Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä iän tuomia muutoksia olette havainneet itsessänne?

Vierailija
02.06.2021 |

Aloitan. Harmaita suortuvia. En ole värjännyt koska ei haittaa.
Naururyppyjä silmäkulmissa, ja otsassa vaakasuoria ryppyjä.
Olkapäät tuntuu välillä raskailta jos joutuu nostaa käsivarret.
Polvissa välillä tuntemuksia. Ihan uus juttu. Kuluma tulossa? Mitenköhän vois välttää?
Oon siis 47.

Kommentit (772)

Vierailija
81/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryppyjä tulee, hiukset harvenee ja harmaantuu, parta olisi harmaa jos kasvattaisin, lukulasit tarvii. Fyysinen kunto parempi kuin koskaan, en olisi etukäteen uskonut. Elämänkokemusta on eikä turhia paineita. Elämä kantaa, uskaltaa nauttia.  M52

Vierailija
82/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat ovat maksettu. Arvo-osuustilillä olevien osakkeiden määrä on noussut kuten myös käteisen määrä pankkitilillä. Nissan on vaihtunut BMW:hen. Siinä tärkeimmät. M58 V

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin anonyymina voin kertoa että pari harmaata sortuvaa hiuksissa, suupielen syvät juonteet, genitaalialueen karvoituksessa iso laikku ja harvenemista, kainalokarvat olemattomat, menkat viimeisen vuoden aikana pari kertaa, olematon seksivietti. Ikä 47.

Jotain hyvääkin siis. Karvoituksen harvenemista ja menkkojen loppumista tai niidenkin harvenemista odotan kuin kuuta nousevaa. Ikä 46.

Vierailija
84/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

55-v. Nivelkipuja, kaihi ja jälkikaihi. Vaihdevuodet, mutta huijaan käyttämällä estrogeenilaastaria. Iho on veltostunut, rinnat pienemmät. Hiuksissa vähän harmaita, tosin yllättäen tukka on vielä tuuhea ja runsas. Unilääkkeiden käyttö on muuttunut riippuvuudeksi. Alkoholin lopetin jo kauan sitten. Seksiä tekee mieli vain n. kerran kuussa, jos sitäkään. Ristiriitainen olo. En halua tehdä mitään, nähdä ketään, mutta sitten haluan kuitenkin matkustaa maailman ympäri ja ylittää Tyynenmeren laivalla. Leijonatkin on vielä näkemättä.

Vierailija
85/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moneen näistä voisi kommentoida, että mene lääkäriin! Just ja just nelikymppisellä ei kuulu olla mitään vanhuuden vaivoja. Kuulostaa enemmänkin esim. kilpirauhasongelmilta nuo monen kuvaukset.

Itse täytän tänä vuonna 40 ja ainoa mikä on muuttunut, on näkö. Katselen puhelintakin usein silmälasien (-6) yli, kun en näe laseilla enää lähelle. Muuten olen elämäni kunnossa, jaksan vaikka mitä ja ensimmäistä kertaa elämässäni mulla on näkyvät vatsalihakset!

T. Entinen sohvaperuna[/quote

En varmaan pääse kilpirauhastutkimuksiin paukkuvien polvinivelten ja valuneen naamani kanssa.

T. 44v

Vierailija
86/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaita hiuksia, harmaita genitaalikarvoja, silmäpussit ja tummat silmänaluset, ikänäkö, nasolabiaalijuonteet ja veltostunut poskien iho, hiusten laatu heikentynyt. Peilikuva näyttää omaan silmään vanhalta apinalta, mutta tosiasiassa huonomminkin voisi asiat olla :D

Vierailija
87/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho on löystynyt eikä enää yhtä kimmoisa. Vaikka olen hoikka, iho jää pienelle rypistykselle. Pienet rypynalun silmäkulmissa. Takareiden ja pakaroiden taakse on tullut ikuinen varapakara, josta ei pääse eroon. Lonkan seudulla on kipuja päivittäin. Näkö on alkanut parantua ja persoonani on yhä enemmän ja enemmän introvertimpi. Olen ehkä vähän kyynistynyt, mitä kyllä yritän vältellä. Haluaisin pysytellä iloisena ja aurinkoisena sekä sellaisena leikkisänä naisena. N37

Vierailija
88/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naama jotenkin roikkuu, etenkin nenä-suupielijuonteet tosi vahvat. Karvoja kasvaa liikaa ja vääriin paikkoihin. Välillä polvet ja lonkat muistuttelevat degeneroitumisestaan, mutta olen silti fyysisesti paremmassa kunnossa kuin koskaan. Arvomaailma on muuttunut pinnallisesta syvällisempään ja toteutan jatkuvasti pieniä ja isompia unelmiani. Välttelen ihmisiä, jotka vaan valittavat tekemättä asioille mitään ja syövät energiaa. Säästän rahaa. Teen aiempaa tietoisemmin arvojeni mukaisia valintoja elämässäni.

N42

Vierailija
89/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaus. Armollisuus itseä kohtaan. Eikä ole enää kamalaa, jos ei koko ajan näytä hurmaavalta. Syvällisemmät ihmissuhteet, ei enää draamaa. Huh.

Vierailija
90/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parta kasvaa tuuheammin ja fyysinen kunto on elämäni huipussa. Naisilta tulee enemmän ja enemmän huomiota. Totta se on, miehet vanhentuvat kuin viini

M39

.

Tarkoitit kai "miehetkin", siis kaikki ihmiset vanhentuvat kuin viini...

... ainakin ne, kellä on naururyppyjä ;)

Vierailija
91/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N45 ja söin vuosia pillereitä jolloin kk oli pois, lopetin ne vuosi sitten ja kierto palautui 28 päivään (täsmälleen), gynellä juuri ultrattiin ja olin juuri ovuloinut. Ei aamujäykkyyttä tai kolotuksia, ei harmaita missään tai ohentumia. Unta tarvitsen paljon, vedän 22--07 joka yö, ja herään viikon loppuisin myös 07-08 aikaan. Kaulasta näkee varmaan eniten iän, iho roikkuu :/ onneksi on huivit, ja yläluomista toinen roikkuu erityisen paljon. Monitehot oli pakko hankkia nyt puoli vuotta sitten. Mutta en "tunne" vielä ikääntymistä mitenkään.  Ai niin, alkolia en kestä edes lasillista/kahta ettei mene yö unet ja seuraava päivä tunnu krapulaiselta.

Vierailija
92/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlainen kyynisyys.... Esimerkiksi vaikka naapurin hankkiman 250km/h kulkevan auton hankinta lähinnä säälitti; nopeusrajoitusten Suomessa, umpityperä hankinta...

Kun ei ole suoranaista puutetta yhtään mistään, esimerkiksi lottovoitto on aika lailla yhdentekevää. Töissä veistettiin asiasta vitsiä, ja sanoin, että sitten lottovoittajana saisi kyllä jokin firma rassata veneen pohjan keväällä; ainakin jos on sateisempaa keliä.

Vierailija
93/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamsteripussit, huono näkö, kärttyisyys, hyvä itsetunto (luultavasti perusteettomasti), hyvä ammatillinen osaaminen, kyky priorisoida, nautiskelunhalu elämän lyhyyden vuoksi, suuri levontarve, paheneva sisäämpäinkääntyneisyys, lihomisherkkyys, polvet paskana ja kyky yhdistellä asioita melko luovasti.

Vierailija
94/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen lukulasit.

Nuorena ei ymmärtänyt, että vanhempana silmälaseilla ei korjata näkökykyä vaan sitten näet lukulaseilla juuri sille tietylle etäisyydelle hyvin.  Käveleminen lukulaseilla on hankalaa - sen vuoksi vanhat katsovat silmälasien ylitse.

Vanhempana tarvitset vielä eri lasit lukemiseen ja tietokoneelle.

Vierailija
95/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin siivoamiseen ei kulu niin paljon aikaa kuin nuorempana. Ainoa syy tähän on ettei pölyä enää näe samalla tavalla kuin nuorempana - ellei ihan lukulaseilla pintoja tarkastele.

Vierailija
96/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen +40 kg nuoruuden painoon nähden, kaksoisleuat ja hamsteripussit, roikkuvat pullukat silmäluomet, valahtaneet posket, vanhuudenluomia siellä täällä naamassakin, hiukset olisi täysinn harmaat ellen värjäisi kerran 3 viikossa samoin kulmakarvat ja ripset, hiukset ohentuneet niinn että pakko pitää ihan lyhyttä tukkaa, alapääkarvoja ei enää ole kuin joku harva harmaa karva siellä ja toinen täällä. Huolimatta lihavuudesta ei kuitenkaan jaksams- tai terveysongelmia ollenkaan. Vaihdevuosioireetkin on olleet hyvin lieviä, ei tulisi mieleenkään että hormoneita tarvisi alkaa syödä.

- n. 46

Vierailija
97/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

m-72 kirjoitti:

mitä vanhempi puu sitä kovempi oksa.

Puissa kyllä!

Mutta ei koske vanhenevan miehen sukuelintä!

Sanonta joka aivan syyttä työnnetty väärään asiaan!

Aivan samoin kuin naisen hedelmällisyys vähenee iän myötä, vähenee myös miehen siittuöiden määrä ja laatukin huononee ja EREKTIO HUONONEE IÄN MYÖTÄ JA PISSAKAARIKIN LYHENEE.

Vierailija
98/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen. Nuorena tuli syötyä ihan mitä sattuu eikä lihonut. Toki silloin ulkonäkö kiinnosti enemmän ja tuli treenattua enemmän. Mukavuudenhaluisuus on uus juttu. En enää viitsi tehdä mitä tahansa ihan miten vaan mukavemmim on paljon paremmin. Ulkonäkökeskeisyys on kadonnut. Olen enemmän kiinnostunut ihmisten luonteista ja siitä mitä sanottavaa heillä on. Tissit ovat alkaneet menettää kiinteyttään. Mulla oli tosi kiinteät ja terhakat tissit, mutta nykyään ne näyttää ihan yli kolkytvuotiaan naisen tisseiltä.

Vierailija
99/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsan- ja ulosteen karkailu, hampaiden irtoaminen, säärihaava, melankolina

Vierailija
100/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaulaani/kaksoisleukaan on tullut merkillisiä pitkittäisryppyjä. Minulla on kaksoisleuka ihan normaalipainossakin, joku kumma rakennevika, ja nyt se alkaa näyttää vakosametilta jossa ne raidat on pitkittäin. En ole nähnyt kenelläkään vastaavaa.

Inhoan ihmisiä vielä enemmän kuin ennen ja kaikki aistiylherkkyydet ovat pahentuneet. Toisaalta muuten olen onnellisempi kuin koskaan.

N42