Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka ostaa monen tonnin laukkuja ?

Vierailija
16.05.2021 |

Ostaako joku oikeasti monen tonnin laukkuja rahalla, jonka on rehellisellä, verotetulla työllä tienannut ? Siis joku ihan täysipäinen ihminen ?

Minä olen luullut, että niitä hankitaan vain rikollisella rahalla, esim. huumekaupoilla saaduilla rahoilla tai lahjusrahoilla (oligarkit yms.) tai sitten sokerideittailulla tms.

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ostaa jos taloudellinen tilanteeni olisi toinen. Todennäköisesti ostaisin. Ajattomat, klassiset laukut säilyvät vuosikymmenestä toiseen. Arvokin saattaa jopa kasvaa,

Vierailija
42/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuhansien laukut kiinnosta muita kuin heitä joilla tarve ostaa hyväksyntää.

Vanhan rahan piirissä on mautonta osoittaa ulkoisilla asioilla varakkuuttaan.

Tarpeellisuuteen, laatuun, eettisyyteen ja kestävyyteen voin panostaa. En koskaan kertakäyttökulttuuriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies satsaa räätälin tekemiin pukuihin ja kalliisiin käsintehtyihin kenkiin. Minä laukkuihin ja taiteeseen.

Ja yhdessä satsataan laaturavintoloihin ja luksushotelleihin.

Kumpaakaan ei kiinnosta autot eikä elektroniikka.

Täytyy sanoa että mun taideharrastuksesta on ollut eniten iloa tämän kotona vietetyn vuoden aikana. Ihanaa kun on kauneutta ympärillä.

Vierailija
44/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä noita on myös piraattia. Matkoilta ostettua leikisti aitoa. Huumerikollisilla rahoilla prostituutiolla ostettua.Kyllä pienipalkkaiset ostelee lomakohteista merkkituotteita muistoksi.Aitoudesta ei ole takeita.On myös pintaviallisia. Puoleen hintaan.

Vierailija
45/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin jos olisi varaa. Joissakin laukuissa on todella hienoja designeja joita en ole halvemmissa nähnyt.

Ihailin Esim. 2000e maksavaa D&G laukkua jossa oli iso ruusukuviointi. https://images.vestiairecollective.com/cdn-cgi/image/q=80,f=auto,/produ…

Nää Luiskan monogrammit on tylsiä ja massaa mutta moni merkkilaukku erottuu edukseen laadulla ja erikoisuudella.

Vierailija
46/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä selität? Minä olen vain keskituloinen, mutta minulla on useita merkkilaukkuja. Tosin mulla ei ole lapsia, autolainaa, kulutusluottoja jne, ihan omia valintoja nekin.

Vierailija
47/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, itse olen ostanut kaksi, ja kolme saanut lahjaksi (yhden mummilta, yhden exältä ja yhden nykyiseltä puolisolta)

Enempää en luksuslaukkuja kaipaa, nämä riittävät mun tarpeisiin ja jäävät perinnoksi lapselle ja kummitytolle, samoin kun mun arvokorut. 

Ihan rehellisiä veronmaksajia ollaan ja täysipäisiäkin.

Luuletko tosiaan että nämä nykyiset luksuslaukut kelpaavat tulevaisuudessa sun lapselle ja kummitytölle?

Parasta muistaa se kuolinsiivous ja heivata ne kassit suosiolla kaatikselle.

Kyllä klassikot aina kelpaa kun auttaa lastaankin löytämään klassisen maun ja tyylitajun. Kaikki ei ole kertakäyttökulttuuria.

Vierailija
48/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies satsaa räätälin tekemiin pukuihin ja kalliisiin käsintehtyihin kenkiin. Minä laukkuihin ja taiteeseen.

Täytyy sanoa että mun taideharrastuksesta on ollut eniten iloa tämän kotona vietetyn vuoden aikana. Ihanaa kun on kauneutta ympärillä.

Jos laukku on sinusta kaunis, halusisin todella tietää lisää estettisistä preferensseistäsi taiteen maailmassa.

Vierailija
49/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä sekin on että 5 tähden hotellissa tuodaan teepussit tarjoilijan tuomana pöytään voit valita minkä yhden pussin otat kuin että olet 3 tähden hotellissa otat seisovasta pöydästä sen yhden saman pussin itse ja viet pöytään. Tämän hinnoittelussa on sen tarjoilijan palkka laskettu mukaan jonka sinä asiakkaana maksat. Et samaa paskaa eri paketissa. Sama kuin kassissa ne on ihan samaa nahkaa elukkaa toivottavasti ja kangasta mitä muukin on. Siinä maksaa suunnittelijan nimi ja työläisten palkat ostaja maksaa. Ompelijat saa palkan siitä kun ostat . (Oikeesti meillä ostetaan vain sellaista mistä tykätään ja mitä tarvii).

Vierailija
50/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, itse olen ostanut kaksi, ja kolme saanut lahjaksi (yhden mummilta, yhden exältä ja yhden nykyiseltä puolisolta)

Enempää en luksuslaukkuja kaipaa, nämä riittävät mun tarpeisiin ja jäävät perinnoksi lapselle ja kummitytolle, samoin kun mun arvokorut. 

Ihan rehellisiä veronmaksajia ollaan ja täysipäisiäkin.

Luuletko tosiaan että nämä nykyiset luksuslaukut kelpaavat tulevaisuudessa sun lapselle ja kummitytölle?

Parasta muistaa se kuolinsiivous ja heivata ne kassit suosiolla kaatikselle.

Ihan hyvin voi kelvata. Minäkin innostuin parikymppisenä vintage-laukuista, jos malli ja kunto on hyvä niin mikä ettei.

Vierailija
51/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teille koulussa opetettu ompelutaito joten siitä vaan nahkaa ja kangasta ostamaan .

Vierailija
52/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuhansien laukut kiinnosta muita kuin heitä joilla tarve ostaa hyväksyntää.

Vanhan rahan piirissä on mautonta osoittaa ulkoisilla asioilla varakkuuttaan.

Tarpeellisuuteen, laatuun, eettisyyteen ja kestävyyteen voin panostaa. En koskaan kertakäyttökulttuuriin.

Vanhan rahan piirissä todennäköisesti äidit ja isoäidit on ostaneet aikanaan laukut ja jakaneet niitä eteenpäin nuoremmille. Periaate on sama. Mikään ei estä vanhaa rahaa ostamasta joskus uutta tilalle tai lisäksi, jonka voi aikanaan itse jättää lapsille tai lapsenlapsille. Miksi kuvittelet ettei näin tehtäisi?

Vierailija
53/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksikymmentä käyttövuotta hyvälle laukulle on ihan normaalia. Ekoteko.

Hyvin hoidettuna kestää pidempäänkin ja jää seuraavalle sukupolvelle. Mun ensimmäinen merkkilaukku on mummilta peritty ja oli mun sen saadessa jo ainakin 20 vuotta vanha, nyt  35 vuotta enemmän. 

Tuommoisia hyvin tehtyjä tavaroita oli ennen wanhaan.  Kestivät muttei ne silti kelvanneet enää seuraaville sukupolville.  Varmasti muotimaailma keskii jonkun keikauksen että nuo tonnien tavarat ovat naurettavia sitten. Ja ihan tavisveskakin kestää aikansa, sen kymmenisen  vuotta ellei epämuodikkaana heitetä kaatikselle.

Vierailija
54/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laukku on sinusta kaunis, halusisin todella tietää lisää estettisistä preferensseistäsi taiteen maailmassa.

Häh? Etkö ole koskaan nähnyt kaunista laukkua?

Vierailija
55/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2010 jälkeen ei ole enää tehty laatulaukkuja, ei edes luksusmerkeiltä.

Aloittivat pajavalmistuksen sijasta liukuhihnavalmistuksen ja laatu kärsi. Silti hinnat tuplaantui, ja tyhmät ostaa tämän päiväisiä.

Tonnin parin laukuissa ommeltu kahvoja väärinpäin, ei sellainen olisi tullut kuuloonkaan vielä 90-luvulla tai 2000 alkupuolella!

Ostakaa niitä 1980-2000 valmistettuja vintagena jos löydätte, niissä on laatu kohdallaan edelleen.

Vierailija
56/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en maksaisi edes laadukkaasta laukusta satasta enempää uutena, mutta toisaalta olen maksanut 2000 nukesta, joten en kyseenalaista, mihin muut ihmiset omia rahojaan haluavat kuluttaa. Itse olen keskituloinen, mutta pihin elämäntyylin ja velattoman omistusasunnon takia palkasta jää säästöön sen verran, että yli tonnin käyttäminen koriste-esineeseen silloin tällöin ei kirpaise. Se on toki vähän surullista, jos joku ostelee luksusta yli omien varojensa ja ajautuu siksi vippikierteeseen.

Vierailija
57/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin jos olisi varaa. Joissakin laukuissa on todella hienoja designeja joita en ole halvemmissa nähnyt.

Ihailin Esim. 2000e maksavaa D&G laukkua jossa oli iso ruusukuviointi. https://images.vestiairecollective.com/cdn-cgi/image/q=80,f=auto,/produ…

Nää Luiskan monogrammit on tylsiä ja massaa mutta moni merkkilaukku erottuu edukseen laadulla ja erikoisuudella.

Jos ei tiedä,  tuota voisi luulla käsityökerhossa tehdyksi.  Hintalappu on viisasta liimata kiinni jottei menetä sitä statusta. 

Vierailija
58/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chanel käytti kultaa laukkujen ketjujen ja logojen pinnassa vielä 15 vuotta sitten kun ne maksoi 1000 eur ja caviarnahka oli laadukasta ja siistiä, mutta nyt se metalli on lohkeilevaa roskametallia niissä laukuissa ja caviarnahka huonopintaista, vaikka hintalapussa lukee 5500 eur.

Vierailija
59/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aika paljon laukkuja rahoilla jotka säästin kun en tehnyt lapsia

Vierailija
60/134 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tiedä,  tuota voisi luulla käsityökerhossa tehdyksi.  Hintalappu on viisasta liimata kiinni jottei menetä sitä statusta. 

ja kun kerran raapasee tota printattua kukkaa johonkin niin se laukku näyttää kympin laukulta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme