Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sinä suhtaudut työpaikallasi siivoojaan?

Vierailija
17.05.2021 |

Tervehditkö vai oletko kuin häntä ei olisikaan?

Teetkö herkästi valituksia?

Aiheutatko tahallasi ylimääräistä sotkua ja pidät työpöytäsi täynnä tavaraa jotta se olisi mahd. vaikea pyyhkiä?

Vai kenties yritätkö olla mahd. siisti helpottaaksesi hänen työtään?

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervehdin, jos sattuu kohdalle. Olen sanonut, että kahvia saa ottaa (en tälle nykyiselle) mutta muuten aina kaikille, koska tiedän, että siivoojilla ei ole juuri mitään työsuhde-etuja. Joku on viestinyt asian tällekin siivoojalle, koska hän ottaa sitä kahvia. Meillä ei ole oikein yhteistä kieltä, koska hän ei osaa suomea, ei tunnu osaavan englantiakaan ja yhden työntekijämme kanssa puhuu arabiaa.

Suomessa puhutaan suomea ei arabiaa. Eikö ole kummallista, että täällä voi töitä tehdä ihminen joka ei puhu kuin arabiaa. Ranskassa puhutaan ranskaa, Espanjassa espanjaa ja Suomessa suomea. Mikä tätä maata vaivaa.

Sinulla on siis varaa elättää heidät itse?

Jos ei osaa suomen kieltä, voi sitten lennellä taikamatolla muualle elätettäväksi. Suomen ei tarvitse elättää näitä kaiken maailman kulkijoita ympäri palloa. Kun tulee Suomeen, pitää opetella suomen kieli, tämähän on nyt ihan päivänselvää. Suomi ei ole mikään arabian siirtomaa.

Vierailija
42/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tia.A, 68v.mummo kirjoitti:

Kun olin työ-elämä kunioitin  aina.Sama asia nyt eläkeläisenä. Jos siivoja rapussa, kun ovesta lähden ulos,tuntematta häntä: Tervehdin ja sanon: Kiitos pidä rapuut ymm. tilat siistinä.Hyvää päivää,Jatkaen matkaani. Arvostan siivojia kaikialla missä työtä tekevät!Muistan myös sade säällä,loska kelillä: Ulko-oven edusta ritilä harjaan pyyhkiä jalkineeni.Kuin viellä rapun sisäpuolella,matton pyyhkiä jalkineeni!Moni muuten ei tee sitä. Säästäisi siivojien työtä!

Nyt eläkkeellä olisi aikaa opetella oikeinkirjoitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hallilla tapaa käydä sellainen parikymppinen nuorempi ja keski-ikäinen vanhempi siivoaja kerran viikossa. Tulevat aina vuoron vaihdon aikaan "sattumalta" siivoamaan pukuhuonetta. Nuoremman kanssa on ollut hieman silmäpeliä ja välillä olen saattanut vahingossa hieman vilauttaakin, mutta punastelee vain (kiihottui?). Vanhempi taas on hieman nyrpeä, liekö kateellinen nuoremman saamasta huomiosta?

Vierailija
44/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervehdin, jos sattuu kohdalle. Olen sanonut, että kahvia saa ottaa (en tälle nykyiselle) mutta muuten aina kaikille, koska tiedän, että siivoojilla ei ole juuri mitään työsuhde-etuja. Joku on viestinyt asian tällekin siivoojalle, koska hän ottaa sitä kahvia. Meillä ei ole oikein yhteistä kieltä, koska hän ei osaa suomea, ei tunnu osaavan englantiakaan ja yhden työntekijämme kanssa puhuu arabiaa.

Suomessa puhutaan suomea ei arabiaa. Eikö ole kummallista, että täällä voi töitä tehdä ihminen joka ei puhu kuin arabiaa. Ranskassa puhutaan ranskaa, Espanjassa espanjaa ja Suomessa suomea. Mikä tätä maata vaivaa.

Sinulla on siis varaa elättää heidät itse?

Jos ei osaa suomen kieltä, voi sitten lennellä taikamatolla muualle elätettäväksi. Suomen ei tarvitse elättää näitä kaiken maailman kulkijoita ympäri palloa. Kun tulee Suomeen, pitää opetella suomen kieli, tämähän on nyt ihan päivänselvää. Suomi ei ole mikään arabian siirtomaa.

Elätätkö heitä siis sen aikaa että opettelevat suomen kielen?

Vierailija
45/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe häntä koska käy illalla siivoamassa. Siis käy kun klemmari on aina otettu kaapin alta pois :)

Klemmariflirttiä näkymättömän ihmisen kanssa.

Hienoa, että sulla on toimiva suhde laitoshuoltajaanne.

- Voi se kyllä olla toimiston poltergeistkin, joka vihaa sinua, koska laitat aina sen klemmarin kaapin alle. - Ansaitsisit nastan tuolillesi.

Oletko huomannut, siirtyykö muitakin esineitä paikasta toiseen kuin klemmari?

Vierailija
46/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin aina, mutta usein siivoojat itse eivät ota minkäänlaista katsekontaktia, saati tervehdi takaisin.

Enkä tietenkään roskaa tarpeettomasti tms.

Vierailija
47/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin, tietenkin ja juttelen hänen kanssaan. 

Pöytäni on siisti ja tyhjä.

Jos vessa on jäänyt siivoamatta, esim. täpötäysi roskis tyhjentämättä tai paperisäiliö täyttämättä, niin toisinaan pyydän, että niistä huolehditaan.

Jos siivoojia ei olisi, niin elämä olisi kurjaa.

Kiitos teille tekemästänne erittäin hyvästä työstä! :)

Vierailija
48/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin ja juttelen ihan kuten muidenkin kanssa.

Vierailija
49/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä hallilla tapaa käydä sellainen parikymppinen nuorempi ja keski-ikäinen vanhempi siivoaja kerran viikossa. Tulevat aina vuoron vaihdon aikaan "sattumalta" siivoamaan pukuhuonetta. Nuoremman kanssa on ollut hieman silmäpeliä ja välillä olen saattanut vahingossa hieman vilauttaakin, mutta punastelee vain (kiihottui?). Vanhempi taas on hieman nyrpeä, liekö kateellinen nuoremman saamasta huomiosta?

Vilauttaa naisparalle, joka joutuu putsaamaan sotkujanne hikisestä pukuhuoneesta?

Toisinaan palstamiesten säälittävyys ylittää - tai ehkä alittaa - normaalin säälittävyyden rajat. 

Vierailija
50/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tervehdi. Omituinen pälyilijä, henkensä haisee käytävällä ja käyttäytyy oudosti. Siivoaa tosi huonosti! Joka kerta pitää sanoa että siivoa tämä, ei tajua. Puhuu englantia huonosti.

Vierailija
51/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin ja väistän pois työpisteeltä vaikka vessaan tai hakemaan kahvia, jotta siivooja saa työrauhan. Meidän työpaikalla siivooja siivoaa vain lattiat, pöydät pitää siivota itse.

Vierailija
52/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelen heidän kanssaan usein; ovat kivoja ihmisiä.

Vierailija
53/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vilauttaa naisparalle, joka joutuu putsaamaan sotkujanne hikisestä pukuhuoneesta?

Toisinaan palstamiesten säälittävyys ylittää - tai ehkä alittaa - normaalin säälittävyyden rajat. 

Pieni flirtti piristää työpäivää :)

Ja mistään pervoilustahan ei siis ollut kyse.

Vierailija
54/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelevasti. Olen itse meidän työpaikan siivooja.

Vierailija
55/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toiminut siivoojana ja pidän koko kysymystä ihan kummallisena. Ihan normaalisti tottakai suhtaudutaan jokaiseen ihmiseen?

Vierailija
56/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallani käy siivooja aamuisin. Siivooja tuli huoneeseeni, ja lähdin keittiöön hakemaan kahvia antaakseni hänelle työrauhan. Kun tulin takaisin, siivooja oli keskeyttänyt työnsä ja luki intensiivisesti näyttöruutuani.

Katsoin hämmästyneenä häntä ja hän selkeästi nolostui. Sen jälkeen hän on ollut huomattavan yliystävällinen minulle, selkeästi tietää toimineensa typerästi ja yrittää nyt hyvitellä tekoaan. Itse en enää haluaisi keskustella hänen kanssaan lainkaan. Tervehtiminen riittää. Aiemmin juttelimme kyllä kaikenlaista.

En vaan ikävä kyllä voi mitään sille että tämän yhden kokemuksen perusteella ajattelen siivoojien olevan uteliasta ja kyyläävää porukkaa.

Vierailija
57/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se homma ei kelpaa suomalaisille. Kieli on sivuseikka.

Vierailija
58/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikallani käy siivooja aamuisin. Siivooja tuli huoneeseeni, ja lähdin keittiöön hakemaan kahvia antaakseni hänelle työrauhan. Kun tulin takaisin, siivooja oli keskeyttänyt työnsä ja luki intensiivisesti näyttöruutuani.

Katsoin hämmästyneenä häntä ja hän selkeästi nolostui. Sen jälkeen hän on ollut huomattavan yliystävällinen minulle, selkeästi tietää toimineensa typerästi ja yrittää nyt hyvitellä tekoaan. Itse en enää haluaisi keskustella hänen kanssaan lainkaan. Tervehtiminen riittää. Aiemmin juttelimme kyllä kaikenlaista.

En vaan ikävä kyllä voi mitään sille että tämän yhden kokemuksen perusteella ajattelen siivoojien olevan uteliasta ja kyyläävää porukkaa.

Kertoo paljon sinusta, että yhden tapauksen perusteella olet niputtanut kaikki siivoojat samaan nippuun

Vierailija
59/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se homma ei kelpaa suomalaisille. Kieli on sivuseikka.

Olen ollut siivoojana Norjassa ilman että puhun kieltä. Ystävällisesti suhtautuivat. Luulen että tällekin kommentoijalle kelpaisi pohjoismainen siivoojaa, taitaa kielen sijaan mietityttää ihon väri.

Vierailija
60/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassa siivoojaa arvostetaan korkealle. Toimarilta tulee ohjeita että omat jäljet siivotaan aina. Ja kaikki pitää paikat siistinä. Siivooja tekee sitten kierroksensa ja jos tulee minun työhuoneeseen annan sille työrauhan ja haen vaikka kahvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme