Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa, Suviseurat on ihan kohta!:)

Vierailija
10.06.2014 |

Pitkä vuosi taas odotettu ja kohta odotus palkitaan :) Ihanaa päästä muutamaksi päiväksi rentoutumaan:):)

Kerran olimme 6pv suviseuroissa (ke-ma) ja muistan kun sen jälkeen menimme kaupunkiin niin kauhee kun tää paha maailma iski vasten kasvoja..iltapäivälehdet kirkui otsikoita kaikenlaisesta pahasta mitä oli tapahtunut, hälytysajoneuvojen sireenit ujelsi, ihmiset kännissä örvelsi ja tappeli, kukaan ei välittänyt vanhuksesta jonka kauppakassi levisi tielle.. sillä hetkellä tajusin viimeistään kuinka ihanaa suviseuroissa on olla. Siellä ei ole mitään pahaa vaan ihmiset ovat iloisia, ystävällisiä, toisia autetaan ja ilmapiiri on todella turvallinen ja kotoisa.

Oon niiin iloinen että pakko hehkuttaa!:)

Kommentit (242)

Vierailija
221/242 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa lukee siitä ,että uskovaiset joutuvat kärsimään pilkkaa ja kaikenlaista valhetta heistä puhutaan. Ja just sen vuoksi ku ollaan ainoassa oikeassa uskossa.

Niin se on meidän osa, mutta palkan maksu odottaa taivaan kodissa. Sen kun jaksamme muistaa. Ei ole helppoa olla uskomassa.

Maailman houkutukset ja kiusaukset piirittävät lapsia ja nuoria. Ei se sielunvihollinen jätä vanhempia ihmisiäkään rauhaan.

Suviseurat on kesän kohokohta ja voi kuinka

tuntuu haikealta kun ne loppuvat.

No onneksi on vielä opistoseurat.

Voi kumpa mahdollisemman moni uskosta osaton ihminen tulisi seuroihin. Sitähän me kaikki uskovaiset toivomme ja rukoilemme.

Taivaan Isä Siunatkoon kesäseuramme!

Vierailija
222/242 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaahan, lessuilla nää vanhat äijänpierut jatkavat samaa rataa, ei ne mitään rakkaudesta tolkkua. Nuoret sensijaan alkavat ajatella omillakin aivoillaan, että toiveita on, että tämä liike tulee häviämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/242 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taannoin minulta kysyttiin: "Ovatko lestadiolaiset kristittyjä?" Hyvä kysymys johtui siitä, että lestadiolainen oli tuominnut tämän ihmisen kadotukseen, koska hänellä oli telkkari ja olipa katsellut hän sieltä elokuviakin :D

Että sillee ne lessut lässyttää ja ovat olevinaan niitä ainoita oikeita. Mahtuuhan maailmaan näitä! Ovat kyllä oikeesti hirveän säälittäviä :(

Vierailija
224/242 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan pakko kommentoida sinulle jota ei kiinnosta lukea taivaslaulu-kirjaa ja jonka mielestä monta soutajaa -kirja on parempi : olen vl-nainen ja äiti. Taivaslaulukirja kuvasti täysin sen miten itse vanhemmuuden ja äitiyden olen kokenut. Toivoisin,että mahdollisimman moni vl lukisi sen kirjan,silloin lisääntyisi ymmärrys siitä että me olemme erilaisia vaikka uskomme onkin sama. Ja ettei henkilökohtainen usko määritä sitä,miltä äitiyteen kasvaminen voi tuntua. Olen uskovainen mutta silti en mahdu sinun määrittelemääsi äitiyden kokemisen muottiin. Enkä ymmärrä,miksi sitä miltä minusta äitiys tuntuu,en saisi sanoa tai että siitä tulee jollekin paha mieli. Kehoitan todella kaikkia vl-naisia lukemaan sen kirjan,silloin voit ehkä ymmärtää jotain ahdistunutta lähimmäistäsikin ilman että tuomitset hänet.

Vierailija
225/242 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin nyt lestadiolaisilta vastausta YHTEEN kysymykseen. Missä kohtaa Raamatussa on tämä lisääntymissääntö ja sihen liittyvä "kuolemansynti"???

Vierailija
226/242 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:16"]Aivan pakko kommentoida sinulle jota ei kiinnosta lukea taivaslaulu-kirjaa ja jonka mielestä monta soutajaa -

kirja on parempi : olen vl-nainen ja äiti. Taivaslaulukirja kuvasti täysin

sen miten itse vanhemmuuden ja äitiyden olen kokenut.

Toivoisin,että mahdollisimman moni vl lukisi sen kirjan,silloin

lisääntyisi ymmärrys siitä että me olemme erilaisia vaikka uskomme onkin sama. Ja ettei henkilökohtainen usko määritä sitä,miltä äitiyteen kasvaminen voi tuntua. Olen uskovainen mutta silti

en mahdu sinun määrittelemääsi äitiyden kokemisen muottiin. Enkä ymmärrä,miksi sitä miltä minusta äitiys tuntuu,en saisi sanoa tai että siitä tulee jollekin paha mieli. Kehoitan todella kaikkia vl-naisia lukemaan sen kirjan,silloin voit

ehkä ymmärtää jotain ahdistunutta lähimmäistäsikin ilman että tuomitset hänet.

[/quote]Ihan nyt[quote author="Vierailija"

time="22.06.2014 klo 20:16"]Aivan pakko kommentoida sinulle jota ei

kiinnosta lukea taivaslaulu-kirjaa ja jonka mielestä monta soutajaa -

kirja on parempi : olen vl-nainen ja äiti. Taivaslaulukirja kuvasti täysin

sen miten itse vanhemmuuden ja äitiyden olen kokenut. Toivoisin,että mahdollisimman moni vl lukisi sen kirjan,silloin lisääntyisi ymmärrys siitä että me olemme erilaisia vaikka uskomme onkin sama. Ja ettei henkilökohtainen usko määritä sitä,miltä äitiyteen kasvaminen voi tuntua. Olen uskovainen mutta silti en mahdu sinun määrittelemääsi äitiyden kokemisen muottiin. Enkä ymmärrä,miksi sitä miltä minusta äitiys tuntuu,en saisi sanoa tai että siitä tulee jollekin paha mieli. Kehoitan todella kaikkia vl-naisia lukemaan sen kirjan,silloin voit ehkä ymmärtää jotain ahdistunutta lähimmäistäsikin ilman että tuomitset hänet.

[/quote

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:16"]Aivan pakko kommentoida sinulle jota ei kiinnosta lukea taivaslaulu-kirjaa ja jonka mielestä monta soutajaa -kirja on parempi : olen vl-nainen ja äiti. Taivaslaulukirja kuvasti täysin sen miten itse vanhemmuuden ja äitiyden olen kokenut. Toivoisin,että mahdollisimman moni vl lukisi sen kirjan,silloin lisääntyisi ymmärrys siitä että me olemme erilaisia vaikka uskomme onkin sama. Ja ettei henkilökohtainen usko määritä sitä,miltä äitiyteen kasvaminen voi tuntua. Olen uskovainen mutta silti

en mahdu sinun määrittelemääsi äitiyden

kokemisen muottiin. Enkä ymmärrä,miksi sitä miltä minusta äitiys tuntuu,en saisi sanoa tai että siitä

tulee jollekin paha mieli. Kehoitan todella kaikkia vl-naisia lukemaan sen

kirjan,silloin voit ehkä ymmärtää jotain ahdistunutta

lähimmäistäsikin ilman että tuomitset hänet.

[/quote]Just sen vuoksi en lue sitä koska, sen on kirjoittanut entinen uskovainen. Siinä on oma

vaaransa ,että alkaa ajattelemaan

lapsiasiaa ja uskomistakin "omilla säännöillä".

Varmasti siinä on hyviäkin kohtia ja lahjakkaasti kuvattu äidin elämää.

Mutta...kuitenkin kannattaa huomata se ,että

sielunvihollisen verkot ovat

tänä lopunaikana entistä "hienommat".

Eli joku voi eksyä elävästä uskosta, tavallaan huomaamattaan

maailmaan.

Sitähän se sielunvihollinen

tänä päivänäkin saarnaa "Sanoiko Jumala todella niin?"

Tiedän kyllä muitakin vl-äitejä ketä ei kiinnosta tämä Taivaslaulu kirja.

Itse en kyllä suosittele ketään lukemaan Taivaslaulu kirjaa.

Ja rukoukseni on ,että kaikki ihmiset pysyisivät uskomassa ja epäuskoisetkin saisivat

parannuksen armon.

Vierailija
227/242 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Sitä Raamatunkohtaa lasten synnyttämisestä tässä odotellaan. Jos Raamatunpaikkaa ette kerro, on kyseessä salaseura.

Vierailija
228/242 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanonut että ajattelen lapsiasiaa omilla säännöilläni. Olen uskovainen nainen, ja äiti. Minusta on aivan kamalaa Se että sinä ja moni muu tuomitsette sen miten minä erilaiset asia koen. Se ei ole synti vaikka sinä yrität sitä niin selittää.

Vierailija
229/242 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole raamatun kohtaa jossa ehkäisy kielletään. Uskovaiset ajattelemme että lapset ovat jumalan lahja emmekä halua puuttua luomistyöhön. Siksi emme käytä ehkäisyä. Mutta synniksi ei ehkäisyn käyttöä voi silti sanoa,sillä kaikilla ei ole voimia huolehtia monesta lapsesta. Olemassa olevasta elämästä on huolehdittava ja lahjaksi saaduista lapsista huolehdittava.

Vierailija
230/242 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:07"]

Voisitko, entinen vl, kertoa oikeasti, onko Suviseuroilla tällaista kuin sanotaan, että lähikioskien kortsut ja kalja loppuvat kesken?

[/quote]

Varmaan ne kioskien myyjät tietävät parhaiten. Osa myyjien kummin kaiman tuntevista väittää noin. 

[/quote]

Meidän kulmilla oli toissa kesänä suviseurat. Itsekin kävin alueella uteliaana turistina pällistelemässä. Ei ainakaan meidän kaupoista loppuneet kaljat ja kortsut :D

Vierailija
231/242 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:09"]

Ei ole raamatun kohtaa jossa ehkäisy kielletään. Uskovaiset ajattelemme että lapset ovat jumalan lahja emmekä halua puuttua luomistyöhön. Siksi emme käytä ehkäisyä. Mutta synniksi ei ehkäisyn käyttöä voi silti sanoa,sillä kaikilla ei ole voimia huolehtia monesta lapsesta. Olemassa olevasta elämästä on huolehdittava ja lahjaksi saaduista lapsista huolehdittava.

[/quote]

Kiitos vastauksesta. Samoin minäkin, tavallinen luterilainen uskovainen äiti olen ajatellut. Kolme lasta meille oli Luojan lahjoja. Sitä isompaa perhettä emme olisi jaksaneet kunnolla huolehtia. Siitä alkaen tuli ehkäisy käyttöön, joka siis ei ole syntiä Raamatun mukaan. Aborttia emme hyväksy, kuten eivät muutkaan uskovaiset.

Me uskovaiset naiset saamme hyvällä omallatunnolla ehkäistä siitä saakka, kun tunnemme perheen koon sopivaksi. Näin jaksamme kaikki paljon paremmin; äidit, lapset ja myös isät :) Tätä toivomme myös teille lestdilaisperheille. Siunausta!

Vierailija
232/242 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:05"]En sanonut että ajattelen lapsiasiaa omilla säännöilläni. Olen uskovainen nainen, ja äiti. Minusta on aivan kamalaa Se että sinä ja moni muu tuomitsette sen miten minä erilaiset asia koen. Se ei ole synti vaikka sinä yrität sitä niin selittää.

[/quote][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:05"]En sanonut että ajattelen lapsiasiaa omilla säännöilläni. Olen uskovainen nainen, ja äiti. Minusta on aivan kamalaa Se että sinä ja moni muu tuomitsette sen miten minä erilaiset asia koen. Se ei ole synti vaikka sinä yrität sitä niin selittää.

[/quote]Voi ei ,nyt Sinä ymmärrät kaikki kirjoittamani asiat ihan väärin. Tottakait sen kirjan voi lukea jos haluaa. Mutta et ilmeisesti ymmärrä ,että se kirja voi olla pahimmillaan eksyttämässä elävästä uskosta. Ymmärrän kyllä ,että haluat puolustaa mielestäsi "hyvää kirjaa".

Ihmettelen kyllä ,että se koskettaa Sinua noinkin paljon, siis loukkaa vaik olet vl. Ollaankohan me nyt ymmärretty toisemme ihanväärin:(.

Vierailija
233/242 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ymmärrämmekö toisemme nyt väärin,enkä välttämättä sanoisi että Se on hyvä kirja. Taivaslaulu on kirja jonka päähenkilön kokemukset ovat varmasti monen muun uskovaisen kokemuksia minun lisäkseni. Siksi minusta olisi hyvä että mahdollisimman moni sen lukisi ,jotta näistä asioista voisi puhua myös esimerkiksi naistenilloissa. En koe että kirja tai omat kokemukseni ovat viemässä pois jumalan valtakunnasta. Se sen sijaan voi viedä jos en saa kertoa miten vaikea asia äitiys minulle on ollut ilman että heti puhutaan synnistä. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan.

Vierailija
234/242 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ymmärrämmekö toisemme nyt väärin,enkä välttämättä sanoisi että Se on hyvä kirja. Taivaslaulu on kirja jonka päähenkilön kokemukset ovat varmasti monen muun uskovaisen kokemuksia minun lisäkseni. Siksi minusta olisi hyvä että mahdollisimman moni sen lukisi ,jotta näistä asioista voisi puhua myös esimerkiksi naistenilloissa. En koe että kirja tai omat kokemukseni ovat viemässä pois jumalan valtakunnasta. Se sen sijaan voi viedä jos en saa kertoa miten vaikea asia äitiys minulle on ollut ilman että heti puhutaan synnistä. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan.

Vierailija
235/242 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
236/242 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
237/242 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh tämä älypuhelin sekoilee viestien lähettämisessä,anteeksi!

Vierailija
238/242 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten puututte luomistyöhön, hankkiutumalla hedelmöityshoitoihin ?

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:09"]Ei ole raamatun kohtaa jossa ehkäisy kielletään. Uskovaiset ajattelemme että lapset ovat jumalan lahja emmekä halua puuttua luomistyöhön. Siksi emme käytä ehkäisyä. Mutta synniksi ei ehkäisyn käyttöä voi silti sanoa,sillä kaikilla ei ole voimia huolehtia monesta lapsesta. Olemassa olevasta elämästä on huolehdittava ja lahjaksi saaduista lapsista huolehdittava.

[/quote]

Vierailija
239/242 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä yli 10-lapsisten, loppuunsa uupuneiden lest.äitien hätähuudot näille palstoille ovat kyllä sydäntäsärkeviä. Myös murrossikäiset nuoret kertovat karuista kotioloistaan. He pyytävät apua, miten irrottautua liikkeestä. Tunnen suurta myötätuntoa ja haluan auttaa. Tuomitseminen ei ole auttamista eikä lähimmäisen rakkautta.

Hyvä, että ehkäisy ei ole teidän lest. mielestä syntiä. Näin siis tulee helpottumaan olosuhteet myös lestadiolaisperheissä. Lain alta Kristuksen vapauteen!

Vierailija
240/242 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:31"]

...on helppo pelleillä jos ei ole

sisällä Jumalan valtakunnassa. Tätä uskoa ei voi ymmärtää järjellä. Sitten kun on saanut parannuksen armon niin nämä asiat kirkastuu. Viimeisenä päivänä se on totta ,että "Jumala

on lukinnut ovet" eikä sitten kukaan ulkona oleva eli uskosta osaton pääse sisälle Jumalan valtakuntaan.

Virressä "Ah miksi taivaan valtakunnan...lauletaan eräässä säkeistössä näin;

"Jos liian myöhään kolkutatte, ei ovi enää

aukea. Te itkette ja vaikerratte vaan itkua ei kuunnella. On ovet kohta lukitut on kiire,kiire

kutsutut." Kannattaa kiirehtiä jos on kuoleman pelkoa ja hätä omista synneistä. Silloin Jumala on herättänyt omantuntosi.

Jumala antaa voiman Jumalan lapseksi tulla. Ole ahkera ja tee parannus.

Jumalan ihmeellinen rauha ja ilo laskeutuu sydämeesi sen jälkeen kun; Uskot syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

Tervetuoa suviseuroihin ja jos et pääse voit kuunnella niitä netistä. :)

[/quote]

Monelle suviseurat on muuta kuin rauhaa ja vapautta, sillä uskonyhteisö on kova poikkeavia kohtaan.

Ulkopuolinen voisi ajatella, että niin toistuvasti, kaikissa seurapuheissa jatkuvasti julistettu synninpäästö ”Jeesuksen nimessä ja veressä” loisi seuroista armollisen aivan kaikille.

Mutta vanhoillislestadiolaisen uskon syvin olemus ei olekaan armossa.Vl-liikkeen uskomisen perusta on jaottelussa meihin ja muihin.

http://freepathways.wordpress.com/2013/08/01/kavin-suviseuroissa/

"VAIIN ME" ollaan armahdettuja eikä sitä armoa enää muilel riitä.

[/quote]Kuule eräässä virressä lauletaan "Armo kuuluu sulle juuri, sulle raukka kurjinkin vaikka rintaas tuska suuri kalvaa liekein polttavin.Kaikkein synnit Jeesus kantoi, kaikkein tähden itsens antoi, meidän tähden kärsi niin."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi