Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala työvoimatoimiston ämmä:´´(

Vierailija
10.06.2014 |

Eikö niiden tarvitse olla edes peruskohteliaita? kuunnella toisen asiaa loppuun ilman että keskeyttää, joka ikisen lauseen?

En ole aikoihin jos koskaan törmännyt noin tympeään tyyppiin, siitä oikein huokui asenne "stana minua ei voisi vähempää kiinnostaa sinun tilanteesi eikä se mitä hankaluuksia joku 2-3h päässä oleva työpaikka sinulle aiheuttaisi".

Nakatkaa vaan lisää paskaa niskaan, ei tunnu enää missään, olo on totaalisen maahan lyntätty ja lyöty, toivoton.

Ja lyön pääni pantiksi että kys ämmä pamauttaa heti tänään muutaman työtarjouksen lisää, omin sanoin "nehän on olleet vaan tästä Helsingistä ja Vantaalta ja työssäkäyntialueen sisältä".

Joo niin olivat mutta matkoihin menisi silti liikenteen sujuessa ja junien kulkiessa 2,5-3h/pvässä, missä vitun kuplassa hänkin elelee kun luulee että pk-seudulla liikkuminen tarkoittaa lyhyttä työmatkaa??

Kehtasi vielä sanoa että "voithan toki itse etsiä työpaikkaa ihan kodin läheltä", siihen minun oli kyllä pakko sanoa jo itsekin napakasti että "niiin, onhan sitä kyllä muitakin vaihtoehtoja kuin kodin ihan lähellä työpaikan oleminen ja sitten tämä toinen ääripää".

Olisi edes kuunnellut ja niin ettei keskeytä koko ajan ja niin kovalla äänellä että pidin puhelinta 10cm päässä korvastani.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tule takaisin perustelemaan miksi sinun pitäisi saada kaikki edut !!!

Olisi kivaa jatkaa keskustelua sinun kanssa tästä asiasta !

Vierailija
2/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka työnantaja edes haluaisi palkata ketään työkkäristä?!? Kaikkihan siellä ovat työttömiä, eli sellaisia jotka eivät ole edes kelvanneet kenellekkään muulle.

Voisi koko työkkärin lakkauttaa, sillä kyllä ihmiset ihan itse osaavat hakeutua kouluun, kursseille ja töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asutte kaikki siellä pääkaupunkiseudulla, jossa työmatkat ovat noin hankalia? Tervetuloa tänne Kainuuseen, jossa on edullista asua ja omakotitaloille tontteja läheltä kaupungin keskustaa. Ainoa miinus onkin sitten se, että niitä työpaikkoja ei todellakaan ole... toki sekin voisi jotain kannustaa tänne muuttamaan. Ei tule työtarjouksia, ei... :-(

Vierailija
4/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asutte kaikki siellä pääkaupunkiseudulla, jossa työmatkat ovat noin hankalia? Tervetuloa tänne Kainuuseen, jossa on edullista asua ja omakotitaloille tontteja läheltä kaupungin keskustaa. Ainoa miinus onkin sitten se, että niitä työpaikkoja ei todellakaan ole... toki sekin voisi jotain kannustaa tänne muuttamaan. Ei tule työtarjouksia, ei... :-(

Vierailija
5/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 11:15"]

No ei soita, kun olin jätätnyt viimevkolla soittopyynnön toisesta asiasta joka sitten jäikin tämän jalkoihin kun olin niin pöyristynyt kys ihmisen käytöksestä:´(

Ja en minä ole mistään kieltäytynyt, totesin vain että tarkoituksenmukaisempiakin kohteita varmaan on kuin tuollaisen matka-ajan päässä olevia. Ja infosin että aktiivinen olen ihan itsekin, esim tällä viikolla on useampi haastattelu omin neuvoin hankittuna.

ap

[/quote]

Mitä sinä sitten kitiset? Eihän sinun tarvitse enää työkkärissä asioida, kun saat muuten työtä.

Oletko se sama, joka toisessa ketjussa kehui haastattelukutsuja satelevan ja työkkärikin pukkaa työpaikkailmoituksia yhtenään?

Ei se meillä muilla niin loistokkaasti mene, esimerkiksi minä en ole puoleen vuoteen saanut ensimmäistäkään työtarjousta yhtään mistään, enkä ainuttakaan haastattelukutsua yhteenkään kymmenistä hakemistani paikoista.

Olisin kovasti kiitollinen, jos olisi vain 400 km työmatka, se olisi jo paljon lyhempi kuin edellisissä paikoissani.

Vierailija
6/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:17"]

Entäs jos muuttaisi lähemmäs työpaikkoja, niin ei matkoihin kuluisi niin pitkää aikaa?

[/quote]

Entäs jos perheellä on jo täällä maksettu asunto, jota kukaan ei enää suostu ottamaan ilmaiseksikaan, toisella puolisolla valituinen työpaikka ja lapsillakin koko elämä?

Ei sitä koko perheen elämää yhden akan työn takia aleta sekoittamaan. Hyvinhän tässä pärjää työttömänäkin.

Vierailija
7/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei ole kertonut tässä eikä edellisessä ketjussa, minkä alan työtä on tarjolla niin valtavasti, että noin paljon on tyrkyllä sekä työtä että haastatteluja. Minäkin haluasin tietää, hankin heti saman koulutuksen!

En ole aloittaja, mutta vastaan omasta puolestani:

Eli kiva koti on tärkeämpää kuin elannon hankkiminen? Olkoon sitten niin, mutta ei se kyllä kuulu yhteiskunnan ja meidän muiden maksettavaksi. Moni joutuu muuttamaan ja lapsetkin siinä mukana.

- Kyllä on, varsinkin kun se kiva koti on jo maksettu ja asuminen on niin "ilmaista"  kuin se vaan on mahdollista. Entä sitten se mies, jolla on vakityinen työ ja vielä yritystoimintaakin tällä tontilla. Niin no, onhan niitä maailmassa miehiä ...

Ajokortti on sijoitus tulevaisuuteen, joten ap:n kannattaisi vaikka edistää sitä. Miksi juuri miehesi tarvitsee autoa töissä? Hän voi mennä julkisilla myös.

- Ei voi, kun ei siihen aikaan aamusta kulje julkisia.

Lapset ovat jo kouluikäisiä, joten heitä ei pitkät päivät kuormita samoin kuin päiväkoti-ikäisiä.

- Miten tämä millään tavalla mihinkään asiaan liittyy? Itse asiassa monien kouluikäisten koulumatka lyhenee, kun muutetaan "ihmisten ilmoille".

Jos haluaa elää kotirouvan elämään taloineen ja puutarhoineen, niin silloin kannattaa ihan reilusti olla olematta työtön työnhakija.

- Kyllä, mutta kun toimeentulo on sitten aika heikko.

Työttömänä saan sentään nauttia ansiosidonnaista 500 päivän pätkän kerrallaan.

Hyvää kesää vaan teillekin!

Vierailija
8/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletan että nuo työmatkat oli 2-3h suuntaansa koska valitat, sillä 2h yhteensä työmatkoihin päivässä ei ole paljon.

Sen kyllä ymmärrän ettei 8h työpäivään halua käyttää 12+ tuntia joka päivä. kun sitten ottaa huomioon aamutoimet ja ajattelee että ihminen ihanteellisesti tarvitsee sen kahdeksan tuntia unta niin onhan se 3h töiden jlk ennen nukkumaan menoa vähän. Tai ainakin itselleni olisi kun jo koiran ulkoiluttamiseen menee vähintään 1,5 tuntia. niin ja aamullakin sen verran ettei tuntia ennen töihin lähtöä herääminen riitä ja iltapissallakin pitää koira käyttää.. Sitten olisi vielä ne lapsetkin joiden kanssa olisi kiva ehtiä tekemään jotain yhdessä. Oma valintahan koiran hankinta on aikoinaan ollut, että en valita sitä että se vie aikaa, mutta ylipäätänsä ihmisillä on velvoitteita vapaa-ajallakin jotka täytyy hoitaa, lasten harrastukset, läksyissä auttamiset, ruuanlaitto, vanhempainillat jne.

Ajatus siitä että pääkaupunkiseudulla asuvan voitaisiin vaatia matkustamaan kolmen tunnin päähän töihin on naurettava - siis 8h + 6h?? En ihan usko, joten tarkoitat varmaan että suuntaansa 1-1,5h ja sitten loppuu meikäläisen sympatiat.

Sen kyllä ymmärrän ettei se muutto ihan niin yksinkertaista kaikille ole, etenkin jos koko muu perhe on sidoksissa asuinpaikkaan ja jos lähempää on mahdollista saada töitä niin ei ihan heti kannatakaan alkaa muuttamaan, pitkäaikaistyöttömän ehkä kannattaa kyllä harkita jos kiva paikka löytyy ja uudessa asuinpaikassa olisi puolisollekin työllistymismahdollisuuksia.

Vierailija
9/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne palkataan tällä hetkellä mahdollisimman nihilististä porukkaa. Kaikki vähänkin empatiakykyä omaavat ja asioista ymmärtävät ovat lopettaneet työkkärissä ajat sitten. Jäljellä ovat vain fasisti-kokkarit, joiden mielestä työttömät voitaisiin laittaa leireille viikoksi, lapset sijoittaa varakkaisiin lapsettomiin perheisiin ja vakituiset työpaikat jakaa kokoomuksen puoluekirjan perusteella ihan laillisesti.

Vierailija
10/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Mikset itse hakeudu töihin te-toimistoon. Olisit loistava asiakaspalvelussa.

Vierailija
11/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIkeassa työpaikassa ei voi palstailla 24/7

Vierailija
12/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 13:57"]

Ap. Mikset itse hakeudu töihin te-toimistoon. Olisit loistava asiakaspalvelussa.

[/quote]

Vierailija
13/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän alla olevan lainauksen jälkeen en enää ollenkaan ihmettele, jos ap on saanut huonoa palvelua. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

Kertoisitko nyt kaikkien epäolennaisuuksien ja herjojen jälkeen, millä ansioilla sinä kuvittelet edes pääseväsi sinne kauas töihin? Sehän oli vasta työkkärin ilmoitus avoimesta paikasta, vai  kuvitteletko, että ei niihin kenelläkään muulla siellä lähempänä ole pätevyyttä kuin sinulla?

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 11:30"]

En ole 12 pitkään aikaan, jos koskaan, lukenut noin tyhmää tekstiä kuin mitä tuo sinun tekstisi on, vetää aika sanattomaksi.

Lue omat tekstisi uudelleen, löytyykin helposti.

1. Minä haenkin ihan itse töitä, en ole ikinä tarvinnut te-tmston apua asiassa vaikka olen lähes 10v pätkätyöalalla ollut.

Miksi niitä ilmoituksia avoimista paikoista sitten sinulle lähetetään, kun ei niitä yleensä tule kuin nuorille, pitkäaikaistyöttömille ja muuten vaikeasti työllistyville?

2. Ratakiskoa; siitä ei siis ole kysymys että olisinko oikeutetu nostamaan tätä suurta ansiosidonnaistani.

Olet oikeutettu, mutta työttömyysturvalain mukaan olet myös velvollinen olemaan työmarkkinoiden käytettävissä vaikka sinulla oikeus ansiosidonnaiseen olisikin.

Oletko nyt jotenkin katkera siitä, kun et pääsen ansiosidonnaisestasi nauttimaan?

3. Onneksi sinun ei tarvitsekaan kaikkea ymmärtää, se olisikin liikaa vaadittu ajukoppasi huomioiden.

4. Älä myöskään tule minulle söpöttämään miten sinä ja miehesi sumplitte asioita lapsenne, sen ainokaisen, parhaaksi, luuletko olevasi siinä jotenkin ainoa laatuasi? me esim sumplimme asiat aikanaan niin että lastemme päiväkotipäivien pituudeksi jäi aina max7h ja sekin harvoin, ja ihan olimme työssäkäyviä vanhempia.

5. Jos se että ihminen kokee liian raskaaksi 10-11h päivät on synti niin saa ollakin, kokeile sinä sitä, minä kokeillut sitä ja ei onnistu.

Olen ollut viikot toisella paikkakunnalla töissä, kun lapset olivat kouluikäisiä. Hyvin pärjättiin.

6. Miten asuinpaikka liittyy tähän? ihan asumme pk-alueella emmekä missään korvessa eli sitä et voi syyttää.

Asuinpaikka liittyy siten, että jos todella on lähialueella töitä, niin miksi sitten työkkäri ei tarjoa sinulle työtä lähempää? Jos nykyinen asuinpaikka on halpa ja perheen toisella puolisolla on siinä lähellä vakityö, ei siitä noin vaan muuteta.

7. Meillä on auto, mutta mieheni tarvitsee sen ja mikään mahti maailmassa, ei ainakaan te-tmsto, ei voi ihmistä pakottaa hankkimaan toista autoa talouteen, ei minulla ole ajokorttiakaan sitä paitsi. Eikä tule.

Ei voi pakottaa, mutta se on teidän oma valintanne. Jos ei ole mitään mahdollisuutta kulkea töissä, on työmarkkinoiden ulkopuolella eikä ole oikeutta työttömyyskorvaukseen. Sellaisia on paljon mm. Lapissa poronhoitajina ja "maanviljelijöinä".

8. Voi kilinperse miten TYHMÄ olet!!!!

Eikä 12 ole edes ainoa tyhmä tässä ketjussa, mutta osaa ilmaista asiansa jotenkin fiksummin.

ap

[/quote]

Vierailija
14/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on niin pitkä työmatka että voi voi...

Toisilla ne puolisot joutuu muuttamaan viikoksi toiselle paikkakunnalle töiden perässä niinkuin meidän perheessä, että pysyy katto lasten pään päällä ja saadaan ruokaa pöytään.

Olisit kiitollinen, että tarjotaan työtä kotipaikkakunnalta!

Vierailija
15/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on niin pitkä työmatka että voi voi...

Toisilla ne puolisot joutuu muuttamaan viikoksi toiselle paikkakunnalle töiden perässä niinkuin meidän perheessä, että pysyy katto lasten pään päällä ja saadaan ruokaa pöytään.

Olisit kiitollinen, että tarjotaan työtä kotipaikkakunnalta!

Vierailija
16/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat niin ankeat hakemukset, ettei varmasti valita.

Vierailija
17/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa tuntemattomille voi todeta, että vaikka pääkaupunkiseutu työssäkäyntialueena on maantieteellisesti pieni, matka-ajat sekä omalla autolla että julkisilla voivat olla pitkiä, johtuen joko ruuhkasta, huonoista vaihtoyhteyksistä tai molemmista. Ihan turha verrata oikeastaan mihinkään muuhun kaupunkiin tai alueeseen Suomessa.

Vierailija
18/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 11:20"]

Minä en ymmärrä tuota asenetta. Joko haet töitä ja saat työttömyyskorvausta tai sitten et hae ja et saa työttömyyskorvausta.

Minä en ole ikinä ymmärtänyt miksi töihin kieltäydytään matkan vuoksi. Joko sitä mennään töihin lähelle, ja jos matka on pitkä hankitaan auto tai muutetaan lähemmäksi. Minulla on joka päivä kahden tunnin matka ja minulla on pieni lapsi. Mieheni kanssa sitten sovitellaan, että ei tulisi pitkiä päiviä päiväkodissa. Se on meidän valinta, missä asutaan ja sen mukaan joudumme elämään.

Kun valitaan asuinpaikka niin pitää osata ottaa huomioon kaikki seikat jotka voi tulla esiin. Työpaikkakin voi muuttaa ja sitten sinulla on yhtäkkiä pidempi/lyhyempi työmatka.

[/quote]

Minua ei meinattu joskus edes ottaa erääseen työpaikkaan koska matkaan menisi hieman yli tunti..... Tosin itseäni se ei haitannut mutta joskus voi myös olla näinpäin

Vierailija
19/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pari tuntia yhteensä työmatkoihin on aika normaali pääkaupunkiseudulla, kaupungista toiseen. Voi huonoina päivinä mennä enemmänkin, riippuen vähän matkasta yms. Aika turha tuota on valittaa, olisit kiitollinen, että saat edes tarjouksia. Liki viisikymppisenä tuppaa nekin loppumaan :)

Vierailija
20/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, mitä työpaikkoja työvoimatoimisto tyrkyttää, lähetät vaan työhakemuksen, eivät ne kuitenkaan ota töihin. Minua työvoimatoimisto pakotti vaikka mitä työpaikkoja, viimeksi "elektroniikkakorjaajan" työpaikkaa, vaikka en ole elämässä lamppuakaan itse vaihtanut, enkä tiedä mitä eroa on wateilla ja ampereilla. Laitat vaan työhakemuksen tyyliin:

Haen avoinna olevaa aivokirurgin paikka yrityksessänne, koska työvoimatoimiston mielestä olen sopiva työntekijä teille. Minulla on peruskoulun paperit ja olen tehnyt lehdenjakajan hommia 2 vuotta. Nurmikkoa tuli myös ajettua kesätyöpaikalla, niin eiköhän aivojen leikkauskin onnistuu, kunhan annatte isot sakset.

T: Masa, putkimies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän