Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sinä suhtaudut työpaikallasi siivoojaan?

Vierailija
17.05.2021 |

Tervehditkö vai oletko kuin häntä ei olisikaan?

Teetkö herkästi valituksia?

Aiheutatko tahallasi ylimääräistä sotkua ja pidät työpöytäsi täynnä tavaraa jotta se olisi mahd. vaikea pyyhkiä?

Vai kenties yritätkö olla mahd. siisti helpottaaksesi hänen työtään?

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelisin että aika normaalisti? Moikkaan kun sattuu kohdalle, saatetaan vaihtaa muutama sana. Enn tietenkään tahallani sotke mutten siivoakaan (nostan kyllä roskiksen viereen tippuneet roskat ja pyyhin jos kahvia läikkyy pöydälle). Pöytä on kyllä täynnä papereita yms mutta en oleta että siivooja pyyhkii, eikä pyyhikään. Kiitän jos sattuu tulemaan siivoamaan työpisteeni kohdalle kun olen paikalla, yleensä nousen pois tieltä kun ei siihen montaa minuuttia mene.

Vierailija
22/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ignooraan täysin.

M

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri siinä missä muutkin. Laitoshuoltaja hoitaa roskikset ja lattiapinnat.

Oma työpöytäni on täynnä liikkuvaa tavaraa ja pyyhin sen itse, jos joskus paljas kohta löytyy. Näppiksen ja tietokoneen pölyt pyyhkäisen itse. Desinfioivalla puhdistusliinalla pyyhin muutkin paikat, joihin useampi koskee, kuten oveni kahvat päivittäin. Ei ole korona iskenyt, vaikka sitäkin on ollut liikkeellä :D

Jo tiputtelen roskia, nostan roskikseen, jos läikähtää tahmeaa juomaa lattialle, puhdistan ja kuivaan pois omin pikku kätösin.

Vierailija
24/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh miten pitäisi suhtautua? Tervehdin jos satutaan kohtaamaan ja joskus tulee vaihdettua muutama sana tyyliin "hieno ilma tänään", ei muuta. Tosin en puhu kaikkien työkavereittenkaan kanssa sen syvällisempiä. 

En ymmärrä tällaisia "miten suhtaudut" aloituksia. Miksi pitäisi erikseen miettiä tapaamisia jonkun tuntemattoman  henkilön kanssa? Kiva kun hoitavat työnsä niin meillä toimistorotilla on siisti työympäristö.

Ohis, tein itse toimistosiivousta opiskeluaikoin kun mitään muuta työtä ei ollut saatavilla. Koin todella kiusallisena kaikki väkinäiset keskustelunavaukset ja kyselyt työtstä sekä utelut mahdollisista opinnoista. Ensinnä, mun asiat ei kuulu toimiston Lissulle tai Peralle, keskustelu häiritsee työntekoa ja hidastaa töitä enkä ole siivoamassa hakeakseni sosiaalisia kontakteja vaan ansaitsemassa rahaa.

Vierailija
25/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä perse. Tervehditään aina ja olen kehunut hänen ulkonäköään useita kertoja. Hymyilee vähän vaivaantuneesti, eli on vissiin aika ujo, eikä ole tottunut saamaan kommentteja. Siivoaa myös tunnollisesti. Olen tyytyväinen.

Olet sairas. Ei kenenkään kuulu sietää työssään asiattomia kommentteja.

Itse en kommentoi, mutta jotain kertoo ihmisestä, että ihan pelkät kohteliaisuudet ovat "sairasta".

Vierailija
26/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä väistän työpisteellä jos työtilanne sen sallii. Joskus siivooja tulee sellaisella hetkellä, että ei pysty huomioimaan mitenkään, ei edes tervehdyksellä.

Meidän siivoajat ovat huonosti suomea puhuvia, niin en kysele tai jutskaile mitään.

Vierailija
27/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe häntä koska käy illalla siivoamassa. Siis käy kun klemmari on aina otettu kaapin alta pois :)

Vierailija
28/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin ja vaihdan mahdollisesti muutaman sanan. Joidenkin kanssa pidemmät keskustelut.

Autan mahdollisuuksien mukaan siirtämällä kärryjä, häkkejä ja roskiksia.

Pyyhin tahrat ja poimin roskat lattialta, ettei siivoojan tarvitse niitä hoitaa.

Vierailija
29/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä perse. Tervehditään aina ja olen kehunut hänen ulkonäköään useita kertoja. Hymyilee vähän vaivaantuneesti, eli on vissiin aika ujo, eikä ole tottunut saamaan kommentteja. Siivoaa myös tunnollisesti. Olen tyytyväinen.

Olet sairas. Ei kenenkään kuulu sietää työssään asiattomia kommentteja.

Itse en kommentoi, mutta jotain kertoo ihmisestä, että ihan pelkät kohteliaisuudet ovat "sairasta".

Sitä paitsi toihan oli vitsi. Tuo samainen tyyli on tuttu monesta ketjusta :)

Vierailija
30/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tervehdin aina. Yleensä poistun työpisteeltäni siivouksen ajaksi. 

Jos minulla on kiire pyydän häntä olemaan siivoamatta minun työpistettäni kyseisenä pävänä.

Kerran tapahtui kämmi: Olin jättänyt tietokoneen lukitsematta ja menin vessaan. Kun tulin takaisin oli siivooja mun työpisteen kimpussa pölyhuiskan ja rätin kanssa. Jouduin huutamaan että lopeta, koska jos hän olisi painanut näppistä olisi voinut tuotantopalvelimet ym kaatua. Opetrtus: Lukitse aina näppis kun poistuu vessaan tai kahville, siivooja voi yllättää!

Tapaukset josta joutunut valittamaan: 

Toimistossa siivottiin lattioita jollain meluavalla pesukoneella kerran viikossa. Sen teki vanhempi nainen joka ajoi ympyrää koko kerros kuin se olisi ollut formularata. Siis ei yksi avokonttorihuone kerrallaan vaan palasi 5 minutin välein uudestaan ja uudestaan samaan huoneeseen, ja siihen meni monta tuntia, kja melu oli kamala. jouduin ilmoittamaan isännöitsijäle siitä mutta ei tapahtunut. Sama naine pyyhki kahvihuoneen pöytää kanssa lattiamopilla. Hyvin hygienista. 

Vierailija
31/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehdin, jos sattuu kohdalle. Olen sanonut, että kahvia saa ottaa (en tälle nykyiselle) mutta muuten aina kaikille, koska tiedän, että siivoojilla ei ole juuri mitään työsuhde-etuja. Joku on viestinyt asian tällekin siivoojalle, koska hän ottaa sitä kahvia. Meillä ei ole oikein yhteistä kieltä, koska hän ei osaa suomea, ei tunnu osaavan englantiakaan ja yhden työntekijämme kanssa puhuu arabiaa.

Suomessa puhutaan suomea ei arabiaa. Eikö ole kummallista, että täällä voi töitä tehdä ihminen joka ei puhu kuin arabiaa. Ranskassa puhutaan ranskaa, Espanjassa espanjaa ja Suomessa suomea. Mikä tätä maata vaivaa.

Vierailija
32/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti kuin muuhunkin ihmisiin. Luontevassa tilanteessa moikkaan ja siirryn, jos olen edessä. Joillain työpaikoilla olemme vaihtaneet lyhyet kuulumiset.

Jotkut siivoojat näyttävät siltä, että keskittyvät kovasti ja moikkaaminen häiritsee, silloin en häiriköi.

Vierailija
33/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudun siivojaan yhtä ystävällisesti kuin kaikkiin muihinkin ihmisiin. Toinen meidän toimistossa käyvistä siivojista on herttainen, mutta toinen siivoja ei ikinä vastaa tervehdyksiin ja hänen naamansa on aina norsun vi_tulla muutenkin.

Tämä on jännä oletus, että se olisi aina se siivooja, joka joutuisi töykeän kohtelun uhriksi. On tullut itselläkin vastaan todella töykeitä siivojia. Meillä ongelmana oli yksi siivoja, joka tuli toimistoon siivoaamaan aina ennen toimiston sulkemisaikaa vaikka hänen piti aloittaa vasta silloin kuin muiden työt loppuvat. Siinä sitten sitä imuriaan hurisutti vieressä kun muut yrittivät tehdä töitä ja puhua esim. asiakaspuheluita. Useampaan otteeseen hänenlle sanottiin, että siivousta ei tule aloittaa etuajassa, koska se häiritsee muiden töitä. Lopulta managerini joutui valittamaan siivousfirmaan ja sen jälkeen ei enää tuota siivojaa näkynyt vaan lähettivät uuden. 

34/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervehditään,höpötellään toisinaan, tarjotaan kahvit, ainakin jos on pullaa.

Siivoojaa pidetään arvossa, etenkin sitä tuttua ja turvallista.

Vierailija
35/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervehdin, jos sattuu kohdalle. Olen sanonut, että kahvia saa ottaa (en tälle nykyiselle) mutta muuten aina kaikille, koska tiedän, että siivoojilla ei ole juuri mitään työsuhde-etuja. Joku on viestinyt asian tällekin siivoojalle, koska hän ottaa sitä kahvia. Meillä ei ole oikein yhteistä kieltä, koska hän ei osaa suomea, ei tunnu osaavan englantiakaan ja yhden työntekijämme kanssa puhuu arabiaa.

Suomessa puhutaan suomea ei arabiaa. Eikö ole kummallista, että täällä voi töitä tehdä ihminen joka ei puhu kuin arabiaa. Ranskassa puhutaan ranskaa, Espanjassa espanjaa ja Suomessa suomea. Mikä tätä maata vaivaa.

Sinulla on siis varaa elättää heidät itse?

Vierailija
36/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse siivoojana,minulle ollaan peruskohteliaita,joskus muutama sana vaihdettu,mutta mulla itselläänkin kiire välillä niin aina ei ehdi edes tervehtiä.

Mitä tulee ulkomaalaisiin työkavereihin, valitettavasti kielimuuri on esteenä,vaikka asiakkaan ja firman välisessä sopimuksessa lukee että pitää osata Suomen kieltä,silti meidän työnantaja palkkaa ulkomaalaisia jotka ei osaa muutamaa lausetta enempää ja tekevät hommat päin seinää...en ymmärrä,sitten mulle valitetaan vakkari työntekijälle työnlaadusta, työnantaja vaan kohauttaa olikaan,mutta työpaikalle työkohteessa ne työntekijät tietää siivouksesta kuka on ollut töissä minäkin päivänä,tehdään vuoroviikkoa.

Vierailija
37/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat aina hyvin ystävällisiä ja tervehdin heitä aina, siirrän myös tuolia ym. heidän edestään jos olen paikalla.

Kerran myös kehuin yhden siivoojanaisen kauniisti maalattuja kynsiä, hä n oli siitä oikein mielissään (olen mies).

Vierailija
38/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin ja teen omia töitäni. 

Vierailija
39/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä tätä maata vaivaa,että halutaan tuhota Suomen kieli ja kulttuuri,itselläkin kokemusta siivoojista jotka ei ymmärrä suomea eivätkö osaa edes kunnolla englantia,silti työnantaja palkkaa ja tekee karhunpalveluksen kun puhuu sit pelkästään Englantia vaikka sille yhdelle vaikka me muut suomalaiset ollaan siinä ympärillä,esim koulutus tilaisuudessa. Kyllä liikaa palvotaan tätä monikulttuurisuutta ja tuntuu olevan tämän maan tapa jo että englannilla mennään,riippumatta siitä osaako toinen vastapuoli sitä vai ei. Varsinkin siivousalalla näitä on paljon ja laatu saattaa olla mitä sattuu ( en sano etteikö suomalaisillakin ole,mutta he sentään ymmärtää miksi ei olla tyytyväisiä laatuun) lisäksi käyttävät nämä kielitaidottomat väärin pesuaineita ja välineitä.

Vierailija
40/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin, mutta hän ei koskaan tervehdi takaisin tai edes katso takaisin päin :I

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi