Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masterchef Australia kausi 13

Vierailija
09.06.2021 |

on ollut minulle pettymys tämä alku. Kilpailijoita on nyt alussa niin paljon, että vain oudot ja kummat jäävät mieleen. Miksi 24, kun jo 12 uuutta ihmistä jossain ohjelmassa on paljon, ja seuraaminen siten raskasta.
Eilen, Nigella jaksossa, oli pudotuksessa rouva, jolla pitkät hiukset olivat päälaella sotkuisena, hapsottavana kasana, ja nuori mies, joka vollotti joka käänteessä tai ainakin väänteli naamaansa itkuisesti. Oli vaikeaa katsoa. Voi olla, että vika onkin minussa, en taida enää rakastaa tätä ohjelmaa. Saa nähdä, jatkuuko katselu.
Miten te muut, vieläkö jaksatte fanittaa?

Kommentit (213)

Vierailija
121/213 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla ainut ketä on ärsyttänyt Sabina, minulla on tullut olo että onko välillä noussut hattuun onnistumiset. Vähän sellainen ärsyttävä nuori likka. Ei tosin yhtä paha kuin Elise joka useasti aiemmissa jaksoissa muisti ottaa esille kuinka "olen opiskellut lakia, niin olen hyvä tässä ja tässä ruoanlaittoon liittyvässä asiassa" voi v*!

Vierailija
122/213 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ärsyttävä tää eilinen pudotus kun kaksi currymestaria luisteli taas kerran curryllään turvaan eikä tarvinnut todistaa kykyjään fine dining kokkauksessa. Alkaa käydä selväksi että jos näiden tuomareiden aikana haluaa finaaliin niin täytyy osata curryt ja muulla ei ole niinkään väliä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/213 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kans tajua tätä curryjen ja jäätelöiden jatkuvaa tekemistä. Sama kun ite vääntäisin kisassa karjalanpaistia ja mustikkapiirakkaa jaksosta toiseen

Mämmimestari eli oli tehtävänanto mikä tahansa niin aina syntyy mämmiruoka. Vois olla suomen tuomareilla naurussa pitelemistä :D

Vierailija
124/213 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa että Tommy putosi, mutta keitossa oli verinen lihaköntti. Tuomarit saisivat pitää kierroksen, jossa cyrryn ja pastan teko kiellettäisiin ja jälkiruojakierroksen, jossa jäätelön ja granitan teko kiellettäisiin. Petelle toivon menestystä. Toivottavasti hän ei luovuudessaan karauta pahasti kiville.

Vierailija
125/213 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa että Tommy putosi, mutta keitossa oli verinen lihaköntti. Tuomarit saisivat pitää kierroksen, jossa cyrryn ja pastan teko kiellettäisiin ja jälkiruojakierroksen, jossa jäätelön ja granitan teko kiellettäisiin. Petelle toivon menestystä. Toivottavasti hän ei luovuudessaan karauta pahasti kiville.

Ihan kuin Pete vähän leikkisi sen ajatuksen kanssa että putoaako vai ei. No ei ainakaan tosiaan ota varman päälle toisin kuin nää pastat ja curryt. Kannattaisi kuitenkin pitää voittoa tähtäimessä, taitaa olla ihan hyvä rahasummat ;)

Vierailija
126/213 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa tota katsotaan yhdessä ja se on jo ihan kyllästynyt mun Pete-hehkutukseen😄.

Varmaan tulee pääsemään hyvälle uralle kun on lahjakas tuossa kokkaushommassa ja varmaan myös kiva työkaveri. Todella symppiksen oloinen ja söpö.

Vierailija
127/213 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä teidän suosikkeja oli pudonneista? Conor oli tän kauden ehdoton suosikki mulla, vai olikohan se sen ulkoinen habitus mikä vei sydämen? Haha.

Therese ärsytti koska yritti olla joku Reynold 2. Ja sen ihastunut hykertely kun Reynold kävi vierailemassa... Yök.

Vierailija
128/213 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulis että tuossa kohtaa osaa jo kypsentää lihankimpaleen tarkkaan. Mutta satunnaisia virheitä käy tietty itse kullekin, kuten tää yksi joka onnistui jähmettämään liivatteella hyytelöt kivikoviksi. 

Vierailija
129/213 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä teidän suosikkeja oli pudonneista? Conor oli tän kauden ehdoton suosikki mulla, vai olikohan se sen ulkoinen habitus mikä vei sydämen? Haha.

Therese ärsytti koska yritti olla joku Reynold 2. Ja sen ihastunut hykertely kun Reynold kävi vierailemassa... Yök.

Conorista tykkäsin minäkin, jotenkin veikeä pakkaus. Ja kreikkalainen ruoka on mun suosikkeja, Conor tyylitteli sillä.

Brett oli myös symppis, tosin eihän hän pudonnutkaan mutta poistui kuitenkin.

Vierailija
130/213 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntäjälle risuja. Puskatomaatteja ei ole olemassakaan, ne ovat pensastomaatteja.

Vierailija
131/213 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justin parantaa kuin sika raviaan. Hän tai Pete voittoon!

Vierailija
132/213 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peten ja Justinin bromance kukoistaa❤

Vierailija
133/213 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linda voisi tänään pudota.

Vierailija
134/213 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linda voisi tänään pudota.

No Linda putosi. Elise taas mainitsi lakiopintonsa, toivottavasti putoaa seuraavaksi. Pete oli taas loistava, tuntuu että kokkasipa hän mitä vaan niin aina onnistuu. Kuka teistä palstalaisista käyttäisi 3,5 tuntia aikaa jälkiruoka-annoksen tekoon. Itse teen nopeasti valmistuvia ruokia enkä jälkiruokia juuri koskaan. Eilen oli poikkeuspäivä, tein omenapaistoksen ja vaniljakastikkeen. En jaksaisi tehdä liian monimutkaisia ruokia.

Vierailija
135/213 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Pete voittaa.

Vierailija
136/213 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petestä tulee mieleen Ryan O'Reillyn velipoika Kylmästä Ringistä.

Vierailija
137/213 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Pete voittaa.

Justin voittaa, Pete tulee toiseksi.

Vierailija
138/213 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa ärsyttävä tää eilinen pudotus kun kaksi currymestaria luisteli taas kerran curryllään turvaan eikä tarvinnut todistaa kykyjään fine dining kokkauksessa. Alkaa käydä selväksi että jos näiden tuomareiden aikana haluaa finaaliin niin täytyy osata curryt ja muulla ei ole niinkään väliä. 

Joo tämä on minuakin häirinnyt, että currukanat on jatkuvasti jatkossa. Pete on piristys, kun oikeesti tekee erilaisia ja luovia annoksia.

Vierailija
139/213 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kans tajua tätä curryjen ja jäätelöiden jatkuvaa tekemistä. Sama kun ite vääntäisin kisassa karjalanpaistia ja mustikkapiirakkaa jaksosta toiseen

Se, että ruokalajia nimitetään curryksi ei tarkoita, että ne olisivat kaikki samanlaisia. Raaka-aineet vaihtelevat ja tärkeintä on liemen maku, jonka on sisällettävä kaikki maku vihanneksista ja muista raaka-aineista ja lisäksi korostettava pääraaka-aine-aineita. Kyseessä ovat siis kymmenet ja kymmenet täysin eri makumaailman annokset, curry on vain yleisnimitys. Karjalanpaistista ei varioimallakaan taida saada niin monia eri makuja, vaikka sitäkin voi muunnella ja jokainen tekee omanlaistaan.

Jälkiruoissa trendit vaikuttavat jäätelön suosioon. Myös sitä voi muunnella loputtomiin. Muutama kausi sitten kaikki tekivät ohjelmassa juurikin pannacottaa ja muruja ja aika paljon leivonnaisiakin.

Upeaa on tuomarointi, joka on täysin puolueetonta: ensikädessä ratkaisee maku ja toiseksi virheet. Tulee mieleen Suomen MC, jossa mm. tuomarin ensimmäinen kommentti, ennen kuin ruokaa oli maistettu, että : tällä kertaa oli onnistunut lautasvalinta! Lautasvalinta, kun kilpaillaan kuka tekee parhaan annoksen. Suomen tuomarit antoivat omien suosikkien näkyä ja osa kilpailijoista oli selvästi kutsuttu vain pelleiksi. Australian versiossa ruoka puhuu. Samalla otetaan kaikki irti maan esittelystä ja raaka-aineista.

Tällä hetkellä parasta viihdettä mitä tulee!

Vierailija
140/213 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tämä on minuakin häirinnyt, että currukanat on jatkuvasti jatkossa. Pete on piristys, kun oikeesti tekee erilaisia ja luovia annoksia.

Minusta on upeaa, että ohjelmassa kukin kokkaa omasta taustastaan ja perheensä perinteistä johdettua ruokaa. Ei niiden tekeminen loistavasti ole sen helpompaa kuin muidenkaan loistavien annosten. Tuomarit edustavat myös eri taustoja, mutta pystyvät puolueettomaan tuomarointiin. Ja esim. ravintolahaasteissa mukana on myös ravintolan keittiömestari/omistaja. Ruokaohjelmaan sopii huonosti rasismi ja naisviha (” currykanat”).

Jokainen kilpailussa on päässyt juuri niin pitkälle kuin kokkaustaidoillaan ansaitsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi