Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua käyttää rahaa mihinkään, oikeasti ärsyttää!

Vierailija
20.05.2021 |

Mies ei halua harrastaa tai tehdä mitään (maksullista). Me ei käydä ravintoloissa, konserteissa (koronaa ennen siis jo), ei matkoilla. Ja kyse ei ole siitä, että olisin loinen loinen, voisin itse oman osuuteni matkasta maksaa. Mua vähän ihmetyttää sekin, että asun miehen omistamassa kämpässä ja maksan hänelle 500€/kk vuokraa siitä. Okei, jos asuisin itsekseni täällä Helsingissä, niin saisin maksaa lähes tuplat tuohon nähden. Mutta kuka oikeasti kumppaniltaan vaatii vuokraa? Varsinkin kun asunto on lähes velaton. Kun kysyn mieheltä, että mihin sinä rahaa sitten haluat käyttää, niin selitys on aina: sijoitukset ja pahan päivän varalle. Ymmärrän osittain, mutta kun elämä menee ihan ohi. Ei tämä ole mitään elämää, että töissä käydään ja muuten istutaan kotona kaikki lomat ja viikonloput! Pitääkö tässä eroa harkita?

Kommentit (430)

Vierailija
81/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyin hetken aikaa suhteessa joka ajautui lopulta siihen että minä päädyin uusimaan autot (2x) ja hajalla olevat huonekalut/elektroniikan. Maksoin ohessa muitakin juoksevia kuluja..

Et näin. Älä ajaudu samaan jamaan mitä meikäläinen, ellet halua velkaantua jo muutenkin vaikean eron takia.

Tietenkin jos teillä on kyse lähinnä siitä ettei mies tahdo harrastaa samoja asioita niin silloin et tietenkään eroa.

Vierailija
82/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksat 500 €/kk.Miehen pitää ilmoittaa se tuloksi ja maksaa siitä vero.

Tuskin siitä verotettavaa tuloa syntyy. Tuo on niin edullinen vuokra, ettei varmasti vastaa läheskään todellista vastaavan asunnon vuokraa. Veroja maksetaan vain voitosta. Tuosta kun vähentää kaikki asunnon kulut niin ei jää verotettavaa voittoa.

Jos puolikas asunnosta on laitettu vuokralle, niin siitä ei voi vähentää kaikkia asunnon kuluja, ainoastaan puolet.

Ja muodostuu siitä verotettavaa tuloa tai ei, ilmoitettava se on jokatapauksessa. Verottaja päättää verotettavuuden annettujen tietojen pohjalta, ei sitä verovelvollinen mutuillen tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viihdyin hetken aikaa suhteessa joka ajautui lopulta siihen että minä päädyin uusimaan autot (2x) ja hajalla olevat huonekalut/elektroniikan. Maksoin ohessa muitakin juoksevia kuluja..

Et näin. Älä ajaudu samaan jamaan mitä meikäläinen, ellet halua velkaantua jo muutenkin vaikean eron takia.

Tietenkin jos teillä on kyse lähinnä siitä ettei mies tahdo harrastaa samoja asioita niin silloin et tietenkään eroa.

Miksi silloin ei tietenkään erota, jos ei ole riittävästi yhteistä tekemistä ja ajanvietettä? Eikös moni eroa juuri siksi?

Vierailija
84/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ripirapirops kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

selvästikään et onnistu loisimaan miehen rahoja niin paljon kuin haluaisit. sinun kannattaa hankkia toinen mies, jolta saa rahaa helpommin

Jo aloituksessa sanoin, että maksan kyllä itse oman osuuteni! Ap

niin mutta haluaisit asua ilmaiseksi! Ei kukaan voi asua ilmaiseksi! Kun et maksa osuutta asunnosta,silloin olet alivuokralainen ja maksat vuokraa! Tai osan vastikkeesta,maksat kuitenkin.

Joo ja ainahan siitä voi lähteä toki muualle

Sinulla ei taida olla pienintäkään käsitystä siitä, mitä tarkoittaa alivuokralaisuus.

Vierailija
85/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihanko oikeasti osa porukasta on täällä sitä mieltä, että kumppanin pitäisi maksaa alueen hintatason mukaista vuokraa?? Puolet asuinkustannuksista tietenkin ja jos tätä haluaa "vuokraksi" kutsua niin miksei, mutta mikäli vuokra on suurempi summa kuin puolet asunnon kustannuksista, niin silloin käytännössä lyhentää toisen lainaa ja kerryttää varallisuutta toiselle. 5 vuoden päästä tulee ero ja asunnon omistaja voi olla tyytyväinen, kun yhdessä on makseltu hänen lainaansa pois.

Vierailija
86/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi silloin ei tietenkään erota, jos ei ole riittävästi yhteistä tekemistä ja ajanvietettä? Eikös moni eroa juuri siksi?

Sisälläkö ei voida olla yhdessä?

Vierailija
87/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihanko oikeasti osa porukasta on täällä sitä mieltä, että kumppanin pitäisi maksaa alueen hintatason mukaista vuokraa?? Puolet asuinkustannuksista tietenkin ja jos tätä haluaa "vuokraksi" kutsua niin miksei, mutta mikäli vuokra on suurempi summa kuin puolet asunnon kustannuksista, niin silloin käytännössä lyhentää toisen lainaa ja kerryttää varallisuutta toiselle. 5 vuoden päästä tulee ero ja asunnon omistaja voi olla tyytyväinen, kun yhdessä on makseltu hänen lainaansa pois.

Ei se nyt ihan noinkaan mene.

Minä maksan puolet asuinkustannuksista (asumme siis puolisoni omistamassa asunnossa) JA lisäksi osallistun pieniin korjaus- ja remonttikustannuksiin sekä kiinteisiin(kin) hankintoihin silloin, kun ne ovat yhdessä sovittuja ja lisäävät molempien asumismukavuutta (tänä kesänä uusitaan laituri). Jos haluan jotain pelkästään yksin, maksan sen kokonaan (olen mm hankkinut kasvihuoneen ja nyt haaveilen pienestä kesäterassista).

Jos muutaman vuoden kuluttua eroaisimme, niin ei se niin menisi, että minä olisin rahoillani nostanut puolison omistaman kiinteistön arvoa ja hän voisi olla tyytyväinen. Yhtä lailla minäkin voisin olla tyytyväinen siihen, että olen yhdessä asuttujen vuosien aikana säästänyt tuhansia (puhutaan jo viisinumeroisesta summasta) euroja, kun olen säästänyt asumiskuluista, ja lisäksi nauttinut parisuhteen lisäksi tilavasti asumisesta.

Vierailija
88/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko sinä tai tämä mielikuvituspariskunta jossain ilmaiseksi?

Miten pariskunta, joka asuu vuokra-asunnossa? Aivan.

Tämäkin aloitus on ikuisuustrolli, tällä kertaa tässä muodossa. Mikä siinä oman elämän maksamisessa on teille naisille niin saatanan vaikeaa? Siitä kahvikupista alkaen 

Vierailija
89/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt ihan noinkaan mene.

Minä maksan puolet asuinkustannuksista (asumme siis puolisoni omistamassa asunnossa) JA lisäksi osallistun pieniin korjaus- ja remonttikustannuksiin sekä kiinteisiin(kin) hankintoihin silloin, kun ne ovat yhdessä sovittuja ja lisäävät molempien asumismukavuutta (tänä kesänä uusitaan laituri). Jos haluan jotain pelkästään yksin, maksan sen kokonaan (olen mm hankkinut kasvihuoneen ja nyt haaveilen pienestä kesäterassista).

Jos muutaman vuoden kuluttua eroaisimme, niin ei se niin menisi, että minä olisin rahoillani nostanut puolison omistaman kiinteistön arvoa ja hän voisi olla tyytyväinen. Yhtä lailla minäkin voisin olla tyytyväinen siihen, että olen yhdessä asuttujen vuosien aikana säästänyt tuhansia (puhutaan jo viisinumeroisesta summasta) euroja, kun olen säästänyt asumiskuluista, ja lisäksi nauttinut parisuhteen lisäksi tilavasti asumisesta.

Eli tarkoitan, että vaikka en maksa vuokraa niin maksan yli puolet juoksevista pakollisista asumiskustannuksista ja minusta se on täysin ok.

Vierailija
90/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin aloitus on ikuisuustrolli, tällä kertaa tässä muodossa. Mikä siinä oman elämän maksamisessa on teille naisille niin saatanan vaikeaa? Siitä kahvikupista alkaen 

Jos viittaat ensitreffien kahvikuppiin niin edelleenkään en alkaisi tapailla miestä, joka haluaisi tavata kahvilassa eikä tarjoutuisi maksamaan kahvikupillistani.

t. Se, joka pitää itsestäänselvyytenä maksaa puolet asumiskuluista, korjauksista, remonteista ja yhteisistä hankinnoista sekä maksaa kokonaan itse ne, mitä haluaa (vain) itse

Vierailija
91/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvikuppi mies saapui paikalle 😂

Vierailija
92/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ripirapirops kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

selvästikään et onnistu loisimaan miehen rahoja niin paljon kuin haluaisit. sinun kannattaa hankkia toinen mies, jolta saa rahaa helpommin

Jo aloituksessa sanoin, että maksan kyllä itse oman osuuteni! Ap

niin mutta haluaisit asua ilmaiseksi! Ei kukaan voi asua ilmaiseksi! Kun et maksa osuutta asunnosta,silloin olet alivuokralainen ja maksat vuokraa! Tai osan vastikkeesta,maksat kuitenkin.

Joo ja ainahan siitä voi lähteä toki muualle

Ei ap ole sanonut haluavansa asua ilmaiseksi. Hän on sanonut haluavansa maksaa oman osuutensa. ”Vuokra” on kuitenkin eri asia kuin se, että maksaa puolet asumiskuluista.

Minulla on sijoitusasunto. Suhteeni siinä asuvaan henkilöön on eri, keräänkö häneltä vuokraa vai pyydänkö häntä vain maksamaan kulut. Esim. Lapseltani en pyytäisi vuokraa. Enkä puolisolta, jos hän jostain syystä sinne muuttaisi.

Vierailija
93/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai    pitää maksaa vuokraa. Miksi pitäisi lokkeilla toisen asunnossa?

Vuokra kumppanilta on hieman eri asia kuin maksaa puolet asumiskuluista. Eli sähkö- ja vesilasku sekä vastike. Vuokraa pyydetään kämppikseltä tai alivuokralaiselta.

On se aikamoista lokkeilua jos maksaa pelkästään puolet sähkö- ja vesilaskusta sekä vastikeesta. Sehän on käytännössä lähes ilmaiseksi asumista.

Vierailija
94/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokra kumppanilta on hieman eri asia kuin maksaa puolet asumiskuluista. Eli sähkö- ja vesilasku sekä vastike. Vuokraa pyydetään kämppikseltä tai alivuokralaiselta.

On se aikamoista lokkeilua jos maksaa pelkästään puolet sähkö- ja vesilaskusta sekä vastikeesta. Sehän on käytännössä lähes ilmaiseksi asumista.

Tähänkin on yksi pätevä ratkaisu: molemmille omat (erilliset) osoitteet.

Vierailija
95/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa tylsältä ja itsekkäältä mieheltä. Miten olet tuon miehen kanssa ylipäätään päätynyt yhteen kun teillä on noin erilaiset käsitykset ajan vietosta? Toki juokseviin kuluihin osallistut, mutta miksi ihmeessä suostut maksamaan vuokraa kumppanillesi?

Vierailija
96/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen yhden pihin pariskunnan (+30) hakevat perunat, porkkanat ja muut juurekset anoppilasta. Mikään ei saisi maksaa mitään. Kummallakin varallisuutta enemmän kuin 300.000€

Ovat ihan hiljaa, jos puhutaan rahasta.

Vierailija
97/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteen ei kuulu olla lokkeilua eikä hyväksikäyttöä, vaan sitä, että _haluaa_ asua toisen kanssa. Silloin nähdään, että kaikki mitä teemme ajaa meidän omaa etuamme.

Jos sinä asut minun omistamassani asunnossa kanssani, niin en ota sinulta kuin puolet kuluista. Ja olettaisin, että maalaat seiniä tms. Tarvittaessa, eli osallistut ylläpitokuluihin. Miksi haluaisin hyötyä rakastamastani ihmisestä? Asunnossahan ei ole mitään muita kuluja, ja jos tulee ero, niin asunto on edelleen minun, en menetä yhtään mitään siinä tilanteessa.

Tilanne on kinkkisempi, jos toisella on yli-isot lainakulut.

98/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et todellakaan maksa miehelle vuokraa! Lopeta heti. Puolet vastikkeesta, vesi-, sähkö -ja vakuutusmaksusta, muuta ei tarvitse maksaa.  

Ja mikäli maksaa tuon 500 euroa vuokraa niin verottaja katsoo sen miehen pääomatuloksi jonka verotus ei ole kaikkein keveintä.

Vierailija
99/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se ainakin mulle on elämää käydä töissä ja olla kotona koska viihdyn kotona parhaiten. Yksin olen omasta tahdostani eli en huoli ketään naista. Onnellisempi en voisi olla )

Vierailija
100/430 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan tullut mieleen, että pitäisi pyytää mieheltäni vuokraa kun vietämme kesät omistamassani kesämökillä. Kiinteistöveron ja muut juoksevat kulut kyllä maksamme puoliksi ja mies tekee tällä normaalit miehen työt.