Vastenmielisimmät asiat lapsikeskeisessä pikkulapsielämässä?
Sorry huono muotoilu. Jos kuitenkin ymmärsitte, hyvä.
MInulle:
- perhekerhot
- lastenvaatekutsut
- kun äidit pukeutuvat lastenvaatemerkkien vaatteisiin, kimperi-pipoihin ja me&I veluurihousuihin
- julkinen imetys
- isien kantoliinailu.
Tässä oma rujo listani, anteeksi, olen vain ihminen ja noissa kulkee rajani.
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 14:58"]
Mikä on FTW?
[/quote]
Fuck The Watt
- auto ja omakotitalo jossain kehyskunnassa pellolla
- mausteeton ruoka ja muutenkin liikaa lasten ehdoilla ruoanlaitto (nyt ei puhuta allergioista)
- Älytön määrä harrastuksia ja tietenkin jo vauva/taaperoiästä alkaen
- lastenvaatteet sijoituskohteena
- yhden alle leikki-ikäisen lapsen vanhemmat, jotka tietävät kaikista maailman lapsista ja niiden kasvattamisesta kaiken
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 14:44"]
FTW, isä kantaa kantoliinassa vauvaa? Mitä ällöä siinä on? Outoja asioita näemmä menee sulla "yli".
Kokoa itsesi hyvä ihminen!
[/quote]
Mikä on FTW?
[/quote]
FTW tarkoittaa for the win, mutta en kyllä ymmärrä miksi se on tuossa yhteydessä.
[/quote]oikeestaan WTF tarkoittaa what the fuck.... T 19v
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 14:47"]
Off topic mutta miksi pesupähkinä-äidit on aina niin helvetin rumia?
[/quote]
mikä on pesupähkinä-äiti? :D
Kaikkein vastenmielisintä minun mielestäni ovat järkyttävät verbit vaunutella, pottailla, kestovaippailla (tuo liinailu oli uusi). Pidän tuollaisen sanojen käyttäjää vähän vaajana enkä voi sille mitään. Aikuinen hyvässä työssä oleva fiksu nainen taantuu lässyttämään miten he pikku-pekka-pirkon kanssa vaunuttelevat joka päivä ja pikku-perkka-pirkolla on joku "huippuhienon" lastenvaatemerkin 49 euroa maksava t-paita päällään. En myöskään pidä sanasta taapero.
Raskasta, tosin ei vastenmielistä, on vääntää alle vuoden ikäiselle erilaisia ruokia, jotta ei tarvitse antaa purkista. Joskus en vain jaksa tehdä niitä, silloin kärsin huonoa omaa-tuntoa, kun kuulen metallikannen napsahduksen :(
Raskaana olevat naiset ällöttää, mahan silittely ja ittsensä/mahansa lääppiminen. Julkinen imetys ja se ettei osata puhua muusta kuin vaipoista ja piltistä.
yökkk.. Vauvat on ihania, äidit usein ällöttäviä.
Vanhempi, joka tulkitsee kaiken lapsista tulevan palautteen suorana kritiikkinä kasvatustaan kohtaan. Ja vaikka miten nätisti ja diplomaattisesti koittaa sanoa, että lapsesi toimi väärin, loukkaantuu ja alkaa marttyyrinä itkeä, että on tehny parhaansa, mutta on vaan niin epäonnistunut kasvattaja, vaikka on uhrannut elämänsä ja uransa lapsilleen ja pitänyt niitä sylissään jajaja.. Kun vois vaan sanoa, että otanpa puheeksi, että lapsi voi oppia virheestään.
Rasittavat "projekti-vanhemmat", jotka siis ei ota lapsia osana elämää vaan projekteina ja suorittavat kaikkea ja sitten muistavat mainostaa, että ovat niin loistavia vanhempia ja kasvattajia, kun tekevät sitä ja tätä ja tuota lasten ehdoilla ja hyväksi. Eli ikään kuln rakentavat lapsistaan jalustan omalle erinomaisuudelleen ja rivien välissä arvostelevat kaikkien muiden ratkaisuja.
Mua ärsyttää suunnattomasti kun miehestä tehdään samanaikaisesti ylijumala että täysin perheen ulkopuolinen.
Ensinnäkään miestä ei koskaan voi jättää yksin lapsen kanssa, kun se ÄITI on niin tärkeä. Toisekseen, vaikka sen miehen ei koskaan anneta hoitaa vauvaa, niin silti hänen mielipiteistään tulee ehdottoman viisaita. Tekisi mieleni oksentaa joka kerta kun kuulen keskustelussa perusteluna "MIESKIN on samaa mieltä".
Materialistinen ja epäekologinen elämäntapa lapsiperheissä:
-muutetaan jonnekin korpeen isoon omakotitaloon, jonka lämmitys syö energiaa
-koska asutaan korvessa, tarvitaan autoa.Valitaan vielä joku karmea katumaasturi ja teini-ikäisille lapsille ostetaan mopo tai mopoauto
-kertakäyttövaipat
-vuosittaiset kaukomatkat lentämällä Thaikkuihin ynnä muualle
-kaikki lasten tarvikkeet vaunuista vaatteisiin uutena, mahdollisimman kallista ja brändi pitää olla näkyvissä. Kirpputorit kierretään kaukaa. Usein näitä vielä esitellään blogissa ja kerjätään ilmaistavaraa.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:33"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 17:53"]
Kun naisesta tulee meidän mamma ja miehestä meidän isi. Ja kyllä ne MEIDÄN IHANAT KULTAMUSSUNASSUKAT on sitten maailman viisaimpia, taitavampia, kauneimpia ja ihmeellisimpiä asioita maailmassa.
Terv. äiti, mutta nainen, miehensä vaimo, seksikäs, eroottinen NAINEN jolla on myös omia mielenkiinnon kohteita ja joka sallii ne miehelleenkin. Sille omalle ihanalle seksipedolleen, sille miehekkäälle miehelle joka on myös ihana isä lapsilleen. Mutta mulle se on MIES, ei "meidän isi".
[/quote]
Näin pikkulapsiajan jo ohittaneena ei kuvota oikeastaan mikään muu kuin nämä "MINÄ en sitten ole mammautunut, vaan edelleen olen NAINEN" -mammat, jotka kokevat kamalan suurta tarvetta korostaa, kuinka HE eivät sitten ole niitä joogapantsimammoja, vaikka lapsi(a) onkin, vaan ovat säilyttäneet sen oman YKSILÖLLISEN identiteetin. Muutoskriisiä, sanon minä.
[/quote]
Sitä voi olla äiti ihan 100% ja rakastaa lapsiaan ja olla heistä kiinnostunut ja huolehtia heistä parhaalla mahdollisella tavalla, olla perhekeskeinen, mutta sitä voi silti olla nainen ja mies, ammattinsa edustaja, vanhempiensa tytär, sukunsa jäsen jne jne jne, sitä kun ei tarvii upota siihen äitiyteen 120% tarmolla kuitenkaan. Säilyttäkää naiset ja miehet se YKSILÖLLINEN identiteettinne kuitenkin, teette palveluksen myös lapsillenne kun näytätte tervettä esimerkkiä aiheesta. Lapset ovat osa elämää, ei koko elämä. Tärkeä osa, mutta te ette muutu lastenne kautta eläviksi mammoiksi/isiksi, tai teidän ei pidä muuttua. Käyttämällä tervettä järkeä pärjää pitkälle.
Terv. myös ylemmän lainauksen kirjoittaja
- Oman erinomaisuuden jatkuva korostus ja omien vaihtoehtojen kovaääninen kailotus- Kaksinaismoralismi eli kovasti korostetaan esim. miten halutaan olla lasten kanssa, mutta käytännössä kaikki sukulaiset hoitavat lapsia niin paljon kuin mahdollista, jotta äiti voi opiskella/remontoida/laittaa puutarhaa/ tehdä mitä tahansa muuta kuin hoitaa omia lapsiaan.
Mua ei sen sijaan ärsytä julkinen imetys, perhekerhot, tietyt vaatteet, perhepeti tai mikään muukaan yksittäinen asia, vaikka olenkin itse enemmän työhön keskittynyt äiti. Juttelen erittäin mielelläni muiden äitien kanssa, vaikka kyseinen äiti puhuisi pelkästään lapsista. Voin jutella muista asioista työtovereideni ja ystävieni kanssa.
Eli minua ärsyttävät enemmän asennetason jutut, eivät yksittäiset sisältöseikat.
Vaimon muuttuminen 24/7/365 äidiksi ja mammojen, mammamedian ja naistenlehtien mielipidesalaliitto siitä, tuo on normaalia ja mitä mies iniset.
nimim: mies, olen katkera ja kuitenkin
Se, miten lapset rajoittavat omaa menemistä.
Jatkuva huolehtiminen ja vastuu.
Tylsät rutiinit ja elämänpiirin kapeneminen.
Sotku ja meteli.
Oman ajan vähäisyys.
Se, että oma elämä on peruuttamattomalla tavalla erilaista kuin toivoisi.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 14:44"]
FTW, isä kantaa kantoliinassa vauvaa? Mitä ällöä siinä on? Outoja asioita näemmä menee sulla "yli".
Kokoa itsesi hyvä ihminen!
[/quote]
Mikä on FTW?
[/quote]
FTW tarkoittaa for the win, mutta en kyllä ymmärrä miksi se on tuossa yhteydessä.
[/quote]oikeestaan WTF tarkoittaa what the fuck.... T 19v
[/quote]
Sulla taitaa olla lukihäiriö? FTW ei ole sama kuin WTF.
Suhtautuminen eritteisiin: vauvan (kakkaisen) vaipan vaihtaminen ihan missä tahansa, jopa ruuan läheisyydessä, kakasta puhuminen, lapsen kakasta kuvan laittaminen someen, puklaileva vauva, räkäiset nenät. Jotkut myös laittavat positiivisesta raskaustestistä kuvan, vaikka kukaan tuskin haluaa nähdä testiä, jonka päälle on juuri pissattu. Ilouutisesta voi tiedottaa muillakin tavoilla.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:09"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:02"]
Parisuhdekeskeisyys. Synnytys valmennuksessa ME ollaan viikolla 35. Ai sun miehesikin on raskaana? Sitten joku mies laukaisee typerän kuluneen junttivitsin liittyen synnytystilanteeseen ja koko salillinen ämmiä kihertää tekonaurua tälle, kun sen vitsin kertoi sentään jumalasta seuraava eli MIES.
[/quote]
Ihanaa etten ole ainut joka jotenkin vierastaa mies ja synnytys -kuviota! Sanoin miehelle, että haluan mennä synnytysvalmennukseen ja synnyttää rauhassa. Mies sanoi, että ymmärtää ja on kyllä heti oven takana, jos muutan mieltäni. Ihanaa :) en varmaan kieltäisi, jos mies väkisin haluaisi osallistua synnytykseen tulla mutta hän ymmärtää minunkin tunteeni.
Tuntuu, että monilla tutuilla isästä on ollut synnytyksessä vain harmia kun ovat hyperventiloineet ja panikoineet tai pyörtyneet...synnyttäjällä ja kätilöllä on siinä tilanteessa vähän muutakin puuhaa kun etsiä huonavointiselle miehelle sänkyä!
[/quote]
Mä olen synnyttänyt "yksin". Vaikka siinä voi toki olla puolensa, niin voin sanoa, että hyvin yksinäistä puuhaa - ja ilmeisesti myöskin kätilöille oikeutus käyttäytä miten vaan.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 17:11"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 16:49"]Mun meinaa laatta lentää joka kerta lapsen kanssa juoksukilpailuissa, yu-kilpailuissa, markkinoilla, missä vaan lapsen kanssa ollessa ne MAMMAT. Kananpersetukka,rillit nenällä puolinuopeesti, joku Me & I tai Kimperi hirvitys päässä ja AH niin mukavat löysät yogapantsit jalassa.
Erotun kuin huutomerkki joukosta. Ihan mielelläni kylläkin. Mä VIHAAN sitä tunnetta että pitää muuttua reippaaksi keski-ikäiseksi, pukeutua mukavaan Raiskin värikkääseen tuulitakkiin ja kannella elottuneen näköisenä vauvaa rintarepussa..YÖH! (anteeksi)
Toinen vastenmielinen asia on nuoruuden hulluuden kadottaminen elämästä. Vedän edelleen rehelliset perskännit ajoittain, hoilaan youtuben mukana junteimmat Klamydian biisit ja istun mielelläni siideripullo kourassa kesäillasta aamuun.
Vastenmielinen ajatus naukkailla puoli lasin pohjaa punaviiniä ja sitten kellahtaa yhdeksältä kukkalakanoihin.
Yllä vain muutama syy mainitaksenimiksi olen HYYYYVIN yksin ajatusteni kanssa, minua katsotaan kieroon ja olen yksinäinen, mutta SO :D.
[/quo
Joku kirjoitti mun tekstin. Mulla siis onkin "sielunkumppani"
[/quote]
täällä myös yksi, jes en ole ainoa :)
Ikää yli 30 ja juuri päätin lähteä festareille kahdeksi päiväksi. Kun mieli on edelleen parikymppisen, tuo rehelliset perseet ja bändit mukavaa vaihtelua rään pyyhintään ja hiekkalaatikkoelämään :) Musta on ihana mennä illalla terassille yhdelle tai kahdelle, vaan muut äidit lähipiiristä raahaa ne mukelonsa mukaan jätskille. Istu siinä sitten ja juttele ystävän kanssa kun lapset roikkuu jaloissa, rentoutuminen kaukana. Ja ei, kukaan ei lähde ilman lapsia vaikka kuinka pyytäis.
No täällä on tullut jo mun inhokkejani, tässä muutama joka heti muistuu mieleen:
-merkkivaatemammat ja vaatekutsut ja materialistinen elämäntapa yleensäkin (lapsen ja myös äidin kuuluu pukeutua tietynlaisiin ja -merkkisiin vaatteisiin)
-se että pädetään oman lapsen kautta, kehuskellaan lapsen saavutuksilla IRL tai facebookissa ja kilpaillaan kenellä on erinomaisempi lapsi
-lapsi saa kaiken periksi, ettei vaan pahoita mieltään
-lapsella on valtava määrä harrastuksia päivästä toiseen
-nämä pesupähkinä-, sormiruokailu-, jne. jne. buumit jotka tulevat ja menevät
-asenne:
omat lapset ovat nukkuneet perhepedissä, on imetetty pitkään, kannettu kantorepussa, jne. jne., mutta en tee siitä numeroa ja nuo asiat eivät ole osa mun identiteettiäni. Kävin kerran eräässä kestovaippoihin liittyvässä tilaisuudessa, ja järkytyin. Kaikilla muilla äideillä & lapsilla oli tietynsorttiset retrotyyppiset asut, he käyttivät lapsen rään pyyhkimiseen kangasnenäliinoja, lasten nimet olivat Tuukka-Tellervo-Untamo-tyyppisiä. Eli he olivat rakentaneet ihan tietynlaisen identiteetin joka saneli millaisiä äitejä he olivat. Harmi juttu, minulla ei ole kestovaippailua jne.vastaan yhtään mitään, mutta tuollaista laumasieluisuutta en oikein jaksa.
Kun naisesta tulee meidän mamma ja miehestä meidän isi. Ja kyllä ne MEIDÄN IHANAT KULTAMUSSUNASSUKAT on sitten maailman viisaimpia, taitavampia, kauneimpia ja ihmeellisimpiä asioita maailmassa.
Terv. äiti, mutta nainen, miehensä vaimo, seksikäs, eroottinen NAINEN jolla on myös omia mielenkiinnon kohteita ja joka sallii ne miehelleenkin. Sille omalle ihanalle seksipedolleen, sille miehekkäälle miehelle joka on myös ihana isä lapsilleen. Mutta mulle se on MIES, ei "meidän isi".
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:43"]Mua ällöttää julkinen imetys, sori nyt vaan. Mulla on itsellä isot silikonirinnat ja jos niillä imettäisin julkisesti seuraavaa vauvaani, niin vois aika nopeasti julkisen imetyksen kannattajaäideiltäkin tulla älähdyksiä ja aviomiesten silmät peittoon. ;) Sitä mä vain, että en mä halua nähdä toisten naisten rintoja eikä hekään varmasti minun. Mun mielestä se on sukupuolisiveellisyyttä ettei esitellä paikkoja julkisesti ja ei siinä tissiä lutkuttava vauva tee näystä sen siedettävämpää.
[/quote]
Olet sairas. Vauvan ruokailu on normaali asia. Taidat luulla vähän liikoja muovitisseistäsi, monet miehet eivät pidä leikellyistä naisista.
[/quote]
Sinä roikkuvine rintoinesi julkisella paikalla ei ole normaali asia. :)
[/quote]
Roikkuvat rinnat ovat luonnollisemmat kuin kovettuneet muovitissit.
[/quote]
Varmasti luonnollisemmat koska niille ei ole tehty mitään. Mutta ei minun rinnat ole ainakaan laisinkaan kovettuneet, vaikka ovatkin silarit. Ne ovat ryhdikkäät ja mukavan pehmoiset, ja luultavasti esteettisemmät kuin roikkuvat lituskat.
[/quote]
Ehtivät vielä kovettua. Ei mikään keinotekoinen kestä ihmiselimistössä loputtomiin. Muovitissi ei ole koskaan paremman näköinen kuin luonnollinen rinta.