Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala työvoimatoimiston ämmä:´´(

Vierailija
10.06.2014 |

Eikö niiden tarvitse olla edes peruskohteliaita? kuunnella toisen asiaa loppuun ilman että keskeyttää, joka ikisen lauseen?

En ole aikoihin jos koskaan törmännyt noin tympeään tyyppiin, siitä oikein huokui asenne "stana minua ei voisi vähempää kiinnostaa sinun tilanteesi eikä se mitä hankaluuksia joku 2-3h päässä oleva työpaikka sinulle aiheuttaisi".

Nakatkaa vaan lisää paskaa niskaan, ei tunnu enää missään, olo on totaalisen maahan lyntätty ja lyöty, toivoton.

Ja lyön pääni pantiksi että kys ämmä pamauttaa heti tänään muutaman työtarjouksen lisää, omin sanoin "nehän on olleet vaan tästä Helsingistä ja Vantaalta ja työssäkäyntialueen sisältä".

Joo niin olivat mutta matkoihin menisi silti liikenteen sujuessa ja junien kulkiessa 2,5-3h/pvässä, missä vitun kuplassa hänkin elelee kun luulee että pk-seudulla liikkuminen tarkoittaa lyhyttä työmatkaa??

Kehtasi vielä sanoa että "voithan toki itse etsiä työpaikkaa ihan kodin läheltä", siihen minun oli kyllä pakko sanoa jo itsekin napakasti että "niiin, onhan sitä kyllä muitakin vaihtoehtoja kuin kodin ihan lähellä työpaikan oleminen ja sitten tämä toinen ääripää".

Olisi edes kuunnellut ja niin ettei keskeytä koko ajan ja niin kovalla äänellä että pidin puhelinta 10cm päässä korvastani.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa kamala ämmä tässä on ap. Jos uskot, että lähellä on hyvin töitä, niin hae ihmeessä, äläkä odottele työvoimatoimiston ehdotuksia.

Vierailija
62/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se oli just saanut kenkää. Pitää ymmärtää, että työkkäreitäkin vähennetään ja nekin alkaa saada siellä lopareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 11:54"]

Aikamoista ihmisen aliarvioimista, jos luulet että minä olin se joka oli tyly ja keskeytti koko ajan. Se oli kys naisen tyyli aivan puh alusta lähtien heti sen jälk kun alkutervehdys sanottu. Joten siitä et voi minua syyttää, valitan.

Ja sinä *****, toki palvelut kelpaa, mutta niiden tulisi sisältää peruskäytöstapoja varsinkin kun asiakaspalvelutyössä on ja toisekseen tässä maassa jokaisella on oikeus anta apalautetta ja reklamaatiota ja niin tein. En valittanut, en vaatinut enkä mitään vastaavaa vaan toin inhimilliset faktat esille, mutta sehän ei ole ilm ole sallittua. En myöskään kieltäytynyt mistään mutta jos niikseen on niin sitten kieltäydyn, minua ei saa elämään 8h töissä ja 2,5-3h työmatkoilla elämää.

Sen takia sinä auotkin kaikkiteitävänä päätäsi, koska sinua ei koskaan yritetty esim tällä tavoin kyykyttää, olen aivan varma että et kiitollisna vinkuisi jos saisit työpaikkatarjouksen paikasta joka ei sinua innosta ja vieläpä epäinhimillisen matkan päästä. mutta niin kauan on helppo vinkua ja päteä kun ei itse paskaa koe.

Ihanko totta? voiko Helsingin sisällä muuttaa?? kiitos tästä tiedosta, laitetaan siis koti myyntiin ja revitään lapset tutusta ympäristöstä, ainoasta jossa aina eläneet ja muutetaan heidänkin koulunsa ym. Jep, kuulostaa hyvälle, kaikki vain siksi että äidin työmatka-aika olisi lyhyempi, olisinpa hyvä äiti. sinulla toki siihenkin vastine.

Toivon todella, että elämä opettaa sinulle hieman asioita, olet sellaisessa pumpulissa elävä puppeli että sinun tulisi pitää suusi kiinni, et tiedä elämästä etkä sen realiteeteistä hevonpeetäkään vaan huutelet lämpimiksesi. Ja kyllä olet todella tyhmä, sitä se tietämättömyys, kokemattomuus ja elämänpiirin suppea ja pehmeä "minä saan kaiken mitä haluan koska olen aina saanut" -ympäristö tekee.

ap

[/quote]

Tuohon työmatkaan, minun työpaikka muutti niin että matka piteni. Ennen oli 30 minuuttia ja tänään se on 2,5 tuntia. Käyn vieläkin töissä ja haen uutta lähempää. Ja, se että en ole ollut työtön, niin se ei tee minusta sen parempaa ihmistä, minulla on ollut hyvä tuuri.

En lähde haukkumaan sinua henkilönä, niin kuin haukut minua. Mutta säännöt ovat sääntöja ja valitettavasti sinunkin niitä pitää nuoudattaa. Ja, vielä kaiken lisäksi, sillä tavalla jolla koírjoitat niin uskon enemmän TE toimiston virkailijaa kuin sinua.

Et edelleenkään vastannut viestiin, miksi olet TE-toimiston asiakas?

Vierailija
64/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kiva koti on tärkeämpää kuin elannon hankkiminen? Olkoon sitten niin, mutta ei se kyllä kuulu yhteiskunnan ja meidän muiden maksettavaksi. Moni joutuu muuttamaan ja lapsetkin siinä mukana.

Ajokortti on sijoitus tulevaisuuteen, joten ap:n kannattaisi vaikka edistää sitä. Miksi juuri miehesi tarvitsee autoa töissä? Hän voi mennä julkisilla myös. Lapset ovat jo kouluikäisiä, joten heitä ei pitkät päivät kuormita samoin kuin päiväkoti-ikäisiä.

Jos haluaa elää kotirouvan elämään taloineen ja puutarhoineen, niin silloin kannattaa ihan reilusti olla olematta työtön työnhakija.

Vierailija
65/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sä jaksat tehtailla näitä aloituksia :D Säälittävä tapaus olet jopa provoksi.

Eikö sulla pitänyt olla "muuta elämää", jonka takia et töihin halua? Tarkoitit ilmeisesti av:lla roikkumista.

Vierailija
66/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimiston asiakkaana on pakko olla, jos haluaa työttömyyskorvauksia. Meillä siis on jo vastikkeellinen työttömyysturva. Se ei siis ole mikään valinta-asia, että vain he ovat työkkärin asiakkaina,  jotka eivät onnistu työllistymään itse, vaan asiakkuus on vähän niin kuin pakollinen.

Suurin osa työttömistä on nykyaikana jäänyt työttömäksi siksi, että työnantaja on irtisanonut tuotannollis-taloudellisista syistä. Kun samaan aikaan sata muutakin firmaa irtisanoo, uutta työpaikkaa ei kertakaikkisesti löydy.

Vierailija
67/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään TE-toimisto ei voi onnistua koskaan; ensin se haukutaan ihan turhaksi laitokseksi, kun ei sieltä koskaan kenellekään mitään työpaikkoja osoiteta ja sitten kun kerrankin osoitetaan, haukutaan lyttyyn kun osataan sitä itsekin töitä etsiä.

Ap on jostain syystä päättänyt, että hän on nyt joutumassa töihin TE-keskuksen osoittamaan paikkaan, vaikka ei ole ilmeisesti edes hakemusta lähettänyt saati saanut kutsua haastatteluun tuohon paikkaan. Se, että saat työkkäristä työnhakuosoituksen, ei todellakaan vielä tarkoita, että itse työnantajalla olisi mitään intressiä juuri sinua siihen palkata. Sitä samaa paikkaa tarjotaan usealle muullekin työttömälle työnhakijalle. Voithan vielä haastattelussakin (jos sinne asti pääset) kertoa, ettet ole halukas ottamaan vastaan töitä muualta, kuin lähimmän ratikkalinjasi matkan varrelta.

Vierailija
68/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 11:54"]

Aikamoista ihmisen aliarvioimista, jos luulet että minä olin se joka oli tyly ja keskeytti koko ajan. Se oli kys naisen tyyli aivan puh alusta lähtien heti sen jälk kun alkutervehdys sanottu. Joten siitä et voi minua syyttää, valitan.

Ja sinä *****, toki palvelut kelpaa, mutta niiden tulisi sisältää peruskäytöstapoja varsinkin kun asiakaspalvelutyössä on ja toisekseen tässä maassa jokaisella on oikeus anta apalautetta ja reklamaatiota ja niin tein. En valittanut, en vaatinut enkä mitään vastaavaa vaan toin inhimilliset faktat esille, mutta sehän ei ole ilm ole sallittua. En myöskään kieltäytynyt mistään mutta jos niikseen on niin sitten kieltäydyn, minua ei saa elämään 8h töissä ja 2,5-3h työmatkoilla elämää.

Sen takia sinä auotkin kaikkiteitävänä päätäsi, koska sinua ei koskaan yritetty esim tällä tavoin kyykyttää, olen aivan varma että et kiitollisna vinkuisi jos saisit työpaikkatarjouksen paikasta joka ei sinua innosta ja vieläpä epäinhimillisen matkan päästä. mutta niin kauan on helppo vinkua ja päteä kun ei itse paskaa koe.

Ihanko totta? voiko Helsingin sisällä muuttaa?? kiitos tästä tiedosta, laitetaan siis koti myyntiin ja revitään lapset tutusta ympäristöstä, ainoasta jossa aina eläneet ja muutetaan heidänkin koulunsa ym. Jep, kuulostaa hyvälle, kaikki vain siksi että äidin työmatka-aika olisi lyhyempi, olisinpa hyvä äiti. sinulla toki siihenkin vastine.

Toivon todella, että elämä opettaa sinulle hieman asioita, olet sellaisessa pumpulissa elävä puppeli että sinun tulisi pitää suusi kiinni, et tiedä elämästä etkä sen realiteeteistä hevonpeetäkään vaan huutelet lämpimiksesi. Ja kyllä olet todella tyhmä, sitä se tietämättömyys, kokemattomuus ja elämänpiirin suppea ja pehmeä "minä saan kaiken mitä haluan koska olen aina saanut" -ympäristö tekee.

ap

[/quote]

ajatella. Ihmiset muuttivat ennen jopa Ruotsiin työn perässä ja edelleen pohjoisesta joudutaan repimään lapset tutusta ympäristöstä ja muuttamaan etelään

Voi velliperse sentään. On tässä muutkin joutuneet kortin ajamaan ja ostamaan auton töiden takia.

Vierailija
69/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

34: Ne ovat aika usein virkailijan ihan hatusta heittämiä, eivät välttämättä liity työntekijän osaamiseen mitenkään, vaikka olisivat sellaisia paikkoja, missä osaamista vaaditaan. Voidaan esim. vaatia koulutussuunnittelijaa hakemaan 100 km päästä sähkösuunnittelijan paikkaa ja pakkohan se on hakea, vaikka silmänsä päästään häpeäisi.

Myöskään siinä ei ole mitään järkeä, että hakee työssäkäyntialueen reunalta jotain kaupan kanssan paikkaa, siihen löytyy ihan varmasti lähempääkin joku.

Vierailija
70/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas, ap, hanki sitten itse sellainen työpaikka, minkä haluat, niin ei tarvitse työvoimatoimistoa työllistää sen enempää. Kuljen joka päivä työmatkaa Helsingin ja Espoon välillä, lähden kotoa 80 minuuttia ennen töiden alkamista, olen kotona päivästä riippuen yleensä noin tunnin työpäivän loppumisen jälkeen. Mielestäni työmatkani on ihan mukava, vain yksi vaihto ja tosi lyhyet kävelymatkat välissä. Viihdyn kodissani ja pidän työstäni, kaikki siis hyvin! Nyt olisi pienelle asenteen tarkastamiselle tarvetta ihan tosissaan.

Vierailija
71/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan pääkaupunkiseudulla voi kulua paljonkin aikaa matkustamiseen, mutta luuletteko, että niillä TE-toimiston virkailijoilla on aikaa alkaa tarkastelemaan matka-aikoja reittioppaasta? Heillä on niin kiire tähän aikaan vuodesta, että ei siinä muuta katsota, kuin että tässä nyt on paikka tarjolla alueen sisällä. Tosin en kyllä ymmärrä, miten ihmeessä he ovat noin vauhdikkaasti alkaneet ap:n asioita hoitaa, kun itse odottelin yhteydenottoa Uudenmaan TE-toimista kolme viikkoa, eikä mitään muuta velvoitteita ole vielä reilun kuukaudenkaan jälkeen ollut kuin yksi tapaaminen. Onko ap pommittanut heitä itse yhteydenotoilla vai miksi tämä aktiivisuus? Kuulostaa siltä, että ovat hätäpäissään jotain tarjonneet, että ap kokisi saaneensa palvelua. Jos merkkasit tietoihisi, että tarvitset apua työnhaussa, niin sitten sitä tarjotaan. Turha valittaa jälkikäteen.

Eikä ap:lla ole mitään syytä panikoida noiden paikkojen suhteen, kun todennäköisyys tulla valituksi avoimessa haussa olevaan paikkaan on muutenkin pieni, saati sitten, jos ei edes ole lähialueelta. Onko se nyt niin kamalaa laittaa hakemus menemään, jos muka on parikymmentä laittanut jo muihin paikkoihin? Minä itkisin vasta siinä vaiheessa, jos työpaikan oikeasti saa.

Ap:lla on selvästi joku muu agenda näiden aloitustensa kanssa.

Vierailija
72/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko antaa puh nroa työkkäriin. Poista se sun tiedoista.

Vierailija
73/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös täällä pk-seudulla sellainen 45-60 minuuttia suuntaansa ole ihan normaali, lyhyt työmatka? Näin ainakin itse olen asian kokenut. Vasta puolitoista - kaksi tuntia yhteen suuntaan alkaisi tuntua pahalta.

Vierailija
74/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:25"]

TE-toimiston asiakkaana on pakko olla, jos haluaa työttömyyskorvauksia. Meillä siis on jo vastikkeellinen työttömyysturva. Se ei siis ole mikään valinta-asia, että vain he ovat työkkärin asiakkaina,  jotka eivät onnistu työllistymään itse, vaan asiakkuus on vähän niin kuin pakollinen.

Suurin osa työttömistä on nykyaikana jäänyt työttömäksi siksi, että työnantaja on irtisanonut tuotannollis-taloudellisista syistä. Kun samaan aikaan sata muutakin firmaa irtisanoo, uutta työpaikkaa ei kertakaikkisesti löydy.

[/quote]

Vastikkeellisuus tarkoittaa toisaalta sitä, että työmarkkinoiden käyttävissä. Jos ei työt kelpaa, silloin ei ole, eikä ole oikeutta tukiinkaan.

Kotirouvana vastike on miehen elatus kodin- ja lastenhoitoa vastaan, joten se voisi ap:lle sopia paremmin. Sopimus on kahdenvälinen ja se ei kuulu meille muille. Tämä työttömyyskuvio on julkisen puolen määrittelemä.

Vierailija
75/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olet aika laiska jos mieluummin löhöät työttämänä kuin käytät 2-3h päivässä työmatkoihin - se kun on aivan normiaika täällä pks-seudulla julkisilla liikkuessa! Vähän aikaa kun keräisit työkokemusta ja säästöjä, niin voisit sitten vaikka yrittää vaihtaa työpaikkaa tai hankkia auton ja ajokortin.

Vierailija
76/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kettu mikä velliperse! Kun ei voi muuttaa, kun ei voi tehdä 10-11 tunnin päiviä, kun ei voi sitä eikä tätä! Kotiinko se työpaikka pitäisi tuoda?

Tunnin työmatka suuntaansa on ihan normimeininkiä, ja voin kertoa omasta kokemuksesta, että onnistuu myös perheelliseltä. Niin, ja minäkin halusin niin kipeästi töihin, että MUUTIMME lähemmäksi tätä nykyistä työpaikkaani, jottei se matka olisi kolmea tuntia suuntaansa, HUI! Revin lapsenkin irti juuriltaan ja kaikkea... kamalaa!!!

Vierailija
77/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset ap:n kaltaisilta velliperseiltä pitäisi ottaa kaikki tuet pois. Valitetaan vaan perkeleesti ja mitään ei olla valmiita tekemään. Kun mun tarvis saada työkkärin tädiltä työpaikka ihan tästä mun kodin vierestä... Vittu mitä paskaa.

Vierailija
78/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitus sen työkkärin johtajalle jossa asioit.Minä olen kerran näin tehnyt ja ei menny kauan kun työntekijä lopetti kokonaan töissä.Tuskin olin ainut valitaja.

Vierailija
79/80 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP taisi hävitä linjoilta, kun huomasi että TE virkailija oli oikeassa !

Eli halusi olla kotona koko kesän valtion rahoilla...... Oli varmaan lomamatkat ja puuhamaat varattuna ja ne joutuu nyt perumaan. Olisi varmaan ollut kivaa olla kotona ja nauttia kesästä, mutta nyt joutuu töihin....

Minua säälittää kun on monta työtöntö joka oikeasti haluaa töihin, ja sitten on Ap:n kaltaiset lusmut joka käyttävät ansiosidonnaiset väärin.

Vierailija
80/80 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo matka pitkä ole jos on meno ja paluu.

Lisäksi se miten puhut kertoo susta kaiken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä