Olen sortumassa hiusten värjäykseen
Yli vuoden oman värin kasvatuksen jälkeen. Nyt tarvittaisiin tsemppiä etten mene tekemään sitä virhettä uudestaan. Listatkaa syitä miksei värjääminen kannata ja mitä hyviä puolia näätte luonnollisissa hiuksissa!
Kommentit (11)
Ei tarvitse värjätä itse kk välein tai vielä pahempaa: varata kampaaja, istua pari tuntia hikisessä nahkatuolissa ja maksaa itseään kipeäksi. Mulla oma väri, kampaajalle menee 17€ 3kk välein. Tukka hyvässä kunnossa, latvat ei kuivu niinkuin värjätyissä. Ja ei ongelmaa väriaineen jumittumisesta hiusrajaan pariksi päiväksi värjäämisen jälkeen. Ja oma väri on luonnollisin ja parhaimman näköinen, sopii ihoon, silmiin ja kulmakarvoihin.
Onko sulla minkälaiset hiukset? Raidoitus värjättyyn hiukseen (ei kasvaneeseen osaan), saattaa näyttää hyvältäkin jos värjätty hius on sulla nyt tummempi kuin oma.
Hiuksiasi näkemättä ei oikein osaa neuvoa. Kyllästyttääkö kasvatus, vai eikö lopputulos ole toivottu? Voisiko vaihtelua saada ihan poispestävän sävyn myötä?
Minäkin kasvatin omaa vaaleaa ruskeaa mutta blondattua tukkaa yli puoli vuotta värjäämättä. Ihan alkuun värjäsin niin lähelle omaa kuin mahdollista ja annoin sitte olla. Oman värin kasvaessa enemmän esiin tulin siihen tulokseen, ettei se olekaan niin kiva. Jotenkin samea ja tunkkainen. Lisäksi käsittelemätön hius oli latteaa ja rasvoittui nopeammin. Päädyin laittamaan raitoja.
Joillain oma väri on ihana ja hiuslaatu parhaimmillaan käsittelemättömänä. En kuulunutkaan siihen joukkoon, joten tulen värjäämään hiuksiani jatkossakin.
Mulla on täysin oman värinen pitkä polkka. Väri sellainen vehnänvaalea, perus suomalainen kylmänsävyinen. Raidat ei tule kysymykseen, en halua vaaleampaa ja vaalennusaine hajottaa hiuksia enemmän kuin kestoväri. Olisin halunnut tumman kullanvaalean (sävy 7.3) tuomaan lämpöä viileään ihonsävyyni ja sinisiä silmiä esille. Toisaalta olis varmaan jatkuvasti "harmaa" juurikasvu. Ne myrkyt myös mietityttää.
- AP
Hiusvärit allergisoivat hitaasti, mutta varmasti.
Itselleni ei oma luonnollinen hiustenväri sovi, siksi värjään.
Helppo oli olla vuoden päivät värjäämättä, mutta lopulta väsähdin katsomaan väljähtänyttä lookiani ja nyt taas värjään.
Voithan sä kokeilla kevytväriä, lähtee pesussa ajan kanssa pois. Jos tykkäät niin voihan sitä sit värjätä kestovärilläkin. Toki siinä on se, että hiusvärit saattaa allergisoida ja joudut värjäyskierteeseen. Raidoituksella saat sen riskin vältettyä, eli voihan raidoittaa myös tummalla kullansävyllä.
En ole värjännyt varmaan 10 vuoteen. Aika paljon rahaa säästynyt ja välttynyt turhilta kemikaaleilta. En nää värjäämisessä oikein mitään ideaa. Yleensä kaikille sopii se oma luonnollinen väri. Ei tarvitse miettiä juurikasvua tai muuta.
Kiitos tähänastisista vastauksista! Tosiaan tuo allergiariski ja syöpää aiheuttavat kemikaalit taitaa nyt riittää syyksi pidättäytyä värjäämisestä. Olen testaillut erilaisia colormaskeja ja ne kyllä tuo kivasti lämpöä hiuksiin hetkeksi, eikä tarvitse kuitenkaan sitoutua värjäämiskierteeseen. Kai se on myös näkökulmastakin kiinni, miten omaan väriin suhtautuu. Toisina päivinä näyttää villasukalle ja toisinaan ihan kivalle ja tulee mieleen eloveena. Luonnollisuus on muuten mulle tärkeää, en käytä esim. Meikkiä, joten taidan nyt jättää radikaalin värjäysteon tekemättä ja nauttia helpoista pese ja pidä -hiuksista!
- AP
Eihän niitä hiuksia kokonaan tarvitse värjätä, jos haluaa piristää, voi ottaa joko raitoja tai kiiltokäsittelyn tai sävytyksen, jotka kuluvat pois. Ei enää tarvitse kypärävärjäystä, vaan kaikenlaista helppohoitoisia käsittelyjä löytyy.
Miksei niitä hiuksia voi piristää? Käytäthän meikkiäkin.
Mä olin kasvattanut puoli vuotta omaa väriä, näytti vaan niin harmaalta siis maantien harmaalta. Menin sitten itse vaalentamaan juuren, kyllä kaduttaa!!!!!kasvatus lähtee uudestaan nyt.