Vastenmielisimmät asiat lapsikeskeisessä pikkulapsielämässä?
Sorry huono muotoilu. Jos kuitenkin ymmärsitte, hyvä.
MInulle:
- perhekerhot
- lastenvaatekutsut
- kun äidit pukeutuvat lastenvaatemerkkien vaatteisiin, kimperi-pipoihin ja me&I veluurihousuihin
- julkinen imetys
- isien kantoliinailu.
Tässä oma rujo listani, anteeksi, olen vain ihminen ja noissa kulkee rajani.
Kommentit (106)
"Minua ärsyttää se, että ei ole mitään muuta puhuttavaa kuin lapset (ei seuraa esim uutisia tai oman alansa tapahtumia jne)."
Samoin ärsyttää, että älyllinen elämä uhohdetaan ja leikkipuistossa keskustelun keskiössä on vauvan kakan väri.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 14:44"]
FTW, isä kantaa kantoliinassa vauvaa? Mitä ällöä siinä on? Outoja asioita näemmä menee sulla "yli".
Kokoa itsesi hyvä ihminen!
[/quote]
Mikä on FTW?
- kaikenlaiset vauvakerhot/mammakerhot ym!
- lapsimessut ja muut tapahtumat
- lastenvaatekutsut ja niillä merkeillä hysterisointi, esim ylihintaisten käytettyjen nuhruuntuneitten me&i-vaatteiden törkyhinnoillla ostelu sekä myyminen
- harrastetaan "kestovaippailua" ja "kantoliinailua" yms. Joo, itsekin käytän päivittäin kantoliinaa(myös mies käyttää sitä välillä), mutta harrastan lenkkeilyä, lukemista ja kuntosalia, enkä mitään v****n kantoliinailua
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 14:51"]
Meillä on jo aikuiset lapset, mutta ihmettelin aikoinani perheitä, joissa eletään täysin lasten ehdoilla. Parisuhde ja kaikki omat tarpeet pistetään sivuun ja keskitytään vain lapsiin. Mihinkään ei mennä kahdestaan ja kaikki lomareissut suunnitellaan niin, että lapset pääsevät jukujumaasta hilahiplamaahan ja eläintarhasta jäätelömaahan.
[/quote]
Kun lasta on odottanut monta vuotta ja on ehtinyt kahdestaan käydä kaiken maailman riennot läpi, niin minusta on ihan luonnollista, että keskitytään lapseen. Me ainakin ihan täydestä sydämestämme tykätään tehdä yhdessä asioita.
Minua ärsyttää perheet joissa äidin pienet räkänokat päästetään esimerkiksi lähmimään tarjottavat pöydästä yms. Jonku mielestä voi olla kivaa syödä lapsensa eritteitä ja pikkusormimausteet, mutta meillä ei ole päästetty lapsia lähmimään, eikä haluta syödä muidenkaan lähmimiä.
Töissä vaaditaan joustoa ja päiväkodissa täsmällisyyttä. Siinä sitä saa sompailla varpailta toisille.
Minusta lastenvaatekutsut tai joku tietty pukeutuminen eivät liity millään tavalla lapsikeskeisyyteen. Kantoliina on taas oikeasti kätevä enkä voi kuin sääliä ihmistä, jolla on noin jyrkät sukupuolirajat sille mitä saa tehdä.
Mulle on helpointa olla äiti, kun saan toimia aika pitkälle lasten ehdoilla ja antaa heille niin paljon huomiota kuin he tuntuvat tarvitsevan. Tämä ei välttämättä ole suinkaan paras toimintatapa, mutta tuskin myöskään kovin vahingollinen. Ja mä yksinkertaisesti stressaannun liikaa jos toimin pienten lasten rytmiä vastaan tai jos joudun jatkuvasti pyytämään lapsia odottamaan. Olen varmaan tällainen lapsikeskeinen äiti pahimmasta päästä, mutta näin jaksan itse parhaiten ja lapsetkin vaikuttavat tyytyväisiltä. Kyllä me tavataan kavereita ym, ja en ole ollut vuosikausia kotona ja mulla on omat harrastukset, mutta pääosin kaikki hoituu "lasten ehdoilla".
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 14:44"]
FTW, isä kantaa kantoliinassa vauvaa? Mitä ällöä siinä on? Outoja asioita näemmä menee sulla "yli".
Kokoa itsesi hyvä ihminen!
[/quote]
Mikä on FTW?
[/quote]
FTW tarkoittaa for the win, mutta en kyllä ymmärrä miksi se on tuossa yhteydessä.
Itse ihmettelen myös sitä, että mennään jatkuvasti lapsien ehdoilla ja kaikki pyörii lapsien ympärillä. Mieheni perhe oli juurikin "perhekeskeinen." He soittivat vähintään viisi kertaa päivässä liibalaaba juttujaan. Onneksi se asia muuttui. He eivät halunneet lapsensa muuttavan.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 14:55"]
Me olemme eläneet erittäin lapsi- ja perhekeskeisesti, koska se on meille luontevaa. Ollaan molemmat hyvin introvertteja, rauhallisia koti-ihmisiä, ei me todellakaan kaivata mitään omia lapsettomia menoja tai mitään. Enkä minä usko että tämä johtaa mihinkään ongelmiin, jos oikeasti tämä lapsikeskeinen elämä on omasta aidosta luonteesta kumpuava valinta.
[/quote]
Voihan introventilläkin ihmisellä olla omia juttuja ja intohimoja. Itse olen esimerkiksi aina pitänyt huolen siitä, että minulla on ollut aikaa ja rauhaa lukea kirjoja, kirjoittaa itse ja maalata. Olen myös aina tykännyt työstäni kuin hullu puurosta. Vierastan sitä, että elämä pyörii pelkästää lasten ympärillä.
Mun siskon elämä on pelkkää lapsia. "tulkaa katsomaan täydellistä vauvaa", sanoi jo esikoisensa kohdalla ja siitä meno on vaan pahentunut.
itsekin tykkään lapsista mutta rajansa kaikella.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:08"]
Minua ärsyttää perheet joissa äidin pienet räkänokat päästetään esimerkiksi lähmimään tarjottavat pöydästä yms. Jonku mielestä voi olla kivaa syödä lapsensa eritteitä ja pikkusormimausteet, mutta meillä ei ole päästetty lapsia lähmimään, eikä haluta syödä muidenkaan lähmimiä.
[/quote]
Ei päästetä lapsia ottamaan tarjottavia pöydästä? Lattialleko ruoka on pantu tarjolle? Omaan nimikkokuppiin?
Mua ällöttää julkinen imetys, sori nyt vaan. Mulla on itsellä isot silikonirinnat ja jos niillä imettäisin julkisesti seuraavaa vauvaani, niin vois aika nopeasti julkisen imetyksen kannattajaäideiltäkin tulla älähdyksiä ja aviomiesten silmät peittoon. ;) Sitä mä vain, että en mä halua nähdä toisten naisten rintoja eikä hekään varmasti minun. Mun mielestä se on sukupuolisiveellisyyttä ettei esitellä paikkoja julkisesti ja ei siinä tissiä lutkuttava vauva tee näystä sen siedettävämpää.
ärsyttää saatanasti koko termi lapsikeskeisyys
siis tietenkin lapsille tarjotaan rakkautta ja rajoja, leikkejä ja seuraa, ei se ole mitään lapsikeskeisyyttä vaan ihan normaalia elämää!
lapsikeskeisyydestä tulee väistämättä mieleen, että siinä kasvatetaan ihania narsisti-kultamussuja, joiden navan ympärillä maailma pyörii ja joiden pienestäkin tahdonilmauksesta kaikki kannetaan heti valmiina eteen
Minua ei häiritse mikään. Tehkööt muut niin kuin parhaaksi näkee :) kestovaippaillut-taaperoimettänyt-julki-imettänyt-isä käyttänyt kantoliinaa-lapsi nukkunut perhepedissä 24v silikonitissiäiti
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:43"]Mua ällöttää julkinen imetys, sori nyt vaan. Mulla on itsellä isot silikonirinnat ja jos niillä imettäisin julkisesti seuraavaa vauvaani, niin vois aika nopeasti julkisen imetyksen kannattajaäideiltäkin tulla älähdyksiä ja aviomiesten silmät peittoon. ;) Sitä mä vain, että en mä halua nähdä toisten naisten rintoja eikä hekään varmasti minun. Mun mielestä se on sukupuolisiveellisyyttä ettei esitellä paikkoja julkisesti ja ei siinä tissiä lutkuttava vauva tee näystä sen siedettävämpää.
[/quote]
Olet sairas. Vauvan ruokailu on normaali asia. Taidat luulla vähän liikoja muovitisseistäsi, monet miehet eivät pidä leikellyistä naisista.
Jatkuva ruuanlaitto on mulle vastenmielistä. En ole yhtään kokki-ihmisiä.
En myöskään ymmärrä noita lapsekkaasti pukeutuvia äitejä, pahin kaikista on Marmekon taskumekko.
En kestä päiväkodin juhlia tms joissa aikuiset joutuvat osallistumaan. Viimeksi kevätjuhlissa aikuiset kokosivat onnellisuuden puun, johon jokainen kirjoitti kolme asiaa jotka tekevät onnelliseksi. Ne sitten luettiin ääneen ja kiinnitettiin siihen vitun onnellisuuden puuhun. Yöööööök!!!
Vaatekutsuille tms en osallistu ikinä.