Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle teki pistokokeita kalatiskeille - vanhimmat kalat löytyivät S-ryhmän kalatiskeistä

Vierailija
21.12.2025 |

SUOMALAISET ovat saattaneet ostaa kalatiskeiltä joulupöytäänsä jopa yli viikon vanhaa kalaa sen pyyntihetkestä, Ylen selvitys kertoo.

Yle teki pistokokeita 29 kaupan kalatiskeillä Helsingissä, Turussa, Tampereella, Kuopiossa, Jyväskylässä, Vaasassa, Kokkolassa, Rovaniemellä, Kemissä ja Ivalossa.

Vanhimmat kalat löytyivät Ylen mukaan Tampereen Hervannan S-Marketista, Vaasan Prismasta ja Kaaren Prismasta Helsingistä. Kaikissa niissä oli myynnissä 10 päivää vanhaa lohta, Yle kertoo. Myyntiaikaa oli annettu päiviä vielä tämän jälkeenkin.

Poikkeuksellisen tuoretta kalaa oli Vaasan Minimanissa sekä K-Supermarketeissa Rovaniemellä ja Ivalossa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten savustetaan mitkä ei mene kaupaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilaisille joutaakin syöttää mädäntynyttä kalaa kun eivät uusavuttomina osaa itse edes kalojaan pyytää.

Vierailija
4/14 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SS-ryhmän kalat on "ongittu" Citymarketin roskiksesta.

Vierailija
5/14 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras ostaa pakattua kalaa vakuumissa, ainakin päiväys nähtävillä.  Tosin niitäkin kaupoissa avataan myyntitiskiin päivämäärän lähestyessä, no sek8n puoltaa vakuumissa ostamista.

Vierailija
6/14 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkistä: Poikkeuksellisen tuoretta kalaa oli Vaasan Minimanissa sekä K-Supermarketeissa Rovaniemellä ja Ivalossa.

IS uutisoi muutama vuosi sitten

Vierailija
7/14 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ruokamyrkytysjoulua SS-väelle.😬

Vierailija
8/14 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos siitä lohesta saa aina ripulin.

Vierailija
9/14 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa ruokamyrkytysjoulua SS-väelle.😬

Todella törkeää ja vastuutonta toimintaa heillä - asiakkaat uskovat ilman muuta ostavansa tuoretta kalaa tiskiltä ja saattavat siksi jopa käyttää sitä myöhemmin, jolloin se on jo varmasti pilaantunutta. 

Vierailija
10/14 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunkilaisille joutaakin syöttää mädäntynyttä kalaa kun eivät uusavuttomina osaa itse edes kalojaan pyytää.

Pyydätkö sinä sitten itse aina kalasi? 

Paistatko itse leipäsi? Teetkö itse vaatteesi? Kudotko niinikorisi? 

Ai etkö? No oletpa uusiavuton! 

Vierailija
11/14 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kalantoimittaja tuo jo valmiiksi vanhaa kalaa?

Vierailija
12/14 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta voi odottaa SS-ryhmän kaupoilta? Heillä aika menee moraaliposeeraukseen terroristien hyväksi, omalla kansalla ei niin väliä.

Vierailija
13/14 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011707587.html

LINKKIHULLU TAAS VAUHDISSA 

Vierailija
14/14 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman yllättävää, olisi mielenkiintoista tietää mikä tässä on taustalla? Kun varsinaista omistajaa ei ole, luulisi ettei tulosta tarvitsisi tehdä myymällä vanhaa ruokaa. Vai käykö niin että kun omistajaa ei ole, ostetaan tavaraa liikaa jota menisi muuten liikaa hävikkiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi