Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se niin kauhean vaarallista, jos lapsi nyt vähän kastuu tuolla ulkona kun

Vierailija
11.07.2025 |

äsken sai taas ihmetellä, kun taloyhtiön pihalla nätisti sateen jälkeen keinumassa n. 7-8-vuotias, niin kurahousut jalassa, kurarukkaset käsissä, ja lämpötila kuitenkin jo lähellä 20 astetta.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan vaarallista, mutta kivempi istua märässä keinussa ja ottaa käsillä kiinni märistä köysistä kun on sopivat varusteet.

Vierailija
2/38 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ap:n mielestä olisi pitänyt olla päällä? revityt farkutko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiiiiin? Jos on märkää, tietysti kurikset. Jos on lämmintä ei sitten vaan laita kuriksien alle liikaa vaatetta.

Vierailija
4/38 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan vaarallista, tulee keuhkokuume ja vaikka mitä.

Vierailija
5/38 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt, miten ennen pärjättiin. Alakoululaisena minulla ei ollut koskaan sadetakkia tai sateenvarjoa. Kumisaapppat olivat ainoa sadevaruste. Silti kuljettiin koulu atkat pyörällä tai jalan.

Vierailija
6/38 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt, miten ennen pärjättiin. Alakoululaisena minulla ei ollut koskaan sadetakkia tai sateenvarjoa. Kumisaapppat olivat ainoa sadevaruste. Silti kuljettiin koulu atkat pyörällä tai jalan.

Olisiko niin, että silloin dinosaurusten aikaan, kun sinä kävit koulua, kuravaatteet oli tosi kökköjä paksuja, eikä niitä siksi käytetty kovin usein. Mutta nykyään muovikankaat on paljon kevyempiä ja mukavampia lapsen käyttää, siksi aloituksen kaltaisessa tilanteessa ne on voi hyvin pukea.

Vierailija
7/38 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli alakoululaisena kumisaappaat, sateenvarjo sekä sadetakki jos satoi. 

90-luvun lapsi.

Vierailija
8/38 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, taitaa olla sinun päikkäreiden aika. 

Vierailija
9/38 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti sen keinun kuivaa jollain rätillä, ei tarvi kurahousuja käyttää.

Vierailija
10/38 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se että oma sukupolvi on elänyt aikuiseksi saakka kun meillä tarhaiän ylittäneitten sadevaruste oli yhtä kuin kumisaappaat. Niissäkin usein reikä tai pari. Kun kastuttiin käytiin kotona hakemassa kuivaa ylle tai ei käyty. Aikansa kun malttaa niin kuivuihan ne vaatteet siinä päällä😂 Nojoo, harvoin kaatosateessa sentään seistiin. Mutta pieni tihku tai kevyt kesäsade ei vauhtia hiljentänyt. 

Vierailija
11/38 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiiiiin? Jos on märkää, tietysti kurikset. Jos on lämmintä ei sitten vaan laita kuriksien alle liikaa vaatetta.

jumankekka, nyt on kesä...kurikset... tsissus

Vierailija
12/38 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin paineli omanikin pihalla ilman kuriksia, sitten vaan illalla kuivaa päälle.

Ihan terve aikuinen on!

Vierailija
13/38 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen muinoin kesä kuivas minkä kastelikin. Jos oli oikein kosteaa eli satoi kaatamalla otettiin kaikki vaatteet pois ja juostiin alasti, jos oli saatu ihan uusi uimapuku eikä serkun vanhaa puettiin se ja uitiin sateessa. 

Vierailija
14/38 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se että oma sukupolvi on elänyt aikuiseksi saakka kun meillä tarhaiän ylittäneitten sadevaruste oli yhtä kuin kumisaappaat. Niissäkin usein reikä tai pari. Kun kastuttiin käytiin kotona hakemassa kuivaa ylle tai ei käyty. Aikansa kun malttaa niin kuivuihan ne vaatteet siinä päällä😂 Nojoo, harvoin kaatosateessa sentään seistiin. Mutta pieni tihku tai kevyt kesäsade ei vauhtia hiljentänyt. 

Onko tämä oikeasti joku sukupolvi juttu? Jos mietin omia tuttuja, siis muita alle 30v äitejä, joilla tuon ikäisiä lapsia, sanoisinpa että esim. sateen jälkeen jos mennään leikkipuistoon, kyllä suurimmalla osalla lapsista on silloin kurahousut jalassa ja viileämmällä kurarukkaset myös, ihan normaalia pukeutumista ainakin tässä minun tuttujen joukossa.

Vierailija
15/38 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 ja 6 -vuotiaat lähtee ihan itsekseen ulos vesisateeseen kesämekoissa ja krokseissa. Sisällä sitten vaihtavat vaatteet. Kattoo sit syksyllä niitä kuravaatteita.

Vierailija
16/38 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella on jotain, miksi ei saisi vilustua.

Vierailija
17/38 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 3 ja 6 -vuotiaat lähtee ihan itsekseen ulos vesisateeseen kesämekoissa ja krokseissa. Sisällä sitten vaihtavat vaatteet. Kattoo sit syksyllä niitä kuravaatteita.

No ei meilläkään kesähelteillä käytetä, mutta viileämmällä kyllä.

- 14

Vierailija
18/38 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä oikeasti joku sukupolvi juttu? Jos mietin omia tuttuja, siis muita alle 30v äitejä, joilla tuon ikäisiä lapsia, sanoisinpa että esim. sateen jälkeen jos mennään leikkipuistoon, kyllä suurimmalla osalla lapsista on silloin kurahousut jalassa ja viileämmällä kurarukkaset myös, ihan normaalia pukeutumista ainakin tässä minun tuttujen joukossa.

Ehkä, sillä minun havainto on myös se, että päiväkodissa ja eskarissa on paljon tiukempi linja nyt kuin silloin, kuin itse kävin niitä. Olen aika varma, että eskariaikana minulla ei ollut kuin kumpparit, ei todellakaan kurahousuja. Mutta nyt eskaria käyneellä oli vielä keväällä ihan arkipäiväistä se, että jos oli vähänkin kosteaa pihalla, automaattisesti kaikille kurahousut, kumpparit, kurahanskat.

Vierailija
19/38 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän siitä, miten lähellä +20 tuolloin oli. Kostea ja +15 on vielä ihan ok kuriksille, mutta +20 en enää pukisi noin.

Vierailija
20/38 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuorittomat versiot varmaankin? Vuorilliset olisi liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi