aborttien saantia saataisiin tiukentaa
Tää on tosi julmaa tää elämä nykyään kun lapsiakin saa tappaa. Ymmärrän että on joitain todellisiakin syitä olemassa,mutta minusta pitäisi ottaa käytäntö että abortin saa vain jos raskaus on paha riski äidille tai jos äiti on tosi nuori ja kykenemätön synnyttämään esim 10 vuotias tai 13 sekä jos lapsi on todella pahasti vammainen.Muissa tapauksissa ei saisi aborttia vaan olisi pakko pitää lapsi ja synnyttää se. Sitten voisi viettää lapsen kanssa ne sairaalassa olo päivät jonka jälkeen lapsen voisi antaa adoptioon jos sitä ei halua. Sitten nämäkin lapset saisivat uuden kodin koska nykyään on niin paljon lapsettomia ja nämä äidit jotka antaisivat lapsen pois oppisivat että seksistä voi olla seurauksena lapsi ja siitä ei noin vaan päästä eroon ainakaan ihan heti.Tämä myös lisäisi mahdollisuuutta että äidit haluaisivatkin pitää lapsen.Näin säästyisi monen lapsen henki!Tosin se saattaisi lisätä itsemurhia.
Kommentit (119)
ei-toivotut lapset saisivat adoptio- tai edes sijaisvanhemmat. Etenkin, kun päihteiden vaurioittamia lapsia syntyisi paljon nykyistä enemmän, jos abortti kiellettäisiin.
Jos abortteja ei tehtäisi olisi maailma paljon kurjempi paikka elää.
Se olisi sinultakin pois ap vaikka et sitä uskoisikaan. Nämä kaikki ei-toivotut lapset aikuisena olisivat jo sinutkin moneen kertaan muksineet.
Ja oletko ajatellut että ehkäpä ne abortin tekijät ovat juuri niitä hyljättyjä jotka ei halua lapselle samaa kohtaloa tulla hyljätyksi.
Kun joku uskaltaa kyseenalaistaa abortin oikeutuksen, niin heti aletaan mussuttaa 13-vuotiaista äideistä, huumehörhöistä, raiskauksista ja vakavasta vammaisuudesta.
Totuus kun vain sattuu olemaan, että valtaosa aborteista tehdään aivan muista syistä kuin tämämkaltaisten ääritapausten takia. Valitettavasti asia ei taida kuitenkaan lainsäädännöllä korjaantua. Turhia abortteja tullaan tekemään niin kauan, kuin ihmisten moraalikäsitys tukee viattomien ihmistaimien tappamista aikuisten välinpitämättömyyden vuoksi. Eli luultavasti hamaan ikuisuuteen. :(
kun käsiteltiin adoptiota, että adoptiolapsen saa helpommin, kun ottaa vammaisen tai sairaan. No tää haastateltava äiti oli sitten ottanut cp vammaisen, eikä tajunutkaan mikä työ siinä kersassa oli, ja se oli purru sitä lasta, läiminyt ja tukistanut ja karjunut sille. Nyt kun lapsi oli teini-ikäinen niin oli ihanaa kun äiti oli saanut pojalta kaiken anteeksi.
Vittu että niillä adoptiolapsilla ei ole sen parempaa tarjolla niissä adoptioperheissä, älytkää nyt jo hyvänen aika se.
Ymmärrätkö että jokaisella on oikeus syntyä toivottuna eikä joutua kierrätykseen. Olivat syyt mitkä tahansa. Jos sinä et pysty huolehtimaan näistä ei-toivotuista on moraalista puhuminen täysin turhaa kohdallasi. Elämä on julmaa ja jos abortteja ei tehtäisi olisi se vielä julmempaa.
###Totuus kun vain sattuu olemaan, että valtaosa aborteista tehdään aivan muista syistä kuin tämämkaltaisten ääritapausten takia. Valitettavasti asia ei taida kuitenkaan lainsäädännöllä korjaantua. Turhia abortteja tullaan tekemään niin kauan, kuin ihmisten moraalikäsitys tukee viattomien ihmistaimien tappamista aikuisten välinpitämättömyyden vuoksi. Eli luultavasti hamaan ikuisuuteen. :(####
Ymmärrätkö että jokaisella on oikeus syntyä toivottuna eikä joutua kierrätykseen. Olivat syyt mitkä tahansa. Jos sinä et pysty huolehtimaan näistä ei-toivotuista on moraalista puhuminen täysin turhaa kohdallasi. Elämä on julmaa ja jos abortteja ei tehtäisi olisi se vielä julmempaa.
sillä muuten tästä maailmasta tulee täysin rajaton paikka, jossa vallitsee viidakon laki.
Vastuullinen käyttäytyminen alkaa jo paljon ennen raskautta: jos ihmiset huolehtisivat ehkäisystä, niin abortteja tehtäisiin paljon vähemmän. Ja painava KYLLÄ, tämä on syytä sanoa ääneen aivan helvetin monta kertaa.
Ei ole mitään väliä vaikka viattomia lapsia sen takia tuhotaan. Ei välitetä käyttää ehkäisyä kun on niin helppoa saada se abortti. Suomessa tehdään niin paljon abortteja, että jos niistä edes kolmannes johtuu ehkäisyn pettämisestä, niin ehkäisyvarmuus ei ole sitä luokkaa mitä ilmoitetaan olevan. Mistä tulevat ne kaikki ei-toivotut lapset, joille on kuulemma inhimillisintä kuolla ennen syntymäänsä? Missä ja kuka on tehnyt tutkimuksen, jonka mukaan adoptiolapset ja sijoitetut lapset kärsivät usein?
Seksin väärinkäyttö aiheuttaa ihmisille hirveästi kärsimyksiä. Kyse on paljon syvemmästä jutusta kuin ehkäisyn "unohtamisesta". Ihmiset paneskelevat ympäriinsä, koska eivät kunnioita seksiä ja sen mahdollisia seurauksia, kuten raskautta.
Mutta eihän siitä saa ketään arvostella, kun seksi on perustarve, jota kaikkien pitää päästä itsekkäästi toteuttamaan - hinnalla millä hyvänsä.
jota käytän vastuullisesti. On noin 1% mahdollisuus että tulen raskaaksi siitä huolimatta. Jos tulisin nyt raskaaksi, tekisin abortin. En halua pilata omaa, mieheni ja lapsen elämää tekemällä lapsen tilanteeseen, jossa minun mielenterveyteni ei ole paras mahdollinen eikä kummallakaan vanhemmalla ole opiskelupaikkaa ja mieskin on juuri lähdössä armeijaan.
Vittu kun olen paska ja moraaliton.
Ihanaa, että kaksinaismoraali elää ja voi hyvin.
Sterilisaatio, jos siihen on mahdollisuus. Seksiä voi harrastaa muutenkin kuin yhtymällä.
Ei edes se tuplaehkäisy eikä sterilisaatio.
Jos miljoona naista ehkäisee, siitä porukasta 10 000 tulee ehkäisyn pettäessä raskaaksi, vaikka ON oltu vastuullisia.
Vituttaa aina yhtä paljon nämä keskustelut. Naiviakin naivimmat ihmiset kuvittelee, että ihmisen kamalin kohtalo on tulla abortoiduksi pienillä viikoilla. Voi luoja. Kun katselen taaksepäin esim. omaa elämääni masentuneen, ylirasittuneen äidin lapsena, jos mun pitäisi valita abortoidaanko mut vai elänkö uudestaan nämä 40 vuotta, niin valitsisin epäröimättä sen abortoiduksi joutumisen. Siitä huolimatta, että voin tällä hetkellä ihan hyvin ja alan vähitellen jopa pärjätä itseni kanssa. Mutta oikeasti sitä kärsimystä on ollut niin paljon, ettei mikään ihana elämä tästä eteenpäin saisi mua enää muuttamaan mieltäni, koska mikään myöhempi ilo ei sen kärsimyksen arvoista, minkä olen kokenut.
Samalla lailla varmaankin on kidutetuille turha mennä puhumaan, että on varmaan kiva kun olet niin kasvanut ihmisenä kun sinua kuukausitolkulla kidutettiin. Minä toivon, että jokainen äiti saa abortin, joka ei koe jaksavansa ottaa vastaan lasta. Ja adoptiot voitte tunkea hanuriinne, oikeasti. Kuka esim. parisuhteessa elävä useamman lapsen uupunut äiti voi harkitakaan mitään lapsen adoptioon annettavaksi. Siinä kohtaa voi sanoa vain, että kasvakaa aikuisiksi sellaisen ehdottelijat.
Jos miljoona naista ehkäisee, siitä porukasta 10 000 tulee ehkäisyn pettäessä raskaaksi, vaikka ON oltu vastuullisia.
Vituttaa aina yhtä paljon nämä keskustelut. Naiviakin naivimmat ihmiset kuvittelee, että ihmisen kamalin kohtalo on tulla abortoiduksi pienillä viikoilla. Voi luoja. Kun katselen taaksepäin esim. omaa elämääni masentuneen, ylirasittuneen äidin lapsena, jos mun pitäisi valita abortoidaanko mut vai elänkö uudestaan nämä 40 vuotta, niin valitsisin epäröimättä sen abortoiduksi joutumisen. Siitä huolimatta, että voin tällä hetkellä ihan hyvin ja alan vähitellen jopa pärjätä itseni kanssa. Mutta oikeasti sitä kärsimystä on ollut niin paljon, ettei mikään ihana elämä tästä eteenpäin saisi mua enää muuttamaan mieltäni, koska mikään myöhempi ilo ei sen kärsimyksen arvoista, minkä olen kokenut.
Samalla lailla varmaankin on kidutetuille turha mennä puhumaan, että on varmaan kiva kun olet niin kasvanut ihmisenä kun sinua kuukausitolkulla kidutettiin. Minä toivon, että jokainen äiti saa abortin, joka ei koe jaksavansa ottaa vastaan lasta. Ja adoptiot voitte tunkea hanuriinne, oikeasti. Kuka esim. parisuhteessa elävä useamman lapsen uupunut äiti voi harkitakaan mitään lapsen adoptioon annettavaksi. Siinä kohtaa voi sanoa vain, että kasvakaa aikuisiksi sellaisen ehdottelijat.
Taitaa olla "hieman" suurempi luku kuin tuo 10 000...
Mielipiteistä saa keskustella ja kertoa oman kantansa. Se täytyy vaan hyväksyä. Minäkin joudun hyväksymään että kaikki eivät ole samaa mieltä kanssani. Kuuluu aikuisuuteen, että asioista kykenee puhumaan ja sietämään myös erilaisuutta.
viitsi käyttää ehkäisyä ja paneskelevat ympäriinsä. Sitten kuitenkin olette sitä mieltä, että nämä samaiset naiset, joilla ei ole alkeellistakaan kykyä vastuuseen eikä omankaan elämänsä hallintaa, voisivat olla äitejä. Ne ihmiset, jotka tekevät kerta toisensa jälkeen abortteja, ovat useimmiten itse hakattuja/hylättyjä/hyväksikäytettyjä/ei-toivottuja. On enemmän kuin toivottavaa etteivät he koskaan tule itse äideiksi.
Niin onnellista elämää usein ne ei-toivotut lapset viettävät. Ovat kyvyttömiä rakastamaan itseään (puhumattakaan lapsista) ja elämän hallinta on monella tapaa täysin retuperällä. he ovat myöskin ihmisä, jotka eivät todennäköisesti olisi riittävän vastuullisia adoptioon vaan pitäisivät lapsen hetken mielijohteesta, vaikka eivät pystyisi lainkaan hoitamaan sitä.
Toivoisin että sterilisaatio olisi helpompi saada juuri tuollaisissa tapauksissa kun naisesta ei ole äidiksi mutta ei myöskään estämään lasten alkuusaamista.
Toivoisin että sterilisaatio olisi helpompi saada juuri tuollaisissa tapauksissa kun naisesta ei ole äidiksi mutta ei myöskään estämään lasten alkuusaamista.
Kovin moni ei nuorena ja lapsettomana sterilisaatiota nimittäin halua.
Mä oon vahvasti sitä mieltä, että ap: ja siivettömän äitien ois pitäny saada abortti. Maailma ois paljon lepposampi paikka.