Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa joka ei tykkää matkustelusta?

Vierailija
02.06.2021 |

en vaan tykkää siitä, en oikein saa siitä mitään irti. Olen kyllä matkustellut, käynyt vaikka missä Pariisissa ja Roomassa, mutta en vaan ymmärrä miksi se on niin hehkutettua ja miksi joidenkin on PAKKO päästä matkustamaan? Minusta tuntuu nykyään että Tukholma ja Tallinna kerran parissa vuodessa on ihan tarpeeksi. Olenko ainoa jolla on tällaisia tunteita?

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Hienoa että meitä on sellaisia joita ei kiinnosta turha saastuttaminen. Riittää kun telkasta näkee nähtävyyksiä ja minun ei tarvitse juosta ympäri maailmaa niitä omin silmin käydä vahtaamassa. On sitä paljon muutakin tekemistä. Tunnen kovia reissaajia eivätkä he ole yhtään sen onnellisempia. 

Vierailija
102/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lähes kaikki maailman paikat on nähty tv.n kautta, miksi ihmeessä sinne pitäisi mennä paikan päälle tungokseen hikoilemaan. Sitäpaitsi tv.stä näkee yksityiskohdatkin niistä mitä haluaa katsoa.Paikanpäällä ei pysty kaikea läheskään näkemään.

Ja niitä ihmisiähän minä en todellakaan mene katselemaan.

ei helvata, millaisen idarit peukuttaa jotain noin tyhmää ja ennakkoluuloista, suorastaan umpimielistä kommenttia? 

Ihan ok kommenttihan se oli, terve ja ilmastoystävällinen kaikin puolin.

Minäkin olen sen verran introvertti, että ensinnäkin lentokentät ja lennot ovat karseita ja hotellit, muut turistit ja paikalliset ihmiset eivät oikeasti nappaa ollenkaan, vaan päinvastoin jo ajatuskin ärsyttää.

En minun tarvitse nähdä kaikkea omin silmin ja mennä ottamaan selfieitä nähtävyyksien edessä, jotta niitä voisi lähettää kavereille. Ja tiedätkö mitä, olen matkustellut nuorena paljon. Se oli aikaa ennen kännyköitä.

No eikä ole ok kommentti. Vain täydellinen tomppeli rinnastaa kuvan jostakin siihen kuvan esittämään asiaan, varsinkin kun kyse on kaikkien aistien elämyksistä eikä jostakin yksiulotteisestä onjektista.

Kuten tässä on todettu, on ihan ok olla tykkäämättä matkustamisesta. 

Mutta se ei ole silti sama asia katsoa jotain telkkarista ja kokea se itse.

Ei vaikka kuinka idari väittää ja vänkää.

Edellisten kommenttien perusteella voisi katsella hienojen ravintolaillallisten kuvia tv:stä ja lehdistä ja  nauttia. Tuskin olisi sama vaikka kuinka väittäisivät!

Katson MasterChef-sarjaakin ja ei minun tee ollenkaan mieli olla siellä maistelemassa ruokia. Yritäpä löytää joku parempi juttu.

:D Olenkin huomannut että AVn kulinaariset huiput on nistipata ja makaronivelli.

Varmaan jos ei ole koskaan nauttinut hyvistä ruuista niitä ei osaa kaivata eikä ymmärrä! Tuo nyt oli vain yksi esimerkki mutta itselle top 3 matkustamisen motiivi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioita, joista en pidä matkustamisessa:

- pitkä matka lentokentälle vie jo jaksamista ja resursseja

- lentokentällä asioiminen on työlästä ja aikaavievää

- koneeseen sulloutuminen on ahtaanpaikan kammoiselle inhottavaa

- koneessa oleminen on kamalaa (paikallaan istuminen, syöminen, vessakäynnit, ärsyttävät kanssamatkustajat)

- valvominen

- matkatavaroiden raahaaminen ja niistä huolehtiminen

- vessojen etsintä jos esim. liikkuu kaupungilla

- turistirysämeininki

- juotavan/syötävän etsintä joskus monimutkaista

- ummetus/ripuli matkalla

Kommentti viimeiseen kohtaan: olen saanut elämässäni 3x ruokamyrkytyksen - 2x kotikaupungissani Helsingissä ja kerran Espoossa! Matkoilla ei koskaan, ei edes Egyptissä

Vierailija
104/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan kuumuutta. Jo nyt +21 alkaa ärsyttämään ja kun on kuuma, niin ei siinä tee mieli tehdä enää mitään. Jossakin etelän kohteessa ei voisi siis tehdä mitään, oli sitten luonnossa tai kaupungissa, veden äärellä en edes suostuisi olemaan, sitä epäterveellisempää asiaa ei olekaan.

En ole ollut ikinä mikään auringossa makaaja, vaan kyllästyn vartissa. Olen punapäisten tapaan myös hyvin herkkä auringolle ja kärähdän heti, kärähdän jo täällä Suomen auringon alla ja nytkin posket ja nenä ovat punaiset.

Vierailija
105/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä pitää mielestäni irrottaa toisistaan turistimatkailu ja elämismatkailu. Esim. itse en viihdy lainkaan turistina kohteissa jossa en ymmärrä kieltä ja pitäisi jonottaa jossain hikisessä paikassa että näkee vilauksen jostain hienosta. Rakastan kuitenkin matkustaa esim. Lontooseen. Ollaan vuosittain ennen koronaa oltu aina kaksi viikkoa ja eletty ihan tavallista elämää siellä. Shoppailtu ja kuljettu ja syöty. Ei käydä nähtävyyksissä, museoita en laske nähtävyyksiksi. 

Kreikka, Italia, espanja, thaimaa ym. ei kiinnosta ollenkaan. Koettu kyllä. 

Elämismatkailu :D Turismia ihan samalla tavalla, vaikka aika menisikin shoppaillen.

Vierailija
106/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä pitää mielestäni irrottaa toisistaan turistimatkailu ja elämismatkailu. Esim. itse en viihdy lainkaan turistina kohteissa jossa en ymmärrä kieltä ja pitäisi jonottaa jossain hikisessä paikassa että näkee vilauksen jostain hienosta. Rakastan kuitenkin matkustaa esim. Lontooseen. Ollaan vuosittain ennen koronaa oltu aina kaksi viikkoa ja eletty ihan tavallista elämää siellä. Shoppailtu ja kuljettu ja syöty. Ei käydä nähtävyyksissä, museoita en laske nähtävyyksiksi. 

Kreikka, Italia, espanja, thaimaa ym. ei kiinnosta ollenkaan. Koettu kyllä. 

Yh, shoppailu ei ole mukavaa missään ja milloinkaan, ei edes Lontoossa. Olen käynyt siellä pari kertaa ja en shoppaillut oikeastaan muuta kuin kävin ostamassa lapsille tuliaisia Hamleysilta. Kaupunkilomat tai oleilut tuovat mieleen aina työmatkat ja työmatkoina ne pysyvätkin, vaikka kävisi musikaalia katsomassa tai missä vain.

Vierailija
107/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä näin kolmikymppisenä kiinnosta enää paljoa. Kaikista vähiten se lentokoneessa/bussissa/junassa tuntitolkulla istuminen.

Vierailija
108/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ole yksin. Minäkään en ymmärrä mikä matkustelussa on niin ihmeellistä. Joihinkin on kai sitten helppo tehdä vaikutus sillä että siirtää heitä tietyn kilometrimäärän suuntaan tai toiseen.

Vierailija
109/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustelu on minulle syy elää!

Upeaa kun pääsee välillä pois tästä yliverotetusta paskan ilmaston holhousvaltiosta.

En ymmärrä miksi sinä et voi muuttaa pois Suomesta. Tyhmäkö olet, kun jäät tänne volisemaan räkä poskella kurjuuttasi, kun voisit pakata laukkusi ja lähteä lähes minne vain. Oikeasti ihmettelen tuollaisia ihmisiä, jotka vain valittavat valittamasta päästyään eivätkä tee yhtään mitään millä parantaisivat oloaan. Tyypit löytävät tekosyitä miksi eivät voi olevinaan lähteä, mutta ne ovat vain huonoja ja noloja tekosyitä. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi kyetä elää muuallakin kuin Suomessa, jos ei kerran Suomesta välitä.

Voi kuule, olen asunutkin elämässäni monta vuotta ulkomailla. Nyt vaan lapset ovat siinä iässä että heillä on koulut kesken.

Heh, kun tilaisuus tulee en todellakaan jää tänne volisemaan räkä poskella vaan painun aurinkoon, palmujen alle nauttimaan.

Rahaa, kielitaitoa ja rohkeutta riittää -sitä en tänne verohelvettiin tuhlaa!

Melkein uskon sinua ja ulkomailla asumiasia, melkein. Lapsesi voivat oikein hyvin käydä koulua ulkomaillakin, se ei ole mikään este. Lapsia on siis aivan turha syyttää siitä, että mamma ei viitsi muta kuin valittaa.

Olen mies ja lapsemme lukiossa & ammattikoulussa.

Ja minähän teen muutakin kuin valitan: olen jo asunut monta vuotta ulkomailla ja nyt suunnittelemme ainakin talvien viettämistä lämpimässä. Suunnittelu on eri asia kuin haaveilu.

Toki voit olla uskomatta, voin hyvin elää sen kanssa.

Vierailija
110/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan maailmassa toki älyttömästi upeita paikkoja ja olen aika monessa paikassa käynytkin, mutta en kaipaa silti mitään matkustelua enää. Ymmärrän kyllä matkustelevia hyvin, tai ainakin osaa heistä.

On paljon sellaisia paikkoja joihin en menisi ikinä. Miehelleni ehdotettiin joskus Intian komennusta ja en suostunut edes puhumaan asiasta. Monet muutkin maat ja kaupungit ovat sellaisia, että en lähtisi niihin missään tapauksessa. Jos nyt saisin lähteä jonnekin, eli olisi lomaa töistä, rahaa ja vaikka mies tulisi matkaseuraksi, niin en tiedä lähtisinkö, voi olla, että en.

Vierailija
111/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Upeaa kun pääsee välillä pois tästä yliverotetusta paskan ilmaston holhousvaltiosta.

En ymmärrä miksi sinä et voi muuttaa pois Suomesta. Tyhmäkö olet, kun jäät tänne volisemaan räkä poskella kurjuuttasi, kun voisit pakata laukkusi ja lähteä lähes minne vain. Oikeasti ihmettelen tuollaisia ihmisiä, jotka vain valittavat valittamasta päästyään eivätkä tee yhtään mitään millä parantaisivat oloaan. Tyypit löytävät tekosyitä miksi eivät voi olevinaan lähteä, mutta ne ovat vain huonoja ja noloja tekosyitä. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi kyetä elää muuallakin kuin Suomessa, jos ei kerran Suomesta välitä.

Voi kuule, olen asunutkin elämässäni monta vuotta ulkomailla. Nyt vaan lapset ovat siinä iässä että heillä on koulut kesken.

Heh, kun tilaisuus tulee en todellakaan jää tänne volisemaan räkä poskella vaan painun aurinkoon, palmujen alle nauttimaan.

Melkein uskon sinua ja ulkomailla asumiasia, melkein. Lapsesi voivat oikein hyvin käydä koulua ulkomaillakin, se ei ole mikään este. Lapsia on siis aivan turha syyttää siitä, että mamma ei viitsi muta kuin valittaa.

Ja minähän teen muutakin kuin valitan: olen jo asunut monta vuotta ulkomailla ja nyt suunnittelemme ainakin talvien viettämistä lämpimässä. Suunnittelu on eri asia kuin haaveilu.

Lapsesihan ovat jo aikuisia.

Vierailija
112/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. AP on aivan uniikki lumihiutale. Ja muutenhan kukaan muu ei voi tietää tätä, jollekin ihan itse tule ja kerro asiasta kaikille. Ja meitä kaikkia kiinnostaa ap:n fiilikset aivan tolkuttomasti.

Vierailija
113/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lähes kaikki maailman paikat on nähty tv.n kautta, miksi ihmeessä sinne pitäisi mennä paikan päälle tungokseen hikoilemaan. Sitäpaitsi tv.stä näkee yksityiskohdatkin niistä mitä haluaa katsoa.Paikanpäällä ei pysty kaikea läheskään näkemään.

Ja niitä ihmisiähän minä en todellakaan mene katselemaan.

Ihan eri asia mielestäni. TV:stä ei aisti kaikkia niitä tuoksuja, tunnelmia, elämän rytmiä.

Ei tarvitsekaan. Sitä paitsi jos jossain käväisee vain, niin paljon enemmän jää katsomatta silti kuin mitä näkee.

Tottakai jää:)   Hyvä syy mennä vaikka uudelleenkin:)

Okei, olet näitä "viisi kertaa olemme olleet Fuengirolassa ja sinne menemme tästä eteenpäinkin!". Oletko joku 80 vuotias? En minä ainakaan ole kahta kertaa samaan paikkaan mennyt, ei tulisi mieleenkään.

No jaa, olen käynyt 52 eri maassa, joskus voi mennä lempikaupunkeihin uudestaankin:)

Vierailija
114/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena matkustelin ja tykkäsin, nykyään olen kotihiiri.

Joskus aikuisena huomasin, että en osaa enää rentoutua reissuilla. Matkustaminen oli epämukavaa, lentokentät olivat kamalia ja varsinkin jos piti vaihtaa konetta välillä, niin joskus sai juosta pitkiä matkoja tai hyppiä terminaalien väliä kulkeviin busseihin. Lentokoneessa kylki kyljessä istuminen vaikka Atlantin yli lentäessä oli yhtä tuskaa.

Ei ollut myöskään mukavaa, kun piti etsiä ruokapaikka kerta toisensa jälkeen aamiaisesta alkaen. Oli tylsä, kun joutui istumaan jossakin ravintolassa odottelemassa puolikin tuntia ruokaa ja kuunnella viereisistä pöydistä muiden ihmisten kälätystä. Sitten kun ruoka tuli, niin liian usein se oli aika pettymys.

Hotellit ovat aina hotelleja ja kun itse asuu liki maaseudulla, niin ovien pauke, askelien kopina käytävissä, muiden juttelu ja kailotus, ulkoa tuleva melu ja kaikki alkoi nyppimään.

Nähtävyydet ovat oma juttunsa. Hyvin harvoin nähtävyydet ovat olleet oikeasti hienoja ja muiden turistien tulva ja typeryys saattoi pilata oman ihastelun. Joku Rooma on hieno, mutta sitten siellä oli tuhat vähemmän kivaa asiaa, esimerkiksi liikenne, jatkuva hälytysautojen ujellus, äänitorvien soittaminen ja ihmismassat väsyttivät. Venetsiassa en nähnyt kaupungin hienoutta ollenkaan, vaan mieleeni jäi lähinnä rihkamakauppiaat, epämääräiset luimistelevat miehet, likaiset kanavat ja taas kerran turistit. Luontokohteet voivat onneksi olla upeampia kuin kuvissa.

Vierailija
115/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asioita, joista en pidä matkustamisessa:

- pitkä matka lentokentälle vie jo jaksamista ja resursseja

- lentokentällä asioiminen on työlästä ja aikaavievää

- koneeseen sulloutuminen on ahtaanpaikan kammoiselle inhottavaa

- koneessa oleminen on kamalaa (paikallaan istuminen, syöminen, vessakäynnit, ärsyttävät kanssamatkustajat)

- valvominen

- matkatavaroiden raahaaminen ja niistä huolehtiminen

- vessojen etsintä jos esim. liikkuu kaupungilla

- turistirysämeininki

- juotavan/syötävän etsintä joskus monimutkaista

- ummetus/ripuli matkalla

Kommentti viimeiseen kohtaan: olen saanut elämässäni 3x ruokamyrkytyksen - 2x kotikaupungissani Helsingissä ja kerran Espoossa! Matkoilla ei koskaan, ei edes Egyptissä

Ei ole itsellenikään koskaan matkoilla tullut ruokamyrkytystä eikä turistiripulia. Tuohonkin voi aika pitkälti vaikuttaa itse kun pitää huolen, että joissain maissa juo vain pullotettua vettä ja välttää katuruokaa. Itsellä myös aina vatsalääkkeitä mukana matkassa ihan kaiken varalta.

Vierailija
116/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaisin itse varmasti joskus jonnekin, jos olisi rahaa ja vapaata. Mieheni sen sijaan ei, ei niin minnekään... Itsellä ei ole kesällä lomaakaan, mutta en ikinä lähtisi mihinkään kuumaan paikkaan (kokemusta on, en tykänny), Lappiin, Norjaan tai Irlantiin korkeintaan. Sitten tulee sekin, että kun kerran kesälomalla heinäkuussa pääsit, niin paikan päällä oli surkea sää ja nähtävyyksiä ei edes pystynyt näkemään... Ehkä parempi pysyä vain kotona ja katsoa telkasta! Varsinkin kun väentungoksesta en todellakaan tykkää, siis ennen koronaakaan.

Vierailija
117/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turistirysät ei kiinnosta, kiinnostavimmissa maissa ja paikoissa olen jo käynyt, MUTTA lentokentillä odottelu, sulloutuminen lentävään sillipurkkiin, syöminen kyynärpäät kolisten, nukkuminen epäsopivassa (liian pehmeä/kova) vuoteessa, tyyny liian littana/korkea, vaatetuksen suunnittelu/ostaminen/pakkaaminen, jälkeenpäin jättipyykki jne. EI kiitos enää ikinä, vaikka mielenkiintoista nähtävää maailmalta vielä löytyykin.

Kotioloja ei mikään voita!

Mitä olet keksinyt matkustelun tilalle? Kiinnostaisi kuulla, kun selkeästi olet joskus tykännyt nukkua muualla ja nyt 365 yötä vuodessa omassa sängyssä on parasta mitä tiedät.

Vierailija
118/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsesihan ovat jo aikuisia.

Jep, varmaan jätän 17-kesäisen Suomeen ja painun itse kaukomaille....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän