Olenko ainoa joka ei tykkää matkustelusta?
en vaan tykkää siitä, en oikein saa siitä mitään irti. Olen kyllä matkustellut, käynyt vaikka missä Pariisissa ja Roomassa, mutta en vaan ymmärrä miksi se on niin hehkutettua ja miksi joidenkin on PAKKO päästä matkustamaan? Minusta tuntuu nykyään että Tukholma ja Tallinna kerran parissa vuodessa on ihan tarpeeksi. Olenko ainoa jolla on tällaisia tunteita?
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä se liikkuminen rassaa ja rajoitettu aika. mut jos olis joku lomakämppä oma niin sit eri homma. Kyllä se vaiva kuitenkin palkitsee.
Jos olisi joku vakituinen lomakämppä jossakin, niin kyllästyisin paikkaan varmasti aika nopeasti. Vaihtuvat lomakämpät eivät taas kiinnosta yhtään, koska vaikka niitä kuinka vertailisi ja tarkkaan syynäisi, niin ikäviä yllätyksiä voi tulla ja jos säätkin olisivat huonot, niin kyllä menisi rahat hukkaan ja ärsyttäisi vain.
Huonon sään mahdollisuus Suomessa 100%, muualla lomakautena 1%. Etelä-Euroopassakin sade kestää ehkä tunnin eikä lämpö laske alle 20 asteen, Suomessa kun tulee pari pilveä taivaalle lämpöä on enää 12 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lähes kaikki maailman paikat on nähty tv.n kautta, miksi ihmeessä sinne pitäisi mennä paikan päälle tungokseen hikoilemaan. Sitäpaitsi tv.stä näkee yksityiskohdatkin niistä mitä haluaa katsoa.Paikanpäällä ei pysty kaikea läheskään näkemään.
Ja niitä ihmisiähän minä en todellakaan mene katselemaan.
ei helvata, millaisen idarit peukuttaa jotain noin tyhmää ja ennakkoluuloista, suorastaan umpimielistä kommenttia?
Ihan ok kommenttihan se oli, terve ja ilmastoystävällinen kaikin puolin.
Minäkin olen sen verran introvertti, että ensinnäkin lentokentät ja lennot ovat karseita ja hotellit, muut turistit ja paikalliset ihmiset eivät oikeasti nappaa ollenkaan, vaan päinvastoin jo ajatuskin ärsyttää.
En minun tarvitse nähdä kaikkea omin silmin ja mennä ottamaan selfieitä nähtävyyksien edessä, jotta niitä voisi lähettää kavereille. Ja tiedätkö mitä, olen matkustellut nuorena paljon. Se oli aikaa ennen kännyköitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä se liikkuminen rassaa ja rajoitettu aika. mut jos olis joku lomakämppä oma niin sit eri homma. Kyllä se vaiva kuitenkin palkitsee.
Jos olisi joku vakituinen lomakämppä jossakin, niin kyllästyisin paikkaan varmasti aika nopeasti. Vaihtuvat lomakämpät eivät taas kiinnosta yhtään, koska vaikka niitä kuinka vertailisi ja tarkkaan syynäisi, niin ikäviä yllätyksiä voi tulla ja jos säätkin olisivat huonot, niin kyllä menisi rahat hukkaan ja ärsyttäisi vain.
Huonon sään mahdollisuus Suomessa 100%, muualla lomakautena 1%. Etelä-Euroopassakin sade kestää ehkä tunnin eikä lämpö laske alle 20 asteen, Suomessa kun tulee pari pilveä taivaalle lämpöä on enää 12 astetta.
Minua ei saa jonnekin Kreikkaan kirveelläkään enää ikinä, mutta lappiin lähden taas kesällä ja itse asiassa syksylläkin, jouluna olin viimeksi. Siellä oli aina ihan täydelliset ilmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lähes kaikki maailman paikat on nähty tv.n kautta, miksi ihmeessä sinne pitäisi mennä paikan päälle tungokseen hikoilemaan. Sitäpaitsi tv.stä näkee yksityiskohdatkin niistä mitä haluaa katsoa.Paikanpäällä ei pysty kaikea läheskään näkemään.
No ei sitä ilmapiiriä ja paikan päällä olevaa todellisuutta pysty tv-ruudun kautta aistimaan kovin hyvin.
Tai ehkä jotkut pystyvät. Mutta eivät kaikki.
Ja jotkut eivät tykkää nimenomaan siitä paikan päällä vallitsevasta ilmapiiristä.
Mistä sä sen tiedät, kun et ole kerran käynyt?
Ja se ei SILTI vaikka siitä ei tykkäisikään ole SAMA asia kuin televisiosta jonkin katsominen.
Nimenomaan, ei ole sama asia. Toiset tykkää mennä paikan päälle, ja joillekin sopii paremmin se, että katsoo niitä nähtävyyksiä kuvista.
Olen niin introvertti, ja rutiinien ja pysyvyyden ystävä, että viihdyn kotona. Lukeminen on minulle mielekäs matkailun muoto. :)
Tykkään matkustelusta mutten todellakaan ole mikään eräihminen. Mieluiten vietän vaikka yön jossain hotellissa kuin Suomen metsässä itikoiden syötävänä. Telttaretket eivät ole juttuni. Joka 3. tai 4. vuosi matkustan jonnekin kauemmas (esim. juuri Italia tai Kreikka).
Vierailija kirjoitti:
Välillä tekee mieli nähdä (itselle uutta) kulttuuria ja paikkoja. Tavallaan silloin paikalla ei ole väliä, kunhan virkistyy. Asuin välillä ulkoimailla. Palattuani en enää kokenut matkustamista välttämättömäksi.
Sama minullakin oli. Asuin kaksi vuotta yhdessä keski-euroopan isossa kaupungissa ja kaksi vuotta jenkeissä isossa kaupungissa ja matkustelin sieltä käsin lähes joka viikonloppu jossakin + viikkojen työmatkoja pitkin poikin Eurooppaa. Jotenkin matkustelua tuli silloin yli äyräiden ja sen jälkeen se alkoi tuntumaan jopa vastenmieliseltä.
Vierailija kirjoitti:
Mä matkustan aikaisin keväällä tai myöhään syksyllä. Ei ole liian kuuma, eikä mitään turistimassoja. Ja matkustan vain Keski-Euroopan kaupungeissa tai sitten esim. Skotlanti ja Pohjois-Norja.
Ei todellakaan saa telkkarin kautta samaa elämystä kuin paikan päällä. Mutta jos on tungeksinut hikoillen heinä-elokuussa Pariisissa ja Roomassa, ymmärrän ettei ollut kovin mukavaa.
Oispa ihanaa päästä jo reissuun, mutta en vielä tänä vuonna lähde. Toivottavasti ensi vuonna sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä ilmapiiriä ja paikan päällä olevaa todellisuutta pysty tv-ruudun kautta aistimaan kovin hyvin.
Tai ehkä jotkut pystyvät. Mutta eivät kaikki.
Ja jotkut eivät tykkää nimenomaan siitä paikan päällä vallitsevasta ilmapiiristä.
Mistä sä sen tiedät, kun et ole kerran käynyt?
Ja se ei SILTI vaikka siitä ei tykkäisikään ole SAMA asia kuin televisiosta jonkin katsominen.
Nimenomaan, ei ole sama asia. Toiset tykkää mennä paikan päälle, ja joillekin sopii paremmin se, että katsoo niitä nähtävyyksiä kuvista.
Näin se on, mutta joillakin on kova tarve yrittää käännyttää muidenkin mielipiteet samanlaisiksi kuin omat ovat.
Ja niin kuin jo kirjoitin aiemmin, niin mitä enemmän katson matkaohjelmia, sitä vähemmän tekee mieli mennä paikan päälle paikkoja pällistelemään. Ei minun tarvitse. Olen oikein onnellinen kotonakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei helvata, millaisen idarit peukuttaa jotain noin tyhmää ja ennakkoluuloista, suorastaan umpimielistä kommenttia?
Minäkin olen sen verran introvertti, että ensinnäkin lentokentät ja lennot ovat karseita ja hotellit, muut turistit ja paikalliset ihmiset eivät oikeasti nappaa ollenkaan, vaan päinvastoin jo ajatuskin ärsyttää.
En minun tarvitse nähdä kaikkea omin silmin ja mennä ottamaan selfieitä nähtävyyksien edessä, jotta niitä voisi lähettää kavereille. Ja tiedätkö mitä, olen matkustellut nuorena paljon. Se oli aikaa ennen kännyköitä.
Introverttiyteen ei kuulu se, että ei pidä matkustamisesta. Moni introvertti rakastaa matkustamista. Jos ei pidä matkustamisesta ei pidä elämästä, ihmisistä, kielistä ja kulttuureista. On tylsä ihminen, estoinen tai laiska.
Matkustelu on minulle syy elää!
Upeaa kun pääsee välillä pois tästä yliverotetusta paskan ilmaston holhousvaltiosta.
En minäkään tykkää. En tunne mitään tarvetta päästä mihinkään kauas, saatika sitten laittaa moiseen hirveästi rahaa, ja varsinkin lentämistä suorastaan inhoan.
Vierailija kirjoitti:
Olen elämäni aikana matkustanut paljon työssä ja vapaalla ympäri maailman. Nyt nelikymppisenä ei enää kiinnosta. Aasiaan kiinnostaisi tosin vielä taas joskus lähteä, mutta tuntuu älyttömältä tuhlata muutamaan lomaviikkoon hirveä määrä rahaa. Matkailu on myös epämukavaa: odottelua, ruuhkaa, kuumaa, kosteaa, vaatteet tropiikissa aina märkänä, suolainen vesi ärsyttää ihoa, hiekkaa kaikkialla jne. Helpompi ja miellyttävämpi kotona ;)
Mä en ymmärrä, miksi joku menee tällaiseen paikkaan, jossa on ruuhkaa, kuumaa, kosteaa jne? Ja sen jälkeen valittaa että olipa epämukavaa. On niitä muitakin paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ankea asenne elämään.
Ei kannata tehdä mitään, voi kyllästyä kumminkin.
Sataakin kummiskin. Saattaa tulla hiki.
Tehän ootte ihan kuin Mielensäpahoittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä ole ok kommentti. Vain täydellinen tomppeli rinnastaa kuvan jostakin siihen kuvan esittämään asiaan, varsinkin kun kyse on kaikkien aistien elämyksistä eikä jostakin yksiulotteisestä onjektista.
Kuten tässä on todettu, on ihan ok olla tykkäämättä matkustamisesta.
Mutta se ei ole silti sama asia katsoa jotain telkkarista ja kokea se itse.
Ei vaikka kuinka idari väittää ja vänkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä matkustan aikaisin keväällä tai myöhään syksyllä. Ei ole liian kuuma, eikä mitään turistimassoja. Ja matkustan vain Keski-Euroopan kaupungeissa tai sitten esim. Skotlanti ja Pohjois-Norja.
Ei todellakaan saa telkkarin kautta samaa elämystä kuin paikan päällä. Mutta jos on tungeksinut hikoillen heinä-elokuussa Pariisissa ja Roomassa, ymmärrän ettei ollut kovin mukavaa.
Oispa ihanaa päästä jo reissuun, mutta en vielä tänä vuonna lähde. Toivottavasti ensi vuonna sitten.
Ei matkustaminen vain ole kaikille ihmisille sopivaa ajanvietettä, vaikka miten yrittäisitte vääntää. Ihan siinä minä tykkään kalastamisesta, niin ymmärrän hyvin, että kaikki muut eivät siitä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Introverttiyteen ei kuulu se, että ei pidä matkustamisesta. Moni introvertti rakastaa matkustamista. Jos ei pidä matkustamisesta ei pidä elämästä, ihmisistä, kielistä ja kulttuureista. On tylsä ihminen, estoinen tai laiska.
Ihan miten vain haluat, mutta minä tiedän mitä matkustaminen on. Olen matkustellut aika paljonkin niin kuin kirjoitin. Itse asiassa laskin karkeasti, että olen käynyt 20 maassa ja joku maa saattoi unohtua. Muutamassa olen käynyt useamman kerran ja ollut pitkiäkin aikoja. Ehkä olen tylsä, laiska, estoinen ihminen, joka ei pidä elämästä, ihmisistä, kielistä ja kulttuureista, ehkä. Tai sitten olen saanut introverttina yliannostuksen kaikesta höseltämisestä.
Mites muuten sinun Suomen reissaamiset? Miten paljon olet nähnyt Suomea? Minä olen nähnyt aika paljon ja tehnyt sitäkin enemmän kaikkea. Olen veneillyt monen viikon ajan Saimaalla, purjehtinut muutaman viikon ajan saaristomerellä, melonut kajakilla vähän joka paikassa, telttaillut ja vaeltanut lapissa monet kerrat, hiihdellyt siellä monessa paikassa monena vuonna, fillaroinut Ahvenanmaalla ja yöpynyt teltassa, vaeltanut ties kuinka monessa Suomen kansallispuistossa ja muuta mukavaa. Ehkä olen estoinen ja laiska, kun olen raahannut 20 kg painavaa rinkkaa Pallas-Hetan reitillä ja Lemmenjoen vaellusreiteillä. :)
Vierailija kirjoitti:
Matkustelu on minulle syy elää!
Upeaa kun pääsee välillä pois tästä yliverotetusta paskan ilmaston holhousvaltiosta.
En ymmärrä miksi sinä et voi muuttaa pois Suomesta. Tyhmäkö olet, kun jäät tänne volisemaan räkä poskella kurjuuttasi, kun voisit pakata laukkusi ja lähteä lähes minne vain. Oikeasti ihmettelen tuollaisia ihmisiä, jotka vain valittavat valittamasta päästyään eivätkä tee yhtään mitään millä parantaisivat oloaan. Tyypit löytävät tekosyitä miksi eivät voi olevinaan lähteä, mutta ne ovat vain huonoja ja noloja tekosyitä. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi kyetä elää muuallakin kuin Suomessa, jos ei kerran Suomesta välitä.
Välillä tekee mieli nähdä (itselle uutta) kulttuuria ja paikkoja. Tavallaan silloin paikalla ei ole väliä, kunhan virkistyy. Asuin välillä ulkoimailla. Palattuani en enää kokenut matkustamista välttämättömäksi.