Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sinä suhtaudut työpaikallasi siivoojaan?

Vierailija
17.05.2021 |

Tervehditkö vai oletko kuin häntä ei olisikaan?

Teetkö herkästi valituksia?

Aiheutatko tahallasi ylimääräistä sotkua ja pidät työpöytäsi täynnä tavaraa jotta se olisi mahd. vaikea pyyhkiä?

Vai kenties yritätkö olla mahd. siisti helpottaaksesi hänen työtään?

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaisin joskus nähtiin konttoriaikaa kun vielä elettiin.

Moikattiin ja juteltiin lyhyesti jotain.

Yritän pitää paikkani siistinä. Meillä on muutenkin sellaiset säännöt, kun työpisteet on yhteiskäyttöisiä ja myöskään liikesalaisuuksia ei saa jättää makoilemaan ympäriinsä.

Vierailija
82/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän siistijä on yksi meistä.Tietenkin!Tärkeä ammatti sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän siivooja on ilkeä muunmaalainen, jolla on suhde pomon kanssa. Puhuu pahaa pomolle muista, pomo uskoo, kun on akan vallassa - pettää vaimoaan. Sitten pomo haukkuu niitä, kenestä siivooja on valehdellut. Muille työntekijöille siivooja on koppava eikä tee työtään kunnolla. Rasittava tyyppi, mutta minkäs teet....tai ehkä kerron pomon vaimolle.....

Onpas outo kuvio, luulisi pomon olevan haukkumatta, ettei kukaan kiukuspäissään vaimolleen kertoisi.

Vierailija
84/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassani tulin hyvin toimeen ainakin erään vanhemman siivoojan kanssa.

Muistakaa tosiaan ctrl+alt+del -> lukitse ... koneelta lähtiessänne.

Vierailija
85/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin, mutta en juurikaan juttele, sillä hän osaa suomea melko vähän enkä oikein saa puheesta selvää. Myös hänen sijainen on ei//suomalainen.

Itseasiassa nyt tajusin, että voisin jutella hänelle enemmin, ei se ainakaan hallaa tekisi kielitaidon kehittymiselle.

Itse elän perussiististi töissä, enkä tee ylimääräistä sotkua. Kahvikupit vien itse keittiöön ja otan ulkokengät pois sisällä ( kaikki eivät ota).

Vierailija
86/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin ja kysyn kuulumiset toisinaan ja yritän pysytellä pois tieltä.  En ole varmaan ikinä valittanut. 

Vierailija
87/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervehdin, jos sattuu kohdalle. Olen sanonut, että kahvia saa ottaa (en tälle nykyiselle) mutta muuten aina kaikille, koska tiedän, että siivoojilla ei ole juuri mitään työsuhde-etuja. Joku on viestinyt asian tällekin siivoojalle, koska hän ottaa sitä kahvia. Meillä ei ole oikein yhteistä kieltä, koska hän ei osaa suomea, ei tunnu osaavan englantiakaan ja yhden työntekijämme kanssa puhuu arabiaa.

Suomessa puhutaan suomea ei arabiaa. Eikö ole kummallista, että täällä voi töitä tehdä ihminen joka ei puhu kuin arabiaa. Ranskassa puhutaan ranskaa, Espanjassa espanjaa ja Suomessa suomea. Mikä tätä maata vaivaa.

Sinulla on siis varaa elättää heidät itse?

Jos ei osaa suomen kieltä, voi sitten lennellä taikamatolla muualle elätettäväksi. Suomen ei tarvitse elättää näitä kaiken maailman kulkijoita ympäri palloa. Kun tulee Suomeen, pitää opetella suomen kieli, tämähän on nyt ihan päivänselvää. Suomi ei ole mikään arabian siirtomaa.

Mulla on tosi monta työkaveria, jotka ei puhu suomea. Luultavasti tienaavat huomattavasti enemmän kuin sinä :) firma on kansainvälinen ja työkieli englanti, joten ei sitä suomea edes ole pakko osata 

Vierailija
88/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin ystävällisesti ihan kuten muitakin. Kuulumisia ei vaihdella kun heillä tuntuu olevan kiire siivota suurta hallia, jossa eri yrityksiä. Useimmiten käyttävät imuria tms konetta niin ei siinä pysty ylimääräisiä juttelemaan. Jos tulisi asiaa niin tietenkin menisin juttelemaan mutta eipä yleensä tule kun toimipisteemme siivoaa itse omat tilansa ja nämä siivoojat siivoavat ns yleiset yhteiset tilat. Pidän heidän työtään tärkeänä, sillä se pitää koko paikan yleisilmeen siistinä ja huoliteltuna. Jos siivoojat olisivat poissa jokin päivä niin että ei olisi ketään sijaistamassa niin kyllä olisi kaaos yleisissä tiloissa, vessat sotkuisia, paperit ja saippuat loppu, roskikset pursuisivat joka puolella, ei olisi mukavaa. Vähemmän haittaa on siitä että joku rivitoimistoihminen olisi poissa yhden päivän.

Vierailija
89/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä taida huomata siivoojia ikinä. En muista nähneeni missään koskaan yhtään siivoojaa.

Vierailija
90/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivous tapahtuu yöllä, en tapaa.

Pöytien siivous ei ole kuulunut vuosikausiin heidän työhönsä. Vain lattiapinnat ja roskakorit kerran viikossa.

Kys. kunnallinen oppilaitos.

Ei teillä yöllä siivota vaan aikaisin aamulla. 

Vierailija
91/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän siivooja on ilkeä muunmaalainen, jolla on suhde pomon kanssa. Puhuu pahaa pomolle muista, pomo uskoo, kun on akan vallassa - pettää vaimoaan. Sitten pomo haukkuu niitä, kenestä siivooja on valehdellut. Muille työntekijöille siivooja on koppava eikä tee työtään kunnolla. Rasittava tyyppi, mutta minkäs teet....tai ehkä kerron pomon vaimolle.....

Onpas outo kuvio, luulisi pomon olevan haukkumatta, ettei kukaan kiukuspäissään vaimolleen kertoisi.

No se pomo on tyhmä kun saapas, mutta omistajasukua....vielä minä sen käräytän!!

Vierailija
92/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin jos on nuori ja nätti eikä nri.

Vierailija
93/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tia.A, 68v.mummo kirjoitti:

Kun olin työ-elämä kunioitin  aina.Sama asia nyt eläkeläisenä. Jos siivoja rapussa, kun ovesta lähden ulos,tuntematta häntä: Tervehdin ja sanon: Kiitos pidä rapuut ymm. tilat siistinä.Hyvää päivää,Jatkaen matkaani. Arvostan siivojia kaikialla missä työtä tekevät!Muistan myös sade säällä,loska kelillä: Ulko-oven edusta ritilä harjaan pyyhkiä jalkineeni.Kuin viellä rapun sisäpuolella,matton pyyhkiä jalkineeni!Moni muuten ei tee sitä. Säästäisi siivojien työtä!

Nyt eläkkeellä olisi aikaa opetella oikeinkirjoitusta.

Pyyhi sä kuule vaan ne kurakaviosi.

Vierailija
94/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehdin ja vaihdan kuulumiset. Kysyin kerran ulkom.taustaiselta siivojalta, että saako hän samaa palkaa kuin suomalaiset?

Kertoi saavansa. Tämän jälkeen aina moikkasi iloisesti, kun nähtiin.

Teki työnsäkin hyvin.

Vartti puhuttiin joskus ulkomaalaisen siivoojan kanssa. Kadehdin häntä (en siksi että hän jutteli mun kanssa, heh)

Vierailija
95/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehdin ja lähentelen usein aamuisin kun muita ei ole vielä paikalla. Kehun myös tytön kauneutta ja vartaloa. Viimeksi menin iholle ja hyväilin peppua. Arvostan!

Totta puhut. - Katsotaan aina valvontakameroista aamumanöövereitasi.

Vierailija
96/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän jaksaa käydä laittamassa roskat isoihin "lajitteluroskiksiin", ettei siivoojan tarvitse turhaan tyhjentää pöytäni vieressä olevaa roskista muutaman roskan takia. Muuten en suhtaudu mitenkään, kun yleensä he käyvät siivoamassa iltaisin/öisin, jolloin ei ole muita paikalla. 

Vierailija
97/104 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin häntä ja hän minua. Sen lisäksi hoitaa työnsä hyvin. Thaimaalainen nainen.

Vierailija
98/104 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikallani käy siivooja aamuisin. Siivooja tuli huoneeseeni, ja lähdin keittiöön hakemaan kahvia antaakseni hänelle työrauhan. Kun tulin takaisin, siivooja oli keskeyttänyt työnsä ja luki intensiivisesti näyttöruutuani.

Katsoin hämmästyneenä häntä ja hän selkeästi nolostui. Sen jälkeen hän on ollut huomattavan yliystävällinen minulle, selkeästi tietää toimineensa typerästi ja yrittää nyt hyvitellä tekoaan. Itse en enää haluaisi keskustella hänen kanssaan lainkaan. Tervehtiminen riittää. Aiemmin juttelimme kyllä kaikenlaista.

En vaan ikävä kyllä voi mitään sille että tämän yhden kokemuksen perusteella ajattelen siivoojien olevan uteliasta ja kyyläävää porukkaa.

Ei hän ole siivooja vaan salainen agentti peitetehtävissä.

Oletko jo tsekannut pöydän alta, laatikoiden pohjista ym. piilotetut mikrofonit sekä sen kameran kattovalaisimessa?

Ei tarvinnut koska pidin huolen että tuo kyylä sai lopputilin. Nyt itkee vuokrayksiössään elämänsä kurjuutta.

Vierailija
99/104 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämätön paha. Toisaalta ärsyttää epäakateeminen rävellys muuten koulutetussa työympäristössä, mutta tiedostan miten huonoon kuntoon paikka menisi ilman siivoojaa.

Vierailija
100/104 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin.

Työpöytä on usein täynnä tavaraa. Pöydän pyyhintä on vain tiettynä päivänä ja usein unohdan, että siivooja on tulossa juuri silloin. Jos muistan, niin vapautan pöydältä pintaa pölyjen pyyhintää varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi