Poikaystävä kertoi että hänen unelmatyttöystävänsä olisi ulkoisesti samannäköinen kuin paras ystäväni
Mutta lisäsi, että ei haluaisi seurustella hänen kanssaan kun on luonteeltaan liian tyly ja kylmä. Miten suhtautuisit tuollaiseen kommenttiin itse?
Kommentit (283)
Ei sillä ole mitään merkitystä kysyykö nainen itse tuollaista vai sanooko mies muuten vain noin.
Riittää että mies ajattelee noin, hyvä kun toi asian julki niin naisella on mahdollisuus löytää hyvä mies joka rakastaa tätä sellaisena kuin on.
Kauneus on katsojan silmissä, ja kun aidosti rakastaa toista, myös romanttisesti, niin hän on se unelmien nainen/mies myös ulkonäöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Voi myös olla narsistin keino vieraannuttaa kumppani tämän lähipiiristä. Lyömällä esim kiilaa kumppanin ja tämän parhaan kaverin väliin. Jos on yhtään muita epäilyjä herännyt, juoksisin ja lujaa. Kyllä normaali ihminen ymmärtää jo nuorena ettei kavereiden välejä lähdetä tuolla lailla sotkemaan näin turhanpäiväisessä asiassa.
Mulla tapahtui juuri näin. Kumppani esitti olevan ihastunut parhaaseen kaveriini, jonka tuloksena sitten itse laitoin välit poikki tähän ja hyvä, ettei mennyt koko kaveripiiri.
Tässä tapauksessa "kylmä ja tyly" tarkoittaa varmaan sitä että ystäväsi ei antanut pojan kouria häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loukkaava ja nolo kommentti. Luultavasti jostain syystä halusi loukata sinua.
Kokematon mies voi sanoa noin idioottimaisesti tyttöystävälleen, mutta toisaalta paljasti totuuden ja hänet kannattaisi nyt vaihtaa sellaiseen joka aidosti rakastaa.
Onko naiset oikeasti näin yksinkertaisia?
Naista voi rakastaa vaikka maailmassa oli kuinka paljon häntä kauniimpia naisia ja joihin mies vaihtaisi jos olisi mahdollista.
Sitä jota rakastaa ei vaihda kehenkään, mutta on tietysti ihmisiä, jotka eivät koskaan ole rakastaneet ja saaneet rakkautta osakseen, jolloin lopputuloksena on tämänlainen kommentti. eri
Nyt on luettu vähän liikaa harlekiineja. Jotta paha maailma ei kohtelisi liian kovaa, niin kannattaa opetella miten maailma oikeasti toimii.
Jonkunlaista perspektiiviä asiaan on, kun olen ollut 33 vuotta onnellisessa ja rakkauteen perustuvassa avioliitossa, joka on kestänyt muun muassa vakavan henkeä uhkaavan sairauden. Samoin olivat omat vanhempani yli 50 vuotta ja se kesti omaishoitajuudenkin, kuolemaan asti. Mutta jos ei ole kokemusta rakkaudesta, niin totta kai on vaikea uskoa sellaista olevankaan.
Nyt taas rakennellaan olkiukkoja ja siirrellään maaleja.
Kukaan ei ole väittänyt etteivätkö ihmiset voisi rakastaa puolisoa tai eivät osaisi olla uskollisia. Se ei sulje pois sitä, että hypoteettisessa maailmassa jossa olisi mahdollista saada kuka tahansa malli/elokuvatähti tms puolisoksi, niin äärimmäisen pienellä todennäköisyydellä valittaisiin juuri se jonka kanssa reaalimaailmassa on alettu seurustelemaan.
Mutta koska elämme reaalimaailmassa jossa ei saa ketä haluaa niin aina valinta osuu siihen joka on paras niistä jonka on voinut saada. Itse uskon rakkauteen ja pysyvän avioliiton tuomaan onneen (olen naimisissa naisen kanssa jota rakastan), mutta en silti ole niin naivi ettenkö tunnistaisi miksi olen lopulta päätynyt naimisiin vaimoni kanssa. Jos esim joku nuoruudessa minut torjunut nainen olisi halunnutkin minut, niin tässä skenaariossa saattaisin olla hänen kanssaan naimisissa ja toisaalta jos olisin ollut kiinnostunut naisesta joka aikanaan yritti iskeä minut, niin saattaisin olla hänen kanssaan naimisissa.
On tietenkin raadollista ajatella olisiko naimisissa oman vaimon kanssa jos yhtäkkiä kaikki maailman naiset olisivat kiinnostuneet. Tätä ajatusleikkiä harva uskaltaa rehellisesti pelata.
Reaalimaalman rajoitteet eivät sulje pois rakkautta, onneksi koska muuten äärimmäisen harva olisi kenenkään kanssa yhdessä.
Miehet näemmä ihan oikeasti eivät osaa rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole mitään merkitystä kysyykö nainen itse tuollaista vai sanooko mies muuten vain noin.
Riittää että mies ajattelee noin, hyvä kun toi asian julki niin naisella on mahdollisuus löytää hyvä mies joka rakastaa tätä sellaisena kuin on.
Kauneus on katsojan silmissä, ja kun aidosti rakastaa toista, myös romanttisesti, niin hän on se unelmien nainen/mies myös ulkonäöllisesti.
Aivan, on asiassa hyvätkin puolensa ja sitä vartenhan seurustelu on, ettei tarvitse mennä yhteen kenenkään kanssa, jota ei lähemmässä tutustumisessa haluakaan seurakseen. Suurin osa seurusteluista päättyy, kun toinen tekee jotain, mitä ei voi hyväksyä ja osoittautuu toisenlaiseksi kuin luuli.
Siinä mielessä en oikein usko siihen, että puoliso aivan yllättäen osoittautuu k-pääksi. Sellaisia merkkejä on mukana jo alusta asti, pieniä huomautuksia ja merkkejä, joita ei kuitenkaan oteta vakavasti, vaan jatketaan seurustelua ja selitellään asiat parhain päin. Mutta epäluotettava ei muutu luotettavaksi, ilkeä kiltiksi tai tyhmä viisaaksi ja älykkääksi. Sellaista ei tapahdu edes saduissa, vaan sielläkin lopussa tapahtuva käänne on alusta asti mukana.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä sitä vaan näkee asiat silleen visuaalisesti :) Kaunis nainen on kaunis ja joku toinen ei ehkä ihan niin mutta mukavalla luonteella pystyy kompensoimaan.
Monen miehen mielestä kauniina naisena tästä tulee vain saatanan likainen ja ällöttävä olo.
Vierailija kirjoitti:
Pystyisitkö ap kestämään 3 vuotta kokonaan ilman parittelua kuten minä?
Että paremman puutteessa menisi joku ap:kin, vai mitä selität?
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa "kylmä ja tyly" tarkoittaa varmaan sitä että ystäväsi ei antanut pojan kouria häntä.
Toihan on ihan klassikko, että kaunis nainen on miesten mielestä helposti kylmä ja tyly.
Syyt esim.:
- nainen ei jaksa olla jatkuvasti reaktiivinen miesten huomiolle
- miehellä ei ole todellisuutta mahdollisuutta naiseen (eli tuo ”kylmä ja tyly joten en ees haluaiskaan” on defenssi)
- nainen ei ole antanut vihreää valoa eikä vaikuttanut kiinnostuneelta miehen huomiosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokematon mies voi sanoa noin idioottimaisesti tyttöystävälleen, mutta toisaalta paljasti totuuden ja hänet kannattaisi nyt vaihtaa sellaiseen joka aidosti rakastaa.
Naista voi rakastaa vaikka maailmassa oli kuinka paljon häntä kauniimpia naisia ja joihin mies vaihtaisi jos olisi mahdollista.
Sitä jota rakastaa ei vaihda kehenkään, mutta on tietysti ihmisiä, jotka eivät koskaan ole rakastaneet ja saaneet rakkautta osakseen, jolloin lopputuloksena on tämänlainen kommentti. eri
Nyt on luettu vähän liikaa harlekiineja. Jotta paha maailma ei kohtelisi liian kovaa, niin kannattaa opetella miten maailma oikeasti toimii.
Jonkunlaista perspektiiviä asiaan on, kun olen ollut 33 vuotta onnellisessa ja rakkauteen perustuvassa avioliitossa, joka on kestänyt muun muassa vakavan henkeä uhkaavan sairauden. Samoin olivat omat vanhempani yli 50 vuotta ja se kesti omaishoitajuudenkin, kuolemaan asti. Mutta jos ei ole kokemusta rakkaudesta, niin totta kai on vaikea uskoa sellaista olevankaan.
Kukaan ei ole väittänyt etteivätkö ihmiset voisi rakastaa puolisoa tai eivät osaisi olla uskollisia. Se ei sulje pois sitä, että hypoteettisessa maailmassa jossa olisi mahdollista saada kuka tahansa malli/elokuvatähti tms puolisoksi, niin äärimmäisen pienellä todennäköisyydellä valittaisiin juuri se jonka kanssa reaalimaailmassa on alettu seurustelemaan.
Mutta koska elämme reaalimaailmassa jossa ei saa ketä haluaa niin aina valinta osuu siihen joka on paras niistä jonka on voinut saada. Itse uskon rakkauteen ja pysyvän avioliiton tuomaan onneen (olen naimisissa naisen kanssa jota rakastan), mutta en silti ole niin naivi ettenkö tunnistaisi miksi olen lopulta päätynyt naimisiin vaimoni kanssa. Jos esim joku nuoruudessa minut torjunut nainen olisi halunnutkin minut, niin tässä skenaariossa saattaisin olla hänen kanssaan naimisissa ja toisaalta jos olisin ollut kiinnostunut naisesta joka aikanaan yritti iskeä minut, niin saattaisin olla hänen kanssaan naimisissa.
On tietenkin raadollista ajatella olisiko naimisissa oman vaimon kanssa jos yhtäkkiä kaikki maailman naiset olisivat kiinnostuneet. Tätä ajatusleikkiä harva uskaltaa rehellisesti pelata.
Reaalimaalman rajoitteet eivät sulje pois rakkautta, onneksi koska muuten äärimmäisen harva olisi kenenkään kanssa yhdessä.
Sinähän siirtelet maalitolppia ja rakentelet olkiukkoja. Tässä ei puhuttu puolison valinnasta, vaan siitä, heivaisitko puolisosi heti, jos paremman näköinen olisi saatavilla. Sellainen ei ole mitään rakkautta eikä silloin kannattaisi yhdessä ollakaan.
Koska tästä puhuminen näyttää provosoivan sua ja koet tarvetta tulkita asiallisen keskustelun aiheesta lapsekkaassa valossa, kiintymyksesi vaimoosi vaikuttaa aika ohuelta ja pinnalliselta.Lapsekas on aika hyvä sana kuvaamaan sellaista, että seurataan julkkiksia ja jotain tähtösiä. En minä tunne aikuisia ihmisiä, jotka ihailevat julkkiksia, se on todella eksoottista kuulla tämänkaltaisia juttuja. En usko, että kukaan tuttavapiiristäni haluaisi olla missään tekemisissä 98% niiden ihmisten kanssa, jotka ovat julkkiksia. Sattuneesta syystä ollaan sellaiseen tilanteeseen päädytty, että viihdytään julkisuudessa.
Jos mieheni pitäisi jotain naista kauniina ja sopivana itselleen, ei hän taatusti olisi mikään julkkis. Mutta ilmeisesti tällä palstalla julkisuudessa oleminen on jotain erityisen hienoa ja tavoiteltavaa. Sitä se ei kuitenkaan ole kaikille, on jotenkin lapsekasta kuvitella niin. Kehityspsykologiassa julkkisten ihailu ja idolit sijoittuvat tuonne teini-iän korville, joten en voi olla ajattelematta, että jotain on jäänyt kesken tällaisessa ajattelussa.
En ole koskaan ihaillut julkkiksia? Oletko sinä?
-eri
On eri asia kertoa kumppaneiden kesken puolin ja toisin, että ulkonäöllisesti oma naisihanne tai miesihanne eroaa oman kumppanin ulkonäöstä, kuin se että kertoo puolisolle unelmatyttöystävän tai unelmapoikaystävän olevan ulkoisesti samannäköinen kuin hänen paras ystävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyisitkö ap kestämään 3 vuotta kokonaan ilman parittelua kuten minä?
Että paremman puutteessa menisi joku ap:kin, vai mitä selität?
En selitä mitään muuta kuin mitä sanoin :)
No ei sitä ehkä olisi ollut pakko sanoa ääneen, mutta useimmiten tilanne on juuri tämä. Erittäin harva mies saa juuri sen kaunottaren josta hän eniten pitää ja usein näillä kauniilla naisilla on muita ominaisuuksia jotka eivät tee heistä edes tavoittelemisen arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Fiksu jätkä ois pitänyt suunsa kiinni.
Fiksulla jätkällä ei kävis tommonen edes mielessä! 👍🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu jätkä ois pitänyt suunsa kiinni.
Fiksulla jätkällä ei kävis tommonen edes mielessä! 👍🏼
Tietenkään et sitä tiedä, vai oletko fiksujen jätkien mielet?
Rehellinen kaveri. Tuskin poikaystäväsikään on unelmiesi miehen näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin valitettavasti miehet ottaisivat silmää räpäyttämättä kauniin/laitetun naisen VAIKKA tietäisivät tasan tarkkaan hänen olevan luonteeltaan täysi piru. Poikaystäväsi lähtisi ystäväsi matkaan heti, mutta sanoi nyt vaan sinua hämätäkseen. "ei hän sitä ottaisi, kun on niin kylmä luonne..." Kyllä vaan lähtisi.
Tapaus Maisa Torppa: kuvankaunis ja laitettu, mutta ihan koko Suomen kansa tietää, että luonne on syvältä. Ja typeriä miehiä on jonoksi asti.
Ja onhan näitä naisissakin. Vankilakundi, kaikki tietävät että on naistenhakkaaja. KOmea kuin piru, niin onhan niitä naisia tyrkyllä...
Sillä erolla vaan että Maisa on kaikkea muutaku kaunis... aivan järkyttävä 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä hyväksyisi mieheltä tuollaista kommenttia, eikä ole tarvinnut. Ansaitsen vaan parasta.
Mutta mikä sitä parasta on? Onko se parasta, että mies sanoo sinun olevan kaunein maailmassa? Ja pitääkö siihen vastata että miehellä on maailman parhaat lihakset? Eihän sekään ole rehellistä.
Totta kai on tahditonta möläyttää että kumppanin kaveri on paremman näköinen kuin kumppani. Mutta toisaalta on epärehellistä sanoa että kumppani olisi kaikkein parhaan näköinen, ainakaan ikuisesti. Varsinkin kun varmasti jokainen haluaa tulla rakastetuksi oman persoonansa vuoksi.
Minusta on ylipäätään keskenkasvuista laittaa tuntemiaan ihmisiä johonkin viehättävyysjärjestykseen ja vertailla toisten ulkonäköjä. Tietysti omaa kumppaniaan on hyvä pitää viehättävänä ja se toki kannattaa sanoakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän siirtelet maalitolppia ja rakentelet olkiukkoja. Tässä ei puhuttu puolison valinnasta, vaan siitä, heivaisitko puolisosi heti, jos paremman näköinen olisi saatavilla. Sellainen ei ole mitään rakkautta eikä silloin kannattaisi yhdessä ollakaan.
Koska tästä puhuminen näyttää provosoivan sua ja koet tarvetta tulkita asiallisen keskustelun aiheesta lapsekkaassa valossa, kiintymyksesi vaimoosi vaikuttaa aika ohuelta ja pinnalliselta.Lapsekas on aika hyvä sana kuvaamaan sellaista, että seurataan julkkiksia ja jotain tähtösiä. En minä tunne aikuisia ihmisiä, jotka ihailevat julkkiksia, se on todella eksoottista kuulla tämänkaltaisia juttuja. En usko, että kukaan tuttavapiiristäni haluaisi olla missään tekemisissä 98% niiden ihmisten kanssa, jotka ovat julkkiksia. Sattuneesta syystä ollaan sellaiseen tilanteeseen päädytty, että viihdytään julkisuudessa.
Jos mieheni pitäisi jotain naista kauniina ja sopivana itselleen, ei hän taatusti olisi mikään julkkis. Mutta ilmeisesti tällä palstalla julkisuudessa oleminen on jotain erityisen hienoa ja tavoiteltavaa. Sitä se ei kuitenkaan ole kaikille, on jotenkin lapsekasta kuvitella niin. Kehityspsykologiassa julkkisten ihailu ja idolit sijoittuvat tuonne teini-iän korville, joten en voi olla ajattelematta, että jotain on jäänyt kesken tällaisessa ajattelussa.
En ole koskaan ihaillut julkkiksia? Oletko sinä?
-eri
Olen ihaillut muutamia taiteilijoita ja ajattelin, että tulen elämään samantyylistä elämää kuin he :D Mutta en ole koskaan fanittanut mitään bändejä tai näyttelijöitä, kerännyt kuvia seinällä tms. fanitusta. Aika harva tuttavapiiristänikään teki niin, joten varmaan tuokin riippuu siitä millaisissa piireissä liikkuu. Tuollaista olisi pidetty nolona niissä piireissä joissa liikuin.
Lapsekas on aika hyvä sana kuvaamaan sellaista, että seurataan julkkiksia ja jotain tähtösiä. En minä tunne aikuisia ihmisiä, jotka ihailevat julkkiksia, se on todella eksoottista kuulla tämänkaltaisia juttuja. En usko, että kukaan tuttavapiiristäni haluaisi olla missään tekemisissä 98% niiden ihmisten kanssa, jotka ovat julkkiksia. Sattuneesta syystä ollaan sellaiseen tilanteeseen päädytty, että viihdytään julkisuudessa.