Miten sinä suhtaudut työpaikallasi siivoojaan?
Tervehditkö vai oletko kuin häntä ei olisikaan?
Teetkö herkästi valituksia?
Aiheutatko tahallasi ylimääräistä sotkua ja pidät työpöytäsi täynnä tavaraa jotta se olisi mahd. vaikea pyyhkiä?
Vai kenties yritätkö olla mahd. siisti helpottaaksesi hänen työtään?
Kommentit (104)
Toimistosiivous oli tympeintä siivousta. Tuli tunne että häiritsen työntekijöitä kesken heidän töiden. Usein alkoivat siirtelemään tavaroita tai lähtivät pois jaloista siivouksen ajaksi. Sitten yritin nopeasti putsata pöydän ettei toinen joudu odottamaan kauaa. Jotkut olivat mukavia mutta joistakin näki että "jahas, sinä taas tulit häiritsemään"
Yhdessä kohteessa siivosin iltaisin ja se oli parempi. Työntekijät tiesivät minä iltana olin tulossa niin järjestelivät pöydän niin että saa pyyhittyä mahdollisimman paljon. Lattiatkin sai nuohota kunnolla ja rauhassa. Sekin loppui sitten kun työnantaja ei halunnut maksaa iltalisiä ja siirryttiin päivävuoroon.
Tervehdin alkuun, mutta meidän siivooja ei tervehdi takaisin, joten lopetin. Toimin näin ihan kaikkien ihmisten kanssa, eli en todellakaan jaksa kauhean pitkään tervehtiä, jos ei minua tervehditä.
Neutraalisti. Tervehdin tietenkin, mutta en jää jututtamaan. Valitan, jos siihen on joku hyvä syy. Syy ei ole kuitenkaan se että joskus joku pikku juttu unohtunut.
Jos siivoojanne räveltää, kilpailutuksessa on epäonnistuttu. Kovin epäakateemista.