Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä iän tuomia muutoksia olette havainneet itsessänne?

Vierailija
02.06.2021 |

Aloitan. Harmaita suortuvia. En ole värjännyt koska ei haittaa.
Naururyppyjä silmäkulmissa, ja otsassa vaakasuoria ryppyjä.
Olkapäät tuntuu välillä raskailta jos joutuu nostaa käsivarret.
Polvissa välillä tuntemuksia. Ihan uus juttu. Kuluma tulossa? Mitenköhän vois välttää?
Oon siis 47.

Kommentit (772)

Vierailija
601/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käytökseltäni tasaisempi, rauhallisempi ja varmempi kuin nuorempana. En enää mieti pakkomielteenomaisesti sitä, mitä muut minusta ajattelevat. En pelkää jääväni paitsi mistään, vaikka en olekaan koko ajan kaikkialla. Täytän pian neljäkymmentä.

Vierailija
602/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posket ovat valuneet ja selvät hamsterinpussien alut näkyvissä, samoin leuan alla iho alkanut roikkua. Tosi jees kun ikää on vasta 41 eikä halua näyttää miltään kalkkunanhelttaiselta hamsterilta! :(

Niskat on koko ajan jumissa  ja on todella tarkkaa, millä tyynyllä ja missä asennossa nukkuu. Sohva on pahin, jos nukahdan pää korkeaa sohvatyynyä vasten herääminen  on TODELLA kivuliasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaulaan sekä rintaan on ilmestynyt runsaasti varsiluomia ja inhottaa kun kaulakoru jää kiinni niihin, kuulin että voisi itse poistaa mutta en ole uskaltanut kokeilla

- Silmäpussit on tissejä isommat

- Hirveä hiilarinhimo, etenkin kahvin kanssa on saatava pullaa ja sassiin

- Krapula kestää viikon

- Jos nyt jaksaa edes lähteä baariin, musiikkikin on huonoa

- Parikymppiset kollit on alkaneet näyttää hyviltä, oman ikäiset ukot taas ällöttää

Vierailija
604/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näon suhteen alkaa olla kuin siitä vitsistä jossa toinen mummo valittaa ettei taho nähä ja toinen, että tahtoisi muttei näe! Silmälasit on, silti tuntuu että kaikki on h""in pientä pränttiä.

Laihtumisen myötä leuan alle jäi heltta, joka ei katoa. Tykkään muuten kovasti kasvoistani kun kulmikkuutta tullut lisää, tyyliin Tarja Turunen.

Keskelle mahaa kasvoi mummoluomi eli rasvaluomi, olen harkinnut poistattamista mutta sitten siihen jäisi arpi. Toisaalta en tiedä, kuinka kauan jaksan katsella tuollasta syöneen punkin näköistä rumilusta mahanahassani!

Rintojen väliin ja kaulaan on alkanut ilmestyä varsiluomia, jotka hoidan tylysti hammaslangalla pois päiväjärjestyksestä

Kroppa naksuu ja paukkuu koko ajan vaikka käyn salilla, hampaita harjatessakin ranne sanoo naks naks

Naine 45v

Vierailija
605/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välitän jatkuvasti vain vähemmän siitä, mitä muut ihmiset minusta ajattelevat. Sukulaiset ovat arvostelleet elämäntyyliäni ja viime viikolla kävelin teinityttöporukan ohi, jotka tirskuivat ja joku sanoi "mitkä housut" (tavalliset farkut :D). Nuorempana olen pahoittanut mieleni sukulaisten kommenteista ja olisin varmaan alkanut huutaa noille tytöille, mutta nyt tuollaiset ovat minulle kuin vettä hanhen selkään.

Myös haluni miellyttää ihmisiä, inhottaviakin sellaisia, on onneksi kovaa vauhtia katoamassa. Täytän ensi vuonna 30.

Vierailija
606/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhempi nyt kuin olen koskaan elämässäni tähän asti.

Vierailija
607/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin just 60 ja nyt alkaa tuntua, että ikä painaa.  Aamulla sängystä noustessa selkä huutaa hoosiannaa, onneks vetreytyy kun hetken kävelee. Naama on alkanut roikkua vaikkei ryppyjä olekaan. Seksihalut nollassa. Palautuminen valvomisesta ja liikunnasta kestää pidempään kuin ennen. Oon aina kulkenut omia polkujani ja osannut vähätvälittämisen taidon, nyt osaan sen entistä paremmin ja osaan ottaa omaa aikaa ja pitää oikeuksistani kiinni. Ihana ikä!

Vierailija
608/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 47 v, nainen ja seuraavia olen huomannut:

Negatiivia juttuja:

- olen lihonut lähes 40 kg nuoruudesta hiljalleen

- rasvaluomia tulee sinne tänne

- naama roikkuu, mutta ei se ihme ole kun on se 40 kg ylipainoa ja koko naama on läskipallo muutenkin

- harmaita hiuksia olisi mutta värjään piiloon

- esivaihdevuosioireena vuotojen sekoilua, hormoneita en aio käyttää 

Positiivisia juttuja:

näkö parantunut, nuorena tarvin miinuslaseja, nyt en enää mitään laseja

- mistään määrästä alkoholia ei tule krapulaa, nuorena riitti muutama kalja ja oksensin puoli päivää

- tarvin unta enää 4-6 tuntia yössä ja silti on koko ajan todella energinen olo

- olen lopulta saanut nuorena vaivanneen impulsiiivisuuden ja prokrastinaation kuriin - olin aika ADHD-tyyppinen nuorempana, nyt tunnistan ne impulssit "koheltaa" mutta osaan kontrolloida ne järjellä

- sosiaalisten tilanteiden pelko on kadonnut, alkoi vähentyä 35 v iässä

- mitään kipuja tai vaivoja ei ole, eikä lääkkeitä tai diagnosoituja sairauksia (ihme kyllä, tällä BMI:llä)

- en enää pelkää työttömyyttä tai sitä etten pärjää töissä - elämä kantaa vaikka saisinkin kenkää

- en enää välitä siitä mitä muut minusta ajattelee

Vierailija
609/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On alkanut panetus taas. Tai no, ainahan se on ollut.

Vierailija
610/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi ei kiinnosta

En haluaisi lähteä kotoa mihinkään.

Vierailija
611/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimaus kun kulli seisoo.

Vierailija
612/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askel hidastuu ja viisaus lisääntyy.

Vierailija
613/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, 58 v.

Näkö huonontunut

Seksi kiinnostaa parin viikon välein

Naiset ylipäänsä kiinnostaa eli näyttävät ihan perhanan hyvältä. Siis kaikki itseäni nuoremmat paitsi vaimo

Vierailija
614/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monitehosilmälasit piti hankkia viime vuonna. Ryppyjä kasvoissa,  rintanahka ruttuinen jo nyt, leukaperien iso roikkuu, perse tuntuu olevan tyhjä pussi nykyään, samoin rinnat. Olen jäykkä kuin heinäseiväs, niveliä kolottaa. Kuumia aaltoja, kuiva iho sekä silmät, rasvoja ja silmätippoja kuluu. Limakalvot kuivat, seksi ei huvita. Suupielet näyttää valuvan alaspäin, ilme on tuikea aina vaikka olisi hyväntuulinen. Hiuksia lähtee. hampaat entistä keltaisemmat vaikka en tupakoi. 

Nainen, 45 

Vierailija
615/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikääntymisen merkkejä: Ylipaino, fyysinen kunto on huono, fyysinen jaksaminen ja kestävyys on heikentynyt, elimistö ei tahdo kestää univelkaa samalla tavalla kuin 5-10 vuotta sitten, ulkonäkö on rupsahtanut, iho on kurttuinen, asioitten mieleenpalauttaminen on hitaampaa ja vaikeampaa kuin ennen, muistihäiriöt. Vapaaehtoinen ja omaehtoinen selibaatti on hyvä asia. Kenenkään ei tarvitse harrastaa pakkos#ksiä parisuhteessa.

Vanhuus lähestyy ja se ei ole mukavaa. Vihaan ikääntymistä! Ikää on vähän yli 50.

Vierailija kirjoitti:

Seksi ei kiinnosta

En haluaisi lähteä kotoa mihinkään.

Vierailija
616/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parta on alkanut kasvaa.

Vierailija
617/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalipainoinen 70v ja hyväkuntoinen. Aamulla herään kipuihin. Polvet on usein kipeät. Nilkat rasittuu kävelystä. Iho on ryppynen, nahka venynyt.  On kiire tehdä kaikenlaista, mutta aika ei riitä mihinkään. Silmiä vaivaa kaihi. Väsyn helpommin kuin 10 vuotta sitten. Kehtaan lähteä lenkkivaatteissa kauppaan, enkä enää välitä siitä mitä ihmisetnäkee. . Silmiin ei  tule enää kyyneleitä, niinkuin ennen. Olen paljon lempeämpi, maltillisempi ja järkevämpi kuin nuorempana.

Vierailija
618/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelrikko tietty on välillä kivulias ja 30 vuotta raskasta hoitotyötä tehneenä muitakin tuki ja liikuntaelin kulumia. Mutta muuten olen nyt 56 vuotiaana kuin ennen teini ikää. Olen sikäli onnekas että vaihdevuosioireita ei juuri ole. Liikun sopivasti, vähän kevensin työvuoroja, olen viisaampi, en enää alistu hyväksikäytettäväksi, aikuiset lapset ihania. Kasvot ihan ok. Kroppa ok, vähän takapuoli litteämpi. Hammaslääkäriin olen odottanut 3 kk. Sitten olen tyytyväinen, kun taas hammas paikattu.

Rakkaan kaipuuta on. Puoliso kuollut 13 v sitten.

Kiitollinen kuitenkin joka aamusta.

Vierailija
619/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole viel| ryppyi. Otsalla about 4 valkoista hiusta. Ei näy kun on raidoitettu. Ei viel menopaussia.

Joskus selkä kipeytyy jos tarvii kumarrella töissä. Muuten ihan jees =)  Ja mä siis 52V

Vierailija
620/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisa Norppa kirjoitti:

Vararenkaita kertyy. Ystävälläni on vaaka, jolla voi mitata kehonkoostumusta. Järkytyin, kun mittari ilmoitti rasvaprosentiksi 52%. En pidä lenkkeilystä, mutta käyn usein uimassa. Yritän syödä terveellisesti esim. kotimaista vähärasvaista kalaa.

Asut varmaan, jossain Saimaan saaressa…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi