Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luojan kiitos en asu omakotitalossa

Vierailija
29.05.2021 |

Taas se valitus pihatöistä alkoi,niin järkyttävää kun tuntitolkulla joutuu rempoa ruohonleikkuria,trimmeriä, no nyt laite meni rikki,bensaa pitää hakea. Valivali ei ehdi muuta tehdä.
Niin vaikeelta kuulostaa tutun elämä. Itse asun rivitalossa huoltoyhtiö hoitaa hommat,minä otan aurinkoa terassillani.

Kommentit (169)

Vierailija
41/169 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut kerrostalossa ja rivitalossa, mutta kyllä omakotitalo on kaikkein paras asumismuoto. Tykkään pihatöistä. Tänään heti aamusta olen laittanut kasvimaita kuntoon, ulkoiluttanut taimia ja käärin hallaharsot pois päiväksi kasvihuoneesta tomaattien päältä. Nyt tulin lounastamaan ja kohta lähden siemenien kanssa kasvimaan suuntaan. Vuorossa juuresten kylvö. Iltapäivällä koukkaan äidin kyytiin ja lähdetään puutarhalle kesäkukkia ostamaan.

Ensimmäiset ruohosipulit ja lipstikat on jo maisteltu, tein lipstikkasuolaa ja ruohosipulituorejuustoa. Nokkosia kerään kun ehdin.

Hyvä jos tykkäät! Minulle tuo olisi painajainen.

Heräsin tänään klo 10, luin lehden ja söin aamupalaa. Nyt valmistaudun 2-3 tunnin pyörälenkkiin ystävän kanssa, jonka pääteeksi haemme lounasta läheisestä ravintolasta. Illalla jatkan maalausharrastustani. Jos joutuisin käyttämään aikani pihatöihin, niin en ehtisi tehdä minulle mieluisia asioita.

Teen minäkin muutakin kuin puutarhahommia. Ei siellä tarvitse joka päivä koko päivää päivystää. Puutarhani on tehty helppohoitoiseksi ja kun noudattaa muutamaa helppoa niksiä, ei siitä muodostu ahdistavaa työleiriä.

Luen, teen käsitöitä, pyöräilen, ratsastan, vaellan, metsästän. Mulla on kaksi koiraa, jotka tarvitsevat koulutusta, lenkitystä, ja joiden kanssa kilpaillaan näyttelyissä ja muissa koiraharrastuksissa. Lisäksi on kokopäivätyö ja lapset.

Vierailija
42/169 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt niin laiska saa olla, ettei muutaman kuukauden ajan jaksa ruohoa leikata. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/169 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan ne hommat ulkoistaa omakotitalossakin.

Kerettiläistä. Omakotitalon idea on se, että tehdään itse ja säästetään. Ja mitä someen sitten postattaisiin, jos sinne ei voi enää luetella tekemiään työtehtäviä?

Varmaan jutut muuttuu sitten yhtä tyhjänpäiväisiksi kuin neukkukuutioissa asuvilla luusereilla.

Vierailija
44/169 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa sen huoltomiehen tilattua omakotitaloonkin ja luultavasti halvemmalla kuin mitä kommuuni asukkaat maksavat. Mulla robotti leikkaa nurmen ja omakoti talkkari kolaa lumet talvisin. Minäkin otan aurinkoa terassillani, tosin ilman että 10m päässä aidan takaa tirkistelisi naapuri.

Näin juuri ja se "omakoti talkkari" tulee silloin kun on tarvetta, eli pyydettäessä. Eikä tule turhaan notkumaan ja laskuttamaan, vaikka ei olis mitään tekemistä. En ole kysynyt, mutta tuskin veloittaisi ulkolampun vaihdosta 35€, niinkuin kerrostalossa maksoi.

Vierailija
45/169 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Meillä käy puutarhuri kerran viikossa, hoitaa myös uima-altaan.

Suomennos, onneksi kerran viikossa siistijä käy siivoamassa rappukäytävän ja vie saunalta roskat.

Vierailija
46/169 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robottileikkuri hoitaa ruohonleikkuun. Itsehän en mihinkään kämyiseen rivariin tai neukkukuutioon muuttaisi ikinä. Onneksi ei tarvitsekkaan. 

Vierailija
47/169 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi ikinä asua omakoti- tai rivitalossa. Koska vaan voi joku hullu tunkeutua sisälle ja tehdä mitä tahansa.. näitä on ollut.

Mieluummin täällä kaupungissa kerrostalon yläkerroksissa rauhassa.

Vierailija
48/169 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut kerrostalossa ja rivitalossa, mutta kyllä omakotitalo on kaikkein paras asumismuoto. Tykkään pihatöistä. Tänään heti aamusta olen laittanut kasvimaita kuntoon, ulkoiluttanut taimia ja käärin hallaharsot pois päiväksi kasvihuoneesta tomaattien päältä. Nyt tulin lounastamaan ja kohta lähden siemenien kanssa kasvimaan suuntaan. Vuorossa juuresten kylvö. Iltapäivällä koukkaan äidin kyytiin ja lähdetään puutarhalle kesäkukkia ostamaan.

Ensimmäiset ruohosipulit ja lipstikat on jo maisteltu, tein lipstikkasuolaa ja ruohosipulituorejuustoa. Nokkosia kerään kun ehdin.

Mä olen jo monta viikkoa syönyt oman pihan ja kasvarin rucolaa, pinaattia, korianteria, sinistä paksoita, lehtikaalia ja ruohosipulia - on ne vaan eri makuisia kuin kaupan! Kohta tulee ensimmäiset retiisit. Viimeiset tomaatit pääsi nyt ulos kasvamaan

Vierailija
49/169 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se mukavaa puuhailla jotain eikä vaan lojua netfliksin äärellä turpeana päivästä toiseen, enkä todellakaan tiedä tyhmempää touhua kuin auringonotto. Ihosyöpäriski on liian suuri enkä onneksi edes tykkää maata auringonpaahteessa, varjoon mieluusti hakeudun.

Se, että sinä et keksi mitään tekemistä, on surullista.

Asun itse kerrostalossa. Jos olisi piha, niin se olisi riesa. Kauniina aurinkoisina päivinä lähden pyöräilemään, rannalle, retkelle, uimaan, melomaan, kaupungille, kirpparille, kirjastoon, kahvilaan, ystävien luokse. Olen poissa kotoa tuntikausia. Tämä ei onnistuisi mitenkään, jos olisi pakollisia pihatöitä, jotka veisivät paljon aikaa. Ettekö te omakotitaloasukkaat liiku kotoa koskaan mihinkään?

😄 Eipä niitä pihahommia tarvitse joka päivä tehdä, ei edes joka viikko. Ihan hyvin voimme olla mökilläkin vaikka monta viikkoa.

Eikö sulla ole edes mökkiä?

Mökki on. Olen luopumassa siitä, koska riesa se on sekin. Siellä on pakko käydä, kun sellainen on ja mökkityöt on tehtävä. Mieluummin maksan vapaudesta ja teen mitä huvittaa.

Mökki on tosiaan riesa, mekin luovuimme jo vuosia sitten koska asumme myös okt:ssa. Joka helkkarin vkl siivoamaan ja remppaamaan jotain, 100v vanha talo kun oli. Me kuitenkin matkustamme kaikki lomat joten ei tarvitse sellaista työsiirtolaa!

Omakotitalomme on 25 min Helsingin keskustasta, omassa rauhassa lähellä merta ja järviä. Kuin mökillä asuisi mutta uusi talo ja kaikki mukavuudet. Tämä on ihanin ratkaisu, loma-asumisen ilot joka päivä!

Vierailija
50/169 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jos tykkäät! Minulle tuo olisi painajainen.

Heräsin tänään klo 10, luin lehden ja söin aamupalaa. Nyt valmistaudun 2-3 tunnin pyörälenkkiin ystävän kanssa, jonka pääteeksi haemme lounasta läheisestä ravintolasta. Illalla jatkan maalausharrastustani. Jos joutuisin käyttämään aikani pihatöihin, niin en ehtisi tehdä minulle mieluisia asioita.

Omakotitalossa pihatöistä saa tehtyä just niin vaivalloista kuin itse haluaa. Ihan samalla tavalla kuin kotitöistä ihan missä asumismuodossa vaan. Meillä ei ole kukkaistutuksia, eikä trimmausta vaativia puskia, etupiha on kivipiha, takapihalla melko pieni nurmialue. Mua ei haittaa voikukat tai sammaloitunut ruoho, aivan sama. Voikukat oon kitkenyt kivetyksiltä ja siihen mennyt yhteensä aikaa 30 min ja sen ajan olin samalla koiranpennun kanssa ulkona. Lehdet otetaan lehti-imurilla ja kaikenlainen kodin remppaaminen on ulkoistettu. Itse entisenä rivariasujana nautin nyt omakotitalossa siitä, että saan itse päättää milloin teen nuo pienet pihahommat. Rivarissa oli aina ennaltamäärätyt hoitovuorot ja talkoot.

Vierailija
51/169 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robottiruohonleikkuri ja sähkötrimmerillä hoitaa loput, ei iso vaiva.

Vierailija
52/169 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos asun omakotitalossa.Ja siksi asunkin,koska tykkään pihatöistä:)Kuolisin jos joutuisin asumaan kerrostaloon tai rivariin.

Vierailija
53/169 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni vähän arveluttaa kun tuo allaspoika kyttää filippiiniläistä vaimoani

Vierailija
54/169 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme 150 neliöisessä paritalossa, taloyhtiössä on 20 asuntoa. Jokaisella asunnolla on iso suojaisa pihansa. Yhyiövastiketta maksamme 400e kuukaudessa, se sisältää huoltoyhtiön palvelut, jätehuollon, lämmityksen ja sen, että joku muu (taloyhtiön hallitus) miettii korjaustoimet ja huolehtii asioista. Asumme halvemmin ja huolettomammin kuin aiemmin isossa okt:ssa.

Huolettomuutta kaipaisimme, koska meillä on saaristossa kakkosasunto, ja nyt ei tarvitse huolehtia ruohonleikkuusta, lumitöistä, hiekoituksista, jätehuollon tyhjennysvälistä, korjaustarpeista ym.

Tämä sopii meille oikein hyvin..

Vierailija
55/169 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä maksaa? Paljonko tekee hommia ja mitä?

Vierailija
56/169 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme 150 neliöisessä paritalossa, taloyhtiössä on 20 asuntoa. Jokaisella asunnolla on iso suojaisa pihansa. Yhyiövastiketta maksamme 400e kuukaudessa, se sisältää huoltoyhtiön palvelut, jätehuollon, lämmityksen ja sen, että joku muu (taloyhtiön hallitus) miettii korjaustoimet ja huolehtii asioista. Asumme halvemmin ja huolettomammin kuin aiemmin isossa okt:ssa.

Huolettomuutta kaipaisimme, koska meillä on saaristossa kakkosasunto, ja nyt ei tarvitse huolehtia ruohonleikkuusta, lumitöistä, hiekoituksista, jätehuollon tyhjennysvälistä, korjaustarpeista ym.

Tämä sopii meille oikein hyvin..

Huhhuh, millainen okt teillä ennen oli jos siihen meni yli 400€ kuussa? Ei meillä todellakaan mene vuodessa yli 5000€ jätemaksuihin, huoltohommiin tai lämmitykseen.

Vierailija
57/169 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näihin keskusteluihin aina tulee omakotitaloasujia jankkaamaan oman asumismuotonsa erinomaisuudesta? Miksi teidän on vaikea ymmärtää, että teidän unelmanne ei ole kaikkien unelma?

Jos joku hehkuttaa purjehtimista, niin en mitätöi hänen kokemustaan. En myöskään yritä vakuuttaa hänelle, että hänen pitäisi haluta ennemmin pelata golfia päivät pitkät.

Vierailija
58/169 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos, asun ok-talossa. Kokemusta yli 10 vuoden ajalta omassa ok-talossa asumisesta - ja vastaava aika aiemmin kerrostaloasumisesta. En missään nimessä vaihtaisi takaisin. Ei enää koskaa seinänaapureita, kiitos! Jos on joku homma, mitä osaa/halua/jaksa tehdä, teetän kotitalousvähennyksellä. Hyvin on toiminut.

Rivarista ei ole omaa kokemusta, mutta aika helvettiä se kuuluu olevan, jos on erehdytty päättämään huoltohommien järjestämisestä talkoovoimin (tullaan koputtelemaan sunnuntaiaamuna närkstyneenä ikkunaan, udellaan, painostetaan...). Korkeintaan voisin harkita jotain päätyhuoneistoa, koska silloin seinänaapureita olisi vain yksi, ja kauimmaisessa huonessa voisi EHKÄ tehdä äänekkäitä asoita naapureista välittämättä (musisointi, painoharjoittelu, huutaminen, paneminen jne.)

Vierailija
59/169 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa. Posti käy leikkaan ruohon kesät talvet.

Vierailija
60/169 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivareita on joka lähtöön. Pihani on isompi kuin uusissa omakotitaloissa. Olen asunut kaikissa talotyypeissä. Rivari on paras, toki riippuu naapureista ja taloyhtiöstä. Mutta ilman muuta haluaisin pienen pihan. Inhoan pihatöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme