Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään on 11:sta hääpäivä ja mieheni löi minua nyrkillä vatsaan

Miten tästä eteenpäin?
19.06.2021 |

Olemme ihan tavallinen kolmekymppinen duunaripariskunta, muutama lapsi, talo ja koira. Tänään vietämme 11:sta hääpäiväämme ja yhtäkkiä tänään vain kaikki muuttui.
Olin herännyt aikaisin aamulla lasten kanssa ja puoliso jäi nukkumaan. Ennen kuin lähdin laittamaan pienimmän päiväunille, annoin koululaisille rahaa jäätelöön ja luvan mennä leikkipuistoon. Herätin mieheni kello 12.00 hieman närkästyneenä (koska hääpäivä) ja sanoin että hänen täytyisi mennä vuorostaan lasten kanssa kun laitan pienimmän päiväunille. Lapsi oli melkein unessa kun alakerrasta alkaa kuulua kauheaa huutoa. Mieheni huutaa silmittömän vihaisena lapsille että he eivät saa lähteä minnekään ja huutaa siis ihan kiroillen, raivoten ja yhtäkkiä vanhin lapsi huutaa, että äiti tule auttamaan! Juostessani paikalle lapsi seisoo portaissa eikä mieheni päästä häntä pois ja näyttää kuin hän meinaisi käydä lapseen käsiksi. Alan huutamaan ja mieheni lähestyykin vuorostaan minua ja lyö minua nyrkillä vatsaan. Hän myös yrittää lyödä minua uudelleen mutta suojaan itseäni ja vanhin lapsista juoksee meidän väliin. Mies lopettaa ihan yhtäkkiä niinkuin oli aloittanutkin. Huudan että onko hän hullu tms ja lapset poistuvat itkien omiin huoneisiinsa. Menen nuorimmaisen luo makuuhuoneeseen koska hän itkee ja mies menee alakertaan.

Noin vaan ihan yhtäkkiä avioliitossani tapahtuu väkivaltakohtaus, jonka myös kaikki lapset näkevät ja jonka en olisi kuunapäivänä voinut uskoa tapahtuvan. Miten ihmeessä tästä jatketaan eteenpäin? Olen niin shokissa että en tiedä mitä tehdä tai sanoa.

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanteen ollessa totta ja jollei tuollaisesta käytöksestä ole ollut aiemmin viitteitä, miehellä ei ole kaikki kunnossa. Joko psyyke horjuu, päässä fyysisesti jotain vialla tai reagoi johonkin kemialliseen aineeseen. Joka tapauksessa perhe turvaan ja mies lääkäriin.

Tämä. Jos yli 11v kokemus miehen kanssa ja tämä oli ensimmäinen kerta ja tuli ihan puskista niin mies lääkäriin. Asumusero toki myös siksi aikaa, että asiat selviää.

Väkivalta on väärin eikä mikään oikeuta siihen, mutta ihmettelen kyllä myös tuota teidän aamupäiväänne.

Annoit koululaisille rahaa, että voivat käydä ostamassa jätskit ja mennä puistoon. Sit herätät miehen (tuohtuneena, hääpäivän takia?), että on hänen vuoro olla lasten kanssa. Eikö koululaiset pärjää puisto- ja kauppareissulla keskenään? Jos eivät ilman vahtimista voi olla niin ei ole kovin reilua miestä kohtaan, että järjestät heille tekemistä omin päin. En mäkään tykkäisi jos mut herätettäisiin (kiukkuisena vielä) ja todettaisiin, että nyt lähdet kauppaan ja puistoon lasten kanssa. Se joka on lasten kanssa päättää mitä tekevät! Myös se, että antaa toisen herätä rauhassa olisi ihan kohteliasta.

Täytyy sanoa, että sen jälkeen kun sain lapsia, mahdollisuus nukkua puoleen päivään on onnistunut vain erikoisjärjestelyillä. Aika vahvasti tässä annetaan ymmärtää, että velvollisuus perheestä huolehtimiseen on vain äidillä ja isukin pitäisi antaa "herätä rauhassa" joskus iltapäivällä.

On se raskas taakka. Ei ymmärretä. Silmille hypitään ja liikaa vaaditaan. Joskus kamelin selkä katkeaa ja onko sitten perheellä kiva?

....ja lisään vielä, että en tarkoita etteikö kaikilla perheenjäsenillä olisi velvollisuus yrittää pitää yllä myönteistä ilmapiiriä ja pyrkiä olemaan käskyttämättä toisia, kyllä on. Asia on vain niin, että jos perheessä on useita lapsia (joista jotkut vielä vaativampia kuin toiset) siinä on myös paljon työtä. Puoleen päivään mennessä on ollut pakko tehdä jo vaikka mitä ja sen tekemättä jättäminen olisi jo lähellä heitteillejättöä. 

Kumpi on enemmän sitä vastaan, että perhe toimisi yhtenä tiiminä yhteisen toimivan arjen puolesta? Se, että tuossa tilanteessa "akka nalkuttaa" vai se, että hän jää hoitamaan kaiken yksin? Kenen kohdalla on oikeutetuin se tunne, että ei arvosteta?

Kommunikaatio-ongelmat ovat surullisia, mutta tässä meni nyt todella pahasti väärin.

Vierailija
122/126 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tierra bulo aader🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai,mitä sitten?

Vierailija
124/126 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo on oikeasti tapahtunut, olet varmasti jo lähtenyt? Älä vaan rupea selittämään purkausta parhain päin!

Tuskin se niin vain käy. Jos on lapset ja talo yms. Itse ainakin haluaisin tietää mistä muutos johtuu. Ja ensin ajattelinsin jotain aivosairautta tms. Jos tuoklaisesta ei ole koskaan aikaisemmin ollut viitteitä, niin harva kävelee siltä istumalta ulos. Ehkä pitäisi.

Vierailija
125/126 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä nyt sitten kävi? :( Miten voitte?

Vierailija
126/126 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta, varaisin ajan jollekin auttavalle taholle. Yrittisin miehen kanssa selvittää, mistä yllättävä käytös johtui. Sitten hakisin apua perheväkivaltaan. Nollalinjalle kannattaa soittaa. (Voi googlettaa numeron.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi