Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luojan kiitos en asu omakotitalossa

Vierailija
29.05.2021 |

Taas se valitus pihatöistä alkoi,niin järkyttävää kun tuntitolkulla joutuu rempoa ruohonleikkuria,trimmeriä, no nyt laite meni rikki,bensaa pitää hakea. Valivali ei ehdi muuta tehdä.
Niin vaikeelta kuulostaa tutun elämä. Itse asun rivitalossa huoltoyhtiö hoitaa hommat,minä otan aurinkoa terassillani.

Kommentit (169)

Vierailija
1/169 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onhan molemmissa asumismuodoissa hyvät puolensa. Itse asun rivarissa, mutta jos olisi varaa, niin valitsisin omakotitalon. Kaipaisin enemmän omaa rauhaa ja olisin valmis leikkaamaan nurmikkoa yms sen takia. Toisaalta taas pidän siitä, kun voi vaan ilmoittaa huoltoon, jos joku hajoaa ja huoltomiehet käy maksutta hoitamassa homman.

Vierailija
2/169 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lopu bensa, kun on työnnettävä leikkuri ja vain pieni nurmipläntti, jota ilokseni leikkaan ilman, että leikkurin katku tai melu haittaisi.  Lopulla osaa tonttia on muuta kasvillisuutta, kuten maanpeitekasveja, pensaita, puita ja kukaniittyä.

Omakotitalossa asuva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/169 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Asut AP Jakomäessä sossun kämpässä.

Vierailija
4/169 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin onhan molemmissa asumismuodoissa hyvät puolensa. Itse asun rivarissa, mutta jos olisi varaa, niin valitsisin omakotitalon. Kaipaisin enemmän omaa rauhaa ja olisin valmis leikkaamaan nurmikkoa yms sen takia. Toisaalta taas pidän siitä, kun voi vaan ilmoittaa huoltoon, jos joku hajoaa ja huoltomiehet käy maksutta hoitamassa homman.

Niin, tai siis maksat vastikkeessa sen huoltomiehen työn. Myös sen, kun käyvät naapureilla.

Vierailija
5/169 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin, ilmaiseksi käyvät.

Vierailija
6/169 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä löytyy noita valittajia,ei jaksa kun töitten jälkeen taas alettava pihaa repimään siinä se viikonloppu taas meni itkijöitä.

Vierailija
7/169 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin, ilmaiseksi käyvät.

:D

Vierailija
8/169 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Meille tää on ihan taivas, 2-8h päivässä könytään pihalla näin kesällä. Kun ei mitään muuta keksitty niin uusitaan parhaillaan terassia, entinen 5v vanha. Valmistuu huomenna juuri sopivasti ennen ylppäreitä

Vierailija
9/169 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarissa oli ihan hirveetä asua, naapurien mukulat melusi heti ulko-oven takana ja naapurit kyyläs ja kyttäs sen minkä ehtivät. Nyt on ihanaa, kun pihassa saa olla rauhassa ja vaikka ajaa sitä nurmikkoa. Se on mukavaa puuhaa.

Vierailija
10/169 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mukavaa puuhailla jotain eikä vaan lojua netfliksin äärellä turpeana päivästä toiseen, enkä todellakaan tiedä tyhmempää touhua kuin auringonotto. Ihosyöpäriski on liian suuri enkä onneksi edes tykkää maata auringonpaahteessa, varjoon mieluusti hakeudun.

Vierailija
11/169 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, Ap on uskaliaasti erilainen. Yleensä palstalla haukutaan kerrostalot alimpaan syöveriin kun naapurit sitä ja tätä. Itse olen asunut sekä omakotitalossa että kerrostalossa. Kummassakin on puolensa. Lapsen synnyttyä muutettiin puolison kanssa omakotitalon ja olen monta ketaa siunannut että hyvä ratkaisu, kun muuten se mekastus olisi ajanut meidät varmaan häätöön. Omassa talossa lapsen mesoaminen ei haittaa ja ei tarvitse ilon hetkiä hyssytellä. Onhan tämä kyllä työleiri verrattuna kerrostaloon, sen myönnän. No, ehkä sitten takaisin betonikuutioon kun lapsi lentää pesästä. :)

Vierailija
12/169 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että huoltomiehet tekevät ilmaiseksi työtä.

Vierailija
13/169 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tuntia tänään oltiin pihatöissä. Mies leikkasi nurmikon, ja pesi ison terassin. Minä nypin voikukkia, rikkaruohoja, ja "mylläsin" kaikki kukkapenkkimme. Sen jälkeen kylmä siideri , miehelle kylmä olut, Aivan ihanaa katsella käden jälkiä.

Vierailija
14/169 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töistä löytyy noita valittajia,ei jaksa kun töitten jälkeen taas alettava pihaa repimään siinä se viikonloppu taas meni itkijöitä.

Mitä nää valittajat ja itkijät sitten vapaa-ajallaan muuta tekisivät? Pihalla on kivaa ja saa hyötyliikuntaa. Valittavat ehkä vain saadakseen betonikuutiolaiset kateellisiksi. 

Vierailija
15/169 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan omakotitalossa, ollaan kyllä asuttu nuorempana niin kerros-, luhti-, kuin rivitalossakin. En enää kyllä haluaisi joutua niihin laatikoihin ihmisten laatikoiden keskelle, ei tuo nurmikon leikkaaminen nyt niin kovin hankalaa ole, istuu vain 2-3h ja kieputtaa välillä rattia. Eikä pakko ole istutella kaikkea kierrettäviä puita, pensaita ja kukkia niin aika vähällä pääsee trimmeri kanssa otettavaa, jonkun terassin tms kävelee sen kanssa ympäri, olipa vaikeeta. Ja kun osan pihaa jättää metsämaaksi niin on kiva suoja vyöhyke naapuriin.

Nyt saa otettua vaikka alasti aurinkoa ja kunneltua omaa musiikkia (eikä naapurin...)

No tietysti linnut konsertoi vieressä.

Vierailija
16/169 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robottileikkuri 🥰

Vierailija
17/169 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se mukavaa puuhailla jotain eikä vaan lojua netfliksin äärellä turpeana päivästä toiseen, enkä todellakaan tiedä tyhmempää touhua kuin auringonotto. Ihosyöpäriski on liian suuri enkä onneksi edes tykkää maata auringonpaahteessa, varjoon mieluusti hakeudun.

Se, että sinä et keksi mitään tekemistä, on surullista.

Asun itse kerrostalossa. Jos olisi piha, niin se olisi riesa. Kauniina aurinkoisina päivinä lähden pyöräilemään, rannalle, retkelle, uimaan, melomaan, kaupungille, kirpparille, kirjastoon, kahvilaan, ystävien luokse. Olen poissa kotoa tuntikausia. Tämä ei onnistuisi mitenkään, jos olisi pakollisia pihatöitä, jotka veisivät paljon aikaa. Ettekö te omakotitaloasukkaat liiku kotoa koskaan mihinkään?

Vierailija
18/169 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.

Vierailija
19/169 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sen huoltomiehen tilattua omakotitaloonkin ja luultavasti halvemmalla kuin mitä kommuuni asukkaat maksavat. Mulla robotti leikkaa nurmen ja omakoti talkkari kolaa lumet talvisin. Minäkin otan aurinkoa terassillani, tosin ilman että 10m päässä aidan takaa tirkistelisi naapuri.

Vierailija
20/169 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Meillä käy puutarhuri kerran viikossa, hoitaa myös uima-altaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan