Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä iän tuomia muutoksia olette havainneet itsessänne?

Vierailija
02.06.2021 |

Aloitan. Harmaita suortuvia. En ole värjännyt koska ei haittaa.
Naururyppyjä silmäkulmissa, ja otsassa vaakasuoria ryppyjä.
Olkapäät tuntuu välillä raskailta jos joutuu nostaa käsivarret.
Polvissa välillä tuntemuksia. Ihan uus juttu. Kuluma tulossa? Mitenköhän vois välttää?
Oon siis 47.

Kommentit (772)

Vierailija
561/772 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akai kirjoitti:

Voi miten ihana 🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗🔗

Toi haikea olo, joku mainitsi. Tai kaiho.

Mietin nuoruutta, muistelen, hymyilen. En todellakaan haluaisi olla nuori, mutta voisiko aika kulua hiukan hitaammin, että ehtisi. Kun tuo askel tuntuu hidastuneen...

Ennen syksy, loka-marraskuun räntäsateet kesti ikuisuuden. Nyt puolukoiden jälkeen on joulu - vappu - juhannus ja taas puolukat punertaa.

Omaa vanhenemista paremmin huomaan ajan kiitävän, kun vastasyntynyt kummityttäreni viettää lakkiaisia yms

Ja miksi huomaan sanovani: ei sitä ennen tai että ennen oli paremmin...

Aikaisemmin ajattelin, että loka- marraskuun voisi poistaa, huhti-toukokuu voisi kestää tuplasti. Nyt mietin lisäksi, että 30-40 vuotiaana voisi olla vaikka vuoden tai viisi " eläkkeellä" ja touhuta kaikkea mieluista, matkustella, harrastaa yms.

Silloin olis intoa. Enää ei niinkään.

Kiva olla röntsyvaatteissa mökillä ja käpsehtiä.

No tsemppiä kaikille, kirjotelkaa ahkerasti ja toivotaan ettei kauhiasti tuu älämölöjä!

Joustavat vaatteet👍

Hitaat aamukahvit☺

Päiväunet❤

Vierailija
562/772 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäykkä niska, ihmeelliset kolotukset...😉😉😉

Ojan yli ei niin vaan pomppaakaan

N60

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/772 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaampi, älykkäämpi, kypsempi,syvällisempi,rauhallisempi

Empaattisempi .. pinnalliset kotkotukset ei uppoa... Onhan noita merkkejä ilmassa että olen aikuisempi kuin koskaan.

Vierailija
564/772 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsivoimat ovat heikentyneet, nuorempana pystyi yhdellä kädellä painamaan aamuseisokin alas, nyt ei tahdo onnistua edes kaksin käsin.

Vierailija
565/772 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muutokset. Ei tiedä mistä alottaisi. Aamu kankeus ja herkästi suonenvetoa aamulla jos vähän venyttelee. Toinen viottunut käsi karmppaa helposti. Naama pitkään aamulla kuin petolinnun pers :D

Mikään muu ei kiinnosta kuin pakolliset menot ja pinnalliset asiat eivät enää kiinnosta kuten meikit, korut, muoti jne. Ne alkoivat vähitellen jäämään jo nelikympin jälkeen sekä ravintolat eivät enää vetäneet niin ei ollut tarvetta laittautua. Turhan mielihyvä shoppailun pois jääminen ja heräteostokset. Harkitsen kaikki tarkkaan etukäteen ostokset. Sitten tuli muita järkevämpia harrastukset tilalle. 

Vierailija
566/772 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

29v. Seksielämän huomaan muuttuneen positiivisella tavalla. Vaikka olen edelleen saman miehen kanssa kuin 21-vuotiaana, niin seksi tuntuu nykyään paljon helpommalta, mutkattomammalta ja luonnollisemmalta. Itse koen sen johtuvan siitä, että nyt iän myötä ja aikuistuttuani oma seksuaalisuus ja aistillisuus on jo varma asia, joka ei enää arastuta eikä hävetä. Siitä uskaltaa puhua ja miestä koskettaessakin on varmemmat otteet, ei enää nolota kaikki mitä tekee.

Vierailija
567/772 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SYNKKÄ YKSINPUHELU:

en sitten laihduttanut koskaan

en sitten lukenut koskaan pääsykokeisiin

en sitten hillinnyt impulssikontrollejani verkko ostoksilla

hei..mut mä oon SYYTÖN 

tää on vanhempien syy...ei ..ei se

joo tää on jumalan syy!!!!!

JUMALANI JUMALANI MIKSI MINUT HYLKÄSIT?

Kunpa voisikin saada osoitteen, mihin lähettää reklamaatio huonosti suunnitellusta elämästä tai lukuisista niistä. Ja saisi sitten reklamaation johdosta pahoittelut ja perustelut, miksi elämienkulut on niin tyhmästi suunniteltu, ja sitten tietenkin saisi jonkinlaisen hyvityksen. Jumala ei kai ole voinut hankkia vastuuvakuutusta mistään "korkeammalta" taholta, joka tietenkin olisi ollut hyvä olla, jos täällä immeisillä menee asiat pahasti pieleen hänen suunnitelmiensa vuoksi.

Itseasiassa, jos Jumala tähän vetäistään, niin on hän antanut ainokaisen poikansa, vastuuvakuudeksi pieleen menneestä elämästä. Hän on vakuuttanut meidät Jeesuksessa Kristuksessa saamaan armon  viallisuudestamme huolimatta. Eletty elämä on vain hyväksyttävä, ei se valittamalla muuksi muutu. Tehdyt virheet pystyy laittamaan sivuun ottamalla armon ja pelastuksen vastaan.

Vierailija
568/772 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahmotan paremmin kokonaisuuksia ja havaitsen syy-seuraus -yhteyksiä, joskin suhtaudun havaintoihini kriittisesti ja reflektoiden. En välitä enää niin paljon siitä, mitä muut minusta ajattelevat. Jos olen sanonut syystä jollekin ns. suorat sanat, en murehdi tunteenpurkaustani jälkikäteen.

Vierailija
569/772 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43v N ja muuten samoja muutoksia mitä muut ovat jo kertoneet, mutta itsellä epäsäännöllisiksi muuttuneiden menkkojen lisäksi nykyään on joinain kuukausina myös ovulaatiokipuja joita ei nuorempana ollut koskaan :( ja siis sattuu niin paljon että pakko ottaa buranaa. Menkkakivut on myös pahentuneet, ennen sattui vaan ekana päivänä, nyt sattuu 2-3 päivää.

Googletin ja ilmeisesti kyse esivaihdevuosi oireista, jotka voi kestää jopa 10vuotta!!

Tunnen itseni myös tyhmäksi kun en ollut koskaan kuullutkaan mistään esivaihdevuosista.

Vierailija
570/772 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivekset ovat laskeutuneet ja karvoitus genitaalialueella vahvistunut.

Vierailija
571/772 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahmotan paremmin kokonaisuuksia ja havaitsen syy-seuraus -yhteyksiä, joskin suhtaudun havaintoihini kriittisesti ja reflektoiden. En välitä enää niin paljon siitä, mitä muut minusta ajattelevat. Jos olen sanonut syystä jollekin ns. suorat sanat, en murehdi tunteenpurkaustani jälkikäteen.

Tämä. Tuttu juttu ja selkeästi kuvattu😉👍👍

Vierailija
572/772 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset ovat valitettavasti runsastuneet :( Onneksi on sentään menkkakuppi apuna. Toivon, että tilanne helpottuu, kun saan varastorautaa nostettua. Nyt ferritiini on vain 28.

Vierailija
573/772 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppisenä minulla todettiin niskan kulumaa. Johtui kilpa uimaritaustastani. Lääkäri sanoi, että kuluminen alkaa 0- vuotiaana ja että olen kulunut jo 30- vuotta.

Varsinaiset oireet näkyvät yleensä myöhemmin.

Henkisellä puolella on pelkkää plussaa. Uskallan olla oma itseni, elämä on paljon helpompaa. Talous ei ole niin tiukoilla, kuin nuorena.

Terveys on arvoitus, toivon pitkää tervettä elämää.

Vierailija
574/772 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö on rupsahtanut ja on ylipainoa. Fyysinen kunto, lihaskunto ja kestävyyskunto on heikentynyt huomattavasti. S#ksielämää ei ole haluttomuuden takia. Selibaatti on ollut hyvä ratkaisu.

Muisti pätkii. Ihmisten nimiä on nyt vaikeampi palauttaa mieleen. Kotona menen toiseen huoneeseen enkä muista yhtään, mitä tulin hakemaan. Kun seuraan televisiosta visailuohjelmia esimerkiksi Haluatko miljonääriksi? ja Onnenpyörä, minun on vaikeampi keksiä nopeasti oikea ratkaisu kysymykseen.

Muutokset ovat tulleet noin 10 vuoden aikavälillä eli ajalla yli 40-vuotiaasta yli 50-vuotiaaksi.

Vierailija kirjoitti:

Mies voi tulla isäksi eläkeiässäkin. Nykyään iäkkäitä isiä on enemmän kuin ennen. 50-60-vuotias mies ja 20-30-vuotias nainen perustavat perheen ja saavat lapsia. Vaan eipä onnistukaan toisin päin. Vaihdevuodet vanhentavat ja vievät naisen hedelmällisyyden lopullisesti.

Vanhoilla naisilla kasvojen iho roikkuu. Ylipainoa on kertynyt reilusti ja vyötäröä ei löydy. Kasvoihin tulee karvoitusta ja naisille kasvaa parta. Vatsan kohdalla on pömpöttävä uloke niin kuin 70-vuotias nainen olisi aina raskaana. Suurin osa naisista pukeutuu liian pieniin ja kiristäviin vaatteisiin.

Vierailija kirjoitti:

Höpö näitä juttuja että mies isäksi eläkeiässä!

Muahhahhaaaa ja silti 1% saa sen, ja vielä: 45-vuotta täyttäneen huono sperma ei kelpaa edes spermapankkiin!

Kukaan nainen ei himoitse miehiä 45 iän jälkeen ja miehet ne vasta rupsahtaakin.

E-kontaktikin täynnä 50-70-vuotiaita pappoja joita ei huoli kukaan - ei edes oman ikäiset naiset.

Vierailija
575/772 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitus kaikille, jotka teette töitä koneen/pöydän ääressä: venytelkää ja voimistelkaa, tehkää keppijumppaa. Älkää antako stressille valtaa. Tämä varoitus kaikille yli 50-vuotiaille.

Riski saada joku jumittamisesta ja stressistä johtuva olkapäävaiva on aika suuri, mutta eihän tuota tajua, ennen kuin iskee omalle kohdalle. Ennaltaehkäisy on tärkeää. 

Eli vastaan kysymykseen: tunnen olevani palikkatorni, jonka palikoita joku käy siirtelemässä omin luvin. Pitäisi olla koko ajan kyttäämässä, mistä kohtaa alkaa heilua ja sännätä apuun. 

Myönteistä I: oma elämä on mennyt vähän niin ja näin, osaksi siksi, etten ole koskaan osannut asettaa mitään isoja toiveita tai tavoitteita. Nyt tiedän syyn tälle ja se on hienoa, koska voin vihdoin tehdä asialle jotain. Voin sopeutua, hyväksyä ja samalla ottaa askelia eteenpäin. Jos saan elää vielä joitain vuosia, luulen että tunne-elämän kaaos ehtii helpottua merkittävästi ja saan vielä kokea normaaliutta. 

Myönteistä, II :  Tavoitteet ovat muuttuneet viisaammiksi. 

Vierailija
576/772 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

29v. Seksielämän huomaan muuttuneen positiivisella tavalla. Vaikka olen edelleen saman miehen kanssa kuin 21-vuotiaana, niin seksi tuntuu nykyään paljon helpommalta, mutkattomammalta ja luonnollisemmalta. Itse koen sen johtuvan siitä, että nyt iän myötä ja aikuistuttuani oma seksuaalisuus ja aistillisuus on jo varma asia, joka ei enää arastuta eikä hävetä. Siitä uskaltaa puhua ja miestä koskettaessakin on varmemmat otteet, ei enää nolota kaikki mitä tekee.

Meillä sama, nyt 40 v molemmat ja kymmenkunta vuotta oltu yhdessä. Aina vaan paranee, sekä halut että laatu.

Vierailija
577/772 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuluu nopeasti, yli kuusikymppisenä se juoksee. Tulee haikeus. Ja kyllä, kyllä oma äiti on kylpyhuoneen telkkarissa, suusta tulee omien vanhempien lauseita, joita ei koskaan tiedä allekirjoittaneensa. Nuoruus katoaa. Itsevarmuutta tulee lisää. Läheisten kuolemat sattuvat, mutta ne oppii kestämään. Iän tuoma varmuus ja viisaus on ihanaa. Nuoruutta kadehti ihan hyvällä. Näinhän tämä kuuluu mennä...

Vierailija
578/772 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoistia huomioita! Onko siis myös genitaalialue kaljuuntuva? En tiennyt.

On. Vanhana lähtee karvat. Että turha väittää karvattomuuden olevan vain lapsille. Ne tippuu myös elämän ehtoopuolella genitaaleista.

Sitä ennen ne harmaantuu.

Minulla aina alakerrassa harmaita hapsia vaikka olen 48.

Tietysti ihmisissä on eroja näissä asioissa.

Vierailija
579/772 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt pieni ikäkriisi. Olen 36 v ja löysin ekat harmaat. Samoin kuukautisten väli on lyhentynyt miltei viikolla ja pohdin voiko jo olla kyse premenopaussista. Järkyttävää että näitä jo näin nuorena, luulin että olisi vielä ainakin viitisen vuotta aikaa jahkailla tekisikö vielä vauvan. Olen mieleltäni nuori ja terveet elämäntavat mutta eipä se näytä merkitsevän.

Vierailija
580/772 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

S#ksielämä huonontuu, kun ikää tulee. Yli 40-vuotiaat naiset kärsivät haluttomuudesta ja miehet erektiovaikeuksista. Vaihdevuosi-ikäisillä naisilla s#ksistä tulee ikävää pakkopullaa ja pian se lakkaa kiinnostamasta naista kokonaan. Selibaatti ratkaisee nämäkin ongelmat.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama, nyt 40 v molemmat ja kymmenkunta vuotta oltu yhdessä. Aina vaan paranee, sekä halut että laatu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan