En ota rokotetta, mutta kyselijöille sanon
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeää. Puolisollani on syöpä ja joutui sairaalaan ihan flunssan takia.
Miten tuo sitten kotonaan liittyy?
Ei voida rokottaa syövän takia ja siksi koronatartunta olisi katastrofi, koska jo flunssa vie sairaalahoitoon.
- eri
Miksi ei voi rokottaa syövän takia? Syöpäsairas vanha isäni rokotettiin eikä tullut mitään oireita.
Syöpäsairas tuskin kehittää kummoista immuniteettia. Periaatteessa rokottaminen oli aika hyödytöntä. Rokotteesta saadut 'oireet' osin todistavat sen aikaansaamasta vasteesta.
Otin rokotteen mutta jos rokotepassia oikeasti aletaan vaatimaan ravintoloihin ja tapahtumiin niin boikottiin menevät kaikki. Toivon että muutkin rokotetut toimivat näin.
Vierailija kirjoitti:
Otin rokotteen mutta jos rokotepassia oikeasti aletaan vaatimaan ravintoloihin ja tapahtumiin niin boikottiin menevät kaikki. Toivon että muutkin rokotetut toimivat näin.
Olipa harvinaisen fiksu kirjoitus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeää. Puolisollani on syöpä ja joutui sairaalaan ihan flunssan takia.
Miten tuo sitten kotonaan liittyy?
Ei voida rokottaa syövän takia ja siksi koronatartunta olisi katastrofi, koska jo flunssa vie sairaalahoitoon.
- eri
Miksi ei voi rokottaa syövän takia? Syöpäsairas vanha isäni rokotettiin eikä tullut mitään oireita.
Syöpäsairas tuskin kehittää kummoista immuniteettia. Periaatteessa rokottaminen oli aika hyödytöntä. Rokotteesta saadut 'oireet' osin todistavat sen aikaansaamasta vasteesta.
Rokote voi pahimmillaan tappaa solunsalpaajahoitoja saavan.
Terveystiedot ei kuulukaan muille.
Huoleton kirjoitti:
Mistä joku on keksinyt, että kaupankassa tai baarin tarjoilija kysyisi rokotustodistusta? En ole aikoihin lukenut mitään yhtä umpihullua
Tällainen käytäntö on jo joissakin Keski-Euroopan maissa. Ravintolaan saa jäädä syömään rokotustodistuksella, ilman todistusta ostat noutoannoksen ja syöt kotonasi.
Vierailija kirjoitti:
Boikotoit siis ravintoloitsijaa joka on syytön. Heidän on pakko noudattaa viranomaismääräyksiä tai paikka suljetaan.
Vierailija kirjoitti:
No älä sit näytä niitä. Merkintä eokotuksesta kun ei ole mikään terveystieto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä sit näytä niitä. Merkintä eokotuksesta kun ei ole mikään terveystieto.
*salassapidettävä terveystieto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeutuu huomattavasti kun rokotepassi tulee käyttöön, etkä pääse enää ravintoloihin.
En käy muutenkaan ravintoloissa joten ei vaikuta minuun.
Laajennetaan pikku hiljaa joka paikkaan mm työpaikat, terveydenhuolto, julkiset tilat, koulut yms
No missään ei ole sanottu varmaksi että sirä vaaditaan edes ravintoloihin menoon. Nyt pauhataan vaan matkustamisesta. Eikä missään lue että sitä laajennetaan. Mutta oletetaan että laajennetaan niin sitten loppuu työt. Ei mua haittaa. Voin ihan mielelläni matta kotona :) eikä työkkäri voi pakottaa mihinkään koska ei ole passia niin mihinkään ei ole asiaa:) no ei ne voisi mua muutenkaan koska asun maalla mistä ei oikein julkiset kulje. Auto on mutta laitan sen tutun nimiin mutta itse käytän sitä ja sanon että ei ole autoa :) miksi koululle olisi pakko mennä? Asiat voi hoitaa puhelimitse ja etänä vaikka tabletilla. Kyllä terveydenhuoltoon pääsee ja tulee pääsemään oli passia tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeutuu huomattavasti kun rokotepassi tulee käyttöön, etkä pääse enää ravintoloihin.
En käy muutenkaan ravintoloissa joten ei vaikuta minuun.
Laajennetaan pikku hiljaa joka paikkaan mm työpaikat, terveydenhuolto, julkiset tilat, koulut yms
No missään ei ole sanottu varmaksi että sirä vaaditaan edes ravintoloihin menoon. Nyt pauhataan vaan matkustamisesta. Eikä missään lue että sitä laajennetaan. Mutta oletetaan että laajennetaan niin sitten loppuu työt. Ei mua haittaa. Voin ihan mielelläni matta kotona :) eikä työkkäri voi pakottaa mihinkään koska ei ole passia niin mihinkään ei ole asiaa:) no ei ne voisi mua muutenkaan koska asun maalla mistä ei oikein julkiset kulje. Auto on mutta laitan sen tutun nimiin mutta itse käytän sitä ja sanon että ei ole autoa :) miksi koululle olisi pakko mennä? Asiat voi hoitaa puhelimitse ja etänä vaikka tabletilla. Kyllä terveydenhuoltoon pääsee ja tulee pääsemään oli passia tai ei.
Eli ei tule vaikuttamaan mun elämään millään tavalla. Mulle turha vastata koska en tule seuraamaan tätä keskustelua :)
Olen todella kyllästynyt vastailemaan siihen, miksi en ota rokotetta. Ja se kysymys tulee satavarmasti joka kerta, kun olen jollekin asiasta maininnut hänen otettuaan rokoteasian ensin puheeksi. Niinpä olen nyt siirtynyt samaan taktiikkaan kuin ap. Lyhyesti vastaan että rokotettu on ja vaihdan samantien puheenaiheen joksikin ihan muuksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen todella kyllästynyt vastailemaan siihen, miksi en ota rokotetta. Ja se kysymys tulee satavarmasti joka kerta, kun olen jollekin asiasta maininnut hänen otettuaan rokoteasian ensin puheeksi. Niinpä olen nyt siirtynyt samaan taktiikkaan kuin ap. Lyhyesti vastaan että rokotettu on ja vaihdan samantien puheenaiheen joksikin ihan muuksi.
Ei kannata sitten ulista, jos saat koronan. Se on sitten ihan oma valinta se koronan hankkiminen, jos ei rokotetta ota. Ja omasta puolestani sanon, että siinä vaiheessa, kun rokote on kaikkien saatavilla, en tule osaltani pistämään enää yhtään tikkua ristiin rokotteista kieltäytyjien suojaamiseksi. Jos haluavat tautia vältellä, voivat linnoittautua ihan itse sitten neljän seinän sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sitten ulista, jos saat koronan. Se on sitten ihan oma valinta se koronan hankkiminen, jos ei rokotetta ota. Ja omasta puolestani sanon, että siinä vaiheessa, kun rokote on kaikkien saatavilla, en tule osaltani pistämään enää yhtään tikkua ristiin rokotteista kieltäytyjien suojaamiseksi. Jos haluavat tautia vältellä, voivat linnoittautua ihan itse sitten neljän seinän sisään.
Juuri näin. Valitsen itse, millä keinoilla haluan suojella itseäni ja miten vakavaksi koen suojautumistarpeen.
Jokainen rokotteen saanuthan saa sieltä rokotuspaikalta sellaisen kortin tai lapun missä on rokotuspäivämäärä, rokotteen nimi ja toisen rokotteen aika. Jos johonkin tilasuuteen ei haluta rokottamatttomia, niin olisi aika helppo kysyä vain tuota korttia tai lappua. Edes mitään passia ei tarvisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite aion lopettaa kans maskien pitämisen ja käsien desinfoinnin 2 viikkoa sen jälkeen, kun olen saanut toisen rokotteen. Ei niitä loppuelämää huvita pitää.
Niinpä kannattaa. Vaikka ei luulisi väliä olevan vaikka sanot että et ota
Kiva lähisukulainen, kun haluaa tappaa teidän perheenjäsenen.