Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa joka ei tykkää matkustelusta?

Vierailija
02.06.2021 |

en vaan tykkää siitä, en oikein saa siitä mitään irti. Olen kyllä matkustellut, käynyt vaikka missä Pariisissa ja Roomassa, mutta en vaan ymmärrä miksi se on niin hehkutettua ja miksi joidenkin on PAKKO päästä matkustamaan? Minusta tuntuu nykyään että Tukholma ja Tallinna kerran parissa vuodessa on ihan tarpeeksi. Olenko ainoa jolla on tällaisia tunteita?

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää matkustaa. Mulla liittyy asiaan unihäiriöt ja huonounisuus ja viikon matka tarkoittaa etten nuku juuri yhtään viikkoon. Työn takia on pakko reissata ja se ärsyttää!

Vierailija
82/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minne matkustaa.

Inhoan kyllä itsekkin pitkiä lentoja koska en todellakaan pysty nukkumaan istualteen.

Hotelleissakaan en oikein enää viihdy.

Kiva rento kaupunki jollain kämpällä, tai ihana luontokohde niin on se kyllä mukavaa.

Mutta oon myös käyny paikoissa mihin en tule koskaan menee uudestaan, yäk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lähes kaikki maailman paikat on nähty tv.n kautta, miksi ihmeessä sinne pitäisi mennä paikan päälle tungokseen hikoilemaan. Sitäpaitsi tv.stä näkee yksityiskohdatkin niistä mitä haluaa katsoa.Paikanpäällä ei pysty kaikea läheskään näkemään.

Ja niitä ihmisiähän minä en todellakaan mene katselemaan.

Ihan eri asia mielestäni. TV:stä ei aisti kaikkia niitä tuoksuja, tunnelmia, elämän rytmiä.

Ei tarvitsekaan. Sitä paitsi jos jossain käväisee vain, niin paljon enemmän jää katsomatta silti kuin mitä näkee.

Tottakai jää:)   Hyvä syy mennä vaikka uudelleenkin:)

Samaan paikkaan kahdesti? Aika mielikuvituksetonta ja tylsää. Mielummin siellä voisi olla vaikka vuoden.

Vierailija
84/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perillä on ihan mukavaa, mutta matkustaminen, varsinkin lentokentät aivan kamalia. Pitää olla luvassa todella hyvää aikaa määränpäässä, että kannattaa.

Vierailija
85/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioita, joista en pidä matkustamisessa:

- pitkä matka lentokentälle vie jo jaksamista ja resursseja

- lentokentällä asioiminen on työlästä ja aikaavievää

- koneeseen sulloutuminen on ahtaanpaikan kammoiselle inhottavaa

- koneessa oleminen on kamalaa (paikallaan istuminen, syöminen, vessakäynnit, ärsyttävät kanssamatkustajat)

- valvominen

- matkatavaroiden raahaaminen ja niistä huolehtiminen

- vessojen etsintä jos esim. liikkuu kaupungilla

- turistirysämeininki

- juotavan/syötävän etsintä joskus monimutkaista

- ummetus/ripuli matkalla

Vierailija
86/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen jota ei elämä ja maailma kaikkine hienouksineen kiinnosta, joutaa hautaan.

Vierailija
87/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan matkustamista, on hieno päästä näkemään ja kokemaan erilaisia kulttuureita ja tehdä asioita, joita Suomessa ei voi tehdä. Matkustus on kyllä rankkaa: aikaero, totuttelu uuteen ympäristöön, passintarkastuksissa ja muualla jonottelu, tungos, paikkojen löytäminen yms. Ymmärrän kyllä rankkuuden täysin.

Vierailija
88/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustelu on minulle syy elää!

Upeaa kun pääsee välillä pois tästä yliverotetusta paskan ilmaston holhousvaltiosta.

En ymmärrä miksi sinä et voi muuttaa pois Suomesta. Tyhmäkö olet, kun jäät tänne volisemaan räkä poskella kurjuuttasi, kun voisit pakata laukkusi ja lähteä lähes minne vain. Oikeasti ihmettelen tuollaisia ihmisiä, jotka vain valittavat valittamasta päästyään eivätkä tee yhtään mitään millä parantaisivat oloaan. Tyypit löytävät tekosyitä miksi eivät voi olevinaan lähteä, mutta ne ovat vain huonoja ja noloja tekosyitä. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi kyetä elää muuallakin kuin Suomessa, jos ei kerran Suomesta välitä.

Voi kuule, olen asunutkin elämässäni monta vuotta ulkomailla. Nyt vaan lapset ovat siinä iässä että heillä on koulut kesken.

Heh, kun tilaisuus tulee en todellakaan jää tänne volisemaan räkä poskella vaan painun aurinkoon, palmujen alle nauttimaan.

Rahaa, kielitaitoa ja rohkeutta riittää -sitä en tänne verohelvettiin tuhlaa!

Vierailija
89/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

, kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lähes kaikki maailman paikat on nähty tv.n kautta, miksi ihmeessä sinne pitäisi mennä paikan päälle tungokseen hikoilemaan. Sitäpaitsi tv.stä näkee yksityiskohdatkin niistä mitä haluaa katsoa.Paikanpäällä ei pysty kaikea läheskään näkemään.

ei helvata, millaisen idarit peukuttaa jotain noin tyhmää ja ennakkoluuloista, suorastaan umpimielistä kommenttia? 

Ihan ok kommenttihan se oli, terve ja ilmastoystävällinen kaikin puolin.

Minäkin olen sen verran introvertti, että ensinnäkin lentokentät ja lennot ovat karseita ja hotellit, muut turistit ja paikalliset ihmiset eivät oikeasti nappaa ollenkaan, vaan päinvastoin jo ajatuskin ärsyttää.

En minun tarvitse nähdä kaikkea omin silmin ja mennä ottamaan selfieitä nähtävyyksien edessä, jotta niitä voisi lähettää kavereille. Ja tiedätkö mitä, olen matkustellut nuorena paljon. Se oli aikaa ennen kännyköitä.

Introverttiyteen ei kuulu se, että ei pidä matkustamisesta. Moni introvertti rakastaa matkustamista. Jos ei pidä matkustamisesta ei pidä elämästä, ihmisistä, kielistä ja kulttuureista. On tylsä ihminen, estoinen tai laiska.

Ihan miten vain haluat, mutta minä tiedän mitä matkustaminen on. Olen matkustellut aika paljonkin niin kuin kirjoitin. Itse asiassa laskin karkeasti, että olen käynyt 20 maassa ja joku maa saattoi unohtua. Muutamassa olen käynyt useamman kerran ja ollut pitkiäkin aikoja. Ehkä olen tylsä, laiska, estoinen ihminen, joka ei pidä elämästä, ihmisistä, kielistä ja kulttuureista, ehkä. Tai sitten olen saanut introverttina yliannostuksen kaikesta höseltämisestä.

Mites muuten sinun Suomen reissaamiset? Miten paljon olet nähnyt Suomea? Minä olen nähnyt aika paljon ja tehnyt sitäkin enemmän kaikkea. Olen veneillyt monen viikon ajan Saimaalla, purjehtinut muutaman viikon ajan saaristomerellä, melonut kajakilla vähän joka paikassa, telttaillut ja vaeltanut lapissa monet kerrat, hiihdellyt siellä monessa paikassa monena vuonna, fillaroinut Ahvenanmaalla ja yöpynyt teltassa, vaeltanut ties kuinka monessa Suomen kansallispuistossa ja muuta mukavaa. Ehkä olen estoinen ja laiska, kun olen raahannut 20 kg painavaa rinkkaa Pallas-Hetan reitillä ja Lemmenjoen vaellusreiteillä. :)

Tätä jäin eiliseltä miettimään, eli esimerkiksi siskoni on perheensä kanssa ollut kova matkustelemaan ja heidän koko elämä tuntui olevan tulevan matkan suunnittelua tai edellisen miettimistä. Nyt he eivöt ole päässeet tietenkään matkustamaan minnekään ja he eivät viime kesänäkäön tehneet sitten yhtään mitään, eli istua nakottivat vain kotona ja käväisivät pari kertaa miehen vanhempien kesämökillä.

Yritin sanoa, että he voisivat tehdä miljoonaa eri asiaa täällä Suomessa, että täällä olisi todella paljon tekemistä, jos vain haluaa, mutta ei. Heidän teinit eivät ole käyneet Kuopiota pohjoisempana täältä pääkaupunkiseudulta ja mikään ei kuulema ole nyt kivaa. Edes Tallinna tai Ruotsi ei kiinnosta.

Kaikki riippuu niin paljon siitä, mitä tykkään matkoillaan nähdä, onko täällä tekemistä vaiko eikö ole.

tselleni Suomen matkailussa ongelma numero yksi on lämpötila. Tuli joskus mm. vuokrailtua mökkiä, mutta kun mökin vuokraan heitetyt rahat meni täysin kankkulan kaivoon lämpötilan ollessa keskellä heinäkuuta max 15 astetta ja suurimman osan ajasta ollessa vetistä ja märkää koko vuokra-ajan parina kesänä peräkkäin, totesin, että eihän tuossa ole yhtään mitään järkeä maksaa siitä, että kärvistelee neljän seinän sisällä. Ja ei, minua ei kiinnosta tippaakaan ulkoilla vesisateella. 

Joo, veneily päiväksi voisi olla ihan jees hyvällä kelillä. Muutaman tunnin voisi meloakin. Telttailu ei kiinnosta tippaakaan, surkeissa olosuhteissa teltassa kökkiminen ei ole loma. Joku rinkka selässä vaelluksella rehkiminen on ihan tasan tarkkaan viimeinen asia, mitä suostuisin lomallani tekemään. Koko ajatuskin puistattaa juoksennella pusikossa sääskien syötävänä vesisateessa. Melkein yhtä vähän kiinnostaa joku fillarilla rehkiminen. Ei sekään ole lomaa. Toki täällä on jotain tyyliin huvipuistoja, joissa voi käydä perheen kanssa. Siihen menee päivä. Uintivesi ja sää on riittävän lämmintä uimiseen ehkä parin viikon aikana koko vuodesta. Jossain museossa voi toki käydä päivänä parina kesälomalla. Ei sitäkään jaksa koko aikaa eikä täällä nyt niitä ihan loputtomiin riitä juostavaksi. 

Olisi kiva kuulla, mitä ne miljoona eri asiaa on, mitä täällä Suomessa on kiva tehdä tällaisen matkailijan jota ei kiinnosta mikään puskia pitkin vaelluksella kökkiminen. Minä en tiedä. Minusta niitä kivoja tekemisiä on tosiasiassa aika vähän. 

Vierailija
90/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan eri asia mielestäni. TV:stä ei aisti kaikkia niitä tuoksuja, tunnelmia, elämän rytmiä.

Ei tarvitsekaan. Sitä paitsi jos jossain käväisee vain, niin paljon enemmän jää katsomatta silti kuin mitä näkee.

Samaan paikkaan kahdesti? Aika mielikuvituksetonta ja tylsää. Mielummin siellä voisi olla vaikka vuoden.

Ajatella:D   Jos voisikin työn ja perheen takia siirtyä etätöihin muualle vuodeksi. 

Vierailija
91/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta enää lähteä ulkomaille. On tullut käytyä useamman kerran, mutta jos alkaa viimeistään kolmantena päivänä kaipailla kotiin niin lienee parempi olla lähtemättä ollenkaan. Sen sijaan kotimaassa tykkään matkailla.

Vierailija
92/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustelu on minulle syy elää!

Upeaa kun pääsee välillä pois tästä yliverotetusta paskan ilmaston holhousvaltiosta.

En ymmärrä miksi sinä et voi muuttaa pois Suomesta. Tyhmäkö olet, kun jäät tänne volisemaan räkä poskella kurjuuttasi, kun voisit pakata laukkusi ja lähteä lähes minne vain. Oikeasti ihmettelen tuollaisia ihmisiä, jotka vain valittavat valittamasta päästyään eivätkä tee yhtään mitään millä parantaisivat oloaan. Tyypit löytävät tekosyitä miksi eivät voi olevinaan lähteä, mutta ne ovat vain huonoja ja noloja tekosyitä. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi kyetä elää muuallakin kuin Suomessa, jos ei kerran Suomesta välitä.

Voi kuule, olen asunutkin elämässäni monta vuotta ulkomailla. Nyt vaan lapset ovat siinä iässä että heillä on koulut kesken.

Heh, kun tilaisuus tulee en todellakaan jää tänne volisemaan räkä poskella vaan painun aurinkoon, palmujen alle nauttimaan.

Rahaa, kielitaitoa ja rohkeutta riittää -sitä en tänne verohelvettiin tuhlaa!

Melkein uskon sinua ja ulkomailla asumiasia, melkein. Lapsesi voivat oikein hyvin käydä koulua ulkomaillakin, se ei ole mikään este. Lapsia on siis aivan turha syyttää siitä, että mamma ei viitsi muta kuin valittaa.

Vierailija
93/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut innokas matkustelija nuorempana, mutta nykyään en jaksa. Ensinnäkään en halua käyttää rahaa siihen, koska 1000 euroa säästössä tai johonkin hankintaan käytettynä on PALJON enemmän kuin pari päivää ulkomailla. Matkustamiseen menee aikaa, enkä koskaan oikein palaudu jet lagista, joten olen väsynyt ja sekaisin koko matkan. 

Olisi tietysti mukavaa herätä huomisaamuna Pariisista tai Tangerista ja viettää pari päivää siellä paikkoja katsellen. En vain jaksa matkustamisen logistista puolta, eikä se ole mielestäni rahankaan arvoista. 

Näin me ajatellaan eritavoin. Mulla 10 000 - 15 000€ vuodessa matkusteluun ei ole yhtään hukkaan heitettyä euroa, sen sijaan olen miettinyt uuden kahvinkeittimen (189e) ostoa jo vuoden:D Tai auton vaihto - no en todellakaan heitä rahaani hukkaan autoon! 

No, mulla (eikä kenelläkään meidän perheessä) ei ole koskaan ollut jet-lagia joten se varmaan tekee matkustamisen meille miellyttäväksi kaiken muun lisäksi. Maan aikataulussa ollaan 12 tunnissa vaikka toisella puolella maapalloa

Vierailija
94/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, olet näitä "viisi kertaa olemme olleet Fuengirolassa ja sinne menemme tästä eteenpäinkin!". Oletko joku 80 vuotias? En minä ainakaan ole kahta kertaa samaan paikkaan mennyt, ei tulisi mieleenkään.

Vierailija
95/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei helvata, millaisen idarit peukuttaa jotain noin tyhmää ja ennakkoluuloista, suorastaan umpimielistä kommenttia? 

Minäkin olen sen verran introvertti, että ensinnäkin lentokentät ja lennot ovat karseita ja hotellit, muut turistit ja paikalliset ihmiset eivät oikeasti nappaa ollenkaan, vaan päinvastoin jo ajatuskin ärsyttää.

En minun tarvitse nähdä kaikkea omin silmin ja mennä ottamaan selfieitä nähtävyyksien edessä, jotta niitä voisi lähettää kavereille. Ja tiedätkö mitä, olen matkustellut nuorena paljon. Se oli aikaa ennen kännyköitä.

No eikä ole ok kommentti. Vain täydellinen tomppeli rinnastaa kuvan jostakin siihen kuvan esittämään asiaan, varsinkin kun kyse on kaikkien aistien elämyksistä eikä jostakin yksiulotteisestä onjektista.

Kuten tässä on todettu, on ihan ok olla tykkäämättä matkustamisesta. 

Mutta se ei ole silti sama asia katsoa jotain telkkarista ja kokea se itse.

Ei vaikka kuinka idari väittää ja vänkää.

Edellisten kommenttien perusteella voisi katsella hienojen ravintolaillallisten kuvia tv:stä ja lehdistä ja  nauttia. Tuskin olisi sama vaikka kuinka väittäisivät!

Vierailija
96/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään matkustaa ulkomailla, mutta en viivy turistikohteissa. Matkailu on helppoa niin kauan kuin ei hakeudu ruuhkiin.

Voin olla 3 yötä jossain kaupunkikohteessa, mutta siirryn lopuksi aikaa kahden viikon  lomaani rauhalliseen luontokohteeseen. Käytännössä useisiin luontokohteisiin, sillä välimatkat ovat esim Keski-Euroopassa toiset kuin Suomessa. Tunnin siirtymällä majapaikasta voi jo olla niin paljon  nähtävää, että osa jää seuraavaan lomaan.   Tässä yski Keksi-Euroopan hienouksista vs Suomen pitkät ja tylsät siirtymät!

Vierailija
97/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, olet näitä "viisi kertaa olemme olleet Fuengirolassa ja sinne menemme tästä eteenpäinkin!". Oletko joku 80 vuotias? En minä ainakaan ole kahta kertaa samaan paikkaan mennyt, ei tulisi mieleenkään.

Omalla kohdalla jos matkustaisimme kerran vuodessa tuskin tulisi lähdettyä samaan paikkaan kahdesti. Mutta matkustamme monta kertaa vuodessa ja meille on muodostunut tukikohta jossa käymme mielellämme - siellä on ystäviä joita tavata. Tosin edellisestä kerrasta on 5v, viime syksynä piti mennä viininkorjuuseen mutta siirtyi. Se ei silti sulje sitä mahdollisuutta pois että joka reissulla näemme 5-10 täysin uutta kylää ja kaupunkia. Toki kyse ei ole Fuengirolasta eikä muustakaan lomaresortista.  Lisäksi on paikkoja joissa on käynyt työn puolesta useamman kerran lomareissujen lisäksi, Pariisi yksi näistä. 

Yli 80 matkaa, yli 40 maata - joskus 5-6 maata yhden reissun aikana (esim 4-5 vkoa)

Vierailija
98/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole ok kommentti. Vain täydellinen tomppeli rinnastaa kuvan jostakin siihen kuvan esittämään asiaan, varsinkin kun kyse on kaikkien aistien elämyksistä eikä jostakin yksiulotteisestä onjektista.

Kuten tässä on todettu, on ihan ok olla tykkäämättä matkustamisesta. 

Mutta se ei ole silti sama asia katsoa jotain telkkarista ja kokea se itse.

Ei vaikka kuinka idari väittää ja vänkää.

Edellisten kommenttien perusteella voisi katsella hienojen ravintolaillallisten kuvia tv:stä ja lehdistä ja  nauttia. Tuskin olisi sama vaikka kuinka väittäisivät!

Katson MasterChef-sarjaakin ja ei minun tee ollenkaan mieli olla siellä maistelemassa ruokia. Yritäpä löytää joku parempi juttu.

Vierailija
99/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pitää mielestäni irrottaa toisistaan turistimatkailu ja elämismatkailu. Esim. itse en viihdy lainkaan turistina kohteissa jossa en ymmärrä kieltä ja pitäisi jonottaa jossain hikisessä paikassa että näkee vilauksen jostain hienosta. Rakastan kuitenkin matkustaa esim. Lontooseen. Ollaan vuosittain ennen koronaa oltu aina kaksi viikkoa ja eletty ihan tavallista elämää siellä. Shoppailtu ja kuljettu ja syöty. Ei käydä nähtävyyksissä, museoita en laske nähtävyyksiksi. 

Kreikka, Italia, espanja, thaimaa ym. ei kiinnosta ollenkaan. Koettu kyllä. 

Vierailija
100/118 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään matkustaa ulkomailla, mutta en viivy turistikohteissa. Matkailu on helppoa niin kauan kuin ei hakeudu ruuhkiin.

Voin olla 3 yötä jossain kaupunkikohteessa, mutta siirryn lopuksi aikaa kahden viikon  lomaani rauhalliseen luontokohteeseen. Käytännössä useisiin luontokohteisiin, sillä välimatkat ovat esim Keski-Euroopassa toiset kuin Suomessa. Tunnin siirtymällä majapaikasta voi jo olla niin paljon  nähtävää, että osa jää seuraavaan lomaan.   Tässä yski Keksi-Euroopan hienouksista vs Suomen pitkät ja tylsät siirtymät!

Tämä. Meillä samoin. 

Esim Saksan, Espanjan, Italian ja Ranskan maaseudulla on ihanaa kun toinen toistaan kauniimmat kylät on parin kilometrin välein. Aina on kuppila tai ravintola mihin pysähtyä, kaunis aukio missä levähtää hetki. Upeita vanhoja taloja, kauniit puutarhat jne. Linnoja, palatseja, vuoristoa ja merta yms nähtävää.

Suomessa ajat 400 km näkemättä muuta kuin ABCn. Kammottavaa! Kylät on sellaisia 2-3 savun raitteja, autioita, ei palveluita eikä kahviloita tms. Tämä on Suomessa kurjinta. Luonto on ihana mutta sitä saa kyllikseen kotonakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi