Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masterchef Australia kausi 13

Vierailija
09.06.2021 |

on ollut minulle pettymys tämä alku. Kilpailijoita on nyt alussa niin paljon, että vain oudot ja kummat jäävät mieleen. Miksi 24, kun jo 12 uuutta ihmistä jossain ohjelmassa on paljon, ja seuraaminen siten raskasta.
Eilen, Nigella jaksossa, oli pudotuksessa rouva, jolla pitkät hiukset olivat päälaella sotkuisena, hapsottavana kasana, ja nuori mies, joka vollotti joka käänteessä tai ainakin väänteli naamaansa itkuisesti. Oli vaikeaa katsoa. Voi olla, että vika onkin minussa, en taida enää rakastaa tätä ohjelmaa. Saa nähdä, jatkuuko katselu.
Miten te muut, vieläkö jaksatte fanittaa?

Kommentit (213)

Vierailija
201/213 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua niin harmittaa Peten puolesta. Hän oli ehdottomasti luovin ja kekseliäin näistä kolmesta. Ja hänellä oli selvät suunnitelmat, mihin voittorahat käyttää. Lisäksi hän on tosi symppis tyyppi.

Vierailija
202/213 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli uskomattoman stressaavaa seurata Peten stressaamista. Pelkkä voitto enää mielessä joten pää ei pysynyt yhtään kasassa, Justin altavastaajana pystyi ottamaan rennosti ja voitti sen ansiosta. Dopingit olis nyt olleet paikallaan, heh, voi itku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/213 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kans tajua tätä curryjen ja jäätelöiden jatkuvaa tekemistä. Sama kun ite vääntäisin kisassa karjalanpaistia ja mustikkapiirakkaa jaksosta toiseen

Se, että ruokalajia nimitetään curryksi ei tarkoita, että ne olisivat kaikki samanlaisia. Raaka-aineet vaihtelevat ja tärkeintä on liemen maku, jonka on sisällettävä kaikki maku vihanneksista ja muista raaka-aineista ja lisäksi korostettava pääraaka-aine-aineita. Kyseessä ovat siis kymmenet ja kymmenet täysin eri makumaailman annokset, curry on vain yleisnimitys. Karjalanpaistista ei varioimallakaan taida saada niin monia eri makuja, vaikka sitäkin voi muunnella ja jokainen tekee omanlaistaan.

Jälkiruoissa trendit vaikuttavat jäätelön suosioon. Myös sitä voi muunnella loputtomiin. Muutama kausi sitten kaikki tekivät ohjelmassa juurikin pannacottaa ja muruja ja aika paljon leivonnaisiakin.

Upeaa on tuomarointi, joka on täysin puolueetonta: ensikädessä ratkaisee maku ja toiseksi virheet. Tulee mieleen Suomen MC, jossa mm. tuomarin ensimmäinen kommentti, ennen kuin ruokaa oli maistettu, että : tällä kertaa oli onnistunut lautasvalinta! Lautasvalinta, kun kilpaillaan kuka tekee parhaan annoksen. Suomen tuomarit antoivat omien suosikkien näkyä ja osa kilpailijoista oli selvästi kutsuttu vain pelleiksi. Australian versiossa ruoka puhuu. Samalla otetaan kaikki irti maan esittelystä ja raaka-aineista.

Tällä hetkellä parasta viihdettä mitä tulee!

Tuo naistuomari, Mel. ei ollut kyllä puolueeton. Teki kaikkensa että curry-Kishwar voittaa. Ja koko kisan ajan suosi näitä aasialaisia, myös viime kaudella. 

Onneksi Justin voitti, olen tosi iloinen hänen puolestaan. Huikea kehitys niistä alkujaksoista! Pete oli mun suosikki kyllä, mutta hyvä näinkin. 

En ole aivan varma voiko sanoa että Jock on täysin puolueeton myöskään aina. Aika innoissaan joistain naiskilpailijoista ollut. Silmät syttyi tällä kaudella kun Sabina astuu paikalle. Olin näkevinäni ettei kaikista mieskilpailijoista pitänyt. Kettuilua Conorille käsien tärinästä...sanonpa vain, ei tapahtuisi naisen kohdalla.

Vierailija
204/213 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidin kyllä Justinista, mutta Pete olisi ollut innovatiivisempi ja visuaalisempi. Justin ei myöskään vaikuttanut suhtautuvan kokkailuun niin intohimoisesti kuin Pete ja Kishwar, joiden taiteellisesta taustastakin on varmasti tulevaisuudessa hyötyä (toinen tatuoija ja toinen lontoolaisen taidekoulun käynyt).

Justinista olen varma että hän on vähintäänkin bi, mutta ei varmaan uskonnollisen taustansa takia tule kaapista.

Olihan noilla melkoinen bromance ainakin parissa viimeisessä jaksossa menossa kuten kishvarkin kuittasi. 

Vierailija
205/213 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan tässä sivuhuomautuksena; keikauskakkuja tehdään edelleenki; ovat itseasiassa suosiossa maailmalla. Kyllä meilläkin niitä mutsi teki just joskus 70-luvulla, mut jokin aika sitten sim. Koko Britannia Leipoo ohjelmassa nuoremmanpuoleinen kaveri teki keikauskaku ja sai siitä hyvät arvostelut. Samoin muissakin ulkomaisissa kokki/leivontaohjelmissa. Mäkin teen tänäkin päivänä; on vaan niin erikoinen ja hyvä herkku, että sei ei oe jämähtänyt sinne 70-luvulle.

Vierailija
206/213 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kyllä ole ainut. Nuori neiti pääsi kerran kapteeniksi ja sai siitä ehkä liiankin suuret kehut Jockilta. Ja sen jälkeen kuvitteli olevansa kapteeni ja "johtaja" joka ikisessä tehtävässä. Ja vielä kalakuningatar. Huhhuh, itse en yhtään tykännyt uosta nirppanokasta.

Vierailija
207/213 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelosella näytetään nyt VIP-kisaa, onko kukaan katsonut? Muutama tuttu kasvo mukana.

Vierailija
208/213 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelosella näytetään nyt VIP-kisaa, onko kukaan katsonut? Muutama tuttu kasvo mukana.

Näyttää olevan ainakin gordon ramsayn tytär ja uimari ian thorpe. 

Vierailija
209/213 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää olevan ainakin gordon ramsayn tytär ja uimari ian thorpe. 

Nuo kaksi, Rebecca Gibney ja Dami Im on mulle tuttuja.

Vierailija
210/213 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vähän tylsä. Ensin kukaan ei ollut koskaan laittanut mitään ruokaa, eikä tunnistanut edes mitään ruuanlaittovälineitä.

Ja sitten tadaaa kaikki valmistavat täydellisen huippuaterian

Vierailija
211/213 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo julkkikset niin hirveän eksoottisia tekniikoita käytä kuin varsinaiset kisaajat ja ruokalajitkin on aika tavallisia suurimmalla osalla. 

Vierailija
212/213 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin alkoi taas eli uusi kausi. Mukana puolet uusia ja puolet vanhoja kilpailijoita mm. Kolme entistä voittajaa. Saa nähdä miten tällainen hybridi toimii.

Vierailija
213/213 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eh, sashi ja taas joka kisassa curryä, argh. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme