Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

aborttien saantia saataisiin tiukentaa

Vierailija
08.08.2008 |

Tää on tosi julmaa tää elämä nykyään kun lapsiakin saa tappaa. Ymmärrän että on joitain todellisiakin syitä olemassa,mutta minusta pitäisi ottaa käytäntö että abortin saa vain jos raskaus on paha riski äidille tai jos äiti on tosi nuori ja kykenemätön synnyttämään esim 10 vuotias tai 13 sekä jos lapsi on todella pahasti vammainen.Muissa tapauksissa ei saisi aborttia vaan olisi pakko pitää lapsi ja synnyttää se. Sitten voisi viettää lapsen kanssa ne sairaalassa olo päivät jonka jälkeen lapsen voisi antaa adoptioon jos sitä ei halua. Sitten nämäkin lapset saisivat uuden kodin koska nykyään on niin paljon lapsettomia ja nämä äidit jotka antaisivat lapsen pois oppisivat että seksistä voi olla seurauksena lapsi ja siitä ei noin vaan päästä eroon ainakaan ihan heti.Tämä myös lisäisi mahdollisuuutta että äidit haluaisivatkin pitää lapsen.Näin säästyisi monen lapsen henki!Tosin se saattaisi lisätä itsemurhia.

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minä toivon, että sodat loppuisivat, köyhyys, sairaudet ja kaikenlainen julmuus loppuisi. Mutta eihän tuo ole lainkaan realistista. Eiköhän lähes kaikki ihmiset toivo tuollaisia asioita.

Me elämme kuitenkin tässä maailmassa. On yhtä realistista odottaa, että ihmiset pystyisivat huolehtimaan ehkäisystä kuin, että kaikki alkoholistit paranisivat, lihavat laihtuisivat ja tupakkaa ei enää poltettaisi.

Vierailija
62/119 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viitsi käyttää ehkäisyä ja paneskelevat ympäriinsä. Sitten kuitenkin olette sitä mieltä, että nämä samaiset naiset, joilla ei ole alkeellistakaan kykyä vastuuseen eikä omankaan elämänsä hallintaa, voisivat olla äitejä. Ne ihmiset, jotka tekevät kerta toisensa jälkeen abortteja, ovat useimmiten itse hakattuja/hylättyjä/hyväksikäytettyjä/ei-toivottuja. On enemmän kuin toivottavaa etteivät he koskaan tule itse äideiksi.

Mua kauhistuttaa tämä vaatimus, että aborttia pitäisi rajoittaa, koska se todellakin lisäisi eikä vähentäisi kärsimystä. Myös niitten lasten, jotka joutuisivat näitten epävakaitten ihmisten perheisiin. Lukekaa psykologiaa, psykiatriaa. Ihmiset on hirveän tietämättömiä näistä asioista ja siitä mitä merkitsee lapsen psyykelle se ettei ole kunnollista vanhemmuutta. Vankilat on täynnä siitä todisteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

solumöykkyjen puolesta.

Vierailija
64/119 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista lapsista pitää huolehtia. Kyllä siellä kohdussa on jo ihan oleva ihminen. Ei ole ollenkaan samantekevää miten käy ihmisille. Huostaanotto, sijoitus, adoptio. Paljon parempia vaihtoehtoja kaikki kuin kuolema. Tunnen monta korkealle koulutettua elämästään nauttivaa ihmistä jotka on huostaanotettu ja sijoitettu hyviin koteihin. Ei aina tarvitse olla biologinen vanhempi joka huolta pitää.

Vierailija
65/119 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan fasistisia nämä siivettömän keinot taistella solumöykkyjen puolesta.

Viis elävistä jo olevassa olevista ihmisistä. Heitä saa kohdella ihan miten vaan. Kunhan sikiö saadaan maailmaan, se on tärkeintä. Siitä viis, miten sille sen jälkeen käy.

Vierailija
66/119 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silti ajattelen, että välillä on kuolema parempi kuin elämä. Tämä koskee lapsia, aikuisia ja sikiöitä. Varmasti turhia abortteja tapahtuu myös (siis vanhemmat olisivat aivan kykeneviä kohtuulliseen vanhemmuuteen), mutta aborttien saamisen tiukentaminen aiheuttaisi liikaa kärsimystä liian monelle lapselle ja aikuiselle. Tyyliin: parempi tappaa viisi ihmistä kuin kiduttaa ja tappaa kymmenen ihmistä.

Vierailija
67/119 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sairastuin masennukseen kun oli 11v ja puolet elämästäni on mennyt siksi pilalle. Itsemurhaakaan ei voi tehdä, koska se aiheuttaisi niin hirveää tuskaa läheisilleni. Joskus pahimpina hetkinä olen miettinyt, kuinka minut olisi jo armollisesti lopetettu, jos olisin koira.

En missään nimessä haluaisi olla vammainen.

Kaikilla on lapsilla pitäisi olla oikeus syntyä toivottuina ja terveinä.

Vierailija
68/119 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen satoja nuoria ja nuorisovankilassa istuvia ei-toivottuja lapsia. Kaikilla risainen tausta. Monet itkevät "miksi synnyin tähän kurjuuteen".

Vaikka sinä olisit miten hyvässä sijoituskodissa jättää se jälkeensä trauman. OLEN EI TOIVOTTU. Tulin tähän maailmaan ei toivottunna. Kritiikkiä on alkanut satamaan ulkomailta adoptoiduista lapsista. Kymmenettuhannet aikuistuneet lapset etsivät juuriaan. Heillä on trauma josta he kärsivät koko elämän ajan. Suomi on hyttysen kakka näiden ongelmien mittapuussa. Onneksi meillä on oikeus ja mahdollisuus aborttiin. Sano minulle kuka nämä ei toivotut ottaisi vastaan jos aborttia ei olisi.

Huomaatko miten paljon sinulta itseltä puuttuu inhimillisyyttä.

"Ehkäisyvalistus" siinäpä teille olisikin työsarkaa vaikeissa olosuhteissa.

On turha lyödä jo lyötyjä.

On niin äärettömän helppo parantaa ajatuksin maailmaa mutta teot jäävät tekemättä.

Vierailija
69/119 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitus kodin ulkopuolelle ei välttämättä tarkoita , että ihmisen koko elämä olisi tuhottu. Ihan päinvastoin. Minulla on täällä yksi sijoitettu lapsi ja olen ihan varma, että hän saa rakkautta ja hyväksyntää niin paljon kuin vain mahdollista. Häntä rakastavat niin omat kuin sijaisvanhemmatkin. Hän on suvun ympäröimä ja saa kasvaa turvallisissa oloissa. Tunnen monia muitakin sijoitettuja lapsia ja sijoitettujen lasten vanhempia. Inhimillisyyttä minussa on enemmän kuin monessakaan toisessa tänne kirjoittavassa mammassa. Minä myös teen ihan konkreettisesti jotain asioiden hyväksi. Koko maailmaa ei voi pelastaa, mutta jokainen voi omalta osaltaan miettiä tekojensa ja tekemättä jättämiensä seurauksia. Ei toivotuille lapsille löytyy aivan varmasti ottajia. Sen verran pitkään ihmiset adoptiojonoissa odottavat.

Vierailija
70/119 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanon, että omalla kohdallani abortti oli paras ratkaisu enkä luultavasti koskaan tule sitä suuremmin katumaan.

Olin pienen lapsen yh, seurustelemaan juuri alkanut. Söin pillereitä (säännöllisesti...) ja silti huomasin olevani raskaana. Elämä pienen lapsen kanssa oli ollut jo siihen asti kammottavaa, enkä todella olisi voinut toista vauvaa pitää. Varsinkaan siinä vaiheessa, kun tämän toisen "isä" raskaudesta kuultuaan sanoi, että enää halua jatkaa seurustelua.

JOS olisin joutunut pitämään toisenkin vauvan, meistä tuskin kukaan olisi kovin kauaa elänyt.

Vierailija
71/119 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joku olisi saanut paljon kaivatun lapsen.

Vierailija
72/119 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, missä massahysteriassa ihmiset elävät, kun kuvittelevat, että Suomen aborttilakia pitäisi tiukentaa. Ainoastaan Puolassa, Saksassa ja Espanjassa on tiukempi aborttilainsäädäntö. Suomalaisten tiukkana pitämä Irlannin aborttilaki on itse asiassa yhtä tiukka kuin Suomessa!

Vierailija
73/119 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ystäväni on tullut raskaaksi ilman ehkäisyä ja tehnyt abortin. Aloitti syömään pillereitä sen jälkeen, jotka sitten laiskuuksissaan lopetti ja kas kummaa - hän oli taas raskaana - ei kun aborttiin vaan!

Todella on tiukat lait joo!

Vierailija
74/119 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy abortteihin on sosiaaliset syyt. Ja sellaista syytähän ei meidän maassamme todelisuudessa ole. Että se siitä lain tiukkuudesta.

Vierailija
75/119 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy abortteihin on sosiaaliset syyt. Ja sellaista syytähän ei meidän maassamme todelisuudessa ole. Että se siitä lain tiukkuudesta.

Suomessa vaaditaan aina syy aborttiin, ja sosiaaliset syyt ovat yksi syy. En nyt ala tässä väitellä niiden todellisuudesta yhtään mitään. Mutta Suomea, Irlantia, Saksaa, Espanjaa ja Puolaa lukuunottamatta, kaikissa muissa Euroopan maissa saa abortin vain ilmoittautumalla siihen, EI TARVITA EDES SYYTÄ. Kannattaa hieman perehtyä asioihin, ennen kuin tulee laukomaan tuollaisia "se siitä lain tiukkuudesta" Antaa vain itsestaan tietämättömän vaikutelman.

Semmosta...

Vierailija
76/119 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tullut raskaaksi ja synnyttänyt 15-vuotiaana, en kyllä koe, että minun tai lapseni elämä olisi turmeltunut tai pilalla. Tietenkään ei ollut suunniteltu, mutta vastuuni kannoin ja hyvin menee!

Vierailija
77/119 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ystäväni on tullut raskaaksi ilman ehkäisyä ja tehnyt abortin. Aloitti syömään pillereitä sen jälkeen, jotka sitten laiskuuksissaan lopetti ja kas kummaa - hän oli taas raskaana - ei kun aborttiin vaan!

Todella on tiukat lait joo!

t. 84

Vierailija
78/119 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tampio ei osaa hoitaa ehkäsyä niin pitääkö semmosen ihmisen sitten synnyttää lapsi jota ei halua?

Itselläni on 3 lasta enkä haluaisi saada yhtään jota en halua tai olisi valmis rakastamaan. Voisin EHKÄ kohtua vuokrata läheiselle ihmiselle, adoptioon antaminen EI TULE KYSEESEEN.

Jos voidaan tehdä abortti nuorelle tai raiskauksen uhrille niin eikö olisi tasapuolista tehdä se kaikille jotka eivät halua lasta?

Jos ihminen leikkii Jumalaa tehtäessä aborttia niin eikö silloin KAIKKI lääketiede ole silloin Jumalana leikkimistä? Minkä takia luomi (syöpä) voidaan poistaa, mutta alkio jota ei haluta/jakseta on muka eri asia?

Suomessa abortit tehdään ennen rv 12, vaikeat vammat erikseen sitten muistaakseni rv 22 ennen, jolloin kohtuun "kuollessaan" luonnollisesti ei puhuta kuolemasta vaan keskenmenosta. Se ei ole elinkelpoinen noilla viikoilla.

Musta näitä asioita pitää ajatella myös lapsen oikeuden puolesta: onko oikein syntyä paikkaan jossa ei rakasteta? Jossa ei haluta? Lapsi on vaan pakonsanelema tuote joka jätetään omilleen, ehkä altistuu helpommin väkivallalle ja kasvaessaan on joko uhrina tai alkaa itse olemaan väkivaltainen.

Vierailija
79/119 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitä sosiaalista syytä ei tarvitse sen paremmin perustella, niin sehän on ihan sama kuin sitä syytä ei tarvitsisi ollenkaan!

T: Se, jonka kaveri kävi kahdesti abortissa - ILMAN SYYTÄ! (en laske syyksi laiskuutta)

Vierailija
80/119 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitä sosiaalista syytä ei tarvitse sen paremmin perustella, niin sehän on ihan sama kuin sitä syytä ei tarvitsisi ollenkaan!

T: Se, jonka kaveri kävi kahdesti abortissa - ILMAN SYYTÄ! (en laske syyksi laiskuutta)

Joku syy on pakko olla, ja sosiaalinen syy on ilmeisesti ollut kaverillasi se syy, miksi on aborttiin päätynyt. Se sosiaalinen syy on jo itsessään perustelu abortille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä