Poikaystävä kertoi että hänen unelmatyttöystävänsä olisi ulkoisesti samannäköinen kuin paras ystäväni
Mutta lisäsi, että ei haluaisi seurustella hänen kanssaan kun on luonteeltaan liian tyly ja kylmä. Miten suhtautuisit tuollaiseen kommenttiin itse?
Kommentit (283)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kysymys mikä jostain syystä on parisuhteessa naisen aina kysyttävä ja jos olet mies, niin olet tässä vaiheessa kusessa. Et voi vastata sitä omaa naistasi oli se totta tai ei ja sitten sanot, 20v Britney Spears. Siinä nainen toteaa itsensä liian vanhaksi tai sitten on liian lihava tai pahottaa mielensä jostain muusta piirteestä. Ja riitatilanteessa tämä asia otetaan esille. "Me ettii sitä Britniäs!!!"
Ok. Haluaako miehet siis kuulla, että nainen on ihan pikkarit märkänä miehen parhaaseen ystävään tai veljeen?
Joku saattaisi neuvoa ottamaan asian puheeksi poikaystävän kanssa. Näin tietysti kuuluukin tehdä vastuullisissa parisuhteissa. Asiat pitää aina pyrkiä ratkaisemaan keskenään kommunikoimalla. Mutta valitettavasti en usko, että puhuminen auttaa nyt tässä tapauksessa. Tai monien muidenkaan vastaavanlaiseten miesten tapauksissa. Poikaystävä ei näiden tietojen perusteella vaikuta sellaiselta tyypiltä, jonka kanssa asiat on mahdollista selvittää keskustelemalla. Poikaystävähän saattaa hyvinkin muistaa humalaisen möläytyksensä ja katuu rehellisyyttään nyt jälkikäteen. Hänellä siis saattaisi olla jo hyvät selitykset valmiiksi mietittynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loukkaava ja nolo kommentti. Luultavasti jostain syystä halusi loukata sinua.
Kokematon mies voi sanoa noin idioottimaisesti tyttöystävälleen, mutta toisaalta paljasti totuuden ja hänet kannattaisi nyt vaihtaa sellaiseen joka aidosti rakastaa.
Onko naiset oikeasti näin yksinkertaisia?
Naista voi rakastaa vaikka maailmassa oli kuinka paljon häntä kauniimpia naisia ja joihin mies vaihtaisi jos olisi mahdollista.
Sitä jota rakastaa ei vaihda kehenkään, mutta on tietysti ihmisiä, jotka eivät koskaan ole rakastaneet ja saaneet rakkautta osakseen, jolloin lopputuloksena on tämänlainen kommentti. eri
Ihminen ei ole luonnostaan yksiavioinen. Ei kommenttisi perustu tieteeseen vaan omiin horinoihisi.
-eri
Kuten sinunkin kommenttisi.
Jotkut ovat yksiavioisempia kuin toiset.
Kannattaa myös suhteuttaa ihastumisherkkyytensä siihen, mitä odottaa elämältään. Voi haluta hyvää ja pitkää yhteistä elämää yhden rakastetun kanssa. Silloin keskittyy sen suhteen hoitamiseen ja jatkuvaan parantamiseen ja kehittämiseen - tekemään se kumppani onnellliseksi. Jos kumppanilla on samat tavoitteet, elämästä yksinkertaisin keinoin tulee niin rikasta ja suloista, ettei riitä edes kiinnostusta muiden mahdollisuuksien testailuun.
Meille kaikille löytyy maailmasta tuhansia vaihtoehtoja kumppaneiksi. Elämänsä käyttäminen niiden kaikkien etsimiseen ja kohtaamiseen voisi olla aika kuluttavaa, koska myös huonoilta kokemuksilta olisi mahdotonta välttyä. Hyvästä suhteesta taas ei välttämättä ole kiire pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 19v ja poikaystävä 21. En kysynyt unelmatyttöystävästä vaan hän itse humalassa kertoi. Aloitti tyyliin "Kaisa on kyllä kuumempi kun mitkään mallit tai missit, vaikka ihan saunapuhtaana ilman meikkiä" Eikä hän ole edes nähnyt ystävääni ilman meikkiä ikinä. Ei vaan tunnista sitä kun se on niin luonnollinen meikki.
Ap
Jos olisi sinuun rakastunut, oliset hänelle se "kuuma", eikä muita edes näkisi.
Tämä! Kun seurustelin tulevan mieheni kanssa matkustin tapaamaan häntä Helsinkiin opiskelupaikkakunnaltani. Silloinen miss Suomi oli opiskelutoverini ja sattumalta matkustimme samassa junassa ja poistuimme junasta yhdessä jutellen. Poikakaverini oli vastassa asemalla. Hän ei huomannut missiä ollenkaan, vain minut! Tuli myöhemmin puheeksi, kun kysyin, että huomasitko x:n asemalla ?
Nim. Nätti nuorena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokematon mies voi sanoa noin idioottimaisesti tyttöystävälleen, mutta toisaalta paljasti totuuden ja hänet kannattaisi nyt vaihtaa sellaiseen joka aidosti rakastaa.
Naista voi rakastaa vaikka maailmassa oli kuinka paljon häntä kauniimpia naisia ja joihin mies vaihtaisi jos olisi mahdollista.
Sitä jota rakastaa ei vaihda kehenkään, mutta on tietysti ihmisiä, jotka eivät koskaan ole rakastaneet ja saaneet rakkautta osakseen, jolloin lopputuloksena on tämänlainen kommentti. eri
Nyt on luettu vähän liikaa harlekiineja. Jotta paha maailma ei kohtelisi liian kovaa, niin kannattaa opetella miten maailma oikeasti toimii.
Jonkunlaista perspektiiviä asiaan on, kun olen ollut 33 vuotta onnellisessa ja rakkauteen perustuvassa avioliitossa, joka on kestänyt muun muassa vakavan henkeä uhkaavan sairauden. Samoin olivat omat vanhempani yli 50 vuotta ja se kesti omaishoitajuudenkin, kuolemaan asti. Mutta jos ei ole kokemusta rakkaudesta, niin totta kai on vaikea uskoa sellaista olevankaan.
Nyt taas rakennellaan olkiukkoja ja siirrellään maaleja.
Kukaan ei ole väittänyt etteivätkö ihmiset voisi rakastaa puolisoa tai eivät osaisi olla uskollisia. Se ei sulje pois sitä, että hypoteettisessa maailmassa jossa olisi mahdollista saada kuka tahansa malli/elokuvatähti tms puolisoksi, niin äärimmäisen pienellä todennäköisyydellä valittaisiin juuri se jonka kanssa reaalimaailmassa on alettu seurustelemaan.
Mutta koska elämme reaalimaailmassa jossa ei saa ketä haluaa niin aina valinta osuu siihen joka on paras niistä jonka on voinut saada. Itse uskon rakkauteen ja pysyvän avioliiton tuomaan onneen (olen naimisissa naisen kanssa jota rakastan), mutta en silti ole niin naivi ettenkö tunnistaisi miksi olen lopulta päätynyt naimisiin vaimoni kanssa. Jos esim joku nuoruudessa minut torjunut nainen olisi halunnutkin minut, niin tässä skenaariossa saattaisin olla hänen kanssaan naimisissa ja toisaalta jos olisin ollut kiinnostunut naisesta joka aikanaan yritti iskeä minut, niin saattaisin olla hänen kanssaan naimisissa.
On tietenkin raadollista ajatella olisiko naimisissa oman vaimon kanssa jos yhtäkkiä kaikki maailman naiset olisivat kiinnostuneet. Tätä ajatusleikkiä harva uskaltaa rehellisesti pelata.
Reaalimaalman rajoitteet eivät sulje pois rakkautta, onneksi koska muuten äärimmäisen harva olisi kenenkään kanssa yhdessä.
Huvitti lause "ulkoisesti samannäköinen".
Minkälainen olisi sisäisesti samannäköinen?😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 19v ja poikaystävä 21. En kysynyt unelmatyttöystävästä vaan hän itse humalassa kertoi. Aloitti tyyliin "Kaisa on kyllä kuumempi kun mitkään mallit tai missit, vaikka ihan saunapuhtaana ilman meikkiä" Eikä hän ole edes nähnyt ystävääni ilman meikkiä ikinä. Ei vaan tunnista sitä kun se on niin luonnollinen meikki.
Ap
Eihän tuossa verrattu Kaisaa ja sinua.
Ei verrattu, ei.
Ap ei päässyt edes listoille, jossa olivat mallit ja missit ja niiden yläpuolella yliluonnollinen Kaisa.
Olisiko tuossa hyvä esimerkki miksi kaikkien haaveiden ja fantasioiden jakaminen ei ole hyvä idea.
Moni mies vänkää naistaan kertomaan fantasioistaan ymmärtämättä että sieltä saattaa tulla jotain joka vetääkin omat pasmat sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tyhmä kuin saapas. Luulee, että "meikki" tarkoittaa kirkuvan värisiä huulia ja glitteriä silmien ympärillä.
Tooosi huono merkki, kun itse alkaa huokailla sinulle muiden naisten kuumuuksista.
Näin keski-ikäisenä miehenä on oikeastaan hellyttävää lukea tällaisia kommentteja. Miten viattomia ja utopistisia kuvitelmia nuorilla naisilla voikaan olla!
Keski-ikäisenä naisena, jolla on ollut aina varaa valita, niin kommentoin omasta puolestani.
Jokainen mies, oli sitten tapailu-, tai seurusteluvaihe tai vakiintuneempi suhde, jos mies on alkanut vertailemaan ja ääneen kommentoimaan kuka on hänen mieleensä ja kuka ei, niin olen vilkaissut miestä miettivänä. Käynyt läpi hänet kohta kohdalta ja punninnut ulkonäön ja luonteen. Jos yhtään herää olo, että voisin saada paremmankin tai kaipaan vaihtelua tai itseasiassa viihtyisin myös yksin, niin olen lopettanut suhteen. Minulle se on onnistunut koska olen lapseton. Harvassa miehessä on sitä kiinnipitävää liimaa, minkä vuoksi jäisin suhteeseen jos puntaroidaan vaihtoehtoja. Miehen vertailu mitä hän on valinnut ja voisiko saada tuon, ja tuonkin niin käynnistää minussa saman prosessin mutta konkreettisemmin. Miehen ei tarvitse tyytyä minuun vaan haluan miehen, jolle ei ole vaihtoehtoa. Se kiinnostaa minua. Ei palvontaa vaan ehdoton tunne. Haluan sinut, ja haluan olla sinun kanssasi, varmuus siitä.
Mies ehkä tyytyy siihen tilanteeseen ja naiseensa, nainen lähtee helpommin hakemaan muutosta. Mies haluaa säästää ja syödä kakun eli pettää. Nainen jättää.
Miten minun on käynyt näillä kriteereillä? Löysin mieheni, josta kannattaa pitää kiinni. Hänen seurassaan muistan joka hetki miksi valitsin hänet. Hän vain katsoo minuun tietyllä tavalla ja sanoo ettei hänellä ole vaihtoehtoa, hän on minun. Ja minä olen hänen. Varmaan hän katselee muitakin naisia, mutta hän ei ole tyhmä mies, hän ei lähde ääneen vertailemaan ihmisiä. Tätä tunnetta minä olen hakenut kun mietin miten haluan rakastaa. Täysin vapaa ihminen tekemään mitä tahansa mutta tunnetasolla niin täysin sitoutunut valitsemaansa ihmiseen ettei kukaan muu kiinnosta eikä merkitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tyhmä kuin saapas. Luulee, että "meikki" tarkoittaa kirkuvan värisiä huulia ja glitteriä silmien ympärillä.
Tooosi huono merkki, kun itse alkaa huokailla sinulle muiden naisten kuumuuksista.
Näin keski-ikäisenä miehenä on oikeastaan hellyttävää lukea tällaisia kommentteja. Miten viattomia ja utopistisia kuvitelmia nuorilla naisilla voikaan olla!
Alat papparainen olla siinä iässä, että pitäisi jo kiirehtiä hankkimaan sitä riskiä tylleröä, jolla olisi potentiaalia omaishoitajaksi. - Yritä löytää mahdollisimman viaton (= ei tunnista todellista luonnettasi.).
Jaahas, pitää näköjään taas vääntää joillekin rautalangasta.
On ihan eri asia, jos poikaystävä kehuu jotakin täysin saavuttamattomissa olevaa naista, kuten täällä jo mainittua Britney Spearsia, kuin se että poikaystävä sanoo tyttöystävän parhaan kaverin vastaavan ulkoisesti hänen unelmatyttöystäväänsä.
Jos mies ei ymmärrä eroa näissä kahdessa, niin hänen ei kannata olla parisuhteessa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on luettu vähän liikaa harlekiineja. Jotta paha maailma ei kohtelisi liian kovaa, niin kannattaa opetella miten maailma oikeasti toimii.
Jonkunlaista perspektiiviä asiaan on, kun olen ollut 33 vuotta onnellisessa ja rakkauteen perustuvassa avioliitossa, joka on kestänyt muun muassa vakavan henkeä uhkaavan sairauden. Samoin olivat omat vanhempani yli 50 vuotta ja se kesti omaishoitajuudenkin, kuolemaan asti. Mutta jos ei ole kokemusta rakkaudesta, niin totta kai on vaikea uskoa sellaista olevankaan.
Nyt taas rakennellaan olkiukkoja ja siirrellään maaleja.
Kukaan ei ole väittänyt etteivätkö ihmiset voisi rakastaa puolisoa tai eivät osaisi olla uskollisia. Se ei sulje pois sitä, että hypoteettisessa maailmassa jossa olisi mahdollista saada kuka tahansa malli/elokuvatähti tms puolisoksi, niin äärimmäisen pienellä todennäköisyydellä valittaisiin juuri se jonka kanssa reaalimaailmassa on alettu seurustelemaan.
Mutta koska elämme reaalimaailmassa jossa ei saa ketä haluaa niin aina valinta osuu siihen joka on paras niistä jonka on voinut saada. Itse uskon rakkauteen ja pysyvän avioliiton tuomaan onneen (olen naimisissa naisen kanssa jota rakastan), mutta en silti ole niin naivi ettenkö tunnistaisi miksi olen lopulta päätynyt naimisiin vaimoni kanssa. Jos esim joku nuoruudessa minut torjunut nainen olisi halunnutkin minut, niin tässä skenaariossa saattaisin olla hänen kanssaan naimisissa ja toisaalta jos olisin ollut kiinnostunut naisesta joka aikanaan yritti iskeä minut, niin saattaisin olla hänen kanssaan naimisissa.
On tietenkin raadollista ajatella olisiko naimisissa oman vaimon kanssa jos yhtäkkiä kaikki maailman naiset olisivat kiinnostuneet. Tätä ajatusleikkiä harva uskaltaa rehellisesti pelata.
Reaalimaalman rajoitteet eivät sulje pois rakkautta, onneksi koska muuten äärimmäisen harva olisi kenenkään kanssa yhdessä.
Sinähän siirtelet maalitolppia ja rakentelet olkiukkoja. Tässä ei puhuttu puolison valinnasta, vaan siitä, heivaisitko puolisosi heti, jos paremman näköinen olisi saatavilla. Sellainen ei ole mitään rakkautta eikä silloin kannattaisi yhdessä ollakaan.
Koska tästä puhuminen näyttää provosoivan sua ja koet tarvetta tulkita asiallisen keskustelun aiheesta lapsekkaassa valossa, kiintymyksesi vaimoosi vaikuttaa aika ohuelta ja pinnalliselta.
Jos haluaa kunnolla näpäyttää takaisin niin alapa ääneen ihailemaan jotain menestynyttä miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaus:
Onko miehet oikeasti näin yksinkertaisia?
Naista voi rakastaa vaikka maailmassa oli kuinka paljon häntä kauniimpia naisia ja joihin mies vaihtaisi jos olisi mahdollista. Ja mies voi olla hieromatta tätä tosi asiaa päin oman naisensa naamaa ja edes yrittää arvostaa sitä mitä hänelle on luoja suonut. Kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen. Fiksu mies ymmärtää edes sen verran.
Oman tyttöystävän kaverista haaveilut voi jättää sinne miesten saunailtaan tai mielummin ihan sinne omaan pääkoppaan.
Miksi pariskunnat juttelee tällaisista??
Mihin tuollaiset keskustelut johtaa, mitä niillä haetaan?
Minä tiedän useamman kaverini jutelleen miehensä kanssa tuollaisia ja jopa kyselleen mieheltä suoraan, että harrastaisiko mies seksiä kanssani jos tilaisuus tulisi, olenko miehen mielestä kaunis ym.
Sitten tulleet minulle kertomaan, että ”Kallen mielestä olet kaunis ja Kalle panisi”, vaikka en ole ikinä pyytänyt tuollaisia mielipiteitä itsestäni.
Jotkut kavereiden miehet on myös yrittäneet humalassa jotain ja yksi oli selkeästi ihastunut.
Todella kiusallista, siis aivan todella.
Sekä nuo kavereiden kertomat ”mun miehen mielestä oot kaunis ja seksikäs”-jutut kuin nuo miesten lähestymisetkin.
Olen ikisinkku, että en juurikaan mikään unelmaluonne miesten kannalta.
Miehenä sitä vaan näkee asiat silleen visuaalisesti :) Kaunis nainen on kaunis ja joku toinen ei ehkä ihan niin mutta mukavalla luonteella pystyy kompensoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen olo sulle jäi tuosta avautumisesta? Haaveilla saa aina. Eri asia miten nuo haaveet tuodaan julki
No eihän se ystäväni vika ole mutta mietin väkisinkin sängyssä, kuvitteleeko hän minun tilalle ystäväni.
Ap
Kuvittelee. Itse sanoisinvastaavadti miehelle, että oma unelmapoikaystäväni on Jason Momoa, ja kyllä, seurustelisin hänen kanssaan, jos olisi mahdollista
Vierailija kirjoitti:
Miehenä sitä vaan näkee asiat silleen visuaalisesti :) Kaunis nainen on kaunis ja joku toinen ei ehkä ihan niin mutta mukavalla luonteella pystyy kompensoimaan.
Pskat. Kysehän on vaan siitä, että ne omat speksit eivöt ole riittäneet siihen kauniimpaan. Pitää vaan selittää tällä "luinterlla", kun muuten joutuu olemaan ilman.
En ymmärrä kommentteja, joissa sanotaan että olet miehelle vain varavaihtoehto kun sanoi tuollaista. Olen itse yhdessä miehen kanssa, jonka ulkonäkö ei vastaa mun miesihannetta. On siis komea kyllä, mutta ei vastaa sitä mun ideaaliaa juurikaan. Ihastuin ja rakastuin mieheen kuitenkin ihan päätä pahkaa ja hän on paras mies jonka olen koskaan tavannut. Mieheni tietää ettei hän näytä unelmieni mieheltä eikä se haittaa häntä. En ole ulkonäön kanssa yhdessä vaan sisimmän ja se sisin tekee miehestä seksikkään silmissäni. Voisikohan poikaystäväsi ajatella samalla tavalla kuin minä?
Diagnoosisi ilmeisesti perustuu tuohon viimeiseen lauseeseen? Vai oletko oppinut?