Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala työvoimatoimiston ämmä:´´(

Vierailija
10.06.2014 |

Eikö niiden tarvitse olla edes peruskohteliaita? kuunnella toisen asiaa loppuun ilman että keskeyttää, joka ikisen lauseen?

En ole aikoihin jos koskaan törmännyt noin tympeään tyyppiin, siitä oikein huokui asenne "stana minua ei voisi vähempää kiinnostaa sinun tilanteesi eikä se mitä hankaluuksia joku 2-3h päässä oleva työpaikka sinulle aiheuttaisi".

Nakatkaa vaan lisää paskaa niskaan, ei tunnu enää missään, olo on totaalisen maahan lyntätty ja lyöty, toivoton.

Ja lyön pääni pantiksi että kys ämmä pamauttaa heti tänään muutaman työtarjouksen lisää, omin sanoin "nehän on olleet vaan tästä Helsingistä ja Vantaalta ja työssäkäyntialueen sisältä".

Joo niin olivat mutta matkoihin menisi silti liikenteen sujuessa ja junien kulkiessa 2,5-3h/pvässä, missä vitun kuplassa hänkin elelee kun luulee että pk-seudulla liikkuminen tarkoittaa lyhyttä työmatkaa??

Kehtasi vielä sanoa että "voithan toki itse etsiä työpaikkaa ihan kodin läheltä", siihen minun oli kyllä pakko sanoa jo itsekin napakasti että "niiin, onhan sitä kyllä muitakin vaihtoehtoja kuin kodin ihan lähellä työpaikan oleminen ja sitten tämä toinen ääripää".

Olisi edes kuunnellut ja niin ettei keskeytä koko ajan ja niin kovalla äänellä että pidin puhelinta 10cm päässä korvastani.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lukee niin terveisiä vaan!

Terv.juurikin se itkuisen kuuloinen nuppitapaus jolla alkaa olla voimavarat loppu ja sitä asiaa auttaa hirrrrveästi nämä tällaiset tarjoukset ja tuollainen "asiakaspalvelijan" käytös.

ap

Vierailija
42/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppävaara?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppävaara?

Vierailija
44/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 11:16"]

Silloin kun aiemmin hirveästi uutisoitiin "rakennepaketista", muistan jossain sanotun, että työkkäreiltä vaaditaan entistä aktiivisempaa "työtarjousten" lähettelyä.

[/quote]

No niinpä. Hallituksen tärkein tavoite oli saada Suomen työttömyysaste selkeään laskuun. Ihan päinvastoin on käyty ja paniikkireaktiona sitten vaaditaan tällaista.

Yhtään työpaikkaa ei synny sillä, että kutakin olemassaolevaa siivoojan paikkaa hakee 1000 ihmistä, joista vähintään 500:lla on korkeakoulututkinto, ja asuvat 150 km päässä työpaikasta.

Vierailija
45/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä tuota asenetta. Joko haet töitä ja saat työttömyyskorvausta tai sitten et hae ja et saa työttömyyskorvausta.

Minä en ole ikinä ymmärtänyt miksi töihin kieltäydytään matkan vuoksi. Joko sitä mennään töihin lähelle, ja jos matka on pitkä hankitaan auto tai muutetaan lähemmäksi. Minulla on joka päivä kahden tunnin matka ja minulla on pieni lapsi. Mieheni kanssa sitten sovitellaan, että ei tulisi pitkiä päiviä päiväkodissa. Se on meidän valinta, missä asutaan ja sen mukaan joudumme elämään.

Kun valitaan asuinpaikka niin pitää osata ottaa huomioon kaikki seikat jotka voi tulla esiin. Työpaikkakin voi muuttaa ja sitten sinulla on yhtäkkiä pidempi/lyhyempi työmatka.

Vierailija
46/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että ostaa auto jotta voisi käydä töissä.

Autoton ihminen yleensä asuu sekä palveluiden että työpaikkojen ääressä, esimerkiksi Helsingissä.

Vierailija
47/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 12 pitkään aikaan, jos koskaan, lukenut noin tyhmää tekstiä kuin mitä tuo sinun tekstisi on, vetää aika sanattomaksi.

1. Minä haenkin ihan itse töitä, en ole ikinä tarvinnut te-tmston apua asiassa vaikka olen lähes 10v pätkätyöalalla ollut.

2. Ratakiskoa; siitä ei siis ole kysymys että olisinko oikeutetu nostamaan tätä suurta ansiosidonnaistani.

3. Onneksi sinun ei tarvitsekaan kaikkea ymmärtää, se olisikin liikaa vaadittu ajukoppasi huomioiden.

4. Älä myöskään tule minulle söpöttämään miten sinä ja miehesi sumplitte asioita lapsenne, sen ainokaisen, parhaaksi, luuletko olevasi siinä jotenkin ainoa laatuasi? me esim sumplimme asiat aikanaan niin että lastemme päiväkotipäivien pituudeksi jäi aina max7h ja sekin harvoin, ja ihan olimme työssäkäyviä vanhempia.

5. Jos se että ihminen kokee liian raskaaksi 10-11h päivät on synti niin saa ollakin, kokeile sinä sitä, minä kokeillut sitä ja ei onnistu.

6. Miten asuinpaikka liittyy tähän? ihan asumme pk-alueella emmekä missään korvessa eli sitä et voi syyttää.

7. Meillä on auto, mutta mieheni tarvitsee sen ja mikään mahti maailmassa, ei ainakaan te-tmsto, ei voi ihmistä pakottaa hankkimaan toista autoa talouteen, ei minulla ole ajokorttiakaan sitä paitsi. Eikä tule.

8. Voi kilinperse miten TYHMÄ olet!!!!

ap

Vierailija
48/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihan vakituisia työpaikkoja jossain? Mikseihän lähempänä asuvia kiinnosta noin hyvät mahdollisuudet?

Vierailija
49/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se te-keskuksen virkailija keksi niitä sääntöjä. Sorge nyt vaan, mutta kun asetus on sellainen, että työssäkäyntialue on tietyn kokoinen niin se on tietynkokoinen, eikä sitä siksi muuteta, että sua ei huvita.

Vierailija
50/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 11:30"]

En ole 12 pitkään aikaan, jos koskaan, lukenut noin tyhmää tekstiä kuin mitä tuo sinun tekstisi on, vetää aika sanattomaksi.

1. Minä haenkin ihan itse töitä, en ole ikinä tarvinnut te-tmston apua asiassa vaikka olen lähes 10v pätkätyöalalla ollut.

2. Ratakiskoa; siitä ei siis ole kysymys että olisinko oikeutetu nostamaan tätä suurta ansiosidonnaistani.

3. Onneksi sinun ei tarvitsekaan kaikkea ymmärtää, se olisikin liikaa vaadittu ajukoppasi huomioiden.

4. Älä myöskään tule minulle söpöttämään miten sinä ja miehesi sumplitte asioita lapsenne, sen ainokaisen, parhaaksi, luuletko olevasi siinä jotenkin ainoa laatuasi? me esim sumplimme asiat aikanaan niin että lastemme päiväkotipäivien pituudeksi jäi aina max7h ja sekin harvoin, ja ihan olimme työssäkäyviä vanhempia.

5. Jos se että ihminen kokee liian raskaaksi 10-11h päivät on synti niin saa ollakin, kokeile sinä sitä, minä kokeillut sitä ja ei onnistu.

6. Miten asuinpaikka liittyy tähän? ihan asumme pk-alueella emmekä missään korvessa eli sitä et voi syyttää.

7. Meillä on auto, mutta mieheni tarvitsee sen ja mikään mahti maailmassa, ei ainakaan te-tmsto, ei voi ihmistä pakottaa hankkimaan toista autoa talouteen, ei minulla ole ajokorttiakaan sitä paitsi. Eikä tule.

ap

[/quote]

1. Miksi olet sitten TE-asiakas? Jos palvelut ei kelpaa?

2. Älä nosta työttömyyskorvausta jos ei halua pelata sääntöjen mukaan !

3. En mene henkilökohtaisuuksiin

4. Kerroin miten me tehdään, mutta tosiaan en ikinä ole tarvinnut TE toimistoa ja en ole ikinä nostanut työttömyyskorvauksia. Olen aina löytänyt töitä, mutta jos olisin työtön niin ottaisin kiitollisena vastaan töitä jos niitä minuule tarjotaan.
 Sinun elämän tilanne on muuttunut ja silloin välillä koko perhe joutuu joustamaan. Ei yhteiskunta pyöri sinun mukaan.

5. Teen jos niin pitkiä päiviä. Jos et jaksa hae osa aikaista työtä!

6. Helsingin sisälläkin voi muuttaa.

7. Sitten käytät julkisia, mutta se ei ole peruste kieltäytyä töistä.

8. En edelleen mene henkilökohtaisuuksiin

Hyvää jatkoa !

Vierailija
51/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnvieroksuja

Vierailija
52/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kaukana ne tarjotut työpaikat oikeasti oli kotoasi? Siis missä lähiössä asut ja mistä tarjottiin töitä?

Helsinkiläisille on perinteisesti vaikea matkustaa töihin naapurikuntiin, Vantaalta ja Espoosta matkustetaan ihan sujuvasti töihin Helsinkiin.

Vierailija
53/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 11:30"]

ap

[/quote]

Ja jos vielä puhut TE virkailijalle noin, niin en ihmettele että se on sinulle tyly. Hae nyt niitä sun oikeita työpaikkoja läheltä, niin pääset töihin lähelle.

Mutta ilmeisesti haluat olla kotona koko kesän valtion rahoilla !

Vierailija
54/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkailija voi silti käyttää järkeä ja jättää vaatimatta hakemaan paikkaa jostain Askolasta tai Kalvolasta vaikka miten kuuluisivat työssäkäyntialueeseen. Sen verran voi arvostaa yrityksiäkin ja niiden rekrytoinnista vastaavia ihmisiä, jotka joutuvat käsittelemään ihan turhia työhakemuksia sellaisilta ihmisiltä, joiden ei ole mitään järkeä hakea ko. paikkoja.

Vierailija
55/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista ihmisen aliarvioimista, jos luulet että minä olin se joka oli tyly ja keskeytti koko ajan. Se oli kys naisen tyyli aivan puh alusta lähtien heti sen jälk kun alkutervehdys sanottu. Joten siitä et voi minua syyttää, valitan.

Ja sinä *****, toki palvelut kelpaa, mutta niiden tulisi sisältää peruskäytöstapoja varsinkin kun asiakaspalvelutyössä on ja toisekseen tässä maassa jokaisella on oikeus anta apalautetta ja reklamaatiota ja niin tein. En valittanut, en vaatinut enkä mitään vastaavaa vaan toin inhimilliset faktat esille, mutta sehän ei ole ilm ole sallittua. En myöskään kieltäytynyt mistään mutta jos niikseen on niin sitten kieltäydyn, minua ei saa elämään 8h töissä ja 2,5-3h työmatkoilla elämää.

Sen takia sinä auotkin kaikkiteitävänä päätäsi, koska sinua ei koskaan yritetty esim tällä tavoin kyykyttää, olen aivan varma että et kiitollisna vinkuisi jos saisit työpaikkatarjouksen paikasta joka ei sinua innosta ja vieläpä epäinhimillisen matkan päästä. mutta niin kauan on helppo vinkua ja päteä kun ei itse paskaa koe.

Ihanko totta? voiko Helsingin sisällä muuttaa?? kiitos tästä tiedosta, laitetaan siis koti myyntiin ja revitään lapset tutusta ympäristöstä, ainoasta jossa aina eläneet ja muutetaan heidänkin koulunsa ym. Jep, kuulostaa hyvälle, kaikki vain siksi että äidin työmatka-aika olisi lyhyempi, olisinpa hyvä äiti. sinulla toki siihenkin vastine.

Toivon todella, että elämä opettaa sinulle hieman asioita, olet sellaisessa pumpulissa elävä puppeli että sinun tulisi pitää suusi kiinni, et tiedä elämästä etkä sen realiteeteistä hevonpeetäkään vaan huutelet lämpimiksesi. Ja kyllä olet todella tyhmä, sitä se tietämättömyys, kokemattomuus ja elämänpiirin suppea ja pehmeä "minä saan kaiken mitä haluan koska olen aina saanut" -ympäristö tekee.

ap

Vierailija
56/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hei,

Ei sua kukaan yritä kyykyttää. Asia nyt vain on niin, että joko sä olet valmis hakemaan ja ottamaan vastaan uutta työtä asetuksen mukaiselta työssäkäymisalueelta - tai sit sä et ole työtä vailla oleva työkykyinen työtön, eli et ole oikeutettu työttömyyskorvaukseen.

Minusta sinun typökyvyttömyytesi syy onsellainen, että sinä voit valita. Useimmat työkyvyttömät eivät voi, joten minusta nariset turhaa.

Vierailija
57/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn ihan samaan että 12 on tyhmä ja ajattelee asioita vaan omalta kannaltaan ja ilmeisesti asuu jossain kerrostalo murjussa.

Toisilla nyt saattaa olla niin kivoja tai kauniita koteja ettei niitä niin vaan jätetä.

Itselläni puutarha on vähän vaikea siirtoinen, kun sen olen saanut kuntoon kuudessa vuodessa.

Lisäksi lapsilla on koulu ja kaverit ja heitä ei raahata mihin tahansa.

Vierailija
58/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasinpa kirjoittaa jotain omakohtaista ja osoittaa sympatiaa ap:ta kohtaan, mutta osoittautui ketjun edetessä niin mulkuksi, että leuasta varmaan riippuu pallit.

Toivottavasti TE-toimisto kyykyttää sua ihan olan takaa, oikein monen virkailijan toimesta ja toivottavasti jäät työttömäksi loppu iäksesi ja nasauttaisivatpa vielä kunnon karenssit...

Vierailija
59/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti selvittänyt tuota työmatkaa, vai onko tuo 2 1/2 -3 tuntia ihan hatusta vedetty? Tunnut olevan niin raivon vallassa ettet ajattele rationaalisesti. Mäkin asun Helsingissa ja työpaikka on Vantaan puolella. Matka-aika kävely bussi vaihto juna kävely yhdistelmällä on 42 -45 minuuttia. Kyllähän se aikansa vei että sopeutui työmatkaan, mutta itse työ on sen verran hyvä etten ole vaihtanut.

Vierailija
60/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi ämmäköhän teistä on se kamalampi? Vaadit hienoa kohtelua ja jaaritusten kuuntelemista. Kuule, sillä virkailijalla on saattanut olla jo ties miten monta samanlaista jaarittelijaa ennen sinua. Et siis ole mikään erikoistapaus. Ja kaikesta päätellen olet ravannyt siellä useastikin, joten taidat olla jo tunnettu "vanha asiakas", jonka jaarituksiin ja selityksiin virkailijat ovat kyllästyneet. Olet kuin hemmoteltu kakara, jolle mikään ei kelpaa, mutta kaikki pitäisi saada. Entäs jos muuttaisi lähemmäs työpaikkoja, niin ei matkoihin kuluisi niin pitkää aikaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä