Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa, Suviseurat on ihan kohta!:)

Vierailija
10.06.2014 |

Pitkä vuosi taas odotettu ja kohta odotus palkitaan :) Ihanaa päästä muutamaksi päiväksi rentoutumaan:):)

Kerran olimme 6pv suviseuroissa (ke-ma) ja muistan kun sen jälkeen menimme kaupunkiin niin kauhee kun tää paha maailma iski vasten kasvoja..iltapäivälehdet kirkui otsikoita kaikenlaisesta pahasta mitä oli tapahtunut, hälytysajoneuvojen sireenit ujelsi, ihmiset kännissä örvelsi ja tappeli, kukaan ei välittänyt vanhuksesta jonka kauppakassi levisi tielle.. sillä hetkellä tajusin viimeistään kuinka ihanaa suviseuroissa on olla. Siellä ei ole mitään pahaa vaan ihmiset ovat iloisia, ystävällisiä, toisia autetaan ja ilmapiiri on todella turvallinen ja kotoisa.

Oon niiin iloinen että pakko hehkuttaa!:)

Kommentit (242)

Vierailija
181/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:06"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:01"]

Siellä pannaan rytisten uutta siementä pessään että matkailuauto huojuu ees taas.

[/quote]Hehän ovat namisissa ja ei ollenkaan huono asia, tämä maa tarvitsee uusia veronmaksajia, kansa harmaantuu silmissä, tosin maahanmuuttajat lisääntyy kiitettävästi. Tulee eksotiikkaa ja väriä.

[/quote]naimisissa tietenki8n, ei siellä nuoret neitoset moista harrasta, heillä on sentään moraali tallella.

Vierailija
182/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:07"]

Voisitko, entinen vl, kertoa oikeasti, onko Suviseuroilla tällaista kuin sanotaan, että lähikioskien kortsut ja kalja loppuvat kesken?

[/quote]

Varmaan ne kioskien myyjät tietävät parhaiten. Osa myyjien kummin kaiman tuntevista väittää noin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet siitä kansasta ei ansaitse, eikä tuota veroja, kylläkin käyttää niitä, kun lapsilisiä maksellaan isot summat/perhe

Vierailija
184/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:40"]

Osta kortsut ajoissa, kun tuppaavat loppumaan Suviseurojen yhteydessä.

[/quote]

Myös kaljat ja tupakat kannattaa ottaa mukaan.

Vierailija
185/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako Suviseuroihin kävellä kuka tahansa? Mikä siellä on niin hienoa? Nähdä 13. serkku odottamassa 13. lastaan?

Vierailija
186/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:51"]

Minä en ihmettele yhtään, että suviseuroilla loppuu kortsut. Siellähän on paljon nuoria ja ne ovat yleensä käsittääkseni se paikka, missä nuoret tapaavat toisiaan, kun muualla eivät käy. Mutta himot ne on uskovaisillakin ja kyllähän ne nuoret salaa ottavat etuottoa, ennen kuin on lupa lisääntyä. Ne on vasta ne naimisissa olevat, jotka eivät niitä käytä. Sitä ennen, uskon, käytetään salaa. 

[/quote]

Mihinköhän sunkin "tiedot" perustuu?

[/quote]

Mututuntumaan ja kuulopuheisiin. En edes väittänyt muuta. Paitsi että suviseurojen jäljiltä monikin sanoo, että enemmän on siivoamista kuin festareiden jäljiltä, mutta se siivo on usein siinä alueen ulkopuolella, eli itse alue on suht. siisti. 

[/quote] näin kertoiminullekin eräs kaveri, joka siivosi niitä jälkiä

Vierailija
187/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:51"]

Minä en ihmettele yhtään, että suviseuroilla loppuu kortsut. Siellähän on paljon nuoria ja ne ovat yleensä käsittääkseni se paikka, missä nuoret tapaavat toisiaan, kun muualla eivät käy. Mutta himot ne on uskovaisillakin ja kyllähän ne nuoret salaa ottavat etuottoa, ennen kuin on lupa lisääntyä. Ne on vasta ne naimisissa olevat, jotka eivät niitä käytä. Sitä ennen, uskon, käytetään salaa. 

[/quote]

Mihinköhän sunkin "tiedot" perustuu?

[/quote]

Mututuntumaan ja kuulopuheisiin. En edes väittänyt muuta. Paitsi että suviseurojen jäljiltä monikin sanoo, että enemmän on siivoamista kuin festareiden jäljiltä, mutta se siivo on usein siinä alueen ulkopuolella, eli itse alue on suht. siisti. 

[/quote] näin kertoiminullekin eräs kaveri, joka siivosi niitä jälkiä

Vierailija
188/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:44"]"Ja Kiesus sanoi hälle: "Kuulehan, Pirkitta, olen sitä miältä aiwan, että liian synkkää on elo ihmisen julman maan kamaralla. Mene siis ja lähetä tekstiwiesti Lucifeerille, notta Viron maalta tullessaan tuo muutaman lawan Koskenkorwaa sekä kortonkeja kaikille. Pistetään kinkerit pystyhyn, ja hywä nimi niille keksittäköhön. Sen tehtäwän annan minä sinulle!"

Ja niin wanhurskas Pirkitta haki paperin ja permanenttitussin ja kirjoitti paperille "Suviseurat.""

(Evankeliumi Pirkitan mukaan 4:17)

[/quote]

XD

Vierailija
189/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni firma käy siivoomassa suviseurojen jäljet.. Roskalavallinen alusvaatteita, viinapulloja, kanistereita, tölkkejä ja kortsunraatoja. Hurskastelkaa vaan ihan vapaasti :D

Vierailija
190/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:32"]

Miksi olet AV:lla? Täällähän silmille hyppää paha maailma ihan sensuroimatta. Otsikot kirkuvat seksiä, pettämistä. alkoholia, suhteita, kateutta jne. Eikö enää pidäkään suojella itseään maailmallisislta ihmisiltä ja sanoilta, musiikilta? Jos olisin vielä lapsususkossa, siihen ei sopisi millään tavalla Internet eikä täällä varsinkaan tällainen alatyyline viihde, kun en saanut katsoa edes TV.stä hiihtokisoja.

Entinen VL

[/quote]

ööh..ihan vapaasti saa katsoa niin hiihtokisoja kuin ihan mitä tahansa urheilukisoja jos ne sattuvat kiinnostamaan.

Nykyinen VL

p.s. Jättikö tämä jotain traumoja sinulle kun et saanut katsoa hiihtokisoja? Tuntuu olevan jotain katkeruutta..

[/quote]

"Öööh". Siihen aikaan (70-80-luvulla) ei todellakaan saanut katsoa TV-ruudusta mitään, ei edes niitä hiihtokisoja. Tiedät varmasti, että suuntauksia ja tulkintoja on ollut hieman erilaisia, alueellisestikin erot ovat vaihdelleet. Oli myös tärkeätä oppia tunnistamaan missä sielunvihollinen vaanii ja tämä palsta mm. olisi ollut oikein osuva esimerkki. Ei silloin olisi sopinut edes tietää sellaisesta "sodomiasta ja haureudesta", joka täällä on puheissa ihan arkea.

Ja kyllä, ihan varmasti sain traumoja sellaisessa kurissa, synnintunnossa ja syyllisyydessä elämisestä. Jopa oma heräävä seksuaalisuus oli saastaista. Vanhempien kunnioitus oli täydellistä nöyrtymistä ja fyysinen kuritus tavallista. Onneksi omat vanhempani ahdistuivat niin, että heidän myötään pääsin itsekin liikkeen piiristä pois.

Juu, kyllä on Suviseuratkin kouluttu. Tiedän mitä siellä tapahtuu.

entinen VL

[/quote]

Olen pahoillani ettet ole saanut kokea uskomisen iloa ja rauhaa. Ei syyllisyyden tuntoa tule jos siihen ei ole syytä. Toivon että olisit ymmärtänyt sen, että sinä voit uskoa juuri niinkuin itse koet oikeaksi. Synnintunnon saa pois pyytämällä syntejä anteeksi. Ei fyysinen kuritus pitäisi kuulua kenenkään elämään eikä myöskään mikään täydellinen nöyrtyminen. Uskon tulee antaa sydämelle rauhan ja ilon.

Jos koit elämäsi uskovaisena tuollaiseksi et varmastikkaan osannut myöskään nauttia suviseuroista etkä ymmärtänyt millaista siellä voi oikeasti olla. Toivon että saisit kokea sen millaista suviseuroissa voi todellisuudessa olla. Ja ennenkaikkea millaista uskovaisena eläminen voi olla parhaimmillaan.

Vierailija
191/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:59"]

Voi kurja niitä lapsia jotka sinne osallistuvat! Voi kurjuuden surkeus sentään!

[/quote]

Voih, älä murehdi turhaan! Meillä lapset on menossa sinne ensimmäisenä! Nytkin sanoivat viime viikolla, että mennäänhän me suviseuroihin, mennäänhän ja toinen lisäsi perään "niin, siellä on niin parasta!"

Mutta eihän sitä toki voi uskoa, että lapset nauttii siellä olosta.

[/quote]

No takuulla nauttii. Sehän on täynnä kavereita. Ei lapset viihtyäkseen muuta tarvitsekaan. Kun on paljon kavereita, aina on joku, joka keksii jonkun kivan leikin, vaikka ei mitään välineitäkään olisi. 

Vierailija
192/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista uskonnoista tai niiden lahkoista ulkokultaisimpia ovat vanhoillislestadiolaiset. Heitä ja heidän seurojaan todellakin kannattaa karttaa. Nuori vl-ystäväni, nainen teki itsemurhan. Nyt olen tukenut erästä 16-v.lestatyttöä hänen rimpuillessaan eroon lahkosta. Kauhistuttavaa on hänen elämänsä kotona mammuttiperheessä. Pahinta kaikessa on seksuaalinen hyväksikäyttö, insesti, joka on heillä hyvinkin yleistä. Siis, mihin perustuu tämä mielipuolinen uskonto?

On olemassa myös raitista Raamattuun perustuvaa uskoa, jossa ei ole insestiä, eikä pakkosynnyttämistä !!! 

Vierailija
193/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitäkin lestiksiä, jotka näkevät myös ne omien uskonsisarten ja veljien vääryydetkin. Ja monia tuttavia minulla on lestadiolaisia, kovasti he kyllä odottavat suviksia.

Vierailija
194/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin uskovainen, mutta en ymmärrä vanhoillislestadiolaisten ajatusta siitä, että he ovat ainoita, jotka ansaitsevat pelastuksen. Vanhoillislestadiolaisilla on myös kaikenlaisia "perinnäissääntöjä", joille ei löydy perustaa Raamatusta.

Vierailija
195/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuullut sellaisenkin huhun, että paikkakunnan tavis nuoret menevät sinne lähelle norkoilemaan, koska sieltä löytyy aina varma nakki. Huom, tämäkin on vain kuultua huhupuhetta, ei ole mitään todisteita asiasta. 

Vierailija
196/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten alkoholi on kielletty, mutta nikotiiniriippuvuus sallittu?

Vierailija
197/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki saa toki mennä. Portilla kysytään tunnussana ja kun sen feilaat, kaikki tuijottaa vääräoppista.

Vierailija
198/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oon tullu siihen tulokseen et tehään tai sanotaan me vanhoillislestadiolaiset mitä tahansa niin aina valtaväestö(hieman yleistettynä)puhuu pahaa meistä! Mä en jaksa enää kuluttaa aikaa ja energiaa sen murehtimiseen.pääasia että tunnen itse rakkaaksi tämän uskon ja yhteisön. Koen eläväni turvassa monelta pahalta asialta(päihteet,väkivalta,avioerot.....) ja enne ku joku rupeaa avautumaan pedofiliasta, mainitsen sen että minä tai minun tuttavapiiristä kukaan ei tiedä perhettä jossa tätä tapahtunu.ollaan oltu ihmeissään kun näitä tullu julki! Hirveitä, RANKAISTAVIA tekoja.mainitsen vielä että minulla on myös ystäviä jotka eivät ole lestadiolaisia,ja pidän heitä rakkaina.olen ylpeä siitä että omistan 13 ihanaa sisarusta!lapsuus siinä parvesss oli mahtavaa!

Vierailija
199/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Vitsit ootte ilkeitä ihmisiä.

Vierailija
200/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:29"]Huoh. Vitsit ootte ilkeitä ihmisiä.

[/quote]

Siis te vl:n haukkujat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän