Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkatuelta ei jatkossa pääse enää ansiosidonnaiselle

Vierailija
22.06.2023 |

Minusta, eli vassarin mielestä tämä on sentään hyvä uudistus. Palkkatuki on käytännössä epäsuora yritystuki, yrityksen tekohengittämiseen tarkoitettu. Sen käyttö vähenee tuon uudistuksen myötä, kun ihmiset alkavat vaatia oikeaa palkkaa. Vielä kun saataisi työkokeilu kokonaan pois, niin alkaisi näyttää hyvältä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin. Palkkatukityö on oikeaa työtä ja siitä kuuluu ansiosidonnainen.

Vierailija
2/15 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin palkkatuella kuin työttömänä, kiitos vaan! Täysin tyhmä ja haitallinen uudistus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaatia oikeaa palkkaa"

Sen kun vaadit, sitten ei palkata OLLENKAAN!!!!

Vierailija
4/15 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin palkkatuella kuin työttömänä, kiitos vaan! Täysin tyhmä ja haitallinen uudistus.

Siinä meni taas yksi paikka tuelle, eikä niin, että yritys olisi oikeasti palkannut jonkun oikealla palkalla.

-En ymmärrä, miksi yhteiskunnan pitää maksaa osa palkasta?

PS Jos ei pysty palkkaa maksamaan, työtä ei voida tehdä.

Vierailija
5/15 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä otettu tässä huomioon yli 58-vuotiaita velvoitetyöllistettäviä, joiden palkkaus pääsääntöisesti tapahtuu palkkatuella. Eli sekin eläkeputken ripe poistetaan. Surkea juttu iäkkäämmille pitkäaikaistyöttömille, joille ei enää työtä löydy.

Vierailija
6/15 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin . Töitä saa vain suhteella ja vai alle 50v.

Palkkatuetun työn jälkeen siirrytään rakentamaan kolmas moottoritie Espoosta turkuun. Asfaltti kannetaan käsin ämpärissä. Työtä valvovat valitut henkilöt lamauttimen kanssa.

Vierailija
7/15 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuessa vaan se, että joutuu olemaan työkkärin kirjoilla, ainakin minä jouduin olemaan, vähän ihmettelin kun ei ollut edes osa-aikatyö vaan kokoaikatyö. Kiellettiin siis asiakkuuden päättäminen työssäolon ajaksi. 

Vierailija
8/15 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkatuessa vaan se, että joutuu olemaan työkkärin kirjoilla, ainakin minä jouduin olemaan, vähän ihmettelin kun ei ollut edes osa-aikatyö vaan kokoaikatyö. Kiellettiin siis asiakkuuden päättäminen työssäolon ajaksi. 

Ainiin, unohtui, että työkkärin virkailija kyseli minulle jatkoa siihen työpaikkaan mun tietämättä, oli ihan laittanut kuulemma sähköpostia asiasta. Että mua hävetti ja nolotti, olin toki itse kysynyt jo alussa voiko saada jatkoa. 

Vierailija
9/15 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä otettu tässä huomioon yli 58-vuotiaita velvoitetyöllistettäviä, joiden palkkaus pääsääntöisesti tapahtuu palkkatuella. Eli sekin eläkeputken ripe poistetaan. Surkea juttu iäkkäämmille pitkäaikaistyöttömille, joille ei enää työtä löydy.

Totta, tässä yksi eläkeputkilainen joka ensimmäisen tukityön teki eläkeputkeen ja saa ansiosidonnaista.

No, valtio saa sitä mitä tilaa. Sen näyttää tulevaisuus, kuin moni valitsee kadulla asumisen.

Neljän vuoden päästä , kun on uudet vaalit, ei tämä hallitus enää porskuttele!

Orpon hallitus on tähden lento vain!

Vierailija
10/15 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainiin, unohtui, että työkkärin virkailija kyseli minulle jatkoa siihen työpaikkaan mun tietämättä, oli ihan laittanut kuulemma sähköpostia asiasta. Että mua hävetti ja nolotti, olin toki itse kysynyt jo alussa voiko saada jatkoa. 

Olisin saanut jatkaa palkkatuella, mutta tuen maksimiaika tumi täyteen ja työpaikan oli halvempaa palkata uusi henkilö palkkatuella töihin (koska kokoajan työntekijän tarve). Työkkäristä sanottiin että minulle ei voida maksaa minulle enää palkkatukea. Eli käytännössä palkkatuella voidaan kiertää vakituisen työntekijän palkkaaminen ja palkkatukilaisia pyöritellä loputtomiin. Aina vaihdetaan uuteen työntekijään kun tuki loppuu.

Vierailija
11/15 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin saanut jatkaa palkkatuella, mutta tuen maksimiaika tumi täyteen ja työpaikan oli halvempaa palkata uusi henkilö palkkatuella töihin (koska kokoajan työntekijän tarve). Työkkäristä sanottiin että minulle ei voida maksaa minulle enää palkkatukea. Eli käytännössä palkkatuella voidaan kiertää vakituisen työntekijän palkkaaminen ja palkkatukilaisia pyöritellä loputtomiin. Aina vaihdetaan uuteen työntekijään kun tuki loppuu.

Ei niillä ole mitään aikomusta palkata yhtään ketään "palkkatukityöllistetyn" tilalle.

Vierailija
12/15 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on, onkohan tämä hallitus neljän vuoden päästä tekemässä päätöksiä?

Ei ole.

Saas nähä kuin moni joutuu kadunasukiksi näiden leikkausten takia?

Ennen kuin uusi hallitus ehtii mitään mullistavaa tehdä silloin neljän vuoden päästä, olen jo eläkkeellä.

Vierailija
13/15 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatukityö on monille yli 50-vuotiaille/osatyökykyisille ainoa tapa työllistyä sekä valtiolle/kunnille/järjestöihin /firmoihin. Se, että he eivät  saisi  tästä oikeasta työstä samalla tavalla ansiosidonnaista kuin muutkin, on eriarvoistavaa ja sitä ei pidä sallia.

Vierailija
14/15 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
15/15 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän