Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala työvoimatoimiston ämmä:´´(

Vierailija
10.06.2014 |

Eikö niiden tarvitse olla edes peruskohteliaita? kuunnella toisen asiaa loppuun ilman että keskeyttää, joka ikisen lauseen?

En ole aikoihin jos koskaan törmännyt noin tympeään tyyppiin, siitä oikein huokui asenne "stana minua ei voisi vähempää kiinnostaa sinun tilanteesi eikä se mitä hankaluuksia joku 2-3h päässä oleva työpaikka sinulle aiheuttaisi".

Nakatkaa vaan lisää paskaa niskaan, ei tunnu enää missään, olo on totaalisen maahan lyntätty ja lyöty, toivoton.

Ja lyön pääni pantiksi että kys ämmä pamauttaa heti tänään muutaman työtarjouksen lisää, omin sanoin "nehän on olleet vaan tästä Helsingistä ja Vantaalta ja työssäkäyntialueen sisältä".

Joo niin olivat mutta matkoihin menisi silti liikenteen sujuessa ja junien kulkiessa 2,5-3h/pvässä, missä vitun kuplassa hänkin elelee kun luulee että pk-seudulla liikkuminen tarkoittaa lyhyttä työmatkaa??

Kehtasi vielä sanoa että "voithan toki itse etsiä työpaikkaa ihan kodin läheltä", siihen minun oli kyllä pakko sanoa jo itsekin napakasti että "niiin, onhan sitä kyllä muitakin vaihtoehtoja kuin kodin ihan lähellä työpaikan oleminen ja sitten tämä toinen ääripää".

Olisi edes kuunnellut ja niin ettei keskeytä koko ajan ja niin kovalla äänellä että pidin puhelinta 10cm päässä korvastani.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 14:37"]

Asiaa tuntemattomille voi todeta, että vaikka pääkaupunkiseutu työssäkäyntialueena on maantieteellisesti pieni, matka-ajat sekä omalla autolla että julkisilla voivat olla pitkiä, johtuen joko ruuhkasta, huonoista vaihtoyhteyksistä tai molemmista. Ihan turha verrata oikeastaan mihinkään muuhun kaupunkiin tai alueeseen Suomessa.

[/quote]

Mitä ihmeen eroa siinä on meneekö pääkaupunkiseudulla siihen lyhyempään matkaan se tunti, ja sillä että se sama tunti menee maaseudulla siihen n. 70 kilometriin?! Tai vastaavsti se 1.5 tuntia. Siitähän tässä on koko ajan ollut puhetta: ajasta, joka siihen matkaan menee. Ei kai sillä väliä ole paljonko se kilometreissä on :-D

Vierailija
22/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on leipuri ja jäi työttömäksi viime syksynä. Työkkäri pakotti karenssin uhalla osallistumaan huuhaa-rekryiltoihin, joissa haettiin KOKKEJA...työkkärin virkailijalle sai vääntää rautalangasta, ettei kyseessä ole sama asia/tutkinto. Mies työllistyi onneksi melko pian, mutta senkin jälkeen tuli ihan samanlaisia kutsuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:11"]Meinasinpa kirjoittaa jotain omakohtaista ja osoittaa sympatiaa ap:ta kohtaan, mutta osoittautui ketjun edetessä niin mulkuksi, että leuasta varmaan riippuu pallit.

Toivottavasti TE-toimisto kyykyttää sua ihan olan takaa, oikein monen virkailijan toimesta ja toivottavasti jäät työttömäksi loppu iäksesi ja nasauttaisivatpa vielä kunnon karenssit...

[/quote]

Aika pienipäiseltä tunnut. Ja ilkeältä.

Vierailija
24/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 11:54"]

Aikamoista ihmisen aliarvioimista, jos luulet että minä olin se joka oli tyly ja keskeytti koko ajan. Se oli kys naisen tyyli aivan puh alusta lähtien heti sen jälk kun alkutervehdys sanottu. Joten siitä et voi minua syyttää, valitan.

Ja sinä *****, toki palvelut kelpaa, mutta niiden tulisi sisältää peruskäytöstapoja varsinkin kun asiakaspalvelutyössä on ja toisekseen tässä maassa jokaisella on oikeus anta apalautetta ja reklamaatiota ja niin tein. En valittanut, en vaatinut enkä mitään vastaavaa vaan toin inhimilliset faktat esille, mutta sehän ei ole ilm ole sallittua. En myöskään kieltäytynyt mistään mutta jos niikseen on niin sitten kieltäydyn, minua ei saa elämään 8h töissä ja 2,5-3h työmatkoilla elämää.

Sen takia sinä auotkin kaikkiteitävänä päätäsi, koska sinua ei koskaan yritetty esim tällä tavoin kyykyttää, olen aivan varma että et kiitollisna vinkuisi jos saisit työpaikkatarjouksen paikasta joka ei sinua innosta ja vieläpä epäinhimillisen matkan päästä. mutta niin kauan on helppo vinkua ja päteä kun ei itse paskaa koe.

Ihanko totta? voiko Helsingin sisällä muuttaa?? kiitos tästä tiedosta, laitetaan siis koti myyntiin ja revitään lapset tutusta ympäristöstä, ainoasta jossa aina eläneet ja muutetaan heidänkin koulunsa ym. Jep, kuulostaa hyvälle, kaikki vain siksi että äidin työmatka-aika olisi lyhyempi, olisinpa hyvä äiti. sinulla toki siihenkin vastine.

Toivon todella, että elämä opettaa sinulle hieman asioita, olet sellaisessa pumpulissa elävä puppeli että sinun tulisi pitää suusi kiinni, et tiedä elämästä etkä sen realiteeteistä hevonpeetäkään vaan huutelet lämpimiksesi. Ja kyllä olet todella tyhmä, sitä se tietämättömyys, kokemattomuus ja elämänpiirin suppea ja pehmeä "minä saan kaiken mitä haluan koska olen aina saanut" -ympäristö tekee.

ap

[/quote]

Tuohon työmatkaan, minun työpaikka muutti niin että matka piteni. Ennen oli 30 minuuttia ja tänään se on 2,5 tuntia. Käyn vieläkin töissä ja haen uutta lähempää. Ja, se että en ole ollut työtön, niin se ei tee minusta sen parempaa ihmistä, minulla on ollut hyvä tuuri.

En lähde haukkumaan sinua henkilönä, niin kuin haukut minua. Mutta säännöt ovat sääntöja ja valitettavasti sinunkin niitä pitää nuoudattaa. Ja, vielä kaiken lisäksi, sillä tavalla jolla koírjoitat niin uskon enemmän TE toimiston virkailijaa kuin sinua.

Et edelleenkään vastannut viestiin, miksi olet TE-toimiston asiakas?

[/quote]On kivaa olla marttyyri ja vaatia sitä muiltakin, eikö?

Vierailija
25/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:37"]Ei ole pakko antaa puh nroa työkkäriin. Poista se sun tiedoista.

[/quote]

On muuten pakko.

Vierailija
26/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:37"]Ei ole pakko antaa puh nroa työkkäriin. Poista se sun tiedoista.

[/quote]

On muuten pakko.

Vierailija
27/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljin 18-vuotiaana töissä Itä-Helsingistä käsin Espoon perukoilla, jonne kulki bussi vain kerran tunnissa. Matkat kestivät yleensä suuntaansa sen 1,5-2h, parhaimmillaan siis 4h päivässä ja ylikkin pelkkään paikasta toiseen siirtymiseen. Jos myöhästyin bussista, niin tuli tunti lisää odotteluaikaa jommassa kummassa päässä. Työpaikka oli mieluisa, mutta onneksi vain kesätyö. Normaalissa arjessa en olisi jaksanut sellaisia työmatkoja päivittäin ja autoakaan ei niin vain opiskelijana hankita. Tietenkin myös seutulippukin tulee kalliiksi. Jouduin pomon kanssa sopimaan työaikani uusiksi bussivuorojen mukaan, sillä aiemmalla bussilla olisin ollut lähes tunnin etuajassa ja myöhäisemmällä (jota sitten sovimme voivani käyttää) olin 10-15 minuuttia myöhässä. Onneksi pomo oli joustava asian suhteen, muut työntekijät kun asuivat ihan työpaikan lähistöllä.

Vierailija
28/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 14:04"]Kun on niin pitkä työmatka että voi voi...

Toisilla ne puolisot joutuu muuttamaan viikoksi toiselle paikkakunnalle töiden perässä niinkuin meidän perheessä, että pysyy katto lasten pään päällä ja saadaan ruokaa pöytään.

Olisit kiitollinen, että tarjotaan työtä kotipaikkakunnalta!

[/quote]

Ne on kaikki valintoja. Eläkää vaatimattomammin.

Vierailija
29/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 14:04"]Kun on niin pitkä työmatka että voi voi...

Toisilla ne puolisot joutuu muuttamaan viikoksi toiselle paikkakunnalle töiden perässä niinkuin meidän perheessä, että pysyy katto lasten pään päällä ja saadaan ruokaa pöytään.

Olisit kiitollinen, että tarjotaan työtä kotipaikkakunnalta!

[/quote]

Ne on kaikki valintoja. Eläkää vaatimattomammin.

Vierailija
30/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko pk-seudulla (hki, vantaa, espoo) ei kyllä sellaista kolkkaa ole, mihin ei kulkisi käytännäss ympäri vuorokauden julkiset (yöllä toki harvemmin ja yötaksalla). Korkeintaan jossain Östersundomissa ei kulje julkiset, mutta sielläpä tarvitseekin sitten kulkeakseen autoa muutenkin kuin vain töihin. Itse kävin vuosikausia töissä Helsingistä Espooseen ja ihan hyvin onnistui. Toki aikaa meni noin 35-85 minuuttia per suunta ja kahdella bussilla piti mennä. Mutta se nyt on ihan oikeasti ihan perussettiä PK-seudulla. Jos siihen ei sopeudu, niin sitten pitää muuttaa pois. 

Vierailija
31/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 11:54"]

Aikamoista ihmisen aliarvioimista, jos luulet että minä olin se joka oli tyly ja keskeytti koko ajan. Se oli kys naisen tyyli aivan puh alusta lähtien heti sen jälk kun alkutervehdys sanottu. Joten siitä et voi minua syyttää, valitan.

Ja sinä *****, toki palvelut kelpaa, mutta niiden tulisi sisältää peruskäytöstapoja varsinkin kun asiakaspalvelutyössä on ja toisekseen tässä maassa jokaisella on oikeus anta apalautetta ja reklamaatiota ja niin tein. En valittanut, en vaatinut enkä mitään vastaavaa vaan toin inhimilliset faktat esille, mutta sehän ei ole ilm ole sallittua. En myöskään kieltäytynyt mistään mutta jos niikseen on niin sitten kieltäydyn, minua ei saa elämään 8h töissä ja 2,5-3h työmatkoilla elämää.

Sen takia sinä auotkin kaikkiteitävänä päätäsi, koska sinua ei koskaan yritetty esim tällä tavoin kyykyttää, olen aivan varma että et kiitollisna vinkuisi jos saisit työpaikkatarjouksen paikasta joka ei sinua innosta ja vieläpä epäinhimillisen matkan päästä. mutta niin kauan on helppo vinkua ja päteä kun ei itse paskaa koe.

Ihanko totta? voiko Helsingin sisällä muuttaa?? kiitos tästä tiedosta, laitetaan siis koti myyntiin ja revitään lapset tutusta ympäristöstä, ainoasta jossa aina eläneet ja muutetaan heidänkin koulunsa ym. Jep, kuulostaa hyvälle, kaikki vain siksi että äidin työmatka-aika olisi lyhyempi, olisinpa hyvä äiti. sinulla toki siihenkin vastine.

Toivon todella, että elämä opettaa sinulle hieman asioita, olet sellaisessa pumpulissa elävä puppeli että sinun tulisi pitää suusi kiinni, et tiedä elämästä etkä sen realiteeteistä hevonpeetäkään vaan huutelet lämpimiksesi. Ja kyllä olet todella tyhmä, sitä se tietämättömyys, kokemattomuus ja elämänpiirin suppea ja pehmeä "minä saan kaiken mitä haluan koska olen aina saanut" -ympäristö tekee.

ap

[/quote]

Tuohon työmatkaan, minun työpaikka muutti niin että matka piteni. Ennen oli 30 minuuttia ja tänään se on 2,5 tuntia. Käyn vieläkin töissä ja haen uutta lähempää. Ja, se että en ole ollut työtön, niin se ei tee minusta sen parempaa ihmistä, minulla on ollut hyvä tuuri.

En lähde haukkumaan sinua henkilönä, niin kuin haukut minua. Mutta säännöt ovat sääntöja ja valitettavasti sinunkin niitä pitää nuoudattaa. Ja, vielä kaiken lisäksi, sillä tavalla jolla koírjoitat niin uskon enemmän TE toimiston virkailijaa kuin sinua.

Et edelleenkään vastannut viestiin, miksi olet TE-toimiston asiakas?

[/quote]On kivaa olla marttyyri ja vaatia sitä muiltakin, eikö?

[/quote]

Marttyyri ? Ei todellakaan. Olisiko sitten sinun mielestä oikein jos heittäydyisin työttämäksi koska minulla on työmatka 2 tuntia, ja yhteiskunta maksaisi minulle työttömyyskorvausta koska kieltäydyisin töistä. Todennäköisesti ei.

Minun ei tarvitse olla marttyyri, koska koko ajan haen muita töitä joka olisi lähempänä kotia. Siihen saakka käyn töissä. Ei ongelmia !

AP saa itse valita saako työttömyyskorvausta tai ei. Hän hakee tai ei. Mutta jos haluaa työttömyyskorvausta niin joutuu pelaamaan säänöillä. Joutuuhan opiskelijat pelamaan oikeilla korteilla kun saavat opiskelija tukea.

Vierailija
32/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:18"]

Mitä väliä, mitä työpaikkoja työvoimatoimisto tyrkyttää, lähetät vaan työhakemuksen, eivät ne kuitenkaan ota töihin. Minua työvoimatoimisto pakotti vaikka mitä työpaikkoja, viimeksi "elektroniikkakorjaajan" työpaikkaa, vaikka en ole elämässä lamppuakaan itse vaihtanut, enkä tiedä mitä eroa on wateilla ja ampereilla. Laitat vaan työhakemuksen tyyliin:

Haen avoinna olevaa aivokirurgin paikka yrityksessänne, koska työvoimatoimiston mielestä olen sopiva työntekijä teille. Minulla on peruskoulun paperit ja olen tehnyt lehdenjakajan hommia 2 vuotta. Nurmikkoa tuli myös ajettua kesätyöpaikalla, niin eiköhän aivojen leikkauskin onnistuu, kunhan annatte isot sakset.

T: Masa, putkimies.

[/quote]

Sekin päivä tulee, jolloin tuollainen työhön ohjaaminen alkaa näyttää juuri siltä, mitä se on: mielivaltaa ja törkeää viranomaisvallan ja yhteisten varojen väärinkäyttöä, ihmisten nöyryyttämistä, yrittäjän häirintää ja mistä syystä - sosialismiako tämä on? Miettikäähän, millä tätä touhua sitten perustellaan? Mitä se kertoo yhteiskunnasta, joka kuitenkin on säästämässä jokaisessa mahdollisessa ja mahdottomassakin yksityiskohdassa? Kenen mielestä tämä on välttämätön yhteiskunnan toimiala?

Nyt välittömästi työttömien ja työvoimaviranomaisen yhteiset palkkaneuvottelut käyntiin. Jokaisesta asiattomasta toimenpiteestä putoaa viranomaisen palkka, ja viidestä todistettavasta törkeästä mokasta lähtee yksi te-työpaikka. Vuosi kun neuvotellaan, ei ole enää neuvoteltavaa, koska kaikki ovat saaneet potkut. Ei muuta kuin jokainen nauhoittamaan ne puhelut ja keskustelut, ja sitten neuvottelukunta pystyyn.

Lehmät ja lampaat olkoot hiljaa, jos ei ole muuta asiaa kuin ammua ja määkyä, että josses ole vielä kuollut ole hiljaa kun kerran moni muu on vainaana jo.

Vierailija
33/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtarjouksen saaneet ei yleensä osaa lukea. Missään ei sanota, että sitä työtä on pakko hakea. Täytyy ottaa 14 vrk sisällä yhteyttä työnantajaan ja ilmoittaa yhteydenotosta TE-toimistoon. Mitään muuta ei vaadita! Se yhteydenotto voi olla työhakemus tai soitto. Mutta HUOM! - ei ole pakko hakea!

Tosin niitä tarjouksia tulee entistä kauempaa, koska TE-toimistoja edellytetään tarjoamaan töitä 1.5 tunnin matkan päästä ja jopa kauempaa. Ei ole kiellettyä laittaa helsinkiläiselle työtarjousta Seinäjoelle (tosin tällöin ei tule karenssia, jos ei ota yhteyttä, mutta idea on, että työn perässä muutetaan myös pois pääkaupungista).

Vierailija
34/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:28"]

Mieheni on leipuri ja jäi työttömäksi viime syksynä. Työkkäri pakotti karenssin uhalla osallistumaan huuhaa-rekryiltoihin, joissa haettiin KOKKEJA...työkkärin virkailijalle sai vääntää rautalangasta, ettei kyseessä ole sama asia/tutkinto. Mies työllistyi onneksi melko pian, mutta senkin jälkeen tuli ihan samanlaisia kutsuja.

[/quote]

Tiedän tuon tilaisuuden: ravintola-alan yrittäjä kertoi, että niin isoa määrää työstäkieltäytyjiä hän ei ole koskaan vielä tavannut. Sieltä löytyi tasan 2 sellaista henkilöä, jotka kykeni töihin. Kumpikaan ei ollut miehesi?

Vierailija
35/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö ne soittaa niitä työtarjouksia? Ennen tuli postitse ja sitten sai hakea niihin. Sinun ei saa sanoa työkkärille, ettet ota vastaan töitä. Koska karenssi.

Vierailija
36/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt joku kampanja menossa? "Naiset kauaksi töihin tai karenssille" :)

Vierailija
37/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jestas, vieläkö sinä iniset niistä työtarjouksista? Jos sulla on kerran haastatteluja muihin paikkoihin jo tällä viikolla, niin miksi sinä pelkäät niin hysteerisesti joutuvasi noihin tarjottuihin? Nyt vaan haet niihin ja sillä sipuli.

Etkö pelkää, että se "kamala ämmä" lukee tätä palstaa ja ottaa sinut vielä tiukemmin hampaisiinsa?

Vierailija
38/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin voisi lopettaa. Töitähän niillä ei ole tarjota, vain vaatia hakemaan työpaikkoja milloin milläkin kriteerillä riippumatta siitä onko työpaikka hakijalle lainkaan sopiva esim. ammattiosaamisen puolesta. Vain hyvin pieni osa hyötyy työkkärin palveluista ja hekin ovat lähinnä alanvaihtajia opiskeluhaluineen tai yritystoiveineen.

Ratkaisu tähän olisi perustulo. Voitaisiin kaikki tällainen tarpeeton byrokratia poistaa ja palveluita voisivat hakea juuri ne, jotka tahtovat vaihtaa alaa tms.

Vierailija
39/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei soita, kun olin jätätnyt viimevkolla soittopyynnön toisesta asiasta joka sitten jäikin tämän jalkoihin kun olin niin pöyristynyt kys ihmisen käytöksestä:´(

Ja en minä ole mistään kieltäytynyt, totesin vain että tarkoituksenmukaisempiakin kohteita varmaan on kuin tuollaisen matka-ajan päässä olevia. Ja infosin että aktiivinen olen ihan itsekin, esim tällä viikolla on useampi haastattelu omin neuvoin hankittuna.

ap

Vierailija
40/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun aiemmin hirveästi uutisoitiin "rakennepaketista", muistan jossain sanotun, että työkkäreiltä vaaditaan entistä aktiivisempaa "työtarjousten" lähettelyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi