Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä iän tuomia muutoksia olette havainneet itsessänne?

Vierailija
02.06.2021 |

Aloitan. Harmaita suortuvia. En ole värjännyt koska ei haittaa.
Naururyppyjä silmäkulmissa, ja otsassa vaakasuoria ryppyjä.
Olkapäät tuntuu välillä raskailta jos joutuu nostaa käsivarret.
Polvissa välillä tuntemuksia. Ihan uus juttu. Kuluma tulossa? Mitenköhän vois välttää?
Oon siis 47.

Kommentit (772)

Vierailija
581/772 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää tulee lisää vuosi vuodelta, etten alkais olee jo yli-ikänen? Joo no en, vielkin suksi kulkee vaikka monot jäi porstuaan.

Vierailija
582/772 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoa toivon...

...lehtien ihmissuhde-esittelyyn! Juuri hiljakkoin on kahdessa  aikakauslehdessä ollut laaja mies- eli homoparijuttu; toinen oli perhelehti ja toinen naistenlehti. Ainakin NAISTENlehdessä voisi olettaa olevan juttua naispareista eli lesboista, mutta eipä ole näkynyt. Mikseiköhän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/772 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Sen näkee naamasta aamulla, kun on vetänyt iltapalaksi jotain suolaista (pizzaa tmv.), ei meinaa saada silmiä auki.

- Krapulapöhnä kestää 4-6 päivää.

- Ihan yhtäkkiä alkaneet kipuilut (selkä, polvet… :D)

Vierailija
584/772 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta pientä rupsahusta vähän joka puolella, naamaassa ja ropassa. Onneksi en oo kovin turhamainen, en edes meikkaa. On valoisa luonne niin kestää paremmin.

Hyviä puolia, että lenkkeilen joka päivä, olen terve ja hyväkuntoinen.

Vierailija
585/772 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän väsyneeltä

T. N29

Vierailija
586/772 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tanssi enää toisten pillin mukaan vaan elän vihdoin itseni näköistä elämää vinkujista huolimatta.

Vierailija
587/772 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulkku on ruvennut seisomaan alvariinsa

Vierailija
588/772 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin anonyymina voin kertoa että pari harmaata sortuvaa hiuksissa, suupielen syvät juonteet, genitaalialueen karvoituksessa iso laikku ja harvenemista, kainalokarvat olemattomat, menkat viimeisen vuoden aikana pari kertaa, olematon seksivietti. Ikä 47.

Lisäisin tähän, ikä 69, karvat lähteneet, kainaloissa ei enää mitään, genitaalialueella karva toista etsii, kuumat aallot, ei hikoilua, heikenneet yöunet, hiukset täysharmaat, ja seksivietti, mitä se on? Katosi aikoja sitten. Ja mitä iän puolesta olenkaan, myöhäiskeski-ikäinen, hehheh. Kaikki vähitellen, mutta kuitenkin ihmettelen. Joku on sanonut kolmesta ikäkaudesta jokseenkin näin: nuoruus, keski-ikä, herrajjumala, koska minusta tuli vanha! Pitää paikkansa.

Vierailija
589/772 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 43v N ja muuten samoja muutoksia mitä muut ovat jo kertoneet, mutta itsellä epäsäännöllisiksi muuttuneiden menkkojen lisäksi nykyään on joinain kuukausina myös ovulaatiokipuja joita ei nuorempana ollut koskaan :( ja siis sattuu niin paljon että pakko ottaa buranaa. Menkkakivut on myös pahentuneet, ennen sattui vaan ekana päivänä, nyt sattuu 2-3 päivää.

Googletin ja ilmeisesti kyse esivaihdevuosi oireista, jotka voi kestää jopa 10vuotta!!

Tunnen itseni myös tyhmäksi kun en ollut koskaan kuullutkaan mistään esivaihdevuosista.

Kuka niistä olisi kuullut? Luin tänään lehdestä. Ovat kyllä olleet ja menneet, mutta olisihan tuo ollut mukava tietää, ajoissa.

Vierailija
590/772 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaläiskät, katkenneita pintaverisuonia, jotka näyttää aivan violeteilta hämähäkin verkoilta mm. reisien ulkosyrjillä, liikakilot jumiutuneet vaikka kuinka jumppaan, syön terveellisesti, juonteet syvenneet, harkanvarpaat silmäkulmissä, käsien selkämysten iho jotenkin löysempi ja ryppyinen. Hiukset harventuneet. 

Nämä nyt ainakin ja 45v.

Vierailija
591/772 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M51: nako hiukan huonontunut mutta ei viela laseja. Liikuntaa harrastan paljon vielakin mutta joskus tulee rasitusvammoja joista toipuminen kestaa paljon kauemmin kuin 20v sitten. Samoihin farkkuihin mahdun kuin 15v sitten mutta tarkkana saa olla: yksi kostea viikonloppu/loma niin kestaa ainakin viiikon ennenkuin turvotus vyotarolta lahtee. Hyva youni erittain tarkeaa. Oikeastaan toisten mielipiteet ei enaa kiinnosta. Ystavapiiri harventunut, kaikki turhat kaverit jaaneet (tunne molemmanpuolinen). Seksi maistuu silloin kun sita saa. Hiukset (ja muut karvat) harmaantuneet.

Vierailija
592/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino tuppaa kerääntymään, paikat roikkuu (rinnat ja leuat), niveliin sattuu varsinkin aamuisin. Vaihdevuodetkin alkoivat - mielialat pukkaa heittelemään, mutta siihen on onneksi apua saatavilla. Viriiliys ei kumma kyllä ole kadonnut minnekään, mieli on kuin nuorella tytöllä - ja ikävä kyllä miesmaku ei oikein mätsää ikäni ja ulkoisen habitukseni kanssa, niinpä tyydyn ihailemaan nuoria miehiä kauempaa. En usko, että kukaan 20 - 30-vuotias olisi kiinnostunut. Onneksi en kärsi yksinäisyydestä. Yksinolo on kivaa.  

Ymmärrys ihmisiä ja erilaisuutta kohtaan on ehkä syventynyt vuosien myötä - onko tämä sitä "vanhuus ja viisaus" juttua - tiedä sitten. Yksi harmaa raita on hiuksissa, mikä on mun mielestäni ihan veikeän näköinen - en värjää sitä piiloon. Muuten hiukseni ovat tummat, pitkät ja paksut. Joidenkin mielestä ne eivät sovi ikäiselleni naiselle. Ikä on tainnut tuoda senkin, että vähän välitän muiden mielipiteistä. Olen ja pukeudun juuri niin kuin tykkään, eli mukavasti. Olen 54-vuotias.

Vierailija
593/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 52 v ja elämäni kunnossa-oikeesti. Liikun joka päivä, paino alimmillaan, kroppa kiinteä. Hoidan kasvojen ihoa hyvin, oikein keskityn siihen joka päivä, eipä ole juuri ryppyjä vielä, pari silmänalusjuonnetta, mutta monella nelikymppisellä on enempi. Ei kolota, ei väsytä, eikä vituta. Mulla on vielä menkatkin ja seksihalut huipussaan.  Uusi ihana mies elämässä- elämäni mies. Siksi ehkä näin onnellinen ja hyvä olla. Lapsi täytti juuri 18 v- silläkin on kaikki ihan hyvin. Mun vanhenemisen merkit on siis positiivisia: olen vanhempi ja viisaampi, kärsivällisempi, armollisempi, rauhallisempi ja onnellisempi. Mulla ei ole kiire mihinkään, varsinkaan eläkkeelle. Elämä on tässä ja nyt ja se on hyvää.

Vierailija
594/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisti pätkii. Unohdan olevani lähellä eläkeikää, luulen olevani noin 10-15 nuorempi kuin mitä oikeasti olen.

Vierailija
595/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttii nyt paljon enemmän elämästä mitä nuorena. On rennompi ja huumorissa löytyy. 

Vierailija
596/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäköni on ilmeisesti kohentunut, sillä olen alkanut saada huomiota naisilta, kaikenikäisiltä. Vuosikymmenien yksinolo on kuitenkin tehnyt tehtävänsä, enkä enää kaipaa parisuhdetta. Jokainen yrittäjä on siis saanut rukkaset. 

M48

Vierailija
597/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42v, harmaita ollut 20v astieli en koe ikään liittyvänä asiana. Painoa tulee helposti vaikka dyön terveellisesti ja liikun. Se on oikeestaan ainut. Tissit yhä pystyt vaikka 9v imettänyt elämässäni. Ei vielä ryppyjä. Selluliitti pahentunut painon myötä mut sitäkin oli jo 16 vuotiaana. Pelolla odotan vanhuutta.

Vierailija
598/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muisti pätkii. Unohdan olevani lähellä eläkeikää, luulen olevani noin 10-15 nuorempi kuin mitä oikeasti olen.

Sama. Usein unohdan, että täytin 60, en 40 enkä 50. Jotenkin vaan mieli on " nuorekas", vaikka inhoankin sitä sanaa.

Paino hiipii ylöspäin, se hiukan harmittaa. Pukeutuminen mukavaa, värikästä, persoonallista. Muoti?! Mitä se on?

Kaappi täynnä laadukkaita puuvilla-, pellavavaatteita vuosikymmenten varrelta. Jossei paidan napit yllä kii, jätän auki ja teepaita tai toppi alle, voila!!

Vierailija
599/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tullut jyrkempi enkä ole kiltti kynnysmatto kuten nuorena. Osaan pitää puoleni ja sanoa suoraan mielipiteeni. En kestä lässytystä ja paskanjauhantaa enää yhtään enkä kuuntele mitään manipulointiyrityksiä keneltäkään. 

N47

Vierailija
600/772 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vararenkaita kertyy. Ystävälläni on vaaka, jolla voi mitata kehonkoostumusta. Järkytyin, kun mittari ilmoitti rasvaprosentiksi 52%. En pidä lenkkeilystä, mutta käyn usein uimassa. Yritän syödä terveellisesti esim. kotimaista vähärasvaista kalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän