Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä helsinkiläisen puhe kuulostaa esim. lappilaisen korviin?

Vierailija
31.05.2021 |

Puhetapani paljastaa mut helsinkiläiseksi samantien, vaikka en oikeastaan edes käytä mitään slangisanoja.

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu juu, helsinkiläiset on teennäisiä ja ylimielisiä, maalaiset lepposia, hitaita ja juntteja.

Kysymys oli miltä puhetapa kuulostaa, ei siitä minkälaisia ihmisiä helsinkiläiset on. Älkää nyt jaksako ottaa itseenne.

Vierailija
22/133 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolaiskorviin se kuulostaa sellaiselta kissan mouruamiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä, kunhan ei käytä yhtään finglishiä.

Vierailija
24/133 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu juu, helsinkiläiset on teennäisiä ja ylimielisiä, maalaiset lepposia, hitaita ja juntteja.

Hei,

1) Älä kysy, jos et halua kuulla.

2) Ei kukaan ole puhunut ihmisten luonteesta, vain ja ainoastaan siltä, miltä puhetapa tai murre kuulostaa

3) Luetunymmärryksessäsi on puutteita

4) Tulee olo, että tahallaan hierot riitaa= olet joko trolli, tai sitten projisoida pahaa oloasi tänne

Vierailija
25/133 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joni Hesselgreniltä (vai mikä olikaan)

Vierailija
26/133 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leuhkalta. Sellaiselta määkivältä.

Tämähän on tietysti kokemukseni siitä ainoasta hesalaisesta jonka irl olen tavannut.

Oli huolissaan että pohjoinen murre tarttuu häneen. Siksiköhän se koulun lopetti alkuunsa ja lähti takaisin...

Vierailija
27/133 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouseva intonaatio on hivenen outo, ei muuta.

Vierailija
28/133 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joo se sizueisson oli niinku sillee vähä avkvööd ja mä olin sillee okay et niinku ihan fain tää mulle on

Vierailija
29/133 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläisiä on niin monenlaisia. Itselleni on jäänyt vanhat helsinkiläiset narkkarit mieleen kun he puhuivat niin jännästi. Joka toinen sana oli v.... .

Vierailija
30/133 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nää landet pamlaa tääl, mä en snaijaa?

Vierailija
31/133 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Son poka jännä tilanne ko hesalainen tullee praataahman. Siinä saapi poka kuunnela tarkala korvala että saapi selvän.

Vierailija
32/133 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä en tsennaa. Mä meen bärtsille luudaa ku faija stikkaa bulin kaijarin skönee.

Vierailija
33/133 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä en tsennaa. Mä meen bärtsille luudaa ku faija stikkaa bulin kaijarin skönee.

Ei kai tuolleen puhu enää kukaan siellä? Ei ainakaan nuoriso.

Vierailija
34/133 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nouseva intonaatio on hivenen outo, ei muuta.

Sitä kuulee vain pissiksiltä.

Vierailija
35/133 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuolleen puhu enää kukaan siellä? Ei ainakaan nuoriso.

Ei juniorit puhu slangia. Niillä on toi amerikankieli tunkenut puheeseen.

Mutta me vanhat starbut bamlataan vielä kieltä, mitä me osataan ja kloddeina imettiin mutsin maidosta.

Vierailija
36/133 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monotoniselta, toisaalta aggressiiviselta. En aina tiedä, onko puhuja 2. polven mamutaustainen (vaikutteita toisesta äidinkielestä) vai ihan täyssuomalainen teini. Eivät puhu perinteisellä helsingin slangisanoilla, mutta hetken joutuu kuuntelemaan tarkemmin, että suomesta on kyse.

Vierailija
37/133 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan: kyllähän se juuri ylimieliseltä kuulostaa. Se sanojen venyttäminen ja laiska ääntäminen tekee siitä murteesta sen kuuloista että puhuja pitää itseään parempana. Ei auta että hesalaiset ovat itse varsin huonoja kuuntelijoita, ja äänessä enemmän kuin mitä toivoisi.

Yleensä helsinkiläiset ovat aika tuppisuita. Kovimmat hölöttäjät tulevat Itä-Suomesta.

Vierailija
38/133 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Son poka jännä tilanne ko hesalainen tullee praataahman. Siinä saapi poka kuunnela tarkala korvala että saapi selvän.

Emmie vain perusta vaikken mie niistä niin selvää saiskhan, ko ei net sielä etelässä misthään tovesti käsitä kuitenkhan. Net on niin kaupungissa kasuvanhet eri maailmasta ko met ettei sole juuri tosikhaan.

Vierailija
39/133 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläisten miesten puhe kuulostaa feminiiniseltä ja naisten yksinkertaiselta "bimbomaiselta". Te painotatte puhetta erilailla, vaikka puhuisitte yleiskieltä, niin silti sen helsinkiläisyyden kuulee siitä puheesta. 

Vierailija
40/133 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläisillä on ärsyttävä ässä ja oudon laiska nuotti. Lisäksi järjettömät lauseet kuten "mun pitää tekstaa sille", "käyn kotona nopee" saavat raivon partaalle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä