Vantaalainen Sonya, 17, kuvasi videolle, kun aikuiset miehet ahdistelivat häntä kadulla – tämä karu video lähti leviämään somessa
Kommentit (2296)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöyristyviltä ihmisiltä olisi kiva kuulla ratkaisuehdotuksia. Miten teistä pitäisi katuhuuteluun ja häiritseviin puhumisiin puuttua? Mikä olisi sopiva rangaistus, mikä olisi suhteessa muista tekemisistä saataviin rangaistuksiin?
Niihin puututaan juuri näin: tekemällä asia julki ja näkyväksi.
Koko maailma saa tietää sen, mikä aiemmin oli vain jokaisen yksittäisen tytön hiljaisena taakkana.
Miksi sitten esim. rais kaukausten määrä on kasvanut valtavasti vaikka sitä on pidetty näkyvillä jo vuosia?
ohis
Juuri näin. Eipä tätä ole naiset pitäneet julki ja näkyvillä vaikka itse ovat juuri niitä uhreja. Ironista, että miehet pitävät asiaa julki ja näkyvillä, ja naiset itse äänestyskäyttäytymisellään tuovat näitä raizakauksia lisää.
Ahdistelu on ällöä oli mies suomalainen tai ulkomaalainen. Sitä paitsi persut olivat hallituksessa vuonna 2015, kun suuri pakolaisaalto tuli. En kyllä kannata vihreitä, enkä vasureitakaan. Kyllä näistä muista maista tulleilla kulttuuri on sellainen, että naisia ei arvosteta. Sen myönnän. Mutta sitä en ymmärrä, miten suomalaiset miehet puolustavat teinitytön ahdistelua.
Ai? Et ymmärrä? No minä selitän. Suomalainen kulttuuri on sellainen, että naisia ei arvosteta. Siksi kantasuomalaiset miehet puolustavat teinitytön ahdistelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humalaisten huutelu on typerää, mutta eipä tuosta naisesta tiedä onko hän 17 vai 23-vuotias.
Lisäksi neidolla tuntuu olevan pätemisen tarve ja halu sanoa jotain nasevaa hyvinkin hyökkäävällä äänensävyllä ja sanoilla. Tuon takia hän on hyvin potentiaalinen uhri jollekin vielä pahemmalle.
Tässä tapauksessa onneksi känniääliöt perääntyivät.
Olkoon vaikka satavuotias mitä sitten?
Siihen alaikäisyyteenhän tämä nuori nainen kovasti vetosi ja lehden jutussa myös.
Aika naurettavaa huudella, että ettekö näe minun olevan alaikäinen kun on 17-vuotias.
Ettekö te ymmärrä, että ihan sama minkä ikäinen on, niin ahdistelu on tuomittavaa? Ei todellakaan ole naurettavaa vedota alaikäisyyteen kun alaikäisen ahdistelu on kaikista oksettavinta mitä on. Mikä teitä ihmisiä ihan oikeasti vaivaa???
Mikä teki tapauksesta ahdistelua?
Tyttö halusi huomiota ja sitä hän sai.
Vääriltä miehiltä? Sekö tässä hiertää?
Tyttö käveli ystävänsä kanssa kadulla, eli hän halusi huomiota?? Mitä ihmettä nyt taas??!!??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tosiasia on, että jos huutelija olisi ollut hauskannäköinen 19-vuotias poika, joka olisi käyttäytynyt identtisesti videon miehen kanssa, tämä Sonya olisi vain kihertänyt tyytyväisenä. Kun naiset pukeudutte niihin herutusvaatteisiinne ja tulette tyrkylle, niin on hyvä muistaa että kaikki muutkin näkevät teidät, eivät ainoastaan ne miehet joilta huomiota haette.
Tässä ahdistelijan logiikka kirkkaimmillaan: jos nainen on kiinnostunut miehistä, hän on kaikkien miesten yleistä omaisuutta. Sinun kalloosi ei ikinä kai uppoa ajatus että nainen päättää ja nainen valitsee. Sinä et voi mitään, sinulla ei ole mitään valtaa, sinulla ei ole mitään oikeuksia. Olet merkityksetön.
Sinun kalloosi taas soisin uppoavan sen tosiseikan, että kukaan nainen ei voi estää ketään miestä lähestymästä, koskaan, missään. Nainen sitten valitsee joko kyllä tai ei, sen mukaan tykkääkö miehestä vai ei. Mitään väärää tai rikollista ei videolla tapahtunut.
Saatanan pervoukot, oppikaa käyttäytymään! Kuvittelette olevanne niin paljon parempia kuin 2015 tulleet. Ihan samaa kastia olette. Lähes tulkoon jokainen nainen on kokenut tätä ahdistelua elämänsä aikana ja täällä Suomessa suomalaisten miesten tekemänä. Ette ole yhtään sen parempia.
Elukat.
Vierailija kirjoitti:
Viihdyttävää seurata palstamammulien vaahtoamista ja puolustelua kuinka tyttärien pitää saada juoksennella vaikka perse paljaana ja vetää show pöydällä, miehet eivät siltikään saa sanoa mitään:D Niin makaa kuin petaa, sanotaan..itse valinnoillasi vaikutat miten sinua kohdellaan jne.
Paras olisi kun kaikki naiset pukeutuisivat kokovartalokaapuun, niin eivät aiheuttaisi itselleen tällaista häiriötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humalaisten huutelu on typerää, mutta eipä tuosta naisesta tiedä onko hän 17 vai 23-vuotias.
Lisäksi neidolla tuntuu olevan pätemisen tarve ja halu sanoa jotain nasevaa hyvinkin hyökkäävällä äänensävyllä ja sanoilla. Tuon takia hän on hyvin potentiaalinen uhri jollekin vielä pahemmalle.
Tässä tapauksessa onneksi känniääliöt perääntyivät.
Olkoon vaikka satavuotias mitä sitten?
Siihen alaikäisyyteenhän tämä nuori nainen kovasti vetosi ja lehden jutussa myös.
Aika naurettavaa huudella, että ettekö näe minun olevan alaikäinen kun on 17-vuotias.
Ettekö te ymmärrä, että ihan sama minkä ikäinen on, niin ahdistelu on tuomittavaa? Ei todellakaan ole naurettavaa vedota alaikäisyyteen kun alaikäisen ahdistelu on kaikista oksettavinta mitä on. Mikä teitä ihmisiä ihan oikeasti vaivaa???
Mikä teki tapauksesta ahdistelua?
Tyttö halusi huomiota ja sitä hän sai.
Vääriltä miehiltä? Sekö tässä hiertää?
Tyttö käveli ystävänsä kanssa kadulla, eli hän halusi huomiota?? Mitä ihmettä nyt taas??!!??
Tämä. Ei ilmeisesti oli mahdollista että nainen, nuori ja nätti, liikkuisi ulkona mistään muusta syystä kuin hakeakseen mieheltä huomiota.
Tuollaiset ukot ahdistelevat varmaan myös 10- v tyttöjä ja sitäkin nuorempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöyristyviltä ihmisiltä olisi kiva kuulla ratkaisuehdotuksia. Miten teistä pitäisi katuhuuteluun ja häiritseviin puhumisiin puuttua? Mikä olisi sopiva rangaistus, mikä olisi suhteessa muista tekemisistä saataviin rangaistuksiin?
Koko maailma saa tietää sen, mikä aiemmin oli vain jokaisen yksittäisen tytön hiljaisena taakkana.
Miksi sitten esim. rais kaukausten määrä on kasvanut valtavasti vaikka sitä on pidetty näkyvillä jo vuosia?
ohis
Juuri näin. Eipä tätä ole naiset pitäneet julki ja näkyvillä vaikka itse ovat juuri niitä uhreja. Ironista, että miehet pitävät asiaa julki ja näkyvillä, ja naiset itse äänestyskäyttäytymisellään tuovat näitä raizakauksia lisää.
Ahdistelu on ällöä oli mies suomalainen tai ulkomaalainen. Sitä paitsi persut olivat hallituksessa vuonna 2015, kun suuri pakolaisaalto tuli. En kyllä kannata vihreitä, enkä vasureitakaan. Kyllä näistä muista maista tulleilla kulttuuri on sellainen, että naisia ei arvosteta. Sen myönnän. Mutta sitä en ymmärrä, miten suomalaiset miehet puolustavat teinitytön ahdistelua.
Ai? Et ymmärrä? No minä selitän. Suomalainen kulttuuri on sellainen, että naisia ei arvosteta. Siksi kantasuomalaiset miehet puolustavat teinitytön ahdistelua.
Ai tämä kantasuomalainen mies kyllä tuomitsi ahdistelun. Voisiko olla ettei tässäkään asiassa kantasuomalaiset miehet toimi ja ajattele kaikki samalla tavalla?
Video todella avasi silmät, kiitos siitä Sonyalle. Olen pahoillani kaikkien tuollaista häirintää kokeneiden vuoksi ja pyydän anteeksi omaa vähättelevää asennettani noita huuteluita kohtaan. Onhan tuo oksettavaa kaikin puolin, olipa miesten ja naisten ikä mikä tahansa.
Itse joskus 2000-luvun taitteessa teininä saatoin kuulla tuollaista joiltain teinipojilta/parikymppisiltä, mikä otettiin lähinnä läppänä. Siihen aikaan oli myös ihan normaalia, että plus miinus parikymppinen seurusteli yläasteikäisen kanssa - edes opettajat eivät olleet huolestuneita siitä, jos yläasteikäinen tyttö tuli poikaystävän autokyydillä kouluun. Suhteet olivat usein vakavia. Omatkin kaverit suurimmaksi osaksi oli 18-vuotiaita vähintään. Tiedän omastakin koulupiiristä pari pariskuntaa niiltä ajoilta, jotka ovat yhä yhdessä. Ehkä henkinen ero tms. ei ollut niin iso siihen aikaan?
Luulin, että tuollainen pärseiden tuijottelu ja "vink vink -huutelu" olisi kuitenkin jo menneen talven lumia, koska en ole kuullut kenenkään saavan viheltelyä tai huutelua perään - olen ulkotyöntekijä, joten tulee nähtyä ja kuultua monenlaista ihmistä päivän aikana. Nyt myönnän olevani väärässä ja otan osaa kaikkien puolesta, jotka joutuvat tuollaista kuuntelemaan, varsinkin kasvavat nuoret. Sonya toimi oikein ja sanoi aina takaisin täydellisesti, mutta on todella huolestuttaa, että edes Sonyan heittämä "lapsikortti" ei saanut miehiä lopettamaan. "Ei lähdetä tuolle linjalle" ja silti huutelu jatkui.
Vierailija kirjoitti:
Saatanan pervoukot, oppikaa käyttäytymään! Kuvittelette olevanne niin paljon parempia kuin 2015 tulleet. Ihan samaa kastia olette. Lähes tulkoon jokainen nainen on kokenut tätä ahdistelua elämänsä aikana ja täällä Suomessa suomalaisten miesten tekemänä. Ette ole yhtään sen parempia.
Elukat.
Päässyt 44 vuoden ikään huutelematta naisille kaduilla. En toki huutele miehillekään eli siinä mielessä kohtelen kaikkia tasapuolisesti.
Ahdistavaa.
Naisten ja tyttöjen pitäisi saada liikkua rauhassa ja pelkäämättä.
Mutta jos Sonya olisi minun tyttäreni (ja mulla on niitä useita) niin huomauttaisin hänen pukeutumisestaan, että napa ja tissivako piiloon.
Se että nainen pukeutuu vähäisiin vaatteisiin ei oikeuta heidän ahdisteluun. Pitäkää näppinne kurissa p e r v o ukot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tosiasia on, että jos huutelija olisi ollut hauskannäköinen 19-vuotias poika, joka olisi käyttäytynyt identtisesti videon miehen kanssa, tämä Sonya olisi vain kihertänyt tyytyväisenä. Kun naiset pukeudutte niihin herutusvaatteisiinne ja tulette tyrkylle, niin on hyvä muistaa että kaikki muutkin näkevät teidät, eivät ainoastaan ne miehet joilta huomiota haette.
Tässä ahdistelijan logiikka kirkkaimmillaan: jos nainen on kiinnostunut miehistä, hän on kaikkien miesten yleistä omaisuutta. Sinun kalloosi ei ikinä kai uppoa ajatus että nainen päättää ja nainen valitsee. Sinä et voi mitään, sinulla ei ole mitään valtaa, sinulla ei ole mitään oikeuksia. Olet merkityksetön.
Sinun kalloosi taas soisin uppoavan sen tosiseikan, että kukaan nainen ei voi estää ketään miestä lähestymästä, koskaan, missään. Nainen sitten valitsee joko kyllä tai ei, sen mukaan tykkääkö miehestä vai ei. Mitään väärää tai rikollista ei videolla tapahtunut.
Sinä tulet kyllä yllättymään. Sinä et ole tajunnut että maailma on muuttunut ja muuttuu edelleen. Ja sinulle ei ole siinä paikkaa. Miehiä on estetty lähestymästä naisia hyvin monissa paikoissa ja tullaan estämään vielä useammissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Ai tämä kantasuomalainen mies kyllä tuomitsi ahdistelun. Voisiko olla ettei tässäkään asiassa kantasuomalaiset miehet toimi ja ajattele kaikki samalla tavalla?
Tuomitsette, mutta mitään konkreettista ette tee. Naiset jäävät oman onnensa nojaan puolustamaan itseään vahvempia vastaan. Sekä kantiksia että tulleita. Onko enää miehiä, jotka puolustavat heikommassa asemassa olevia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Etkä tuominnut. Aloit selitellä ulkomaalaisten tekemisistä, vihjaten että muualla on pahempaa. Tuo ei ole tuomitsemista.
Mua häiritsi tuolla videolla se, että samat herrat olivat myös lähteneet seuraamaan tyttöjä. Että missä vaiheessa menee jakeluun että sitä noista ei kiinnosta? Edes karkuun juokseminen ei auta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Tuomitsette, mutta mitään konkreettista ette tee. Naiset jäävät oman onnensa nojaan puolustamaan itseään vahvempia vastaan. Sekä kantiksia että tulleita. Onko enää miehiä, jotka puolustavat heikommassa asemassa olevia?
Luuletko, että alan puuttumaan useamman miehen tai jonkun humalaisen/aineissa olevan tekemisiin? Kyllä, itsekkäästi huolehdin itsestäni. Et ehkä tajua, mitta olen yhtä heikoilla. En ole eläessäni tapellut, en ole erityisen vahva tai osaa itsepuolustuslajeja. Itsekin koen erilaista huutelua aika ajoin. Vältän kaupungin keskustaa illalla ja yöllä. Kun kohtaan häiriköin pyrin poistumaan paikalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies menee vttuilemaan nakkikiskalla MCBaditos liiviselle porukalle ja se saa köniin niin tulkitaanko että mies edesauttoi kohtaloaan?
Toki, on rikos laittaa joku letkuruokintaan, mutta tuskin se mies suurta sympatiaa täällä saisi.
Paljastava / "paljastava" pukeutuminen = vttuilua? Tämähän se kertoo miesten säälittävyydestä :D Ei kestetä nähdä edes normaalia naista muotoineen, kun koetaan se provosoimiseksi kun ollaan niin prkeleen puutteessa eikä voida saavuttaa tuota naista ja sitten hävettää niin paljon, että on pakko päästä ahdistelemaan. Muille tarkoituksella vttuileminen (ei tarvi ottaa mitään liivijngejä tähän, kuka tahansa voi äityä väkivaltaiseksi jos lähtee provosoimaan) ei kyllä vertaudu lähellekään siihen, että kävelee vaan normaalisti kadulla ja joku käy kimppuun henkisesti/fyysisesti; siis ilman syytä. Jos sun mielestä syyksi riittää se, että on shortsit ja toppi päällä, niin kuule sukella vaikka viemäriin ahdistelemaan rottia, ne on sentään valmiiksi kokonaan alasti
Ei, vaan kaikki tietää mitä siinä käy kun tekee asian X
Hyväksyt siis väkivallan kun mies vttuilee prätkäjengiläisille?
Onpa sua aivotoiminnalla paiskattu! 99 % kerroista, kun nainen kävelee vähissä vaatteissa, hänelle ei tapahdu yhtään mitään pahaa, koska normaalit ihmiset osaavat jättää hänet rauhaan kaduilla. Jos taas joku lähtee vttuilemaan, eli tarkoituksenmukaisesti provosoimaan prätkäjengiläisiä, niin aika varmasti tulee jotain kuittailua, en usko kylläkään, että saman tien tulisi turpaan, enemmänkin hekin varmaan osaavat puhua tilanteet selväksi ennen kuin alkavat heiluttaa nyrkkiä tai puukkoa tai mutkaa. Vittuilu on väärin jo lähtökohtaisesti, kadulla kulkeminen ei. Hyväksyt siis rasikaukset silloin, jos jollakin on x määrä vaatteita päällä tai näyttää jotenkin yleisesti sexyltä miesten silmissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Etkä tuominnut. Aloit selitellä ulkomaalaisten tekemisistä, vihjaten että muualla on pahempaa. Tuo ei ole tuomitsemista.
En kyllä maininnut muita maita tai ulkomaalaisia mitenkään. Tajuathan, että kaikki Vierailijat eivät ole yksi ja sama henkilö?
Noi tytöt oli lenkillä. Lenkillä.