydettävää! Joskus vaan on niin, että toista on tultava puolitiehen vastaan, vaikka kuinka järki sanoo ettei pysty. Joskus on niinkin, että aika parantaa haavat. En tiedä. Itse olen nähnyt kun isä löi äitiä, 30 v sitten. Ovat onnellisesti vielä naimisissa eikä meistä lapsistakaan mitään traumatisoituneita tullut, päinvastoin. Elämä välillä satuttaa ihan tosissan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi selitys voi olla, että miehelle on tapahtunut jotain dramaattista (esim. työpaikan menetys tai isot pelivelat tms.), josta hän ei ole uskaltanut kertoa mitään. Joskus tällaisetkin asiat voivat johtaa mielipuoliseen käytökseen.

Vierailija
44/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanteen ollessa totta ja jollei tuollaisesta käytöksestä ole ollut aiemmin viitteitä, miehellä ei ole kaikki kunnossa. Joko psyyke horjuu, päässä fyysisesti jotain vialla tai reagoi johonkin kemialliseen aineeseen. Joka tapauksessa perhe turvaan ja mies lääkäriin.

Samaa mieltä. Miehellä täytyy olla jotain normaalista poikkeavaa nyt kyllä. Joku mielenterveysjuttu tai muu tereysjuttu (aivoihin liittyvä) tai sitten esim. huumeita tai anabolisia steroideja. 

Kukaan joka on 10 vuotta käyttäytynyt ihan normaalisti, ei rupea riehumaan yhtäkkiä tuolla tavalla.

Tuskin. Luultavammin toinen nainen ja perhe-elämä ärsyttää. Ovat hänen onnensa tiellä siinä.

Vierailija
45/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo on oikeasti tapahtunut, olet varmasti jo lähtenyt? Älä vaan rupea selittämään purkausta parhain päin!

Mihin sitä lähtisi omasta kodistaan?

Vierailija
46/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Ellei ollut krapulassa ja vielä alkoholia veressä. Ketä tahansa ylirasittunutta saattaisia asia alkaa sieppaamaan.

Vierailija
47/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap:lla menee? Onko miehellä mielenterveyden kanssa ollut haasteita, voisiko olla kyse jostain sairaudesta? Ap:n täytyy kyllä lähteä ja viedä lapset turvaan ellei mies suostu itse lähtemään.

Mies on silloin tällöin suuttunut niin että on huutanut ja puhunut minulle rumasti esim huoritellut, mutta ei ole koskaan lyönyt. Ei ole mitään mielenterveysongelmia miehellä ollut. Molemmat tulemme perheistä missä on ollut lapsuudessa väkivaltaa, hän oli joskus joutunut painimaan isänsä kanssa ja minua oma isäni potkinut ja repinyt hiuksista. Olen todella tarkka myös siitä miten meidän lapsille puhutaan, enkä hyväksy yhtään rumasti puhumista lapsille. Oma olo on lannistunut ja epätoivoinen, ajatukset vaan pyörii päässä tuhatta ja sataa.

Vierailija
48/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ymmärräthän myös että jouduit rikoksen uhriksi? Sinut pahoinpideltiin. Soita poliisi paikalle, vievät miehen hetkeksi pois ja saat pakattua tavarat.

Älä edes harkitse että jäät. Älä ala toivoa että jospa se muuttuisi, jospa tää oli vaan yksi lerta jne. Ei muutu.

Perheväkivaltaa olen kokenut itsekin ja ollut pahoinpidelty lapsi. Teet todella väärin jos nyt jäät ja altistat lapsesi hullulle isälle. Se voi vahingoittaa sun lapsia, sitäkö haluat?

Kamat kassiin nyt ja turvaan!!

Poliisi ei miestä mihinkään vie yhden lyönnin jälkeen.

Jäätävän naiveja kommentteja tässä ketjussa kaiken ilkeilyn lisäksi. Ihmiset selkeesti kuvittelee kaiken näköisiä pilvilinnoja turvataloista ja poliisista.

Vierailija
49/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Lapsi oli melkein unessa kun alakerrasta alkaa kuulua kauheaa huutoa. Mieheni huutaa silmittömän vihaisena lapsille että he eivät saa lähteä minnekään ja huutaa siis ihan kiroillen, raivoten ja yhtäkkiä vanhin lapsi huutaa, että äiti tule auttamaan! Juostessani paikalle lapsi seisoo portaissa eikä mieheni päästä häntä pois ja näyttää kuin hän meinaisi käydä lapseen käsiksi. Alan huutamaan ja mieheni lähestyykin vuorostaan minua ja lyö minua nyrkillä vatsaan. Hän myös yrittää lyödä minua uudelleen mutta suojaan itseäni ja vanhin lapsista juoksee meidän väliin. "

Tämä on ihan täyttä satuilua. Lapsi huutaa ensin apua ja sitten menee vielä muka eteen suojaamaan? Mene ap hoitoon. Ihan sairaita ja kuvottavia trolleja.

Vierailija
50/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että on totta, mutta monet eivät usko niin en sitten tiedä.. oletan että totta koska suurempi vaara jos on totta ja kukaan ei usko :( itsekin voisin tuossa tilanteessa kirjoittaa tänne!

Kuinka vanhoja lapset ovat? Mistähän se mies noin hirveästi raivostui ilman syytä?? Tuskin heti uskaltaisin kaikkien lasten kanssa koittaa lähteä koska jos mies tulee jatkamaan väkivaltaa kun huomaa lähdön.. jos mies ei kuule nuorimmaisen huoneeseen niin soittaisin salaa 112 ja kertoisin tilanteen ja pyytäisin poliisit paikalle jotta he voivat turvata lähdön turvakotiin!

Ja mites se koira, eihän sitäkään voi tuollaisen hullun luo jättää :( kysyisin varmaan 112/poliiseilta siitä mihin koira menee. Ellei sitten ole tuttua lähettyvillä jolle voi viedä samalla kun lähtö turvakotiin.

Tsemppiä kovasti, nyt täytyy vaan toimia lasten parhaaksi ja päästä turvaan! Myöhemmin voi sitten pohtia asioita yms.

Vierailija
51/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN USKO.

Vierailija
52/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina oli miehen kirjoittama.

Vierailija
53/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olit taas vienyt miehesi auton huoltoon ilman lupaa? 0/5.

Vierailija
54/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että on totta, mutta monet eivät usko niin en sitten tiedä.. oletan että totta koska suurempi vaara jos on totta ja kukaan ei usko :( itsekin voisin tuossa tilanteessa kirjoittaa tänne!

Kuinka vanhoja lapset ovat? Mistähän se mies noin hirveästi raivostui ilman syytä?? Tuskin heti uskaltaisin kaikkien lasten kanssa koittaa lähteä koska jos mies tulee jatkamaan väkivaltaa kun huomaa lähdön.. jos mies ei kuule nuorimmaisen huoneeseen niin soittaisin salaa 112 ja kertoisin tilanteen ja pyytäisin poliisit paikalle jotta he voivat turvata lähdön turvakotiin!

Ja mites se koira, eihän sitäkään voi tuollaisen hullun luo jättää :( kysyisin varmaan 112/poliiseilta siitä mihin koira menee. Ellei sitten ole tuttua lähettyvillä jolle voi viedä samalla kun lähtö turvakotiin.

Tsemppiä kovasti, nyt täytyy vaan toimia lasten parhaaksi ja päästä turvaan! Myöhemmin voi sitten pohtia asioita yms.

Tämä koko tarina on satua koska ap ei kertonut mistä mies noin raivostui. Ei siis keksinyt tarpeeksi pitkälle. Olisi selvitäänyt lapsiltaan mitä alakerrassa tapahtui, mutta mitään ei tapahtunut.

Vierailija
55/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ap:lla menee? Onko miehellä mielenterveyden kanssa ollut haasteita, voisiko olla kyse jostain sairaudesta? Ap:n täytyy kyllä lähteä ja viedä lapset turvaan ellei mies suostu itse lähtemään.

Mies on silloin tällöin suuttunut niin että on huutanut ja puhunut minulle rumasti esim huoritellut, mutta ei ole koskaan lyönyt. Ei ole mitään mielenterveysongelmia miehellä ollut. Molemmat tulemme perheistä missä on ollut lapsuudessa väkivaltaa, hän oli joskus joutunut painimaan isänsä kanssa ja minua oma isäni potkinut ja repinyt hiuksista. Olen todella tarkka myös siitä miten meidän lapsille puhutaan, enkä hyväksy yhtään rumasti puhumista lapsille. Oma olo on lannistunut ja epätoivoinen, ajatukset vaan pyörii päässä tuhatta ja sataa.

No kyllä te näitä kultakimpaleita löydätte. Ei voi muuta sanoa. XD

Vierailija
56/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tämä on totta niin miksi te lisäännytte metsänpetojen kanssa? Eikö teillä ole mitään itsesuojeluvaistoa?

Vierailija
57/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annat pölyn laskeutua ja kaikkien rauhoittua. Sitten kysyt mieheltäsi mitä oikein tapahtui. Käytte tilanteen läpi rauhallisesti keskustellen. Sitten kutsutte lapset paikalle ja kerrotte yhdessä mitä tapahtui, isän täytyy pyytää kaikilta anteeksi. Sinun päätettäväksesi jää, eroatko nyt vai annatko miehelle toisen mahdollisuuden. Yksikään lapsi ei saa joutua elämään perheessä, jossa on henkisen tai fyysisen väkivallan uhka.

JÄRKYTTÄVÄN VÄÄRÄT JA HUONOT OHJEET!!!

-

Missään nimessä ei näin. Ei todellakaan!

Anteeksi ehdotuksestani. Olen kasvanut perheessä jossa jouduin pelkäämään omaa vanhempaa eikä asioista keskusteltu.

Mielestäni tapahtunutta ei pitäisi vain lakaista maton alle vaan auttaa lapsia käsittelemään asia. He eivät välttämättä ymmärrä mitä tapahtui ja miksi (ei tarvitse mennä yksityiskohtiin) ja alkavat oireilla myöhemmin. Myös suhde molempiin vanhempiin kärsii jos tilannetta ei käsitellä mitenkään.

Vierailija
58/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepitteet uppoaa, kun on miesten moittiminen kyseessä!

Tämän takia naisille ei milloinkaan saa antaa valtaa. Naiset eivät osaa sitä käyttää oikein. Näkeehän sen jo esim. YLi-Huikarin ja Marinin toihuista.

Lässyn lässyn. Ihan normaalia naisten elämää miesten kanssa. Painu nyt helvettiin siitä.

Normaali naisten elämää että vedetään omaan taskuun mudien rahoja. Tappaisin sinut jos voisin.

Ja siinä sinä sitten todistit että ollaan oikeassa. No mitäs naistenhakkaaja? Harmittaako kun sinunkaltaisista ihmiseksi kelpaamattomista puhutaan?

Vierailija
59/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaisin tilanteessasi vuosikymmeniä kestävän itsepetoksen toistelemalla "kyllä hän tuosta vielä muuttuu, hänhän on yleensä niin ihana" samalla, kun otat nyrkkiä naamaan harva se päivä ja pelkäisin lasteni hengen puolesta, koska ikuinen rakkaus on kaiken sen arvoinen ja on tietysti sen riskin arvoista, että mies tekee mahdollisesti laajennetun itsemurhan. Tietysti myös katkoisin välit kaikkiin jotka yrittäisivät minua auttaa, koska hehän yrittävät sabotoida rakkauselämäni. Uskoisin kaikessa miestäni, hänhän tietää mikä minulle on parasta ja olen ansainnut selkäsaunan, kun ehdotin sipulia kastikkeeseen.

Vierailija
60/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta miehelle lahjaksi nyrkkeilysäkki. Säkki jonnekin autotalliin tai kellarikerrokseen roikkumaan, jotta mies pääsee rauhassa takomaan.

Ei vaan jätä se kusipäinen runkkari takomaan ihan mitä nyt itse haluaa takoa ihan yksinään. 

Tuollaista saastaläjää ei kannata jäädä hetkeksikään katselemaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi