Mitä iän tuomia muutoksia olette havainneet itsessänne?
Aloitan. Harmaita suortuvia. En ole värjännyt koska ei haittaa.
Naururyppyjä silmäkulmissa, ja otsassa vaakasuoria ryppyjä.
Olkapäät tuntuu välillä raskailta jos joutuu nostaa käsivarret.
Polvissa välillä tuntemuksia. Ihan uus juttu. Kuluma tulossa? Mitenköhän vois välttää?
Oon siis 47.
Kommentit (772)
m55 kirjoitti:
kolotukset
säryt
mukavuudenhalu
velattomuus
itseluottamus
lukulasit
verenpaine
ylipaino
tietoisuus elämän rajallisuudesta
rahaa toteuttaa
turhantärkeyden poistuminen
muiden mielipiteet ei enää kiinnosta
muotivaatteista verkkareihin
ei tarvitse vouhottaa pinnalla olevista asioista
elämän tähän asti paras aika
seesteisyys
elämän kokonaisuuden hahmottaminen
Mihin unohtui munan toiminta?
Aamulla herätessä voi olla virtuaalikrapula eli viiltävä ja jyskyttävä päänsärky ja huono olo, joka voi jatkua 1-3 vuorokautta, vaikka edellisestä alkoholin nauttimisesta olisi mennyt jo useita kuukausia.
M50
Teini-ikäisten (47) ei kannata paljon puhua iän tuomista muutoksista. Ne alkavat vasta siinä kuuskymppisenä, tai ainakin niitä alkaa huomata vasta silloin. Näin seiskavitosena on ilo havaita aamulla herätessään, ettei jalkoja nyt kolota, olen vielä elossa!
Olo kropassa ei todellakaan ole kuin 16-vuotiaana, mutta mieli ei tahdo antaa periksi vaan kuvittelee, että pystyn mihin vaan. Ikä 63.
Täytin 40 helmikuussa.
- painon pudotus ei käy yhtä helposti kuin 27-vuotiaana.
-Leukaan on alkanut kasvamaan karvoja. Pinsetillä nypin.
-biletys ei kiinnosta.
-Haluan urheilla todella paljon. Ehkä joku kaunis päivä voin osallistua esim. Maratooniin, kun ylipaino ei enää rasita polvia.
Vierailija kirjoitti:
Täällä seksi todellakin nappaa N47. Olen aina ollut aktiivinen.
täällä samoin. Ennen meillä oli mies aktiivisempi ja nyt olen minä "vonkaamassa". Minulla oli varmaan 20 vuoden tauko sooloseksissä, nyt näin 49v naisena olen ottanut sooloilun omaan repertuaariin, kun siippaa ei enää huvita =)
Oon nykyään huomattavasti enemmän silleen zero f*cks given, eli itsevarmempi ja onnellisempi
Ohimohiukset muuttuu perskarvoiksi, mutta perskarvat katoavat. Ainakin suoristuvat, harmaantuvat ja harvenevat.
Huonoja asioita:
Menkat tulee pahemmiksi (enemmän kipua, enemmän vuotoa)
Lihominen, eikä ole enää yhtä helppoa laihtua
Jalkojen jäykkyys aamuisin, ei ole enää yhtä vetreä kuin nuorempana. Istumatyö pahentaa asiaa eikä arkiliikunnasta ole paljon apua
Harmaat hiukset, joita kyllä peitän hiusvärillä
Hampaat alkaa mennä ihan paskaksi vaikka hoidan suuta yhtä hyvin kuin ennenkin
Hyviä asioita:
Parempi itsetunto kuin nuorena
Pinnallisuus on häipynyt
Parempi taloudellinen tilanne, vauraus on iän myötä karttunut, nuorena olin ihan kädestä suuhun-köyhä
Osaaminen työelämässä parempi
Paremmat sosiaaliset taidot, en koe enää että pitäisi esittää jotain, olen vain minä
Itseluottamus ja itsevarmuus parempi, enemmän rohkeutta
Voin jo sanoa nuoremmista että "mitä tuon ikäinen elämästä muka tietää, pyh"
Vierailija kirjoitti:
Aamulla herätessä voi olla virtuaalikrapula eli viiltävä ja jyskyttävä päänsärky ja huono olo, joka voi jatkua 1-3 vuorokautta, vaikka edellisestä alkoholin nauttimisesta olisi mennyt jo useita kuukausia.
M50
Krapula tulee pelkästään jo siitä, jos syö liian myöhään illalla sekalaista ruokaa, joka sitten alkaa käydä vatsalaukussa yön aikana. Käydä, koska eihän tässä iässä ruuansulatus enää toimi.
Aamulla sitä haisee sitten etanolilta ja kompostilta yhtä aikaa.
En mitään vielä
t. alle 40 v nainen
Vierailija kirjoitti:
Nuorison pukeutumista pitää taivastella suureen ääneen.
Minä en kyllä taivastele. Hauska katsoa, kun pyörä keksitään uudelleen. Nuoret pukeutuvat aika paljonkin samaan tyyliin kuin itse pukeutui nuorena. Nykymuoti on vain päivitetty versio vanhasta. Tulee oma nuoruus mieleen.
Iän tuomat muutokset ovat eri asia kuin sairaudet, joita joillakin vastanneista vaikuttaa olevan. Esim. Kusen valuminen housuun 40 vuotiaalla ei ole mikään iän tuoma muutos, samoin kymmenien kilojen ylipaino itsessään on sairas tila eikä ihme jos jaksamista ei ole.
Ei harmaata, ei vaihdevuosia. Lihomista varottava enemmän. Ei jaksa eikä halua enää päteä, etenkään töissä. Nuoret tuntuu ajattelevan, että tämän ikäinen ei ymmärrä bilettämisestä ja muusta hauskasta enää mitään, mutta kyse ei ole siitä. Tähän ikään mennessä sitäkin on tullut tehtyä niin paljon, että ei enää vaan kiinnosta. Been there, done that😊
N49
Viiskymppisenä iski nivelrikko käsiin.
Lonkkaa jomottaa välillä - olen siis vähän muotopuoli luuston osalta näköjään.
laihtumisen jälkeen Richard Fishin rakastama heltta leuan alla (yäk). (älkää siis laihtuko tällä iällä, joko ennen tai pysykää pulleana).
Nykyisin tosi pahoja unihäiriöitä/unettomuutta. Kadehdin entistä itseäni, joka nukkui hyvin missä ja milloin vaan! 😴
Opin uusia asioita paljon hitaammin kuin ennen, mikä aiheuttaa epävarmuutta etenkin työpaikalla, missä muutostahti näyttää vain kiihtyvän koko ajan.
N59
Harmaata parrassa, lysähtäminen, jäykkyys kävellessä, väsyttää iltaisin, halu kuunnella iskelmiä.
kolotukset
säryt
mukavuudenhalu
velattomuus
itseluottamus
lukulasit
verenpaine
ylipaino
tietoisuus elämän rajallisuudesta
rahaa toteuttaa
turhantärkeyden poistuminen
muiden mielipiteet ei enää kiinnosta