Oletko ihminen joka tekee asioita rahasta? Jos et, niin mitkä ovat motiivisi?
Oletko ihminen joka tekee asioita rahasta? Jos et, niin mitkä ovat motiivisi?
Är du en människa som gör saker då du erbjuds pengar? Om inte, vilka är dina motiv?
Kommentit (26)
Joitain asioita teen rahan takia, joitain en. Niitä asioita joita en tee rahasta teen esim. siksi että nautin niiden tekemisestä.
Valitettavasti usein velvollisuudentunto.
Ei tarvitse kun olen eläkkeellä. Teen hyväntekeväisyystyötä seurakunnassa ihan ilmaiseksi, koska se on kivaa ja siinä tapaa ihmisiä. Pari kuukautta sitten tapasin Tommi Korpelan, jonka kiertue starttasi meiltä.
Oikeastaan kaikki mitä olen tehnyt eli työ ja työssä oppiminen jne on ollut hyväntekeväisyyttä kun hieman katsoo mitä lopulta hommasta jäi käteen. Ja ikää on jo 35 vuotta.
Painan paskaduunia burnoutin partaalla mutta en voi lopettaa kun palkka on kuitenkin hyvä. On kuitenkin asuntolaina ja kaks lasta.
Teen töitä ilmaiseksi, koska olen jokapaikan höynä.
Tämä on hyvä kysymys. En nykyään tee rahasta. Olen vaihtanut elämäntyyliin ja myös työni vastaamaan enemmän arvojani. Rahaa tulee vähemmän , mutta elämä on mielekkäämpää. On enemmän aikaa ja vapautta . Asun maalla perheen kanssa. Ennen juoksin enemmän rahan ja materian perässä, kunnes paloin loppuun ja oli pakko tehdä muutoksia.
Käyn rahasta töissä sairaanhoitajana. Työni on merkityksellistä, mutta raskasta, joten en tekisi sitä ilmaiseksi.
Teen työtä rahan takia. Voisin tehdä vähemmänkin työtä kun en tartte rahaa niin "paljo", mut ku ei saa osa-aikatöitä.
Teen työtä vain rahasta, en tekisi tätä hetkeäkään jos en saisi näinkin kohtuullista liksaa.
Muiden auttaminen motivoi kaikkein eniten.
Töitä en tee rahan takia. Kyllähän siitä palkkaakin saa ja se on ihan jees mutta olen tehnyt ja tekisin ilmaiseksikin.
Mutta monia muita asioita voisin tehdä ihan silkasta rahasta. Voisi vaikka myydä seksiä jos siitä saisi hyvän korvauksen.
En edes tiedä mistä muusta voisi saada rahaa kuin työnteosta. Toki siis jotain myymällä, mutta siinähän on aina jo lähtökohtana saada rahaa.
Jos käyn jeesaamassa vanhoja vanhempiani maalla, en ottaisi siitä rahaa vaikka tarjoaisivat. Mutsi antaa 50e bensarahaa, siitäkin kieltäydyn mutta hän vaan tyrkyttää sitä tai pistää takintaskuuni.
Minun ainoa motiivi tehdä yhtään mitään on se että pääsen joskus täältä ihmisten keskeltä pois erakoitumaan. Vihaan tätä yhteiskuntaa ja systeemiä sekä ihmisiä.
Olen tehnyt töitä rahasta, ja tekisin jatkossakin töitä vain rahasta, jos sattuisin työpaikan saamaan.
Muuten teen omassa elämässäni asioita huvikseni, harrastuksikseni, parantaakseni elämänlaatua, tai käytännön syistä, esim. kolailen lumet pois että asuntoon olisi helpompi kävellä.
Esim. pieniä korjauksia omiin laitteisiin tehden säästää rahaa ja se on mielenkiintoista sekä opettavaista ajankulua. Jos korjailisi toisten laitteita, voisi olla jonkinverran rahanarvoistakin touhua, mutta nykyään pitäisi olla kaikenlaiset tutkinnot, sertifikaatit, luvat, kortit, vastuuvakuutukset, ja varmaan katsottaisiin yritystoiminnaksikin kaikkine sen tuomine kalliine velvoitteineen, ennenkuin toisille voisi tehdä yhtään mitään korjauksia tms. palveluita.Ja harva nykyään edes korjauttaa mitään laitteita, joten sillä ei kyllä eläisi.
Sekä että. Eivät sulje toisiaan pois.
Teen hyväntekeväisyyttä monin tavoin, työtäni vähävaraisille ja nuorille maksutta, teen lahjoituksia, Suomessa ja ulkomailla ollessani.
Lisäksi teen rahasta mitä tahansa, kunhan summasta päästään sopimukseen.
Rakkaus ja hyvinvointi. Oma ja muiden. Hyvä elämä.