Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä iän tuomia muutoksia olette havainneet itsessänne?

Vierailija
02.06.2021 |

Aloitan. Harmaita suortuvia. En ole värjännyt koska ei haittaa.
Naururyppyjä silmäkulmissa, ja otsassa vaakasuoria ryppyjä.
Olkapäät tuntuu välillä raskailta jos joutuu nostaa käsivarret.
Polvissa välillä tuntemuksia. Ihan uus juttu. Kuluma tulossa? Mitenköhän vois välttää?
Oon siis 47.

Kommentit (772)

Vierailija
61/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihana 🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗

Toi haikea olo, joku mainitsi. Tai kaiho.

Mietin nuoruutta, muistelen, hymyilen. En todellakaan haluaisi olla nuori, mutta voisiko aika kulua hiukan hitaammin, että ehtisi. Kun tuo askel tuntuu hidastuneen...

Ennen syksy, loka-marraskuun räntäsateet kesti ikuisuuden. Nyt puolukoiden jälkeen on joulu - vappu - juhannus ja taas puolukat punertaa.

Omaa vanhenemista paremmin huomaan ajan kiitävän, kun vastasyntynyt kummityttäreni viettää lakkiaisia yms

Ja miksi huomaan sanovani: ei sitä ennen tai että ennen oli paremmin...

Aikaisemmin ajattelin, että loka- marraskuun voisi poistaa, huhti-toukokuu voisi kestää tuplasti. Nyt mietin lisäksi, että 30-40 vuotiaana voisi olla vaikka vuoden tai viisi " eläkkeellä" ja touhuta kaikkea mieluista, matkustella, harrastaa yms.

Silloin olis intoa. Enää ei niinkään.

Kiva olla röntsyvaatteissa mökillä ja käpsehtiä.

No tsemppiä kaikille, kirjotelkaa ahkerasti ja toivotaan ettei kauhiasti tuu älämölöjä!

Vierailija
62/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parta kasvaa tuuheammin ja fyysinen kunto on elämäni huipussa. Naisilta tulee enemmän ja enemmän huomiota. Totta se on, miehet vanhentuvat kuin viini

M39

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoistia huomioita! Onko siis myös genitaalialue kaljuuntuva? En tiennyt.

On. Vanhana lähtee karvat. Että turha väittää karvattomuuden olevan vain lapsille. Ne tippuu myös elämän ehtoopuolella genitaaleista.

Mun pehko on yhtä tuuhea kuin aina - mutta harmaa! (Jännä juttu, että hiukset eivät ole vielä juurikaan harmaantuneet!)

Kainalokarvat eivät onneksi rehota kuten nuorena.

N64

Vierailija
64/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parta kasvaa tuuheammin ja fyysinen kunto on elämäni huipussa. Naisilta tulee enemmän ja enemmän huomiota. Totta se on, miehet vanhentuvat kuin viini

M39

eihän 39 v mies olekaan kuin vasta aikuistunut.

Miehet vanhenevat sitten nopeasti sekä henkisesti (urautuminen, jumittuminen) että fyysisesti (vatsakumpu, viisari laskee) nopeasti viiskymppisenä. Samanikäiset naiset ovat tuolloin elämänsä vedossa, kun lapset lähteneet.

Vierailija
65/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen 2 vuotta olen kirjannut menkat ylös. Välillä on tullut pari kertaa kuussa, välillä ei. Viime vuonna minulla oli 14 menkat. Nyt sitten viime kuu jäi kokonaan väliin, ja olen alkanut saamaan kuumia aaltoja. Herään öisin niin järkkyyn hikeen, että on pakko käydä juomassa vettä.

Harmaita hiuksia on ollut jo monta vuotta, mutta nyt niitä on jo paljon.

Jäykkyys. Yritän muistaa venytellä, mutta enhän minä muista.

En jaksa innostua enää oikein mistään. Tuntuu että kaikki on nähty. Olen jopa kyllästynyt kirjoihin. Luen silti, koska pelkään että muuten aivoni lakkaavat kokonaan toimimasta.

Vierailija
66/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneen näistä voisi kommentoida, että mene lääkäriin! Just ja just nelikymppisellä ei kuulu olla mitään vanhuuden vaivoja. Kuulostaa enemmänkin esim. kilpirauhasongelmilta nuo monen kuvaukset.

Itse täytän tänä vuonna 40 ja ainoa mikä on muuttunut, on näkö. Katselen puhelintakin usein silmälasien (-6) yli, kun en näe laseilla enää lähelle. Muuten olen elämäni kunnossa, jaksan vaikka mitä ja ensimmäistä kertaa elämässäni mulla on näkyvät vatsalihakset!

T. Entinen sohvaperuna

Vierailija
67/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn hyvin sohvan ja telkkarin ääressä voileivän ja oluen kanssa, vastaavasti paino noussut hieman ja libido laskenut. Vaimon kanssa seksi hyvää, mutta tiedän etukäteen milloin se tapahtuu ja sininen pilleri 25mg on siihen mennessä otettu.

Parta ja viikset ovat harmaantuneet, hiukset harventuneet.

Ymmärrän paljon helpommin muiden näkökantoja. Toisaalta jotkin omat perusarvot istuvat tiukemmassa. Olen paljon avarakatseisempi ja hyväksyvämpi, mutta en tiedä olenko se oikeasti minä vai maailma ympärilläni.

Vierailija
68/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naururypyt silmäkulmissa.

Baareissa ei jatka käydä ollenkaan (tämä siis ennen koronaa), ryyppääminen ei kiinnosta myöskään kotona.

Ja sitten se pahin; kuulostan välillä äidiltäni :D

N38

Vierailija
69/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikänäkö, lukulasit on välttämättömyys. Virtsankarkailu aivastaessa. Iho ei enää kimmoisaa. Alapäässä karvat harventuneet.

Seksi tuntuu paremmalta kuin koskaan ennen, tekee mieli usein.

N45

Vierailija
70/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

m37 kirjoitti:

Saamattomuus

K'ärsimättömyys, joskin se on erilaista kuin lapsena: Aika menee liian joutuin mutta asiat tapahtuvat ärsyttävän hitaasti: puolen minsan paikallaan seisominen ja oottelu kun kastelukannu täyttyy vedellä, on TUSKAA, joka saa parahtelemaan: vauhtia nyt, hoppoppop, joko joko jo, T-Ä-Y-T-Y, tanakelettuvettimalauta

Tunteeni sensuroin herkemmin ja varastoin niihin liittyvän nörtsin myöhempää tarvetta varten, en halua siis tunteilla reaaliajassa.

itku ja nauru on tiukassa, itku lähellä vain jos vihastuu kyllin tai kuuntele herkkismusaa ja sattuu ajattelemaan jotain passelia saman aikaan, naurattaa lähinnä yksin ollessa ja rättiväsyneenä.

Vaikea keskittyä siihen mitä toinen keskustellessa sanoo, miettii koko ajan mitä omia asioita mun piti muistaaakan toiselle kertoa

Illalla tulee tunne että  kaikki hommat tekemäti vaikka haukottaa niin että kyyneleet virtaavat Amatsonin lailla, sitten vaan lähtenhommiin ja valpastun vaikka aluksi luulin etten jaksa enää mitään tälle päivää

vähänen unentarve

ei tee pahhaakaan olla käymäti saunassa vaikka pariin viikkoon

nälänkesto parempi

en siedä mekkalaa, varsinkaan radio-sellaista kun nykyisten pissis-kanavien juontajat huutakikattavat kuin päiväkodikkat

radiouutisten tunnarimusat ovat minsuta järkyttävän syvältä ja kamalaa rempomista

Voisin lukea tällaista vaikka kuinka pitkään, ihanaa "murretta" eikä yhtään häiritse edes kielioppiasiat :D

Oot varmaan mukava mies :)

Vierailija
71/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ihanaa vertaistukea ketju täynnä. Itsellekin tuttuja muutoksia suurin osa ja se on hurjaa kuinka nopeasti nämä tuleekaan.

Ei olisi vielä pari-kolme vuotta sitten voinut kuvitellakaan, että aamulla herätessä on notkea kuin rautakanki tai että lenkkeily saa polvet kolottamaan. Saati että nukkuminen menee tällaiseksi veivaamiseksi eikä enää nuku kuin tukki aamuun asti..

N44

Vierailija
72/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppisenä alkoi säryt,vähän yli kuusikymppisenä alkoi olo tuntua vanhalta.Kollageeni iholta lienee hävinnyt,käsivarsien iho on erilaista kuin ennen.Lukeminen vaatii enemmän keskittymistä,moni kirja jää kesken tai lukematta.Ärsyyntyy helpommin.Ei tee mieli saunoa,syödä pizzaa tai karkkeja.Tulee usein ajateltua,miten paljosta voi olla kiitollinen ja tulee muisteltua menneitä.Ei tee mieli lähteä mihinkään,viihtyy paikoillaan.Nauttii kovasti pienistä asioista,luonnon kauneudesta ym.

Vierailija
73/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enää minkäänlaista meteliä tai turhaa puhetta. Hiljaisuus on ihan parasta <3

Enkä siis ole introvertti, mutta en vaan jaksa enää ihmisiä kuten ennen.

Mikään määrä venyttelyä ei saa kroppaa vetreäksi vaan olo on jäykkä ja kankea (en silti tilaa vitaprota)

Hiuksiin alkaa tulla harmaata, mutta se ei haittaa (ainakaan vielä) eikä ohentumistakaan ole vielä tapahtunut vaan ennemminkin päinvastoin ja tukka kasvaakin hurjaa vauhtia.

"Alanaama" tuntuu valahtaneen ihan yhdessä yössä ja se harmittaa kun peilikuva on jotenkin ihan vieras. Nyt maskiaikana on ollut kiva katsoa itseä peilistäkin kun näyttää taas ihan omalta itseltään kun tuo "katastrofialue" on jäänyt maskin alle.

Yöllä herää välillä siihen että on ihan hiessä tai vaihtoehtoisesti palelee niin, että ihan tärisee :-(

Menkat on runsastuneet ja tuntuu olevan alvariinsa eli kierto on lyhentynyt.

N43

Vierailija
74/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää taas mainita, että olen 58-vuotias nainen ja mulla on vain vähän ongelmia joita näyttää olevan jo nelikymppisillä.  Olenkin pitänyt itsestäni huolta ja 45-vuotiaana olo oli kuin parikymppisellä. Vasta nyt ovat alkaneet jonkinlaiset kolotukset. Mä vihaan vanhenemista, surkastumista tms. mutta helvetinkö tälle enää voi? Ei voi.

Vierailija
75/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä katsoa valokuvia itsestäni.

Ihaninta on vaan mennä nukkumaan.

Vierailija
76/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M39

Sama vika! Tai no naiset karttaa kuten ennenkin.

M

Vierailija
77/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset harvenee päälaella, joutuu pitää lyhyttä hiustyyliä. Suolen ja mahan toiminta välillä mitä sattuu, ei pysty enää syödä huolettomasti kuten nuorena. Käsien välillä mahdotonkin vapina, voinee olla jotain psyykkistäkin kun sielläkin puolella alamäki alkanut, kun kaikki tuntuu stressaavan. M40

Vierailija
78/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SYNKKÄ YKSINPUHELU:

en sitten laihduttanut koskaan

en sitten lukenut koskaan pääsykokeisiin

en sitten hillinnyt impulssikontrollejani verkko ostoksilla

hei..mut mä oon SYYTÖN 

tää on vanhempien syy...ei ..ei se

joo tää on jumalan syy!!!!!

JUMALANI JUMALANI MIKSI MINUT HYLKÄSIT?

Kunpa voisikin saada osoitteen, mihin lähettää reklamaatio huonosti suunnitellusta elämästä tai lukuisista niistä. Ja saisi sitten reklamaation johdosta pahoittelut ja perustelut, miksi elämienkulut on niin tyhmästi suunniteltu, ja sitten tietenkin saisi jonkinlaisen hyvityksen. Jumala ei kai ole voinut hankkia vastuuvakuutusta mistään "korkeammalta" taholta, joka tietenkin olisi ollut hyvä olla, jos täällä immeisillä menee asiat pahasti pieleen hänen suunnitelmiensa vuoksi.

Vierailija
79/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

37v. Muutama harmaa hius aina silloin tällöin ilmaantuu. Ylipainoa 20 kg. Pelkkää väsymystä, en jaksa kuin vain maata.

Vierailija
80/772 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vanhempi puu sitä kovempi oksa.