Ihanaa, Suviseurat on ihan kohta!:)
Pitkä vuosi taas odotettu ja kohta odotus palkitaan :) Ihanaa päästä muutamaksi päiväksi rentoutumaan:):)
Kerran olimme 6pv suviseuroissa (ke-ma) ja muistan kun sen jälkeen menimme kaupunkiin niin kauhee kun tää paha maailma iski vasten kasvoja..iltapäivälehdet kirkui otsikoita kaikenlaisesta pahasta mitä oli tapahtunut, hälytysajoneuvojen sireenit ujelsi, ihmiset kännissä örvelsi ja tappeli, kukaan ei välittänyt vanhuksesta jonka kauppakassi levisi tielle.. sillä hetkellä tajusin viimeistään kuinka ihanaa suviseuroissa on olla. Siellä ei ole mitään pahaa vaan ihmiset ovat iloisia, ystävällisiä, toisia autetaan ja ilmapiiri on todella turvallinen ja kotoisa.
Oon niiin iloinen että pakko hehkuttaa!:)
Kommentit (242)
Jes! Kohta pääsee panemaan tauotta. Suviseurat on panomiehen paratiisi.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:29"]
Huoh. Vitsit ootte ilkeitä ihmisiä.
[/quote]No minä en ole, tahdon vain tietää. Samoin kiinnostaa se miksi netistä saa katsoa samat ohjelmat, jotka tvstä ovat kiellettyjä. 55
[/quote]
No mielestäni viestisi oli asiallinen, tarkoitin noita ihmisiä joilta ei tule rakentavaa kritiikkiä vaan vihapuheita. Alkoholi voi muuttaa luonnetta ja rikkoa perheitä mutta nikotiini ei.
Alkoholi - tupakka
Televisio nurkassa - internettelevisio joka aparaatissa
korvakorut - kaulakoru ( pitkä, puinen)
,
.
,
55: meillä "uudella sukupolvella" tv ei ole kielletty. Vanhemmat vl:t pitää sitä kiellettynä mutta ainakin eteläsuomessa monilla on tv eikä sitä paheksuta koska juuri samat ohjelmat näkyvät netistä.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:29"]
[/quote]No minä en ole, tahdon vain tietää. Samoin kiinnostaa se miksi netistä saa katsoa samat ohjelmat, jotka tvstä ovat kiellettyjä. 55
[/quote]
No mielestäni viestisi oli asiallinen, tarkoitin noita ihmisiä joilta ei tule rakentavaa kritiikkiä vaan vihapuheita. Alkoholi voi muuttaa luonnetta ja rikkoa perheitä mutta nikotiini ei.
[/quote] Silti näen tämän kaksinaismoralistisena. Passiivinen tupakointi on todella vaarallista. TUpakoiva vanhempi altistaa lapsensa savulle ja usein näissä perheissä vielä todella monta lasta.
Samoin omat tuttava lestadiolaiset ovat olleet harmissaan siitä, että he eivät ole saaneet harrastaa lapsuudessaan urheilua (kilpa- käsittääkseni), vaan heitä on ohjattu vain musiikin pariin. Josta kyllä ovat sitten myös nauttineet.
Minä luotan siihen, että Jeesus on kuollut ristillä minunkin syntieni tähden. Herätysliikkeisiin en kuulu, vaan maailmanlaajuiseen Kristuksen seurakuntaan. Siunausta jokaiselle Jeesuksen omalle. Taivaassa tavataan!
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:37"]
55: meillä "uudella sukupolvella" tv ei ole kielletty. Vanhemmat vl:t pitää sitä kiellettynä mutta ainakin eteläsuomessa monilla on tv eikä sitä paheksuta koska juuri samat ohjelmat näkyvät netistä.
[/quote] Kiitos tästä viestistä. Olen ihan positiivisesti yllättynyt, että ko. uskonnossakin aika tekee muutoksia.
Kilpaurheilukin on nykyään"sallittu". Enemmän näen nämä asiat kulttuuriseksi.. En itse ole pitänyt koskaan syntinä tv:tä/kilpaurheilua.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:37"]
[/quote] Kiitos tästä viestistä. Olen ihan positiivisesti yllättynyt, että ko. uskonnossakin aika tekee muutoksia.
[/quote]
Samoin :) joitakin vl tyyppejä se pelottaa. Kuitenkin pedofiilikohun jälkeen asioista on alettu puhumaan avoimemmin ja silmät ovat avautuneet kaksinaismoralismiin. Esim. Tv-internet jutuissa.
Lukekaapa kirjat "Taivaslaulu"/Pauliina Rauhala=vuoden 2013 kristillinen kirja, sekä "Maijan tarina". Surullista, että näitä maijoja on niin paljon ja pienimmät joutuvat insestin uhreiksi jo muutaman vuoden ikäisinä. Näinkö Raamattu lessuille opettaa?
Kunpa koko liike hajoaisi, sillä johtajataholta asti on vl-miehiä lusimassa lasten hyväksikäytöstä! Rikollista ja iljettävää !!!
Ei kannattaisi olla niin ennakkoluuloisia, niin ei nolaisi vain itseään. ;) Kuten eräälle naiselle kävi kohdallani. Meillä on vain kolme lasta ja hekin jo aika isoja. Oltiin nähty tämän naisen kanssa muutamia kertoja. Juttelin sitten kerran eräästä asiasta, johon hän sitten tokaisi, että "... kun tässä on niin paljon näitä isoja perheitä, näitä lestoja, että enhän minä ihmettelekään..." Minä sitten hienovaraisesti (en olisi halunnut saattaa häntä noloon tilanteeseen) sanoin jotain, josta hän arvasi minunkin olevan ja helahti ihan punaiseksi. :)
Että ei kannattaisi aina tehdä niitä omia oletuksia tietämättä kunnolla asioista. Tämäkin nainen siis ei ollut arvannutkaan, että voisin olla vl, koska lapsia on vain ne kolme.
Kannattaa vaikka käydä suviseuroissa itse katselemassa. Sinne saa mennä kuka haluaa eikä kukaan kysele yhtään mitään. Paitsi tosin kerran minulta eräs kysyi, että mitä nämä ihmiset tässä jonottaa, kun katseli kiemurtelevaa ehtoollisjonoa. Mutta ei tuon pahempia siellä kysellä! ;)
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:07"]
Voisitko, entinen vl, kertoa oikeasti, onko Suviseuroilla tällaista kuin sanotaan, että lähikioskien kortsut ja kalja loppuvat kesken?
[/quote]
En ole tuo entinen vl, mutta olen myös entinen vl. Olen käynyt suviseuroissa n. 15 kertaa. Omat kokemukseni seuroista ovat seuraavanlaisia: Ihmiset käyttäytyvät rauhallisesti, oleilevat omilla teltoillaan tai asuntoautoillaan, -vaunuillaan tai ovat kuuntelemassa seuroja isossa teltassa tai sen lähistöllä tai sitten tapaavat tuttuja. Lapset touhuvat yhdessä mitä keksivät. Kaljaa en ole koskaan kenenkään nähnyt nauttivan. En ole myöskään koskaan kuullut kenenkään hankkineen kondomeja, en ole myöskään nähnyt käytettyjä kondomeja missään. Tunnelma on aloittajan kertoman kaltainen, rauhallinen, ystävällinen ja avulias. Ihan hyvät muistot minulla on suviseuroista ja voisin varmaan vieläkin piipahtaa niissä muistelemassa nuoruuttani.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:37"]
[/quote]
Pohjoissuomessa ei katsota etelän uskovaisia hyvällä. Pitävät liian vapaamielisinä.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:29"]
[/quote]
Ennemmin ilkeä, kuin tekopyhä.
Nyt joku kameran kanssa sinne siivoamaan seurojen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:07"]
Voisitko, entinen vl, kertoa oikeasti, onko Suviseuroilla tällaista kuin sanotaan, että lähikioskien kortsut ja kalja loppuvat kesken?
[/quote]
En ole tuo entinen vl, mutta olen myös entinen vl. Olen käynyt suviseuroissa n. 15 kertaa. Omat kokemukseni seuroista ovat seuraavanlaisia: Ihmiset käyttäytyvät rauhallisesti, oleilevat omilla teltoillaan tai asuntoautoillaan, -vaunuillaan tai ovat kuuntelemassa seuroja isossa teltassa tai sen lähistöllä tai sitten tapaavat tuttuja. Lapset touhuvat yhdessä mitä keksivät. Kaljaa en ole koskaan kenenkään nähnyt nauttivan. En ole myöskään koskaan kuullut kenenkään hankkineen kondomeja, en ole myöskään nähnyt käytettyjä kondomeja missään. Tunnelma on aloittajan kertoman kaltainen, rauhallinen, ystävällinen ja avulias. Ihan hyvät muistot minulla on suviseuroista ja voisin varmaan vieläkin piipahtaa niissä muistelemassa nuoruuttani.
[/quote]
Olen ollut Suviseurojen aikaan lähikaupassa töissä, kaljaa eivät sieltä ainakaan ostaneet mutta kortsuja kyllä aika reippaasti. Sitä varmaan näkee mitä haluaa nähdä (pätee toki minuunkin).
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:13"]Saako Suviseuroihin kävellä kuka tahansa? Mikä siellä on niin hienoa? [/quote]
Halpa ruoka http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288579104101.html
Nimeä edes puolen tusinaa lestadiolaista tohtoria, tutkijaa, professoria, joilla on lapsia 10-15. Eli jotka noudattavat täysin keksittyä lisääntymispakkoa. Kerro ihmeessä, missä kohtaa Raamattua kehoitetaan siittämään lapsia enemmän kuin äidin terveys kestää???
Terveessä, siis raittiissa Raamattuun perustuvassa uskossa olevia henkilöitä löytyy aika paljonkin, huippukirurgeista alkaen.
Muuten, onhan juutalaisissakin paljon esim. nobelisteja, vaikka eivät kristittyjä olekaan. Me uskovat rukoilemme teille, lestadiolaiset, raittiiseen uskoon tuloa, kuten myös juutalaisille ja jehovantodistajille. Että uskonne perusta olisi Raamattu ja Jeesuksen opetukset. Vielä olette hyvin kaukana, mutta toivotaan...
Papit tuntevat läheltä näitä lestadiolaisperheitä. Heiltä olen saanut paljon luotettavaa tietoa tästä harhaopista. Ihan kauheita asioita, jotka onneksi tulevat ihmisten tietoon. Pari päivää sitten sain lisävalaistusta, kun paikallinen pappi kävi kyläilemässä, järkytyimme kuulemastamme. Vaikka tietenkään ihmisten nimiä ei mainita.
Erityisesti netti on avannut lestdiolaisnuorten ja äitien hätää. On suuri onni, että tietokoneet heillä ovat sallittuja!
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:29"]