Mieheni on sairaalloisen nuuka! :(
Onkohan muilla ollut samanlaisia kokemuksia. Mä niiiin tarttisin ymmärrystä ja vertaistukea!
Mieheni kanssa asutaan vuokralla ja maksetaan vuokramenot puoliksi. Lisäksi kun käydään ruokakaupassa niin hän aina olettaa minun maksavan kaikki. KOSKAAN ei siis tarjoudu maksamaan yhteisistä ruokaostoksista, vaikka itse lappaa koriin mitä huvittaa.
Joskus joudun pyytämään että voisiko hän sillä kertaa maksaa, ja aina sillä on tyytymätön ilme, tai vastaa tyyliin " Eh, no, okei tän kerran sitten".
Hänellä on kuitenkin parempi palkka kuin itsellä, joka olen yrittäjä ja joudun vuokraamaan pientä studiotilaa.
Jos olemme sim kaupungilla, ja kysyn mentäiskö kahville, mies vastaa aina että aika kallista on, juodaanko vasta kotona kahvit. Jos minä tarjoan, niin menee mukisematta ja ottaa vielä pari leipääkin. Tämä menee jo naurettavuuksiin, mutta kerran hän ehdotti tarjoavansa kahvit, oltiin Robertsin tiskillä ja sanoin haluavani jonkun erikoiskahvin, jonka hinta oli 4 euron paikkeilla. Mies siinä pokkana, että ei käy, otetaan tavalliset suodatinkahvit eikä mitään leipiä.
Ravintoloissa emme käy, elokuvissa emme käy, synttäri/joululahjoja en ole saanut kuin ensimmäisenä yhteisvuotena (itse kyllä muistan aina miehen merkkipäivät ja olen muutenkin ostanut hänelle välillä pieniä yllätyksiä).
Siis jotenkin risoo ja satuttaa henkisesti, että kun itse tykkää ilahduttaa toista välillä pienellä lahjalla tai vaikka herkkukahvilla, niin hänellä ei ole mitään vastaavia tunteita minua kohtaan. Ja kun yritykseni ei aina tuota hyvin, jolloin minulle jää rahaa muutama kymppi kuussa ja mies sen tietää, IKINÄ ei tarjoudu taloudellisesti auttamaan tai maksamaan edes niitä yhteisiä juttuja. Olen kestänyt tilannetta 4 vuotta, mutta nyt aloin miettimään, että en varmaan pysty olemaan yhdessä tuollaisen ihmisen kanssa. Se on liian erilainen kuin minä, enkä vaan ymmärrä tuollaista pihiyttä. Mihinkään tiettyyn hän ei säästä, ja itselle kyllä ostelee kalliita juttuja, vaihtaa puhelinta puolen vuoden välein, mutta vaimon kanssa ei voi jakaa sitä hyvinvointia.
Ei kai hän tuollaisesta käytöksestä enää parane? Ollaan nelikymppisiä, ei lapsia.
Kommentit (62)
ikävää, että firmasi on niin surkea, että tienaat vain muutaman kympin kuussa etkä saa nyhdettyä mieheltäsi lisää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Provo, toivon.
Mutta jos olisikin totta, niin lakkaat maksamasta. Nyt heti. Ei yhtään miehen leipää tai kahvia tai kauppareissua mene sinun kukkaroltasi enää. Sitten faktat pöytään ja kysymys että muuttuuko vai erotaanko. Todennäköisesti erotaan koska saituus on sairaus johon ei ole parannuskeinoja.
Oletko kokeillu määrätä mirtsapiinia?
Ei onnistu lihominen tuossa suhteessa.
Meillä käytetään teepussitkin moneen kertaan.
Täällä Ap.
Ei valitettavasti ole provo, vaan tositilanne tuo meidän.
Suhteen alussa oli vaan ne vaaleanpunaiset lasit silmillä, niin ei vaan osannut tulkita merkkejä, eikä halunnut nähdä toisessa ikäviä puolia, kun niitä hyviä oli alussa niin paljon. Yhteisen arjen myötä miehen todellinen luonne paljastui.
Joku laittoi lainauksen, että pihi ihminen pihistelee kaikess, myös tunteissa ja asiaan liittyy myös kateus ja riittämättömyyden tunne. Kuulostaa tutulta, mieheni on äärettömän kateellinen kaikille joilla on ns. mainetta ja kunniaa, ei tietenkään myönnä mutta haukkuu tökerösti jos joku on jossain asiassa hyvä. Kaikki hänen mielestä vaan huijareita.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Ap.
Ei valitettavasti ole provo, vaan tositilanne tuo meidän.
Suhteen alussa oli vaan ne vaaleanpunaiset lasit silmillä, niin ei vaan osannut tulkita merkkejä, eikä halunnut nähdä toisessa ikäviä puolia, kun niitä hyviä oli alussa niin paljon. Yhteisen arjen myötä miehen todellinen luonne paljastui.
Joku laittoi lainauksen, että pihi ihminen pihistelee kaikess, myös tunteissa ja asiaan liittyy myös kateus ja riittämättömyyden tunne. Kuulostaa tutulta, mieheni on äärettömän kateellinen kaikille joilla on ns. mainetta ja kunniaa, ei tietenkään myönnä mutta haukkuu tökerösti jos joku on jossain asiassa hyvä. Kaikki hänen mielestä vaan huijareita.
Olen pyöristynyt suhteemme aikana melko paljon ja oma kumppani ei ole ihan pysyny mukana.
Minä saan nykyään huomiota ihan kivasti. Luiseva kumppanini ei...
Tuohan on ihan puhdasta hyväksikäyttöä. Lemppaa se sika heti, ei se tuosta miksikään muutu. Älä tuhlaa aikaasi enempää.
Ehkä ajattelee niin, että ne välttämättömät asiat itsellä täytyy olla hyvälaatuisia, kännykkä, vaatteet jne., että kehtaa liikkua ihmisten ilmoilla. Mutta pelkää, että rahat jossain vaiheessa loppuu, siksi säästää yli kohtuuden.
Kylläpä on törkeä mies.Moro ja näkemiin?
Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Tämä on tuttua lapsuudenkodistani, isäni oli juuri tuollainen. Kaikki oli aina turhaa,
lapsille ei mitään lahjoja eikä myöskään lastenlapsille. Eikä tietenkään vaimolle mitään.
Itselle osti hienoja vaatteita ja kävi etelänmatkoilla.
Nyttemmin isäni on jo kuollut ja äitini saa hänen jälkeensä leskeneläkettä.
Kyllä minua monta kertaa harmitti äidin puolesta, varsinkin kun tajusin, että
hän ne kaikki lahjat meille lapsille ja lastenlapsille hankki. Mutta ajat olivat toiset
eikä tällaisesta syystä erottu (pihi mies).  Olihan isä kuitenkin ns. kunnollinen mies.
Sinäkin ap olet varmaan luonteeltasi äitini kaltainen kiltti nainen, jonka ei ole
helppoa nostaa kissaa pöydälle. Mutta jos olisin sinä niin sen kyllä tekisin, jos tämä
pihiys ärsyttää. Jatkossa se ärsyttää aina vaan enemmän.
Ymmärrän, että tilanne pikkuhiljaa huomaamatta voi ajautua epätasapainoon, mutta kyllä jo muutaman kauppakerran jälkeen alkaisin ihmetellä, että koskas se sinun maksuvuorosi olikaan?
Aivan ehdottomasti otatte nyt omat kärryt kaupassa, ostelette mitä kumpikin itse tarvitsee ja sitten eri kassoille maksamaan.
Jos mies yrittää jättää esim. leivät ostamatta ja aikoo tulla sinun leipäpussillesi, olisin itse vaikka kuukauden syömättä leipää, kunnes ilmestyy leipäpussi kaappiin.
Siis mitä mies vastaa, kun kysyt miksi ihmeessä teistä pienituloisempi maksaa MOLEMPIEN ruoat?!
Tai sultahan tätä pitäisi kysyä, kun kerran olet se, joka maksaa. Miksi maksat?
Miksi joku menee kimppaan saiturin kanssa?
Mies on lokki, siipeilijä, niin kuin moni mies on.
Oikea kysymys on, miksi hitossa suostut noin ala-arvoiseen kohteluun ja olet valmis elämään todella huonossa parisuhteessa?!
Naisten rima miesten suhteen tuntuu olevan helvetissä. Joku turjake-elätti on näköjään vain oltava, kun kaikilla muillakin on.
En varmaan olisi tuollaisen miehen kanssa. Mieheni ostaa kyllä ruokaa ja maksaa puolet vähintään mutta ostaa usein ylimääräistäkin. Viime aikoina mies ostanut appelsiineja lähes joka päivä koska ollut tarjouksessa alle euron kilo. Ollaan syöty iltaisin appelsiineja paljon. Kahvista me ei kiistellä koska mieheni ei juo kahva joten ei osta sitä eikä meillä ole rahasta kiistaa koskaan. Meillä on sunnilleen 220 euron ruokabudjetti molemmilla ja sillä tehdään ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Taas miesaktivistit ahdistuvat, kun mies ei olekaan ihailtu elättäjä vaan naisen lompakolla lokkeilija.
Ap tässä taisi olla se, joka ahdistui.
Ratkaisu on yhteistili, johon kumpikin siirtää 80 prosenttia omasta kuukausipalkasta. Sitten molemmat osallistuu suhteellisesti yhtä paljon vaikka on erilaiset palkat.
Hienon miehen olet itsellesi löytänyt. Teille ei tule koskaan minkäänlaista taloudellista katastrofia.
Tai sit molemmat ostaa omat ruokansa ja maksaa muutkin omat menonsa.