Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on sairaalloisen nuuka! :(

Vierailija
03.06.2021 |

Onkohan muilla ollut samanlaisia kokemuksia. Mä niiiin tarttisin ymmärrystä ja vertaistukea!
Mieheni kanssa asutaan vuokralla ja maksetaan vuokramenot puoliksi. Lisäksi kun käydään ruokakaupassa niin hän aina olettaa minun maksavan kaikki. KOSKAAN ei siis tarjoudu maksamaan yhteisistä ruokaostoksista, vaikka itse lappaa koriin mitä huvittaa.

Joskus joudun pyytämään että voisiko hän sillä kertaa maksaa, ja aina sillä on tyytymätön ilme, tai vastaa tyyliin " Eh, no, okei tän kerran sitten".

Hänellä on kuitenkin parempi palkka kuin itsellä, joka olen yrittäjä ja joudun vuokraamaan pientä studiotilaa.

Jos olemme sim kaupungilla, ja kysyn mentäiskö kahville, mies vastaa aina että aika kallista on, juodaanko vasta kotona kahvit. Jos minä tarjoan, niin menee mukisematta ja ottaa vielä pari leipääkin. Tämä menee jo naurettavuuksiin, mutta kerran hän ehdotti tarjoavansa kahvit, oltiin Robertsin tiskillä ja sanoin haluavani jonkun erikoiskahvin, jonka hinta oli 4 euron paikkeilla. Mies siinä pokkana, että ei käy, otetaan tavalliset suodatinkahvit eikä mitään leipiä.

Ravintoloissa emme käy, elokuvissa emme käy, synttäri/joululahjoja en ole saanut kuin ensimmäisenä yhteisvuotena (itse kyllä muistan aina miehen merkkipäivät ja olen muutenkin ostanut hänelle välillä pieniä yllätyksiä).

Siis jotenkin risoo ja satuttaa henkisesti, että kun itse tykkää ilahduttaa toista välillä pienellä lahjalla tai vaikka herkkukahvilla, niin hänellä ei ole mitään vastaavia tunteita minua kohtaan. Ja kun yritykseni ei aina tuota hyvin, jolloin minulle jää rahaa muutama kymppi kuussa ja mies sen tietää, IKINÄ ei tarjoudu taloudellisesti auttamaan tai maksamaan edes niitä yhteisiä juttuja. Olen kestänyt tilannetta 4 vuotta, mutta nyt aloin miettimään, että en varmaan pysty olemaan yhdessä tuollaisen ihmisen kanssa. Se on liian erilainen kuin minä, enkä vaan ymmärrä tuollaista pihiyttä. Mihinkään tiettyyn hän ei säästä, ja itselle kyllä ostelee kalliita juttuja, vaihtaa puhelinta puolen vuoden välein, mutta vaimon kanssa ei voi jakaa sitä hyvinvointia.

Ei kai hän tuollaisesta käytöksestä enää parane? Ollaan nelikymppisiä, ei lapsia.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu on yhteistili, johon kumpikin siirtää 80 prosenttia omasta kuukausipalkasta. Sitten molemmat osallistuu suhteellisesti yhtä paljon vaikka on erilaiset palkat.

ei kun ratkaisu on ero, tollanen superpihi tyhjentää sen yhteisen tiliin omiin menoihin..

Vierailija
42/62 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan mies on naisen mielestä nuuka jos mies ei osta kaikkea mitä nainen haluaa tai ei anna naiselle rahaa niin paljon kun nainen haluaisi. Mies on vain kävelevä rahapussi naisille jolla ei ole mitään arvoa ihmisenä. Tässä on yksi syy misi niin moni mies vihaa naisia. 

Naiset vihaa miehiä jotka käyttää naisia seksuaalisesti hyväksi ja miehet vihaa naisia jotka käyttää miehiä taloudellisesti ja henkisesti hyväksi. Tästä voimme päätellä että kaikenlaisia hyväksikäyttäjä vihataan sukupuolesta riippumatta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"PIhtarit pihtaa kaikkea: rahaa, tunteita, läheisyyttä ja seksiä."

"Pihtari" = narsisti

Vierailija
44/62 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuuka mies ja rakastan säästämistä! Haluan elää niukkuudessa ja säästää kaiken mahdollisen rahan. Olen oikea kitupiikki!

Vierailija
45/62 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin persaukinen nainen kellä jää muutama kymppi kuussa ei todellakaan ole mitään varaa arvostella toisten rahankäyttöä

päinvastoin voisit ottaa opiksesi

Vierailija
46/62 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa, että ap:n toivoma kommentti on:

JÄTÄ SE SIKA! 🐷 

Vierailija
47/62 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on lokki, siipeilijä, niin kuin moni mies on.

Oikea kysymys on, miksi hitossa suostut noin ala-arvoiseen kohteluun ja olet valmis elämään todella huonossa parisuhteessa?!

Naisten rima miesten suhteen tuntuu olevan helvetissä. Joku turjake-elätti on näköjään vain oltava, kun kaikilla muillakin on. 

3,5 v sitten.

Provohan se oli kun ei kertonut sen enempää.

Vierailija
48/62 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"PIhtarit pihtaa kaikkea: rahaa, tunteita, läheisyyttä ja seksiä."

"Pihtari" = narsisti

Niin on ja lapsuudesta lähtee, ei tule tilanne koskaan muuttumaan.

Vierailija
49/62 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieluummin pihi mies kuin tuhlari. 

Työkaveri usein kehui miestään kun vie perhettään niin usein ravintolaan ja reissuihin. Sitten joskus kertoi että miehellä on oikeesti rahat aika vähissä eikä penninpyörylää säästössä. Nyt alkaa vielä yt-neuvottelut, kohta ovat aivan kusessa. 

Eipä silti, kyllä mua itsekin välillä ärsyttää oman miehen piheys tietyissä asioissa, mutta silti ajattelen että kyllä se silti tuhlaajamiehen voittaa. Itsekin olen säästäväinen. 

Vierailija
50/62 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut jos ehdotat hänelle joku kerta  että  hän käy töiden jälkeen kaupassa, ettet  sinä ehdi.  Miten reagoi? 

Vierailija
51/62 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu on yhteistili, johon kumpikin siirtää 80 prosenttia omasta kuukausipalkasta. Sitten molemmat osallistuu suhteellisesti yhtä paljon vaikka on erilaiset palkat.

ei kun ratkaisu on ero, tollanen superpihi tyhjentää sen yhteisen tiliin omiin menoihin..

Minustakaan yhteistili ei ole  järkevä. 

Vierailija
52/62 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko fiksu mies, mutta pientä sanomista löytyy. Itse en ehdottaisi kahvin juomista kotona jos vaimo meinaa kahvin juoda jossain kahvilassa, vaan möisin sen kahvin kotona vaimolle kahvilan hintaan.

Vierailija
53/62 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä ja säästäväinen pitää olla mutta ruuasta, hygieeniatarvikkeista ja muista perustarpeista pihtaamista en katselisi jos ei ole erittäin hyvä syy ja tietynajan akuutti tilanne, kuten meillä kun tuli yllättäviä menoja, piti tinkiä perustarpeistakin jonkin aikaa.

Jos toinen vaikka sairastuu niin kummankin pitää osata ostaa kaupasta ruuat ja kodin perustarvikkeet niin ettei ole tottunut tulemaan kotiin tyhjin käsin kuin hotelliin. Sellaiseksi ei saa ketään edes totuttaa ettei osaa perusasioita suorittaa.

Meillä on käynyt niin etten päässyt kauppaan pariin kuukauteen ja mies hoisi yksin ostokset, eikä mitään puuttunut.

Vierailija
54/62 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinulla on sitten rahaa ostaa niitä ruokia kahdelle ihmiselle jos jää rahaa vain kymppi kuukaudessa???

Vierailija
55/62 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa miesten maailmaan. Tätä se yleensä on. 

Vierailija
56/62 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa miesten maailmaan. Tätä se yleensä on. 

Ja siis nimenomaan, niin, että roolit toisinpäin.

Vierailija
57/62 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset eivät puhu asioista? Ja tämmöisistä jo yhteen muuttaessa. Ja vielä: miehesi ei muutu, näin minä uskon.

Vierailija
58/62 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulla on sitten rahaa ostaa niitä ruokia kahdelle ihmiselle jos jää rahaa vain kymppi kuukaudessa???

Miksi tuollainen tilanne tulee. Onko silloin eletty yli varojensa. Mitenkä kumpikin voi olla ihan rahaton.

Elämänhallinnassa jotain vikaa.

Vierailija
59/62 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä suunnilleen kuvitteli, että ruoat kävelee itse jääkaappiin. Ei siis ikinä ostanut edes maitoa. Otin sitten asian puheeksi ja hän suuttui ja ilmoitti, että siitä eteenpäin molemmat ostavat omat ruokansa ja sehän sopi minulle erittäin hyvin. Harmi vaan eihän se miehen puolelta onnistunut. Töiden jälkeen hän aina nälkäisenä kiukutteli kuinka "unohti" käydä kaupassa, eikä millään olisi jaksanut sillä hetkellä lähteä 100 metrin päähän kauppaan, öisin kävi sitten tyhjentämässä jääkaapin ja aamuisin yritti väittää, että minä itse käyn unissani syömässä 😂 Rahasta herralla ei ollut pulaa, itse kituutin opintotuen ja lainan voimin.

Vierailija
60/62 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienon miehen olet itsellesi löytänyt. Teille ei tule koskaan minkäänlaista taloudellista katastrofia.

Niin siis miehelle ei tule. Tuollainen jättää kyllä naisensa heti oman onnensa nojaan kun hyötyminen loppuu. 

Mä en enää parisuhteisiin lähde. Niin monta kertaa kokenut ja nähnyt sen, että miehet eivät kykene ajattelemaan napaansa pidemmälle. Taas olen viimeisimmän parisuhteen jälkeen usean tuhatta miinuksella kun ostin miehen asuntoon ruokapöydän tuolia, kirjahyllyn, maton ja sängyn, lensin pitkin maailmaa miehen mukana ja maksoin omat kulut plus miehen kuluja kun oltiin saman katon alla. Olen niin väsynyt näihin loisiin, jotka kuvittelevat naisten loisivan heidän pussillaan.

Edellisestäkin suhteesta mies toi eteeni kuitin vesilaskusta ja pyysi maksamaan 70 prosenttia kun olin käynyt suihkussa enemmän kuin hän, pessyt hänen pyykkejään ja käyttänyt astianpesukonetta. Itse tarjosin vastapainona hänelle sen vierailun ja aikaisempien vierailuiden matkakustannukset, ruokakauppakuitit, ravintolakuitit, pyysin maksamaan oman asuntoni vuokran ajalta kun olin hänen luonaan, hänen viimeisimmän kyläilyn vesilaskun ja sähkölaskun  osuuden. Mies ei tokikaan tuollaiseen perintään suostunut kun itse vapaaehtoisesti matkustin hänen luo ja tarjosin ruokaa. Tuon jälkeen jätin pesemättä pyykit, astiat ja vierailut hoidin niin, että olin sukulaisilla pääasiassa kun olin Suomessa. Suhde kesti tuon jälkeen noin kolme kuukautta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi