Olenko ainoa joka ei tykkää matkustelusta?
en vaan tykkää siitä, en oikein saa siitä mitään irti. Olen kyllä matkustellut, käynyt vaikka missä Pariisissa ja Roomassa, mutta en vaan ymmärrä miksi se on niin hehkutettua ja miksi joidenkin on PAKKO päästä matkustamaan? Minusta tuntuu nykyään että Tukholma ja Tallinna kerran parissa vuodessa on ihan tarpeeksi. Olenko ainoa jolla on tällaisia tunteita?
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä se liikkuminen rassaa ja rajoitettu aika. mut jos olis joku lomakämppä oma niin sit eri homma. Kyllä se vaiva kuitenkin palkitsee.
Jos olisi joku vakituinen lomakämppä jossakin, niin kyllästyisin paikkaan varmasti aika nopeasti. Vaihtuvat lomakämpät eivät taas kiinnosta yhtään, koska vaikka niitä kuinka vertailisi ja tarkkaan syynäisi, niin ikäviä yllätyksiä voi tulla ja jos säätkin olisivat huonot, niin kyllä menisi rahat hukkaan ja ärsyttäisi vain.
Kyllä on ankea asenne elämään.
Ei kannata tehdä mitään, voi kyllästyä kumminkin.
Sataakin kummiskin. Saattaa tulla hiki.
Tehän ootte ihan kuin Mielensäpahoittaja
Miksi pitää irvailla? Mitä tyydytystä siitä saat? Koetko itsesi nyt jotenkin paremmaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä se liikkuminen rassaa ja rajoitettu aika. mut jos olis joku lomakämppä oma niin sit eri homma. Kyllä se vaiva kuitenkin palkitsee.
Jos olisi joku vakituinen lomakämppä jossakin, niin kyllästyisin paikkaan varmasti aika nopeasti. Vaihtuvat lomakämpät eivät taas kiinnosta yhtään, koska vaikka niitä kuinka vertailisi ja tarkkaan syynäisi, niin ikäviä yllätyksiä voi tulla ja jos säätkin olisivat huonot, niin kyllä menisi rahat hukkaan ja ärsyttäisi vain.
Kyllä on ankea asenne elämään.
Ei kannata tehdä mitään, voi kyllästyä kumminkin.
Sataakin kummiskin. Saattaa tulla hiki.
Tehän ootte ihan kuin Mielensäpahoittaja
Miksi pitää irvailla? Mitä tyydytystä siitä saat? Koetko itsesi nyt jotenkin paremmaksi?
No ihan varmasti koen itseni paremmaksi kuin te ankeuttajat. Voi voi, älkää nyt kiihtykö, siinä voi mennä tukka sekaisin! Hui kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lähes kaikki maailman paikat on nähty tv.n kautta, miksi ihmeessä sinne pitäisi mennä paikan päälle tungokseen hikoilemaan. Sitäpaitsi tv.stä näkee yksityiskohdatkin niistä mitä haluaa katsoa.Paikanpäällä ei pysty kaikea läheskään näkemään.
Ja niitä ihmisiähän minä en todellakaan mene katselemaan.
No ei sitä ilmapiiriä ja paikan päällä olevaa todellisuutta pysty tv-ruudun kautta aistimaan kovin hyvin.
Tai ehkä jotkut pystyvät. Mutta eivät kaikki.
Ja jotkut eivät tykkää nimenomaan siitä paikan päällä vallitsevasta ilmapiiristä.
Maailmassa on noin 200 maata, suurkaupunkeja, pieniä kyliä, merta, rantaa, järveä, sademetsää, safaria, aavikkoa, tunturia, jäätikköä, maailmanperintökohteita, historiallisia rakennuksia jne. jne. ja kaikissa näissä on huono ilmapiiri?
En tykkää siitä matkanteosta, pakkaamisesta ja matkatavaroiden mukana raahaamisesta. Itärajalta kun lähtee vaikka Kreikkaan niin melkein aina joutuu yöpymään hotellissa ennen lentoa ja jälkeen. Junassa tuntikausia.. siihen yleensä vielä perillä kohteessa bussimatka. Jos voisi teleportata itsensä kapsäkkeinneen kohteeseen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lähes kaikki maailman paikat on nähty tv.n kautta, miksi ihmeessä sinne pitäisi mennä paikan päälle tungokseen hikoilemaan. Sitäpaitsi tv.stä näkee yksityiskohdatkin niistä mitä haluaa katsoa.Paikanpäällä ei pysty kaikea läheskään näkemään.
ei helvata, millaisen idarit peukuttaa jotain noin tyhmää ja ennakkoluuloista, suorastaan umpimielistä kommenttia?
Ihan ok kommenttihan se oli, terve ja ilmastoystävällinen kaikin puolin.
Minäkin olen sen verran introvertti, että ensinnäkin lentokentät ja lennot ovat karseita ja hotellit, muut turistit ja paikalliset ihmiset eivät oikeasti nappaa ollenkaan, vaan päinvastoin jo ajatuskin ärsyttää.
En minun tarvitse nähdä kaikkea omin silmin ja mennä ottamaan selfieitä nähtävyyksien edessä, jotta niitä voisi lähettää kavereille. Ja tiedätkö mitä, olen matkustellut nuorena paljon. Se oli aikaa ennen kännyköitä.
No eikä ole ok kommentti. Vain täydellinen tomppeli rinnastaa kuvan jostakin siihen kuvan esittämään asiaan, varsinkin kun kyse on kaikkien aistien elämyksistä eikä jostakin yksiulotteisestä onjektista.
Kuten tässä on todettu, on ihan ok olla tykkäämättä matkustamisesta.
Mutta se ei ole silti sama asia katsoa jotain telkkarista ja kokea se itse.
Ei vaikka kuinka idari väittää ja vänkää.
Haukotuuuus... Sinulla on yläkouluikäisen teinin jutut.
Niin. Ajatella jos koko elämän voisi korvata vain tv:tä katsomalla.
Minä en varsinaisesti pidä matkustamisesta ja varsinkin jotkut viikon etelänmatkat ovat mielestäni jotain aivan hirveän ankeaa. Olen kyllä kiinnostunut ihmisistä, kulttuureista ja kielistä, mutta sepä siinä onkin että yleensä tuollaisella matkalla harva noista mihinkään yhtään syvällisemmin tutustuu. Törmäillään samoissa kohteissa kuin muutkin turistit, yrittäen samalla välttää muita turisteja ja esittäen olevansa jotenkin erilainen kuin nämä. Paikallisiin ihmisiin ja arkeen tutustuu vain harva. Ympäristöä sotketaan ja saastutetaan surutta. Paikallisia pällistellään ja monikaan ei ymmärrä tai välitä millainen vaikutus omalla toiminnalla on näiden elämään. Päällä on hirveä suorittamismentaliteetti kun pitää nähdä mahdollisimman monta nähtävyyttä eikä aikaa saa heittää hukkaan. Loppumatkasta matkakumppanin naama alkaa jo kyllästyttää kun ketään muita tuttuja ei lomapaikassa ole. Juodaan alkoholia ja riidellään. Paluumatkalla lentokoneessa ei edes puhuta toisilleen.
Olen työskennellyt hotellissa useammassakin paikassa ja nähnyt paljon seurueita ja pariskuntia, joista en ymmärrä miksi he matkustavat. Se matkustaminen ei vaikuta yhtään kivalta, mutta jostain syystä he silti ajattelevat että ovat jotenkin kokeneita ja avoimia seikkailijoita kun tekevät näitä surkeita reissuja.
Voisin matkustella, jos olisi joku vaiheinen millä siirtyä 1sec paikasta toiseen, en jaksa sitä matka säätämistä enää lainkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä ilmapiiriä ja paikan päällä olevaa todellisuutta pysty tv-ruudun kautta aistimaan kovin hyvin.
Ja jotkut eivät tykkää nimenomaan siitä paikan päällä vallitsevasta ilmapiiristä.
Maailmassa on noin 200 maata, suurkaupunkeja, pieniä kyliä, merta, rantaa, järveä, sademetsää, safaria, aavikkoa, tunturia, jäätikköä, maailmanperintökohteita, historiallisia rakennuksia jne. jne. ja kaikissa näissä on huono ilmapiiri?
Miksi kaikki pitäisi nähdä omin silmin?
Akat on nii hurahtanu matkusteluun, et sit kokevat ittesä erikoisiksi, ku eivät tykkääkään siitä. :D Voi teitä. :)
Vierailija kirjoitti:
Turistirysät ei kiinnosta, kiinnostavimmissa maissa ja paikoissa olen jo käynyt, MUTTA lentokentillä odottelu, sulloutuminen lentävään sillipurkkiin, syöminen kyynärpäät kolisten, nukkuminen epäsopivassa (liian pehmeä/kova) vuoteessa, tyyny liian littana/korkea, vaatetuksen suunnittelu/ostaminen/pakkaaminen, jälkeenpäin jättipyykki jne. EI kiitos enää ikinä, vaikka mielenkiintoista nähtävää maailmalta vielä löytyykin.
Kotioloja ei mikään voita!
Totta joka sana!
Vihreät perheelliset ihmiset tykkäävät reissaamisesta eniten ja saastuttavat pitkillä lentomatkoillaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki pitäisi nähdä omin silmin?
Kuten joku tuolla ketjussa ylempänä mainitsi niin matkustamisessa se aistien merkitys korostuu. Esim. uidessa meressä tunnet pehmeän hiekan varpaissasi, auringon lämmön ja vilpoisen veden yhdistelmän ihollasi, voit sukellella, snorklata ja tutkiskella värikkäitä kaloja. Voit nauttia paikallisia herkkuja ja jäätelöä rantapiknillä... Kyllähän nämä pystyt näkemään myös telkusta, mutta aivan eri asia kokea ne paikan päällä.
Inhoan ja pelkään matkantekoa (jos esim. eilinen 6xvesiripsa olisi osunut matkustuspäivälle, kuolisin) ,
mutta paikan päällä on ihan nastaa katsella eri maisemia.
Onhan se matkustelu jo aika nähty. Kohteet ovat mukavia (itsehän ne valitaan), mutta itseäni tökkii juurikin se varsinainen matkanteko. Kaikki jonottelu, odottaminen, turvamääräykset, ruuhkat, kalliit lentokentät, koneiden myöhästely, äh... ei vain enää jaksa. Paljon on jo tähän ikään nähty, eikä niin haittaa, vaikka ei enää minnekään lentäisi. Mutta ymmärrän myös heitä, joita matkailu kiinnostaa edelleen. Nuorena sitä jaksaa kaikkia matkustelun epämukavuuksia paljon paremmin. Aikansa kutakin.
, kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei helvata, millaisen idarit peukuttaa jotain noin tyhmää ja ennakkoluuloista, suorastaan umpimielistä kommenttia?
Ihan ok kommenttihan se oli, terve ja ilmastoystävällinen kaikin puolin.
Minäkin olen sen verran introvertti, että ensinnäkin lentokentät ja lennot ovat karseita ja hotellit, muut turistit ja paikalliset ihmiset eivät oikeasti nappaa ollenkaan, vaan päinvastoin jo ajatuskin ärsyttää.
En minun tarvitse nähdä kaikkea omin silmin ja mennä ottamaan selfieitä nähtävyyksien edessä, jotta niitä voisi lähettää kavereille. Ja tiedätkö mitä, olen matkustellut nuorena paljon. Se oli aikaa ennen kännyköitä.
Introverttiyteen ei kuulu se, että ei pidä matkustamisesta. Moni introvertti rakastaa matkustamista. Jos ei pidä matkustamisesta ei pidä elämästä, ihmisistä, kielistä ja kulttuureista. On tylsä ihminen, estoinen tai laiska.
Ihan miten vain haluat, mutta minä tiedän mitä matkustaminen on. Olen matkustellut aika paljonkin niin kuin kirjoitin. Itse asiassa laskin karkeasti, että olen käynyt 20 maassa ja joku maa saattoi unohtua. Muutamassa olen käynyt useamman kerran ja ollut pitkiäkin aikoja. Ehkä olen tylsä, laiska, estoinen ihminen, joka ei pidä elämästä, ihmisistä, kielistä ja kulttuureista, ehkä. Tai sitten olen saanut introverttina yliannostuksen kaikesta höseltämisestä.
Mites muuten sinun Suomen reissaamiset? Miten paljon olet nähnyt Suomea? Minä olen nähnyt aika paljon ja tehnyt sitäkin enemmän kaikkea. Olen veneillyt monen viikon ajan Saimaalla, purjehtinut muutaman viikon ajan saaristomerellä, melonut kajakilla vähän joka paikassa, telttaillut ja vaeltanut lapissa monet kerrat, hiihdellyt siellä monessa paikassa monena vuonna, fillaroinut Ahvenanmaalla ja yöpynyt teltassa, vaeltanut ties kuinka monessa Suomen kansallispuistossa ja muuta mukavaa. Ehkä olen estoinen ja laiska, kun olen raahannut 20 kg painavaa rinkkaa Pallas-Hetan reitillä ja Lemmenjoen vaellusreiteillä. :)
Tätä jäin eiliseltä miettimään, eli esimerkiksi siskoni on perheensä kanssa ollut kova matkustelemaan ja heidän koko elämä tuntui olevan tulevan matkan suunnittelua tai edellisen miettimistä. Nyt he eivöt ole päässeet tietenkään matkustamaan minnekään ja he eivät viime kesänäkäön tehneet sitten yhtään mitään, eli istua nakottivat vain kotona ja käväisivät pari kertaa miehen vanhempien kesämökillä.
Yritin sanoa, että he voisivat tehdä miljoonaa eri asiaa täällä Suomessa, että täällä olisi todella paljon tekemistä, jos vain haluaa, mutta ei. Heidän teinit eivät ole käyneet Kuopiota pohjoisempana täältä pääkaupunkiseudulta ja mikään ei kuulema ole nyt kivaa. Edes Tallinna tai Ruotsi ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan eri asia mielestäni. TV:stä ei aisti kaikkia niitä tuoksuja, tunnelmia, elämän rytmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan eri asia mielestäni. TV:stä ei aisti kaikkia niitä tuoksuja, tunnelmia, elämän rytmiä.
Ei tarvitsekaan. Sitä paitsi jos jossain käväisee vain, niin paljon enemmän jää katsomatta silti kuin mitä näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsekaan. Sitä paitsi jos jossain käväisee vain, niin paljon enemmän jää katsomatta silti kuin mitä näkee.
Tottakai jää:) Hyvä syy mennä vaikka uudelleenkin:)
Olen ollut innokas matkustelija nuorempana, mutta nykyään en jaksa. Ensinnäkään en halua käyttää rahaa siihen, koska 1000 euroa säästössä tai johonkin hankintaan käytettynä on PALJON enemmän kuin pari päivää ulkomailla. Matkustamiseen menee aikaa, enkä koskaan oikein palaudu jet lagista, joten olen väsynyt ja sekaisin koko matkan.
Olisi tietysti mukavaa herätä huomisaamuna Pariisista tai Tangerista ja viettää pari päivää siellä paikkoja katsellen. En vain jaksa matkustamisen logistista puolta, eikä se ole mielestäni rahankaan arvoista.
Haukotuuuus... Sinulla on yläkouluikäisen teinin jutut.