25€ tilillä ja pitäisi loppu kuu pärjätä mutta miten?
25€ tilillä ja pitäisi loppu kuu pärjätä mutta miten?
Kaapissa ei ole edes jauhoja tai kahvia.
Milloin tukia nostetaan että niillä pärjää koko kuukauden eikä joudu olla nälässä?
Kommentit (143)
Jaa se summa mitä on käytössä niillä päivillä mitä on jäljellä. Sit jos pääsee äitille kylään,, pulloja keräämään.. seurakunnat, ruoka-apu 🤔
Minun on pakko ihmetellä, että mihin ihmeeseen sinä rahasi käytät? Olen pitkäaikaistyötön joten tiedän, että tuet eivät ole suuria, mutta harvemmin minulla noin vähän rahaa on. Jos on, niin yleensä tukien maksua edeltävänä päivänä.
Kaurahiutaleita ja pieni rasia voita.
Mene diakonian luokse ja pyydä maksusitoomus kauppaan.
Hanki luottokortti. Luottorajan voi säätää myös alhaiseksi
Perunat, makaronit, kaalit, pavut jms on halpoja
Kysy sossusta tai diakoniatoimistosta.
Vierailija wrote:
Jaa se summa mitä on käytössä niillä päivillä mitä on jäljellä. Sit jos pääsee äitille kylään,, pulloja keräämään.. seurakunnat, ruoka-apu 🤔
Pullojen/tölkkien keruu on on yksi huonoimmista neuvoista mitä ihmiset antavat vähävaraisille. On melkeinpä jo ihme, jos viikon aikana saa edes yhtä muovikassia täyteen.
Näitä ketjuja on täällä usein ja niissä hyviä säästövinkkejä mm. halvasta ruuasta. Kannattaa lukea niitä ja laittaa muistiin.
Joka kuukausi tämä sama aloitus loppukuusta vaihtelevalla rahasummalla. Moneen kertaan on neuvottu, että seuraavassa kuussa lasket paljonko on ruoka-rahaa ehkä kuluta sitä kaikkea heti kättelyssä, vaan lasket siitä joka päivälle budjetin. Ilmeisesti neuvo ei ole kelvannut, kun jatkuvasti pitää kysellä neuvoja loppukuulle.
Jos raha-asioiden hoito ei suju, niin varmaankin on mahdollista hakea edunvalvojaa, joka sitten antaa sitä käyttörahaa säännöstellen.
Pitääkö oikeasti sosiaalituki muttaa osittain joksikin ruokakupongeiksi, jotka pitää aina viikon välein hakea sossusta?
Meinaatko että joku myöntää luottokortin? Minä olen pätkätöissä oleva opiskelija. Tienaan joka kuukausi 600-1500€ riippuen miten paljon on töitä ja mulle ei myönnetty luottokorttia. Ei oo mitään maksuhäiriömerkintöjä tai mitään muutakaan estettä. Vain se, että pankki ei voi olla varma että mulla on sit rahaa maksaa luottokorttilaskut. En siis oikeesti ees halua käyttää sitä, mutta ois se hyvä olla varmuuden vuoksi, jos jotain yllättävää tapahtuu.
Onko Porvoossa kaikki kalliimpaa?
Tuet on tarkoitettu väliaikaiseksi tueksi.
Liian monet jäävät niiden varaan elämään.
Leipää,leipää joka päivä.On ihan parasta.
Syön usein pelkkää leipää vaikka olisi rahaa ostaa vaikka mitä.
Vierailija wrote:
Leipää,leipää joka päivä.On ihan parasta.
Syön usein pelkkää leipää vaikka olisi rahaa ostaa vaikka mitä.
Ei ihme, että olet niin sairas.
Auttakaa
ap