Luojan kiitos en asu omakotitalossa
Taas se valitus pihatöistä alkoi,niin järkyttävää kun tuntitolkulla joutuu rempoa ruohonleikkuria,trimmeriä, no nyt laite meni rikki,bensaa pitää hakea. Valivali ei ehdi muuta tehdä.
Niin vaikeelta kuulostaa tutun elämä. Itse asun rivitalossa huoltoyhtiö hoitaa hommat,minä otan aurinkoa terassillani.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Niin onhan molemmissa asumismuodoissa hyvät puolensa. Itse asun rivarissa, mutta jos olisi varaa, niin valitsisin omakotitalon. Kaipaisin enemmän omaa rauhaa ja olisin valmis leikkaamaan nurmikkoa yms sen takia. Toisaalta taas pidän siitä, kun voi vaan ilmoittaa huoltoon, jos joku hajoaa ja huoltomiehet käy maksutta hoitamassa homman.
Vai maksutta 😄😄😄
Meillä ei ole yhtään nurmikkoa. Kukkapenkkejä uusin tänä vuonna, edellisestä kierroksesta on yli 10 vuotta. Ihan niin vaikeeta kuin haluaa vaikeusastetta itse tehdä. Marjapensaat on ehkä ainoa pakkopulla, itselle riittäisi hakea aamusin jogurttiin marjat, mutta mies haluaa riipiä ne viimeistä myöden pakkaseen.
Itse hankkisin robottoruohonleikkurin jos olisi varaa omakotitaloon.
No ehkäpä se on sun tutulle vaikeeta, ei se kaikille oo.
Omakotitalossakin voi ihan hyvin vaikuttaa niiden pihatöiden määrään. Kun ei laita mitään kukkia ja muita istutuksia, ei niitä tarvitse hoitaakaan. Meillä menee noin 2h/vko kun ruoho leikataan, mitään muuta ei tarvitse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se mukavaa puuhailla jotain eikä vaan lojua netfliksin äärellä turpeana päivästä toiseen, enkä todellakaan tiedä tyhmempää touhua kuin auringonotto. Ihosyöpäriski on liian suuri enkä onneksi edes tykkää maata auringonpaahteessa, varjoon mieluusti hakeudun.
Se, että sinä et keksi mitään tekemistä, on surullista.
Asun itse kerrostalossa. Jos olisi piha, niin se olisi riesa. Kauniina aurinkoisina päivinä lähden pyöräilemään, rannalle, retkelle, uimaan, melomaan, kaupungille, kirpparille, kirjastoon, kahvilaan, ystävien luokse. Olen poissa kotoa tuntikausia. Tämä ei onnistuisi mitenkään, jos olisi pakollisia pihatöitä, jotka veisivät paljon aikaa. Ettekö te omakotitaloasukkaat liiku kotoa koskaan mihinkään?
😄 Eipä niitä pihahommia tarvitse joka päivä tehdä, ei edes joka viikko. Ihan hyvin voimme olla mökilläkin vaikka monta viikkoa.
Eikö sulla ole edes mökkiä?
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossakin voi ihan hyvin vaikuttaa niiden pihatöiden määrään. Kun ei laita mitään kukkia ja muita istutuksia, ei niitä tarvitse hoitaakaan. Meillä menee noin 2h/vko kun ruoho leikataan, mitään muuta ei tarvitse tehdä.
Höh, ei kukista tartte vaivaa olla. Esimerkiksi perennoja ei tarvitse hoitaa juuri ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse hankkisin robottoruohonleikkurin jos olisi varaa omakotitaloon.
Se tekee esimerkiksi siilille vaikeita vammoja. Eikä sovi jos on pihalla ulkoilevia lemmikkieläimiä.
Luojan kiitos asun omakotitalossa!
Voi omakotitaloonkin ottaa huoltoyhtiön huolehtiin .
Olen asunut kerrostalossa ja rivitalossa, mutta kyllä omakotitalo on kaikkein paras asumismuoto. Tykkään pihatöistä. Tänään heti aamusta olen laittanut kasvimaita kuntoon, ulkoiluttanut taimia ja käärin hallaharsot pois päiväksi kasvihuoneesta tomaattien päältä. Nyt tulin lounastamaan ja kohta lähden siemenien kanssa kasvimaan suuntaan. Vuorossa juuresten kylvö. Iltapäivällä koukkaan äidin kyytiin ja lähdetään puutarhalle kesäkukkia ostamaan.
Ensimmäiset ruohosipulit ja lipstikat on jo maisteltu, tein lipstikkasuolaa ja ruohosipulituorejuustoa. Nokkosia kerään kun ehdin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se mukavaa puuhailla jotain eikä vaan lojua netfliksin äärellä turpeana päivästä toiseen, enkä todellakaan tiedä tyhmempää touhua kuin auringonotto. Ihosyöpäriski on liian suuri enkä onneksi edes tykkää maata auringonpaahteessa, varjoon mieluusti hakeudun.
Se, että sinä et keksi mitään tekemistä, on surullista.
Asun itse kerrostalossa. Jos olisi piha, niin se olisi riesa. Kauniina aurinkoisina päivinä lähden pyöräilemään, rannalle, retkelle, uimaan, melomaan, kaupungille, kirpparille, kirjastoon, kahvilaan, ystävien luokse. Olen poissa kotoa tuntikausia. Tämä ei onnistuisi mitenkään, jos olisi pakollisia pihatöitä, jotka veisivät paljon aikaa. Ettekö te omakotitaloasukkaat liiku kotoa koskaan mihinkään?
😄 Eipä niitä pihahommia tarvitse joka päivä tehdä, ei edes joka viikko. Ihan hyvin voimme olla mökilläkin vaikka monta viikkoa.
Eikö sulla ole edes mökkiä?
Mökki on. Olen luopumassa siitä, koska riesa se on sekin. Siellä on pakko käydä, kun sellainen on ja mökkityöt on tehtävä. Mieluummin maksan vapaudesta ja teen mitä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Rivarissa oli ihan hirveetä asua, naapurien mukulat melusi heti ulko-oven takana ja naapurit kyyläs ja kyttäs sen minkä ehtivät. Nyt on ihanaa, kun pihassa saa olla rauhassa ja vaikka ajaa sitä nurmikkoa. Se on mukavaa puuhaa.
Juuri näin. Asuin vuoden rivarissa. Omakotitalosta muutin. Naapurissa asui joku vanha äijä, joka syöksyi tuon tuosta jotain viini-illallisia ehdotteleman, tonki roskiksia ja tutki mitä sinne oli heitetty. Toinen naapuri valitti koirastani, joka 2 yönä haukkui. Kolmatta eivät kuulemma valvo. Taloyhtiön lapset ajoivat kokopäivätoimisesti rivaria ympäri potkulaudoilla. Olohuoneen ikkunan alta lenkkeili noin 1000 ihmistä päivässä. Alle vuodessa oli paperiseinät repinert hermoni riekaleiksi js myön kämpän pois. Paras päätös ikinä.
Vihaan täällä rivarissa asumista. Naapurit metelöi ja kyttää, pihalla ei saa olla omassa rauhassa kun tila on minimaalinen ja naapurien pihat on ritirinnan. Kaikki kuuluu sinne ja sieltä tänne. Sisätiloissakin naapurin kälätys kuuluu seinän läpi. Yksityisyys on olematonta.
Nurmikkoa pitäisi kuitenkin leikata omalla vuorolla ja osallistua talkoisiin. Tietysti omakotitalossa on enemmän hommia, mutta mieluummin voisin ne ottaa jos vaihtoehtoisesti saa omaa rauhaa ja yksityisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Voi omakotitaloonkin ottaa huoltoyhtiön huolehtiin .
Niin voi. Tilasin ruohonleikkuun ja trimmeröinnin, kun käsi paketissa ei oikein onnistunut itse tehdä, enkä halunnut pihan viidakoituvan. Oli niin onnistunut kokeilu, että saavat hoitaa tämänkin kesän kokonaan ruohonleikkuun, vaikkakäteni onkin jo kunnossa. Helppoa, eikä kovin kallistakaan.
Minä olen ulkoistanut ruohonleikkuuni naapurin mopojonnelle. Bensarahn eteen tekee hyvinkin tunnollisesti piahtöitä myös muille naapureille.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut kerrostalossa ja rivitalossa, mutta kyllä omakotitalo on kaikkein paras asumismuoto. Tykkään pihatöistä. Tänään heti aamusta olen laittanut kasvimaita kuntoon, ulkoiluttanut taimia ja käärin hallaharsot pois päiväksi kasvihuoneesta tomaattien päältä. Nyt tulin lounastamaan ja kohta lähden siemenien kanssa kasvimaan suuntaan. Vuorossa juuresten kylvö. Iltapäivällä koukkaan äidin kyytiin ja lähdetään puutarhalle kesäkukkia ostamaan.
Ensimmäiset ruohosipulit ja lipstikat on jo maisteltu, tein lipstikkasuolaa ja ruohosipulituorejuustoa. Nokkosia kerään kun ehdin.
Hyvä jos tykkäät! Minulle tuo olisi painajainen.
Heräsin tänään klo 10, luin lehden ja söin aamupalaa. Nyt valmistaudun 2-3 tunnin pyörälenkkiin ystävän kanssa, jonka pääteeksi haemme lounasta läheisestä ravintolasta. Illalla jatkan maalausharrastustani. Jos joutuisin käyttämään aikani pihatöihin, niin en ehtisi tehdä minulle mieluisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Saahan ne hommat ulkoistaa omakotitalossakin.
Kerettiläistä. Omakotitalon idea on se, että tehdään itse ja säästetään. Ja mitä someen sitten postattaisiin, jos sinne ei voi enää luetella tekemiään työtehtäviä?
Mikään ei estä ostamasta huoltomiespalveluita omakotitaloon. Meillä käy mökkitalkkari mökillä kun olemme poissa.
Saahan ne hommat ulkoistaa omakotitalossakin.
Ei ne ilmaisia ole rivariasukkaallekaan.