Kuka ostaa monen tonnin laukkuja ?
Ostaako joku oikeasti monen tonnin laukkuja rahalla, jonka on rehellisellä, verotetulla työllä tienannut ? Siis joku ihan täysipäinen ihminen ?
Minä olen luullut, että niitä hankitaan vain rikollisella rahalla, esim. huumekaupoilla saaduilla rahoilla tai lahjusrahoilla (oligarkit yms.) tai sitten sokerideittailulla tms.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä370599 kirjoitti:
Monen tonnin laukussa ostettaessa on muistettava, että muun habituksen pitäisi olla linjassa laukun kanssa. Näyttää jotenkin tökeröltä, jos kantaa 2 000e laukkua mutta takki on 50e H&M.
Ei, vaan on nimenomaan taitolaji osata yhdistää halpaa ja kallista! Tästä hyvänä esimerkkinä vaikkapa Tanskan kruununprinsessa Mary, jolla on ollut H&M mekko ja Louboutinit yhtaikaa eräällä juhlaillallisella ja kokonaisuus oli tyrmäävän kaunis. Tiedän, koska olin itse samoilla illallisilla.
Lähinnä tässä ajoin takaa sitä, että on jotenkin tökerön näköistä jos henkilöllä on 2000e laukku ja habitus on sellainen, että siihen laukkuun upposi koko kuun palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksikymmentä käyttövuotta hyvälle laukulle on ihan normaalia. Ekoteko.
Kestää ne halvemmatkin laukut. Minulla on jokapäiväisessä käytössä Anttilasta 90-luvulla ostettu nahkalaukku, maksoi muistaakseni n. 100 markkaa. On edelleen hyväkuntoinen, ja menee varmaan seuraavatkin 25 vuotta.
Löytyy myös muutama äitini 60-luvulla ostama laukku, nekin edelleen ehjiä ja käyttökelpoisia.
Veikkaan pulimummo-lookkia ja siitä laukusta tosiaan puhutaan jo duunissakin johtoryhmää myöten. Eihän se hyvältä näytä jos duunareilla ei ole varaa edes pukeutua siististi.
Mitä väliä sillä on mitä muut ajattelee että miltä näyttää? Minä ainakin pukeudun siten miten parhaiten viihdyn. En muiden mieliksi.
Huomaa ettet ole missään merkittävässä asemassa tai edes asiakaspalvelussa.
Voi verrata siihen että asentajalla persvako vilkkuu. Mutta hei, hänkin pukeutuu mukavasti eikä kenenkään mieliksi.
Merkittävä asema?
Asiakaspalvelu?
Asentajakin on merkittävässä asemassa, ja usein hänkin on asiakaspalvelija.
Me ollaan kaikki aina merkittävässä asemassa silloin, kun meitä tarvitaan. Aika harva meistä tekee työtä, jolla ei ole mitään merkitystä tai sellaista työtä, jonka tuottoa kukaan ei tarvitse.
Joskus on aika huvittava näky nämä "pukukoodistot." Ne ei nimittäin suinkaan aina imartele ihmistä noin niin kuin ulkonäöllisesti. Isorintaisen ja paksureisisen jakkupukunaisen näkeminen on jo itsessään ahdistavaa. Korkokengät ei pue kaikkien jalkoja, ne pukee vain naisia, joilla on sirot nilkat. Ihan kaikilla ei ole. Mutta tietyissä "merkittävissä asemissa" on kaikilla naisilla oltava mustat korolliset avokkaat, puki ne säärtä tai ei.
Hyvä esimerkki myös Angela Merkel, jolla on vain se yksi ja ainoa jakun malli, vain väri vaihtelee.
Näinpä, taidat fanitta rintojen paljastelua linnan jatkoilla suorassa tv-lähetyksessä etkä ymmärrä mikä siinä oli väärin.
Edelleen: huomaa ettet ole mitään. Kotiäiti pieruverkkareissa.
Huh huh. Hyi millainen ajatuksenjuoksu. Pieru... mitä?
Joku sinussa ei nyt vain toimi.
Kestääkö ne oikeasti 20 vuotta päivittäistä käyttöä?
No onhan siinä hohtoa, kun vanhana ämmänä lusii yksinään jossain vanhuuden kämpässään ja kattelee jotain ikivanhaa laukkaan, että tuo se on arvokas edelleen, mutta minua ei kukaan katso.
Niin nopeesti se katoo se mainen kunnia.
Että jostain laukusta on kiinni se oman arvon tunto?
Minä en koskaan edes huomaa kenenkään laukkuja, ne on vaan laukkuja eikä muuta.
Aika moni.Kesällä käydään Kämpin terassilla kahvilla sen tunnin aikana lasketaan ohi menevät merkkilaukut.Kymmeniä menee lyhyessä ajassa...Kaikennäköistä väkeä.
Minulla 400 eurin reppu koska käytän sitä päivittäin. Hevoselleni ostin 6000 euron satulan koska koska sopii konin notkoäselkään ja mun perseen alle. Joku olalla tai käsivarrella Espalla keikkuva laukku ei vaadi kovin teknisiä ominaisuuksia niin miksi laittaa sellaiseen tuhansia?? Työkseen matkustaville laadukkaat ja hintavat matkalaukut ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
No onhan siinä hohtoa, kun vanhana ämmänä lusii yksinään jossain vanhuuden kämpässään ja kattelee jotain ikivanhaa laukkaan, että tuo se on arvokas edelleen, mutta minua ei kukaan katso.
Niin nopeesti se katoo se mainen kunnia.
Että jostain laukusta on kiinni se oman arvon tunto?
Minä en koskaan edes huomaa kenenkään laukkuja, ne on vaan laukkuja eikä muuta.
Höpö höpö. Jokainen saa käyttää sellaista laukkua kun haluaa, ihan iästä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Tytti.
Metti Forssellin Pariisin-matka sai yllättävän käänteen - osti himoitun luksuslaukun: hintalappu yli 10 000 euroa.
Kyseessä on Hermèsin Birkin-malli, jota voi joutua jonottamaan kauankin.
Muotibloggaaja Metti Forssell on täydentänyt asustevarastoaan huippukalliilla käsilaukulla. Nainen osti itselleen Ranskan-lomalla Hermèsin Birkin-mallin käsilaukun, jonka hintalappu keikkuu yli 10 000 eurossa.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/e0cc7958-b63b-4d19-9c91-af6bf2…
Vierailija kirjoitti:
Mun gynellä oli. Pisti silmään vastaanotolla. Olen siis köyhä yh.
Olisi kannattanut opiskella lääkäriksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaksikymmentä käyttövuotta hyvälle laukulle on ihan normaalia. Ekoteko.
Parilla sadalla saa jo käsityönä tuutarin tekemiä Suomesta, ne tuppaa kestämään kauemmin ja ajattomana klassikkomallina myös aikaa.
Feikkilaukkuja Thaimaan reissuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, itse olen ostanut kaksi, ja kolme saanut lahjaksi (yhden mummilta, yhden exältä ja yhden nykyiseltä puolisolta)
Enempää en luksuslaukkuja kaipaa, nämä riittävät mun tarpeisiin ja jäävät perinnoksi lapselle ja kummitytolle, samoin kun mun arvokorut.
Ihan rehellisiä veronmaksajia ollaan ja täysipäisiäkin.
Luuletko tosiaan että nämä nykyiset luksuslaukut kelpaavat tulevaisuudessa sun lapselle ja kummitytölle?
Parasta muistaa se kuolinsiivous ja heivata ne kassit suosiolla kaatikselle.Luksuslaukuista tulee vintagea. Ovat todella haluttuja ja arvo voi jopa nousta.
Yleinen harha. Vain muutamista laukuista tulee. Sijoituksena surkea.
Paitsi jos ostat hyväkuntoisen käytetyn.
Miksi käytetyn ostaminen on hyvä sijoitus? Eikö sama laukku nimenomaan kannattaisi ostaa uutena, jos kerran ne ovat uutena halvempia kuin käytettyinä (kun arvo kerran nousee)?
Käyttöesine sijoituskohteena ei kuulosta kyllä kauhean järkevältä. Jos laukkua käyttää jatkuvasti, sehän on altis varkauksillekin. Luulisi, että osakkeisiin tai rahastoihin sijoittaminen olisi fiksumpaa...
En ymmärrä miksi juuri merkkilaukut herättää näin paljon tunteita?
Ei kukaan miehiltäkään tivaa, että miksi ajat Bemarilla kun Fiat Puntollakin pääsee paikasta a paikkaan b?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, itse olen ostanut kaksi, ja kolme saanut lahjaksi (yhden mummilta, yhden exältä ja yhden nykyiseltä puolisolta)
Enempää en luksuslaukkuja kaipaa, nämä riittävät mun tarpeisiin ja jäävät perinnoksi lapselle ja kummitytolle, samoin kun mun arvokorut.
Ihan rehellisiä veronmaksajia ollaan ja täysipäisiäkin.
Luuletko tosiaan että nämä nykyiset luksuslaukut kelpaavat tulevaisuudessa sun lapselle ja kummitytölle?
Parasta muistaa se kuolinsiivous ja heivata ne kassit suosiolla kaatikselle.Luksuslaukuista tulee vintagea. Ovat todella haluttuja ja arvo voi jopa nousta.
Yleinen harha. Vain muutamista laukuista tulee. Sijoituksena surkea.
Paitsi jos ostat hyväkuntoisen käytetyn.
Miksi käytetyn ostaminen on hyvä sijoitus? Eikö sama laukku nimenomaan kannattaisi ostaa uutena, jos kerran ne ovat uutena halvempia kuin käytettyinä (kun arvo kerran nousee)?
Käyttöesine sijoituskohteena ei kuulosta kyllä kauhean järkevältä. Jos laukkua käyttää jatkuvasti, sehän on altis varkauksillekin. Luulisi, että osakkeisiin tai rahastoihin sijoittaminen olisi fiksumpaa...
Vain harvojen laukkujen hinta nousee, mutta hyväkuntoisesta käytetystä saat omasi takaisin, olettaen tietysti että laukku on sinun jäljiltä edelleen hyväkuntoinen. Vintage Dioria olen myynyt voitolla eteenpäin, samoin Guccia.
Vierailija kirjoitti:
Laadukas kello maksaa 4000€ ja siitä ylöspäin, moni mies saa sellaisen 40v lahjaksi.
Neljän tonnin kello on koru. Neljällä sadalla saa laadukkaan ja kauniin kellon, joka kestää kaiken tulivuoreen tiputtamista lukuunottamatta ja ehkä senkin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo nostaa arvoaan on mantra mitä toistellaan, mutta on virheellinen käsitys. Laukuista tuo on totta ainoastaan Hermesin ja Chanelin laukkujen kohdalla. Muiden kohdalla et saa omiasi takaisin.
Chanelinkin kohdalla tämä pätee melkeinpä vain klassikoihin. 97
maailman vahvin kisailevat ja vomanostajat?
Minulla on ollut sama käsilaukku käytössä jo monta vuotta, ja nyt on tullut jonkinlainen kyllästyminen siihen. Erittäin mieleinen on ollut kaikin tavoin. Sopivan kokoinen, ei liian painava, helppo kantaa kädessä/olkapäällä/vartalon yli. Olen etsinyt saman tyyppistä laukkua, suunnilleen saman hintaista, mutta eipä tahdo löytyä helposti, ei edes samalta brandiltä. Maksimi hinta minkä suostun laukusta maksamaan on 300 euroa. Mieluimmin olisin käyttämättä laukkua ollenkaan, mutta eihän se onnistu.
Näinpä, taidat fanitta rintojen paljastelua linnan jatkoilla suorassa tv-lähetyksessä etkä ymmärrä mikä siinä oli väärin.
Edelleen: huomaa ettet ole mitään. Kotiäiti pieruverkkareissa.