Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko ihminen joka tekee asioita rahasta? Jos et, niin mitkä ovat motiivisi?

Vierailija
29.11.2023 |

Oletko ihminen joka tekee asioita rahasta? Jos et, niin mitkä ovat motiivisi?

Är du en människa som gör saker då du erbjuds pengar? Om inte, vilka är dina motiv?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ja hyvinvointi. Oma ja muiden. Hyvä elämä. 

Vierailija
2/26 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn esimerkiksi töissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä fiilis

Vierailija
4/26 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain asioita teen rahan takia, joitain en. Niitä asioita joita en tee rahasta teen esim. siksi että nautin niiden tekemisestä. 

Vierailija
5/26 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti usein velvollisuudentunto.

Vierailija
6/26 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kun olen eläkkeellä. Teen hyväntekeväisyystyötä seurakunnassa ihan ilmaiseksi, koska se on kivaa ja siinä tapaa ihmisiä. Pari kuukautta sitten tapasin Tommi Korpelan, jonka kiertue starttasi meiltä. 

Vierailija
7/26 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan kaikki mitä olen tehnyt eli työ ja työssä oppiminen jne on ollut hyväntekeväisyyttä kun hieman katsoo mitä lopulta hommasta jäi käteen. Ja ikää on jo 35 vuotta.

Vierailija
8/26 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan paskaduunia burnoutin partaalla mutta en voi lopettaa kun palkka on kuitenkin hyvä. On kuitenkin asuntolaina ja kaks lasta. 

Vierailija
9/26 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä ilmaiseksi, koska olen jokapaikan höynä.

Vierailija
10/26 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä kysymys. En nykyään tee rahasta. Olen vaihtanut elämäntyyliin ja myös työni vastaamaan enemmän arvojani. Rahaa tulee vähemmän , mutta elämä on mielekkäämpää. On enemmän aikaa ja vapautta . Asun maalla perheen kanssa. Ennen juoksin enemmän rahan ja materian perässä, kunnes paloin loppuun ja oli pakko tehdä muutoksia.

Vierailija
11/26 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn rahasta töissä sairaanhoitajana. Työni on merkityksellistä, mutta raskasta, joten en tekisi sitä ilmaiseksi.

Vierailija
12/26 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työtä rahan takia. Voisin tehdä vähemmänkin työtä kun en tartte rahaa niin "paljo", mut ku ei saa osa-aikatöitä. 

Vierailija
13/26 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaudesta lajiin.

Vierailija
14/26 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työtä vain rahasta, en tekisi tätä hetkeäkään jos en saisi näinkin kohtuullista liksaa.

Vierailija
15/26 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden auttaminen motivoi kaikkein eniten. 

Vierailija
16/26 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä en tee rahan takia. Kyllähän siitä palkkaakin saa ja se on ihan jees mutta olen tehnyt ja tekisin ilmaiseksikin. 

Mutta monia muita asioita voisin tehdä ihan silkasta rahasta. Voisi vaikka myydä seksiä jos siitä saisi hyvän korvauksen.

Vierailija
17/26 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä mistä muusta voisi saada rahaa kuin työnteosta. Toki siis jotain myymällä, mutta siinähän on aina jo lähtökohtana saada rahaa.

Jos käyn jeesaamassa vanhoja vanhempiani maalla, en ottaisi siitä rahaa vaikka tarjoaisivat. Mutsi antaa 50e bensarahaa, siitäkin kieltäydyn mutta hän vaan tyrkyttää sitä tai pistää takintaskuuni.

Vierailija
18/26 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ainoa motiivi tehdä yhtään mitään on se että pääsen joskus täältä ihmisten keskeltä pois erakoitumaan. Vihaan tätä yhteiskuntaa ja systeemiä sekä ihmisiä. 

Vierailija
19/26 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt töitä rahasta, ja tekisin jatkossakin töitä vain rahasta, jos sattuisin työpaikan saamaan.

Muuten teen omassa elämässäni asioita huvikseni, harrastuksikseni, parantaakseni elämänlaatua, tai käytännön syistä, esim. kolailen lumet pois että asuntoon olisi helpompi kävellä.

Esim. pieniä korjauksia omiin laitteisiin tehden säästää rahaa ja se on mielenkiintoista sekä opettavaista ajankulua. Jos korjailisi toisten laitteita, voisi olla jonkinverran rahanarvoistakin touhua, mutta nykyään pitäisi olla kaikenlaiset tutkinnot, sertifikaatit, luvat, kortit, vastuuvakuutukset, ja varmaan katsottaisiin yritystoiminnaksikin kaikkine sen tuomine kalliine velvoitteineen, ennenkuin toisille voisi tehdä yhtään mitään korjauksia tms. palveluita.Ja harva nykyään edes korjauttaa mitään laitteita, joten sillä ei kyllä eläisi.

Vierailija
20/26 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Eivät sulje toisiaan pois. 

Teen hyväntekeväisyyttä monin tavoin, työtäni vähävaraisille ja nuorille maksutta, teen lahjoituksia, Suomessa ja ulkomailla ollessani.

Lisäksi teen rahasta mitä tahansa, kunhan summasta päästään sopimukseen.