Nuori ei tiennyt mikä on Leka tai Moska.
Kommentit (32)
Varmaan sukunimiä, kun ovat isolla alkukirjaimella.
No ei ainakaan puolet 25-vuotiaistakaan tiedä. Ja väitän, että on paljon myös 4-kymppisiä jotka ei tiedä. Ei ne kuitenkaan mitään jokapäiväisiä työkaluja ole.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs hän olisi voinut ne oppia kun ei varsinkaan kerrostaloelämässä leka ja moska kuulu jokapäiväiseen elämään.
Miten niin? Leka juodaan perjantaina ja moskaa on kadut täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs hän olisi voinut ne oppia kun ei varsinkaan kerrostaloelämässä leka ja moska kuulu jokapäiväiseen elämään.
Tämäpä. Minä olin kuullut kyllä lekasta, mutta kun mun mies sanoi eka kerran, että "täytyy hakea moska", olin ihan huuli pyöreänä, että niin mikä?? Olin 24v kerrostalossa kasvanut kaupunkilainen. Ei meillä mihinkään koskaan moskaa oltu tarvittu.
Lekan nyt varmaan tietää, vaikka ei olisi koskaan kädessään pitänyt. Moska on varmaan sellainen sana, että en usko, että tietää. Minäkin olin varmaan toisella kymmenellä, kun vasta opin sen kun auttelin isää talonrakentamisurakassa.
Moska on joku lainasana rysyiltä. Saakin unohtua.
Muskan tiedän, Moskaa en. Leka ei sano mitään.
Leka ja moska kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.
Itse pyysin vaimoa ojentamaan Alfan 3.2 litraisen busson nokkien lukituspalat mutta ei.
Sana "moska" lyhytvartisen lekan merkityksessä on laina venäjän kielen sanasta, joka viittaa raskaaseen vasaraan.
Lukeminen kannattaa aina, joten vaikka Volter Kilven Alastalon salissa lahjaksi seuraavana merkkipäivänä, niin alkaa se sanavarasto kehittyä.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin kirjoitit Lekan isolla alkukirjaimella
Vierailija kirjoitti:
No et sitten kirjoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Sana "moska" lyhytvartisen lekan merkityksessä on laina venäjän kielen sanasta, joka viittaa raskaaseen vasaraan.
Lähde?
ihan on vanhaa suomea kyllä
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos kyseessä on erisnimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin kirjoitit Lekan isolla alkukirjaimella
Lause alkaa isolla alkukirjaimella? Kuinka pihalla olet oikeinkirjoitussäännöistä?
moska on likaan leka on kevyttä "kiviainesta".