Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luojan kiitos en asu omakotitalossa

Vierailija
29.05.2021 |

Taas se valitus pihatöistä alkoi,niin järkyttävää kun tuntitolkulla joutuu rempoa ruohonleikkuria,trimmeriä, no nyt laite meni rikki,bensaa pitää hakea. Valivali ei ehdi muuta tehdä.
Niin vaikeelta kuulostaa tutun elämä. Itse asun rivitalossa huoltoyhtiö hoitaa hommat,minä otan aurinkoa terassillani.

Kommentit (169)

Vierailija
161/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät B-luokan pubiruusut ulisee. Menkää järsimään sitä näkkäriä ja juomaan päiväkaljaa sinne homeiseen kellarikomeroonne ja jättäkää oikeasti 1.luokan kansalaiset nauttimaan kesästä täydellisissä omakotitaloissaan. Kiitos. ❤️

Hyväksykää se tosiasia, että teillä ei ikinä ole varaa näihin mukavuuksiin ja se on kuulkaa mussukat vain omaa syytä, tarkemmin sanottuna laiskuutta.

Olet varmaan meidän naapuri? Naama kuin petolinnun perse ja asenne syvältä.

Vierailija
162/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SUurin osa teistä mammuleista asuu omakotitalossa ihan vaan siksi, että miehen siivellä sinne olette "päässeet". ELi suurin piirtein vanhempien omakotitalosta ukkokullan omakotitaloon. En nyt hirveästi tuollaisella lähtisi leijumaan! 

Itse en ole ukkoa tai omakotitaloa halunnut - toki jälkimmäisen saisin omin avuinkin, mutta viihdyn kerrostalon ylimmässä kerroksessa. Inhoan istuttamista ja kitkemistä ja kaikkea pihasavottaa, joten hyvä näin. 

Ihan itse olen oman osuuteni maksanut tästä talosta. Sen lisäksi mun puussista suurin osa autotallista ja lasitetusta terrassista, mies toki osaa rakentaa mutta minä maksoin tarvikkeet. Olet vain kateellinen. Katkeruutesi on jo liian läpinäkyvää, itsepä siitä kärsit, ei kukaan muu.

No vau sentään, ihan puolet olet maksanut? Eli jos teillä on joku käpynen 200 000 talo jossain Juupajoella, sun sijoituskyvykkyys on ollut sata tonnia. Mietipä nyt, jos osaat, miten olisi käynyt, jos olisit itteksesi lähtenyt hankkimaan omakotitaloa sillä sadalla tonnillasi? Olisikohan irronnut? Tuskin käteisellä operoit. Omin voimin se sun unelmien työleiri löytyy jostakin Pudasjärven rämeiköistä, ja muistathan, että mitä syrjemmässä, sitä takuuvarmemmin tarttet toisen rahareiän eli auton. 

Kuten sanottua, en kärsi kerrostaloasumisesta, en todellakaan. Vietin nuoruuteni maatalossa - tunturit, järvet ja metsät kivenheiton päässä, mutta enpä haluaisi moista nyt aikuisena. Onneksi opiskelin ja työnteko on kannattanut - oletko itse koskaan kokeillut? Eipä siinä, hauskaa kesää nuupahtavien orvokkien ja hyttysten kanssa!

Kuulostaakin siltä että sulla on kaikki asiat todella hyvin. Ihan tulee fiilis että olet tasapainossa sen kans miten elämä on kuljettanut. Edellinenhän ei maininnut minkä arvoinen talo on tai mikä hänen koulutuksensa on. Teet tuollaisia outoja katkeruuteesi perustuvia oletuksia muiden tilanteista ja elämästä. Vielä sanon että auto ei mielestäni ole mikään älytön rahareikä, mutta kukin katsoo oman varallisuutensa mukaan.;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhaa kaipaavalle kerrostalo ei ole oikea paikka, joten muutan mahdollisimman pian omakotitaloon. Sopii paremmin tällaiselle viherpeukalolle. Nurmikkoakaan ei ole pakko perustaa, vaan tilalle voi keksiä jotain hyödyllisempää. 

Vierailija
164/169 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin onhan molemmissa asumismuodoissa hyvät puolensa. Itse asun rivarissa, mutta jos olisi varaa, niin valitsisin omakotitalon. Kaipaisin enemmän omaa rauhaa ja olisin valmis leikkaamaan nurmikkoa yms sen takia. Toisaalta taas pidän siitä, kun voi vaan ilmoittaa huoltoon, jos joku hajoaa ja huoltomiehet käy maksutta hoitamassa homman.

Ei ne maksutta käy. Kyllä sinä sen vastikkeessa maksat. Niinkuin kaikki muutkin taloyhtiössäsi.

Vierailija
165/169 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki jankkaa ruohon leikkaamisesta.

Esim. meidän okt-alueella hyvin vähän on kellään nurmikoita.

Tontit kalliota ja jossain kolossa havukasveja tai maanpeittokasveja.

Talvela lumitöitä max 5m autotallilta auratulle tielle.

Meillä on kakkosasuntokin saman tyyppisessä maastossa.

Jos meillä olisi nurmikkoa, niin meillä olisi työnnettävä ruohonleikkuri, niin voisi ilmaiseksi kuntoilla sen verran.

Vierailija
166/169 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin onhan molemmissa asumismuodoissa hyvät puolensa. Itse asun rivarissa, mutta jos olisi varaa, niin valitsisin omakotitalon. Kaipaisin enemmän omaa rauhaa ja olisin valmis leikkaamaan nurmikkoa yms sen takia. Toisaalta taas pidän siitä, kun voi vaan ilmoittaa huoltoon, jos joku hajoaa ja huoltomiehet käy maksutta hoitamassa homman.

Ei ne maksutta käy. Kyllä sinä sen vastikkeessa maksat. Niinkuin kaikki muutkin taloyhtiössäsi.

Totta, mutta se hyvä puoli että nuo maksut kerätään pikkuhiljaa  ,vaikka nyt maksaakin  hieman enemmän loppujenlopuksi.

Harva omakotitalossa asuja säästää erikseen talon huoltoa varten.

Vierailija
167/169 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään enään muuta omakotitaloon. 2009 rakennutin uuden talon. 2013 myin pois ja muutin maalle rivitaloon :)

Vierailija
168/169 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, omakotitalojen (kuten muidenkin kotien) laaduissa ja hinnoissa on valtavasti eroja. Joku hometönö Heinolassa ei hirveästi herätä kateutta. :D

Niitä hometönöjä löytyy kerrostaloissakin, ja se se vasta masentavaa onkin.

Vierailija
169/169 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin mielestä kaikenlainen keskustelu on valittamista ja itkemistä. Jos on vaikka levittänyt 40 tonnia multaa puutarhaansa ja kehtaa kehaista että olipa urakka, niin se on jollekin valittamista ja itkemistä. Me ollaan vaan niin rajoittuneita, itse kukin tavallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi